kleine draagvragen

Zoek je een draagzak, draagdoek of een andere drager? Dit is de plek voor alle praat en vragen rondom dragen

Moderator: Mod_Forum_Dragen


Olivia3

Berichten: 6624
Lid geworden op: 20 sep 2016 11:42
Hobbies: Leuke dingen

Re: kleine draagvragen

Ongelezen bericht door Olivia3 » 10 feb 2019 19:41

Ja, herkenbaar.
Mijn dochter is even oud en slaapt niet meer op mijn rug. Ik heb een Fidella Fly Tai en ik knoop haar voor het slapen op mijn heup. Dat gaat perfect. Het is wel ietsje zwaarder.

Je zou een doek kunnen proberen. Wanneer ik mijn Fidella heel netjes knoop met alle banen strak over het ruggetje dan gaat het beter. Alleen lukt het vaak niet zo goed om die springveer van ons heel strak te knopen als ze wakker is ;-)

Gebruikersavatar

Wichie

Berichten: 6140
Lid geworden op: 16 sep 2015 20:33
Hobbies: vanalles

Re: kleine draagvragen

Ongelezen bericht door Wichie » 11 feb 2019 10:08

Hier slapen ze wat makkelijker in een dh als ze groter zijn dan in een ruck. Niet zo heel gek ook want dh zit wat lager dus komen ze beter uit met hun hoofd in mijn nek ipv erboven zoals bij de ruck.
mamma van een wicht en een batteraaf

Gebruikersavatar

Lientje_05

Berichten: 574
Lid geworden op: 09 okt 2017 21:10
Hobbies: -
Locatie: Brabant

Re: kleine draagvragen

Ongelezen bericht door Lientje_05 » 10 mar 2019 21:54

Ik kon er via de zoekfunctie zo gauw niets over vinden. Heeft iemand toevallig ervaring met draagjassen van de Primark? Is dat wat? Of is het niet te vergelijken met de duurdere 'draagmerken'?
♡ 07/2017 ♡ 05/2019

Gebruikersavatar

Malmana

Berichten: 8359
Lid geworden op: 06 dec 2015 11:55
Hobbies: muziek, creatief bezig zijn
Locatie: Midden Nederland

Re: kleine draagvragen

Ongelezen bericht door Malmana » 29 mar 2019 22:19

Geen idee, Lientje.

Mijn vraag:
Als ik zl op de rug draag in de meitai (hop-tye van hoppediz) krijg ik slapende handen. Vandaag hadden we de twist van diens dragers om uit te proberen. Deze heeft best dikke gevoerde banden. Ik had met rugdragen geen slapende handen, maar wel een zere nek/schouders en heb uren later nog hoofdpijn daardoor.

De spieren die van mijn nek naar mijn schouder lopen zijn staalkabels met extra harde knopen boven mijn schouderbladen. Met rugzakken heb ik vaak ook deze problemen.

Doe ik iets verkeerd of ligt dit aan mijn bouw?
"Calvin" 28-7-2018
“Saar” 15-10-2021
Uit liefde geboren, puur geluk.
neko switch derya deep, hoppediz hop-tye agadir, you-wa, hoppediz ringling los angeles rood, ellevill paisley smaragd maat 5, didymos ada light green maat 8, MaM watersling, close caboo lite, vipcarrier petrol bamboo

Gebruikersavatar

Mama_van_T
Moderator
Moderator
Berichten: 16275
Lid geworden op: 10 aug 2012 20:26
Hobbies: lezen
Locatie: Gouda

Re: kleine draagvragen

Ongelezen bericht door Mama_van_T » 30 mar 2019 10:24

Klinkt alsof de hop-tye iets afklemt.

Als je met een rugzak ook pijn in je nek krijgt, gok ik, dat het probleem vij jou ligt. Hetzij je bouw, hetzij je houding of de manier waarop je draagt. Misschien dat een fysio of Mensendieck therapeut daar nog iets mee kan.

Bij een ssc zou het gewicht grotendeels op de heupband moeten steunen en niet aan je schouders moeten ‘hangen’. Misschien dat dat nog veranderd als je zl groter wordt.
Moeder van T (27-8-2011, 6 jr 4 mnd bv, en J (5-10-2015), 6 jr 9 mnd bv.

Ministash: Amazonas Boy * Hoppediz Oslo * Didymos gecko’s macchia * Little Frog Linnen Agat * Didymos Indio Aurora * Lenny Lamb Luna * Natibaby Starling * Bondolino Poplin grijs * Tula Toddler Dino's * R&R preschool Animal

Gebruikersavatar

Malmana

Berichten: 8359
Lid geworden op: 06 dec 2015 11:55
Hobbies: muziek, creatief bezig zijn
Locatie: Midden Nederland

Re: kleine draagvragen

Ongelezen bericht door Malmana » 30 mar 2019 10:32

De fysio en vergelijkbaren hebben mij opgegeven, hier is weinig aan te veranderen bij mij. Oorzaak is nog steeds niet helemaal bekend, maar waarschijnlijk komt het door een extra wervel in de onderrug (lumbalisatie van S1).

De meeste banden lopen midden over de knoop en levert daarmee problemen op. Met buikdragen kunnen de banden veel breder, waardoor ik dan geen last heb. Met rugdragen is het allemaal wat smaller omdat het daarna onder de oksel door moet.

De heupband vond ik wel erg fijn bij de twist. Zou ik de schouderbanden dan te strak hebben afgesteld? Die konden namelijk haast niet strakker, terwijl zl nou ook geen newborn meer is.
"Calvin" 28-7-2018
“Saar” 15-10-2021
Uit liefde geboren, puur geluk.
neko switch derya deep, hoppediz hop-tye agadir, you-wa, hoppediz ringling los angeles rood, ellevill paisley smaragd maat 5, didymos ada light green maat 8, MaM watersling, close caboo lite, vipcarrier petrol bamboo

Gebruikersavatar

mirte_g

Berichten: 4371
Lid geworden op: 29 aug 2015 21:10
Hobbies: koken en scouting
tag: Bzzz... Bij-na vergeten
Locatie: Paterswolde

Re: kleine draagvragen

Ongelezen bericht door mirte_g » 30 mar 2019 14:01

Wat bij mij helpt (ook extra lendewervel) is bij een klik drager het tussenbandje goed strak en hij de hoptye Tibetaans afknopen
A 24-2-2016, E 1-4-2018 & JW 27-8-2020

Mag ik vanavond in je dromen? Dan kan ik bij je blijven slapen...

Gebruikersavatar

Malmana

Berichten: 8359
Lid geworden op: 06 dec 2015 11:55
Hobbies: muziek, creatief bezig zijn
Locatie: Midden Nederland

Re: kleine draagvragen

Ongelezen bericht door Malmana » 30 mar 2019 14:27

Tussenbandje zat al aardig strak.

Tibetaans afknopen ga ik eens proberen.
"Calvin" 28-7-2018
“Saar” 15-10-2021
Uit liefde geboren, puur geluk.
neko switch derya deep, hoppediz hop-tye agadir, you-wa, hoppediz ringling los angeles rood, ellevill paisley smaragd maat 5, didymos ada light green maat 8, MaM watersling, close caboo lite, vipcarrier petrol bamboo

Gebruikersavatar

hadewich1979

Berichten: 13828
Lid geworden op: 04 mar 2009 13:28
Hobbies: --
tag: Speedy gonzales Mod
Locatie: **gecertificeerd draagdoekconsulent regio Groningen, draagdoekverkoper**

Re: kleine draagvragen

Ongelezen bericht door hadewich1979 » 30 mar 2019 22:10

Malmana, een torsodrager zou voor jou misschien ook een uitkomst zijn. Een Kubeba bijvoorbeeld, maar misschien wil het met de Hop Tye ook wel (even proberen zonder kind, met kussen of zo). Banden dus niet over je schouders maar onder je oksels door naar voren boven je borsten, kruisen en weer naar voren. Het is wel anders dan waarvoor de drager bedoeld is maar wie weet. Op de buik spreid je de banden van de Hoptye waarschijnlijk uit over je schouderkop, bij rugdragen over je spieren.
www.draagconsulentnoord.nl
Trainer van draagconsulenten voor Zorgdragen Opleidingen
DL 01-2009 & ZL 10-2012

Gebruikersavatar

Malmana

Berichten: 8359
Lid geworden op: 06 dec 2015 11:55
Hobbies: muziek, creatief bezig zijn
Locatie: Midden Nederland

Re: kleine draagvragen

Ongelezen bericht door Malmana » 30 mar 2019 22:17

Dat laatste klopt, dat is dus ook net het euvel. We kunnen ook een Bona en R&R proberen en willen binnenkort eens naar Draagkracht. Wie weet waar we op uitkomen.

Met torsodragen en het Tibetaans afknopen ben ik wel een beetje bang mijn borsten te pletten en daar klachten te krijgen. Even een drempeltje over en morgen eens proberen.
"Calvin" 28-7-2018
“Saar” 15-10-2021
Uit liefde geboren, puur geluk.
neko switch derya deep, hoppediz hop-tye agadir, you-wa, hoppediz ringling los angeles rood, ellevill paisley smaragd maat 5, didymos ada light green maat 8, MaM watersling, close caboo lite, vipcarrier petrol bamboo

Gebruikersavatar

hadewich1979

Berichten: 13828
Lid geworden op: 04 mar 2009 13:28
Hobbies: --
tag: Speedy gonzales Mod
Locatie: **gecertificeerd draagdoekconsulent regio Groningen, draagdoekverkoper**

Re: kleine draagvragen

Ongelezen bericht door hadewich1979 » 30 mar 2019 22:38

Met een goede torsodrager zit alles mooi verspreid - Tibetaans kan ook uitgespreid maar dat haalt vooral de zijwaartse druk van de banden af, minder de druk op je schouders. Succes met proberen!
www.draagconsulentnoord.nl
Trainer van draagconsulenten voor Zorgdragen Opleidingen
DL 01-2009 & ZL 10-2012


Linao

Berichten: 157
Lid geworden op: 23 apr 2019 20:18
Hobbies: Genieten

Re: kleine draagvragen

Ongelezen bericht door Linao » 13 mei 2019 13:14

Ik heb een Marsupidraagzak en na 45min ongeveer begint mijn rechtersleutelbeen/schouder ook fel pijn te doen, zou ik dl te laag dragen?

Gebruikersavatar

ReneeLM

Berichten: 1654
Lid geworden op: 07 jul 2016 14:33
Hobbies: genieten
Contacteer:

Re: kleine draagvragen

Ongelezen bericht door ReneeLM » 13 mei 2019 14:36

Even een vlugge vraag, ik weet dat ik het zelf ook kan opzoeken, maar jullie weten het ook vast, en dat is sneller zo tijdens mijn werk ;)
ML stuurde net een foto van DL2 van 3,5 mnd in de draagzak op de rug.
Het is een knippie draagzak/Mei Tai.
Ze zit bij mij soms op de rug in de doek met een Ruck knoop.
Meestal zit ze gewoon op de buik.

Wel of niet verstandig?

(Ik zal zo eens kijken of ik een foto kan toevoegen.)
DL1 april 2016 DL2 januari 2019
https://www.vanlifetrip.com/

Gebruikersavatar

Malmana

Berichten: 8359
Lid geworden op: 06 dec 2015 11:55
Hobbies: muziek, creatief bezig zijn
Locatie: Midden Nederland

Re: kleine draagvragen

Ongelezen bericht door Malmana » 13 mei 2019 14:54

Volgens mij nog een beetje vroeg.

Ik heb een drager gevonden die niet duwt op mijn knopen. Voor €4 bij de kringloop. Merk kan ik niet achterhalen, maar hij is ergonomisch en alle naden zijn stevig. Buikdragen vind ik er niet fijn in, maar op de rug gaat het meestal goed.
"Calvin" 28-7-2018
“Saar” 15-10-2021
Uit liefde geboren, puur geluk.
neko switch derya deep, hoppediz hop-tye agadir, you-wa, hoppediz ringling los angeles rood, ellevill paisley smaragd maat 5, didymos ada light green maat 8, MaM watersling, close caboo lite, vipcarrier petrol bamboo

Gebruikersavatar

Gin

Berichten: 7857
Lid geworden op: 07 jul 2011 16:28
Hobbies: met zl spelen, lezen, koken
Locatie: Utrecht

Re: kleine draagvragen

Ongelezen bericht door Gin » 13 mei 2019 15:09

ReneeLM schreef:
13 mei 2019 14:36
Even een vlugge vraag, ik weet dat ik het zelf ook kan opzoeken, maar jullie weten het ook vast, en dat is sneller zo tijdens mijn werk ;)
ML stuurde net een foto van DL2 van 3,5 mnd in de draagzak op de rug.
Het is een knippie draagzak/Mei Tai.
Ze zit bij mij soms op de rug in de doek met een Ruck knoop.
Meestal zit ze gewoon op de buik.

Wel of niet verstandig?

(Ik zal zo eens kijken of ik een foto kan toevoegen.)
Volgens mij 'mag' op de rug met draagzak pas als je kindje kan zitten.
Mama van grote jongen feb 2011 en kleine jongen feb 2018

Plaats reactie