Fietsvakantie :-)

Consuminderen, tuinieren en groen leven. Kortom leven in harmonie met de natuur

Moderator: Mod_Forum_OT


Jessie2410

Berichten: 5171
Lid geworden op: 22 okt 2012 20:32
Hobbies: .

Re: Fietsvakantie :-)

Ongelezen bericht door Jessie2410 » 12 jun 2019 22:30

irmajo schreef:
12 jun 2019 21:26
Je moet wel in het Engels googelen, dus met boat en bike, het is een Nederlands bedrijf maar met vnl buitenlandse gasten.

Mama van Tijn : ik kan hen ook zeker een fietsvaarvakantie aanraden, er zijn erg luxe schepen, met veel Amerikaanse gasten die hoge eisen stellen
Dank je voor de tip! Ga vanavond even kijken.


An123

Berichten: 3923
Lid geworden op: 25 jan 2012 12:36
Hobbies: lezen

Re: Fietsvakantie :-)

Ongelezen bericht door An123 » 12 jun 2019 22:55

https://www.hollandbiketours.com/our-tours/ hier ook al goede ervaringen over gehoord, je kan een reis 'op maat' laten samenstellen.

Gebruikersavatar

MamaRF

Berichten: 9667
Lid geworden op: 19 dec 2011 15:13
Hobbies: Mijn meisjes, naaien, bakken
Locatie: Leiden

Re: Fietsvakantie :-)

Ongelezen bericht door MamaRF » 10 jul 2019 11:36

We (ik) willen graag op fietsvakantie als DL2 zelf goed langere stukken kan fietsen (op zijn vroegst over 2 jaar). Ik ben al een beetje aan het inventariseren wat we qua uitrusting nodig hebben. Goede fietstassen hebben we al, matjes kom ik ook wel uit, maar de grootste uitdaging vind ik de tent. Ik denk dat we tegen die tijd (dan zijn de meiden 8 en 10) voor 2 aparte tenten moeten gaan, en dan zoek ik voor VL en mij een tent met een ruime en hogere (minstens 1,50/1/60) voortent, waar we met minder goed weer ook makkelijker met z'n 4-en in kunnen. Maar wel lichtgewicht natuurlijk (max 6 kilo). We hadden vroeger thuis ideale tenten, Erdman Schmidt nylon trekkerstentjes, die voldoen helemaal aan die beschrijving. Maarja, die worden niet meer gemaakt.
Wie heeft er tips? Oh, en ik zoek ze liever ook wat vriendelijker geprijsd, max. 400/500 euro.
F 11-2010 ♥ A 3-2013
***Unicorns for the win***


1en2en2

Berichten: 1060
Lid geworden op: 21 okt 2014 18:59
Hobbies: Maak het zelf :)
Locatie: Veluwe

Re: Fietsvakantie :-)

Ongelezen bericht door 1en2en2 » 10 jul 2019 18:54

Vaude heeft een tenthttps://www.twinseasons.nl/vaude-chapel-l-xt-3p ... O8QAvD_BwE met lage slaap ruimte en hoge leef. Of dat groot genoeg is met 4 weet ik niet. Fresh & black seriehttps://www.google.com/search?biw=320&bih=452&t ... YfjM%3Avan decathlon is fijn in elk geval voor tentjes voor kids. Coleman heeft een hoge koepel https://sportbay.nl/nl/pr/Coleman-Ralei ... xAQAvD_BwE leef met een lager slaapdeel.
Wij hebben een lowland (worden ook niet meer gemaakt maar daarom nog wel goedkoop te krijgen. Die zijn wel lager maar ideaal. Wij hebben de grootste met twee slaapcabines en een leefruimte maar je hebt ze ookhttps://www.frank.nl/lowland-supernova-tunneltentmet maar 1 cabine.


1en2en2

Berichten: 1060
Lid geworden op: 21 okt 2014 18:59
Hobbies: Maak het zelf :)
Locatie: Veluwe

Re: Fietsvakantie :-)

Ongelezen bericht door 1en2en2 » 10 jul 2019 19:11

Maar eh... wat leuk! Fietsvakanties zijn tof! Waar zou je willen gaan fietsen?
Mijn ervaring is wel dat kids van 8 toch al gauw 50/60 km per dag aankunnen :) maar op hun 6e fietsten ze hier (incl bepakking ) ook al zeker 40km. Ruim voldoende om in en rond nl leuke avonturen te beleven!

Gebruikersavatar

MamaRF

Berichten: 9667
Lid geworden op: 19 dec 2011 15:13
Hobbies: Mijn meisjes, naaien, bakken
Locatie: Leiden

Re: Fietsvakantie :-)

Ongelezen bericht door MamaRF » 10 jul 2019 20:03

DL2 is nu 6 en fietst net zonder zijwieltjes, en heeft nog niet zo veel ervaring in het verkeer. DL1 van 8 zou 40 km nu wel kunnen, maar zo vaak fietsen we die afstanden niet, dus voor het zover is, moeten we nog flink oefenen.
Doel is om iig het buitenland aan te doen (want dan zijn er vreemde supermarkten), en in mijn herinnering zijn er net onder Noord-Brabant leuke plekken in België.
Maar ook noord-Frankrijk (boulderen in Fontainebleau). En op de nog langere termijn Denemarken en Engeland.
Ik ben vanaf mijn 9e alleen maar op fietsvakanties geweest, dus ik weet hoe leuk het kan zijn!

Tenten ga ik naar kijken, dank voor de tips! Ik kwam er ook al een van Eureka tegen speciaal voor fietsers, misschien gaan we daar wel voor, die was niet zo duur.
F 11-2010 ♥ A 3-2013
***Unicorns for the win***


Zonne

Berichten: 10397
Lid geworden op: 15 feb 2012 11:37
Hobbies: handwerken

Re: Fietsvakantie :-)

Ongelezen bericht door Zonne » 12 jul 2019 23:43

Je zou eens kunnen zoeken naar no sun tenten. Dat is ee bedrijf dat reizen organiseren, ik weet het niet precies. In elk geval verkopen ze na één seizoen alle lichtgewicht Vaude tentjes. Wij kochten er twee voor 200€ jaren terug en her zijn super fijne tentjes (vaude taurus 3, maar we vinden ze meer voor 2). Die zijn wel laag, maar misschien hebben ze nu ook andere, wij konden toen wel kiezen.


Fjaril84

Berichten: 2912
Lid geworden op: 09 mar 2012 22:51
Hobbies: Naaien, draagdoeken
Locatie: Randstad

Re: Fietsvakantie :-)

Ongelezen bericht door Fjaril84 » 13 jul 2019 07:26

Grappig, ik moest ook aan dat bedrijf denken, maar kon niet meer op de naam komen. Sowieso is het handig om in het najaar te kopen, dan zijn er soms behoorlijke afprijzingen. Ik kocht onze lichtgewicht 4-persoonstent met 50% korting, volgens mij was dat in november of vroeg in het voorjaar. Die zou je overigens wel mogen lenen als je een korte fietsvakantie wilt proberen met de meiden. We hebben ook een aanhangfiets, dat is voor onze dl ideaal: ze fietst wel mee, maar als ze moe is, hoeft het niet en ook qua verkeersveiligheid voelt dit voorlopig beter.
Moeder van J. (2010), E. (2013) en T. (2017)

Gebruikersavatar

MamaRF

Berichten: 9667
Lid geworden op: 19 dec 2011 15:13
Hobbies: Mijn meisjes, naaien, bakken
Locatie: Leiden

Re: Fietsvakantie :-)

Ongelezen bericht door MamaRF » 13 jul 2019 11:10

No Sun opgeslagen, ik ga het in de gaten houden.
F 11-2010 ♥ A 3-2013
***Unicorns for the win***

Gebruikersavatar

Tesja

Berichten: 1572
Lid geworden op: 18 nov 2013 11:06
Hobbies: -

Re: Fietsvakantie :-)

Ongelezen bericht door Tesja » 13 jul 2019 20:41

Wij zijn ooit naar België gefietst. Kan ik je niet aanraden. Vond de dorpen erg lelijk en slechtte treinverbinding om weer naar huis te gaan. Het hielp niet dat het veel regenende en we een 1 jarige mee hadden die fietsen eigenlijk nog net niet leuk vond dus vooral in de drager zat.

Ik zou geen routes van 60 km plannen. Maar ja ik ben wel opgegroeid met fietsvakanties, maar vaak maar zo’n 30-40 op een dag. Luie fietsers waren we. Dit jaar gaat onze 6 jarige nog mee in de bakfiets denk ik voor een weekend fietskamperen. Mag ze volgend jaar zelf fietsen.
Onze (MeerMerel & ik) kinderen hebben een forumnaam. Malin (08-2013), Lotta (09-2018) en Seppe (05-21)

Gebruikersavatar

MamaRF

Berichten: 9667
Lid geworden op: 19 dec 2011 15:13
Hobbies: Mijn meisjes, naaien, bakken
Locatie: Leiden

Re: Fietsvakantie :-)

Ongelezen bericht door MamaRF » 13 jul 2019 21:36

Pff, nee, als we gaan beginnen, dan hooguit 40/50 km inderdaad. Wij deden vroeger rustig 80-90 km op een dag, maar dat viel mij (als enige met een fiets met maar 3 versnellingen, de rest met 21) zwaar tegen. Dus meer relaxed, en minder km/dag. Ik vind de meeste dorpen in België ook niks, maar ik kan me nog wel mooie natuurgebieden herinneren net over de grens.
F 11-2010 ♥ A 3-2013
***Unicorns for the win***

Gebruikersavatar

Tesja

Berichten: 1572
Lid geworden op: 18 nov 2013 11:06
Hobbies: -

Re: Fietsvakantie :-)

Ongelezen bericht door Tesja » 13 jul 2019 22:25

Voordeel van fietsen. Je kan kijken hoe lang iedereen het leuk vind, want reserveren hoeft meestal niet (nadeel is dan dat je soms geen mooie camping vind, al kan ik me mijn eigen blijheid als we dan maar op een reuze terrein met zwembad gingen staan nog wel herinneren).
Onze (MeerMerel & ik) kinderen hebben een forumnaam. Malin (08-2013), Lotta (09-2018) en Seppe (05-21)

Gebruikersavatar

JDee

Berichten: 8230
Lid geworden op: 29 jun 2011 22:20
Hobbies: Creating stuff that works
Locatie: Maker en verkoper ~JL~ Just Love

Re: Fietsvakantie :-)

Ongelezen bericht door JDee » 15 jul 2019 00:23

MamaRF schreef:
10 jul 2019 11:36
We (ik) willen graag op fietsvakantie als DL2 zelf goed langere stukken kan fietsen (op zijn vroegst over 2 jaar). Ik ben al een beetje aan het inventariseren wat we qua uitrusting nodig hebben. Goede fietstassen hebben we al, matjes kom ik ook wel uit, maar de grootste uitdaging vind ik de tent. Ik denk dat we tegen die tijd (dan zijn de meiden 8 en 10) voor 2 aparte tenten moeten gaan, en dan zoek ik voor VL en mij een tent met een ruime en hogere (minstens 1,50/1/60) voortent, waar we met minder goed weer ook makkelijker met z'n 4-en in kunnen. Maar wel lichtgewicht natuurlijk (max 6 kilo). We hadden vroeger thuis ideale tenten, Erdman Schmidt nylon trekkerstentjes, die voldoen helemaal aan die beschrijving. Maarja, die worden niet meer gemaakt.
Wie heeft er tips? Oh, en ik zoek ze liever ook wat vriendelijker geprijsd, max. 400/500 euro.
Op mp staan ze ze van ES regelmatig. Ik kocht er vorig jaar een grote, er zijn veel kleintjes. En anders eureka?
JugendstiL RT- Soodesign springwood sunrise 4- Bramble3 -N Linden cr/g 5-okiringsling kai -ankalia nevaeh 7


1en2en2

Berichten: 1060
Lid geworden op: 21 okt 2014 18:59
Hobbies: Maak het zelf :)
Locatie: Veluwe

Re: Fietsvakantie :-)

Ongelezen bericht door 1en2en2 » 15 jul 2019 09:19

Tesja schreef:
13 jul 2019 22:25
Voordeel van fietsen. Je kan kijken hoe lang iedereen het leuk vind, want reserveren hoeft meestal niet (nadeel is dan dat je soms geen mooie camping vind, al kan ik me mijn eigen blijheid als we dan maar op een reuze terrein met zwembad gingen staan nog wel herinneren).
Héél herkenbaar :)

Gebruikersavatar

irmajo

Berichten: 1657
Lid geworden op: 15 feb 2012 13:51
Hobbies: tuin/keuken/kind/kajak
Locatie: in de tuin

Re: Fietsvakantie :-)

Ongelezen bericht door irmajo » 22 jul 2019 21:51

Wij zijn terug van onze fietsvaarvakantie en hebben het ontzettend leuk gehad. Afstanden van 40-60 km per dag gingen prima, soms wel een duwtje in de rug, maar leuk om te zien hoe het elke dag beter ging. We hadden tot voor de vakantie niet meer dan 26 km op een dag gefietst.
We hebben erg genoten in eigen land, de route via knooppunten en meerdere keren per dag een stop voor wat lekkers, een speeltuintje, een museum, kinderboerderij, strandje etc.
Mijn zoon van bijna 8 fietste zelf, mn nichtje van 4 en half reed mee op een aanhangfiets.
En ook erg gezellig op de boot, met internationaal gezelschap. Wij hadden elke dag een viergangendiner wat om 18.00 uur begon, dat duurde toch wat te lang voor de kinderen, de rest van de week mochten ze daarom met de bemanning mee eten om 17.00 uur. Erg geslaagd dus allemaal en ik kijk er toch weer van op hoeveel kinderen kunnen!
Trotse moeder van W 1-8-11 en V 22-11-13 en S* 12-10-15

Plaats reactie