"Opruim"actie van de dag [minimalisme] #2

Consuminderen, tuinieren en groen leven. Kortom leven in harmonie met de natuur

Moderator: Mod_Forum_OT


ELA
Moderator
Moderator
Berichten: 5375
Lid geworden op: 07 nov 2008 21:53
Hobbies: Tijd

Re: "Opruim"actie van de dag [minimalisme]

Ongelezen bericht door ELA » 15 aug 2018 17:31

Luna schreef:
15 aug 2018 17:30
Ik moet echt ook nodig gaan minimaliseren [think] ons huis is klein en de kinderen steeds groter en ze hebben ook steeds meer spullen. Nu nog een portie goede zin zien te vinden [hypocrite] [hypocrite]
Gewoon klein beginnen, echt waar, als je eenmaal begint en resultaat gaat zien/voelen, blijf je eigenlijk automatisch bezig [thumbright]
Kijk, ik ben net zo anders als jij.

Gebruikersavatar

Ikke_w

Berichten: 9769
Lid geworden op: 18 jan 2013 09:17
Hobbies: Honden(training), wandelen
Contacteer:

Re: "Opruim"actie van de dag [minimalisme]

Ongelezen bericht door Ikke_w » 15 aug 2018 17:32

Zelfs vandaag nog wat kunnen opruimen, in het hele uur dat zl sliep, voordat de drama begon een ik visite kreeg...
En dat waren vooral spullen die al langere tijd op een plek lagen waar ze eigenlijk niet horen, maar toch nooit opgeruimd werden
Mamma van dl1 (augustus 2013), dl2 (september 2015) en zl1 (mei 2018), zl2 (maart 2022)

Gebruikersavatar

Luna
Beheerder
Beheerder
Berichten: 18489
Lid geworden op: 19 jun 2012 16:00
Hobbies: Kriebelbeestjes
tag: raar - apart - bijzonder
Locatie: Nabij Groningen
Contacteer:

Re: "Opruim"actie van de dag [minimalisme]

Ongelezen bericht door Luna » 15 aug 2018 17:33

@ELA ben jij mij aan het achtervolgen [lol] 2x notificatie geciteerd door ELA [lol]

Verder heb je groot gelijk [silenced]


ELA
Moderator
Moderator
Berichten: 5375
Lid geworden op: 07 nov 2008 21:53
Hobbies: Tijd

Re: "Opruim"actie van de dag [minimalisme]

Ongelezen bericht door ELA » 15 aug 2018 17:34

Ja, nu durf ik niet meer te quoten Luna :-)

Maar nee, koken en bijlezen, en dan tweemaal bovenste bericht bij ongelezen, haha.
Kijk, ik ben net zo anders als jij.

Gebruikersavatar

Luna
Beheerder
Beheerder
Berichten: 18489
Lid geworden op: 19 jun 2012 16:00
Hobbies: Kriebelbeestjes
tag: raar - apart - bijzonder
Locatie: Nabij Groningen
Contacteer:

Re: "Opruim"actie van de dag [minimalisme]

Ongelezen bericht door Luna » 15 aug 2018 18:30

ELA schreef:
15 aug 2018 17:34
Ja, nu durf ik niet meer te quoten Luna :-)

Maar nee, koken en bijlezen, en dan tweemaal bovenste bericht bij ongelezen, haha.
Ik durf dat nog wel [cheesygrin]
Hier ook koken en bijlezen [thumbright] en schrijven dus.

Ik heb trouwens wel opgeruimd vandaag, want maandag terug van vakantie, dus caravan leeg geruimd en zo goed mogelijk ook opgeruimd in huis.


Jessie9283

Berichten: 3009
Lid geworden op: 15 dec 2013 12:46
Hobbies: .

Re: "Opruim"actie van de dag [minimalisme]

Ongelezen bericht door Jessie9283 » 15 aug 2018 18:44

Weg
Laatst gewijzigd door Jessie9283 op 20 nov 2018 19:48, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar

Mammalous

Berichten: 4344
Lid geworden op: 08 dec 2013 23:58
Hobbies: Uhm
Contacteer:

Re: "Opruim"actie van de dag [minimalisme]

Ongelezen bericht door Mammalous » 15 aug 2018 22:54

Mijn mailbox opgeruimd 🎉
thuismoeke van Ettan okt 2007, Tvåan okt 2008, Trean apr 2010, Fyran mrt 2014

Gebruikersavatar

Rosalinde

Berichten: 3610
Lid geworden op: 11 nov 2013 11:16
Hobbies: Bakken en breien

Re: "Opruim"actie van de dag [minimalisme]

Ongelezen bericht door Rosalinde » 16 aug 2018 08:15

Goed bezig, Ikke_w, Elstar, Hope, Ckialita, Luna, WGH en Mammalous [cheer] [cheer]

Behalve de keukentafel leegruimen heb ik afgelopen week nog niets kunnen doen, doordat ik me 's avonds steeds ziek (van vermoeidheid waarschijnlijk) voel.

Wel voelde gisteren als een breekpunt qua nieuwe spullen het huis in krijgen. Ik kreeg een groot pakket tweedehands nuttig kinderspul binnen uit Duitsland en ik werd gewoon misselijk van de gedachte dat ik ook hiervoor weer een plek moet vinden. Dat zelfde gevoel kreeg ik bij de gedachte aan de verjaardag van DL waar ze zou worden overladen met allemaal nieuwe spullen. Kortom, niet alleen in huis is geen ruimte meer voor meer spullen, in mijn hoofd al helemaal niet.
Hope schreef:
14 aug 2018 21:35
Voegen die podcasts nog iets toe dan buiten de documentaire?
Ik heb net de documentaire af gekeken en ik luister al een paar weken de podcasts in de bus terwijl ik brei. De documentaire is wel iets oppervlakkiger vergeleken met de podcasts, maar er zit wel overlap tussen beide. Ze halen erg vaak eigen werk (boeken, docu) aan en het stoort mij wat dat ze naar mijn idee toch behoorlijk reclame voor zichzelf maken. Desalniettemin haal ik er wel wat waarde uit en werkt het voor mij als aansporing om te declutteren.
Ontzettend dankbaar: A 2014 B 2016 en C 2021


Olivia3

Berichten: 6624
Lid geworden op: 20 sep 2016 11:42
Hobbies: Leuke dingen

Re: "Opruim"actie van de dag [minimalisme]

Ongelezen bericht door Olivia3 » 16 aug 2018 12:26

Oh jee, dat klinkt als vol inderdaad Rosalinde. Je hoofd vooral...

Hier geldt sinds kort de regel 1 er in, 1 er uit. Dat werkt erg fijn. Als dl weer eens van dat prullaria krijgt gaat er een ander stuk prullaria in de doos voor de kringloop. Als ml een nieuwe broek koopt hetzelfde. Zo wordt het huis in ieder geval niet voller.

Gebruikersavatar

Appelsientje

Berichten: 2939
Lid geworden op: 12 aug 2014 14:38
Hobbies: Naar buiten!

Re: "Opruim"actie van de dag [minimalisme]

Ongelezen bericht door Appelsientje » 16 aug 2018 21:50

Fijn hoor, die voortgang en bijbehorende goede gevoelens lezen!

Ik kreeg boodschappen bezorgd en had geen kastruimte om het op te ruimen.... dat net aangepakt, dat leverde ook wat over-datum-spul op dat ik niet meer wil bewaren. En komend weekend een verjaardag hier in huis, ik denk dat ik een doosje “te geef” neerzet voor wat spullen die weg mogen :-).

Nu nog de trapkast aanpakken, dat wordt vaak zo’n zootje maar we hebben m echt nodig. Zolang die niet is opgeruimd kan ook de eettafel niet leeg.....
Ik ben omdat wij zijn
Dochter herfst 2013, zoon zomer 2017


Olivia3

Berichten: 6624
Lid geworden op: 20 sep 2016 11:42
Hobbies: Leuke dingen

Re: "Opruim"actie van de dag [minimalisme]

Ongelezen bericht door Olivia3 » 17 aug 2018 11:13

Goed bezig Appelsientje!

Ik heb de kast klaar! Ik ben echt helemaal blij. Oké, ik heb twee kleine dozen vol zooi van ml op zijn bureau gezet om uit te zoeken. Als ik dat zelf doe krijg ik op mijn kop dat ik dingen weg gooi die hij nog nodig heeft (al zit de verzegeling die ik er stiekem opmaakte een jaar of twee geleden er nog op hahahahaha). Maar de kast is in ieder geval klaar

Gebruikersavatar

Annet

Berichten: 5727
Lid geworden op: 30 sep 2010 12:42
Hobbies: Te veel
Locatie: Groningen

Re: "Opruim"actie van de dag [minimalisme]

Ongelezen bericht door Annet » 17 aug 2018 19:49

Zo zeg, er is hier ineens weer volop activiteit! De afgelopen tijd heb ik heel weinig gedaan, veel te warm om actief bezig te gaan. Alleen de kleren van ZL samen uitgezocht. Een flinke zak is naar vrienden gegaan, samen met de foampuzzels die ik altijd gebruikte voor het blocken van mijn breiwerk. Heb laatst een echte set gekocht en daar ben ik heel blij mee. Is ook compacter dan die puzzels. Nu het weer koeler begint te worden, gaat het weer kriebelen en wil ik flink opruimen. Overigens heb ik wel veel gehaakt en gebreid met wol uit de voorraad, dus dat is ook een vorm van opruimen.
Administratie moet ik ook nodig weer mee aan de slag, vooral digitaal. De papieren zoek ik uit als ik de belastingaangifte in orde maak. Daarna bundel ik alles wat 5 jaar bewaard moet blijven en doe ik er een papieren bandje omheen met het jaartal en wanneer het weg kan. Ieder jaar gaat er dus ook een stapeltje weg (kijk ik ook niet meer in). Er zijn maar weinig papieren die je echt langer/altijd moet bewaren (bijv. Voogdijpapieren, samenlevingscontract, kennisgeving BSN-nummer, testament, hypotheek/huispapieren, etc).
Verder heb ik zin om weer eens wat te naaien. Ik heb ook veel stof op voorraad, dus dat zie ik ook als opruimen [cheesygrin]. Eerst voor ZL aan de slag, want ik ben zelf flink aan het afvallen en ik beperk mijn eigen kleding op dit moment tot het noodzakelijke.
ZL 13-09-2009
You are my dearest one, I have no other / Sleep warm and soft in the arms of your mother / Sleep soft, my darling, my trouble and treasure / Dream of pretty things, dream of your pleasure


LianneNadia

Berichten: 56
Lid geworden op: 15 apr 2018 10:25
Hobbies: schrijven, fotografie, lezen

Re: "Opruim"actie van de dag [minimalisme]

Ongelezen bericht door LianneNadia » 17 aug 2018 22:04

Jeetje hoe kun je een baby krijgen en minimaliseren?! :o Ik dacht dat ik tijdens de zwangerschap al aardig wat noodzakelijke dingen in huis had gehaald, maar blijkbaar toch nog niet alles! En hij was ook kleiner dan verwacht dus er kwamen wat meer kleine (tweedehands) kleertjes bij... Daarvan zijn er nu al wat te klein, dus die mogen alweer de la uit! Zo blijf ik geloof ik nog wel even bezig haha.

Grappig dat hier ook naar de podcast geluisterd wordt. Ik luister af en toe weer, daar krijg ik vaak weer wat inspiratie van. Er zit wel erg veel herhaling in helaas... En soms erger ik me een beetje aan de toon, alsof ze iets briljants bedacht hebben. Maar ach!
Mama van zoon T. [SMILING FACE WITH HEART-SHAPED EYES] (juli 2018)


mamjanuari

Berichten: 3279
Lid geworden op: 24 mar 2009 16:30
Locatie: in de buurt van den haag

Re: "Opruim"actie van de dag [minimalisme]

Ongelezen bericht door mamjanuari » 17 aug 2018 22:17

Welke podcast bedoelen jullie ?


Momster

Berichten: 1159
Lid geworden op: 12 feb 2018 19:52
Hobbies: Lezen, tuinieren, badderen

Re: "Opruim"actie van de dag [minimalisme]

Ongelezen bericht door Momster » 17 aug 2018 22:20

Ik heb vandaag een soort van laatste poging gedaan om van alles op marktplaats te zetten wat hier bleef liggen/staan. Een schommelstoel, wat boeken, tv ontvanger, poffertjespan. Ik ga zien of het nu wel lukt (echt geen goede ervaringen met verkoop op MP).
Vanmiddag al reactie over de schommelstoel of ze hem vandaag kon halen, binnen een uur geantwoord en verder geen reactie meer gekregen. We gaan het zien. En anders gaat alles naar de kringloop.
Grote zus dec '14 en kleine zus mei '18

Plaats reactie