Opmerkingen die je krijgt tijdens het dragen-topic 2

Zoek je een draagzak, draagdoek of een andere drager? Dit is de plek voor alle praat en vragen rondom dragen

Moderator: Mod_Forum_Dragen

Gebruikersavatar

J+A

Berichten: 2775
Lid geworden op: 08 okt 2012 17:11
Hobbies: Kleding maken, theater

Re: Opmerkingen die je krijgt tijdens het dragen-topic 2

Ongelezen bericht door J+A » 20 apr 2018 14:52

Haha herkenbaar Sanne [lol] Hier eens met de kleinste J gehad, kind was bijna een half jaar en werd me gevraagd hoeveel weken hij was. Werd heel gek aangekeken toen ik zei dat ik dat niet precies wist... Maar 20 maanden is wel héél extreem [doh]
Trotse moeders van Kleine J (10-2018).


Olivia3

Berichten: 6624
Lid geworden op: 20 sep 2016 11:42
Hobbies: Leuke dingen

Re: Opmerkingen die je krijgt tijdens het dragen-topic 2

Ongelezen bericht door Olivia3 » 20 apr 2018 18:42

Raar is dat hé!
Ik werd gefeliciteerd met mijn dl toen ze tien maanden was hahahaha.


JufT

Berichten: 1894
Lid geworden op: 21 jan 2015 21:59
Hobbies: Lezen, buiten zijn, sporten

Re: Opmerkingen die je krijgt tijdens het dragen-topic 2

Ongelezen bericht door JufT » 20 apr 2018 19:05

Ook hier vandaag! 'Proficiat zeg, zo'n kleintje! Ik heb ook lang met een doek gedragen, maar mijn jongste stopte ermee op een halfjaar. Jij kan nog wel een tijdje dragen denk ik!'

Uiteraard zal ik nog lang dragen, maar mijn jongste is toch ook al 7 maanden, tot grote verbazing van die mevrouw.
Mama van DL 12/2014 en ZL 9/2017

Gebruikersavatar

amira

Berichten: 6770
Lid geworden op: 29 okt 2015 08:03
Hobbies: bloggen
Locatie: çivril Turkije

Re: Opmerkingen die je krijgt tijdens het dragen-topic 2

Ongelezen bericht door amira » 20 apr 2018 21:34

Ik kreeg de opmerking dat ik vast wel arm moest zijn als ik geen kinderwagen kon betalen. Dl1 ons bijdehand wat? . Legt de dame in kwestie uit dat we geen centjes hebben voor een kinderwagen. Dl1 maar we hebben kinderwagen als we boodschappen doen moet die mee want daar Daan de boodschappen in. Zusje gaat in de zak want das warm en lekker. Ik wil ook Mr ik ben groot en zij klein zij mag eerst. Dame in kwestie snapt het nog steeds niet denk ik.
Dl1: 29/02/2016 Dl2: 13/12/2017

Gebruikersavatar

Jannekje7

Berichten: 355
Lid geworden op: 09 sep 2015 11:50
Hobbies: Dans, toneel, natuur, kinderen
Locatie: Eindhoven

Re: Opmerkingen die je krijgt tijdens het dragen-topic 2

Ongelezen bericht door Jannekje7 » 21 apr 2018 23:34

Wat een bizarre reactie van die mevrouw zeg. Ten eerste: waar bemoei je je mee? En ten tweede: ook al had je er geen geld voor, moet je dat dan zo benoemen? Doe normaal!!



Vandaag in de supermarkt een oudere man die vroeg of dat nou ook fijn droeg voor mij. Ik legde uit dat ik het heel fijn vind, en bovendien handig dat ik mijn handen vrij heb voor een winkelwagentje, mijn peuter en mijn boodschappen.
"Ooooh, en hij vindt het ook allemaal gezellig he, kijk 'm nou zitten, jij kan lekker rondkijken he!"
De meneer was enthousiast!!

En gisteren had vriendin haar jonge baby in de doek opt terras. Hij was wat onrustig en zij zat daarom nogal hard heen en weer te wiebelen. Twee (goed aangeschoten) mannen kwamen toch even kijken wat ze in vredesnaam aan het doen was!!
Mama van 2 mensenkindjes, 3 kattenkindjes en 3 kippetjes ♥
Stash van Didymos, Yaro, Lennylamb, Storchenwiege en Ayasling

Gebruikersavatar

amira

Berichten: 6770
Lid geworden op: 29 okt 2015 08:03
Hobbies: bloggen
Locatie: çivril Turkije

Re: Opmerkingen die je krijgt tijdens het dragen-topic 2

Ongelezen bericht door amira » 22 apr 2018 01:54

Turken he. Ze vinden dat ze zich overal mee mogen moeien. Ik had beter gezegd ga je me er geld voor geven.
Vandaag ook stapt iemand in de speeltuin op me af. Gaat eerst raar zitten kijken. Wou ze aan mijn dochtertje zitten en eruit pakken want ze wou haar een beetje knuffelen. Ik zeg nee ze slaapt en dan nog ik laat vreemden niet aan mijn dochtertje zitten. Begint ze half roepende te zeggen dat ik asociaal ben dat ik als buitenlandse me moet aanpassen dat dit helemaal niet gezond is voor mijn dochtertje zo in een rugzak. En meer mooie beledigingen. Resultaat kleine wakker en huilen en mijn grote dochtertje ook overstuur en huilen. Heb haar bedankt om een fijne dag te verpesten. Toen we thuis waren ging mijn dochtertje tegen ml zeggen dat mama een vuiler buitenlandse is en een idioot. Dat er iemand tegen ons schreeuwde en dat echt nooit meer nr de speeltuin wil. Ml zegt zo een draagzak is te modern. Te Europees. Hier worden vooral arme kinderen gedragen. Mss beter niet meer doen. Ik zei hem vergeet dat maar. Ik blijf lekker dragen en ze moeten hun uneducated en racistische meningen Mr voor zichzelf houden.
Dl1: 29/02/2016 Dl2: 13/12/2017


Jessie3847

Berichten: 2705
Lid geworden op: 01 dec 2014 14:02
Hobbies: .

Re: Opmerkingen die je krijgt tijdens het dragen-topic 2

Ongelezen bericht door Jessie3847 » 22 apr 2018 10:19

...
Laatst gewijzigd door Jessie3847 op 22 nov 2018 13:27, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar

Jannekje7

Berichten: 355
Lid geworden op: 09 sep 2015 11:50
Hobbies: Dans, toneel, natuur, kinderen
Locatie: Eindhoven

Re: Opmerkingen die je krijgt tijdens het dragen-topic 2

Ongelezen bericht door Jannekje7 » 22 apr 2018 20:26

He wat vervelend Amira...

Ik was van de week bij 't diagnostisch centrum voor een heupecho van m'n zoon (ivm stuitligging tot 38 wk zwangerschap). Ik had 'm dragend mee. Alles bleek goed te zijn en ze vond de stand van z'n beentjes sowieso heel mooi. Dus ik reageerde: "dat dragen helpt he". Ja, zei de mevrouw, dat is heel goed voor de heupontwikkeling. In Afrika, waar al die kindjes gedragen worden, komen heupproblemen ook bijna niet voor!
Mama van 2 mensenkindjes, 3 kattenkindjes en 3 kippetjes ♥
Stash van Didymos, Yaro, Lennylamb, Storchenwiege en Ayasling

Gebruikersavatar

Jannekje7

Berichten: 355
Lid geworden op: 09 sep 2015 11:50
Hobbies: Dans, toneel, natuur, kinderen
Locatie: Eindhoven

Re: Opmerkingen die je krijgt tijdens het dragen-topic 2

Ongelezen bericht door Jannekje7 » 22 apr 2018 20:27

@Chiccro, ooh, dat ligt dus niet aan mij, dat 't rugpand van de bondolino zo kort is!!
Mama van 2 mensenkindjes, 3 kattenkindjes en 3 kippetjes ♥
Stash van Didymos, Yaro, Lennylamb, Storchenwiege en Ayasling


Olivia3

Berichten: 6624
Lid geworden op: 20 sep 2016 11:42
Hobbies: Leuke dingen

Re: Opmerkingen die je krijgt tijdens het dragen-topic 2

Ongelezen bericht door Olivia3 » 22 apr 2018 20:30

Het rugpand van de bondolino kan je langer maken met het slaapkapje/neksteuntje.

Gebruikersavatar

Rosalinde

Berichten: 3610
Lid geworden op: 11 nov 2013 11:16
Hobbies: Bakken en breien

Re: Opmerkingen die je krijgt tijdens het dragen-topic 2

Ongelezen bericht door Rosalinde » 22 apr 2018 20:38

Haha, flink idiote opmerkingen dus!

Hier in het buitenland (vakantie) juist heel positieve opmerkingen. In Zagreb was een Kroatische vrouw ons een eind achterna gefietst om te vragen of wij een draagzak zouden adviseren voor haar 3,5 jaar oude zoontje bij haar aanstaande reis naar Japan. Uiteraard was ons antwoord ja.

Bij de Plitvice meren veel reacties van andere toeristen, meestal in de trant van 'hè, zit daar ook nog een kind' en 'oh, wat handig/schattig'. Bij de ingang stond overigens een bordje dat geadviseerd werd kinderen te dragen en geen kinderenwagens te gebruiken. (Ik was trouwens best trots op mezelf dat ik daar ruim 10 met DL op de rug liep ondanks mijn bekkenklachten.) Verder toch vaak verbaasde blikken als wij ieder een kind op de rug hijsen.

Volgens ML, die DL meestal draagt, zijn vooral dames rond de 60 helemaal vertederd door DL in de Tula. Italiaanse en Chinese dames proberen de kinderen vaak ook te aaien.
Ontzettend dankbaar: A 2014 B 2016 en C 2021


Jessie3847

Berichten: 2705
Lid geworden op: 01 dec 2014 14:02
Hobbies: .

Re: Opmerkingen die je krijgt tijdens het dragen-topic 2

Ongelezen bericht door Jessie3847 » 22 apr 2018 23:20

...
Laatst gewijzigd door Jessie3847 op 22 nov 2018 13:27, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar

Mama_van_T
Moderator
Moderator
Berichten: 16275
Lid geworden op: 10 aug 2012 20:26
Hobbies: lezen
Locatie: Gouda

Re: Opmerkingen die je krijgt tijdens het dragen-topic 2

Ongelezen bericht door Mama_van_T » 23 apr 2018 09:01

Je kunt het ongeveer halverwege ook nog met knopen vastzetten. :-)
Moeder van T (27-8-2011, 6 jr 4 mnd bv, en J (5-10-2015), 6 jr 9 mnd bv.

Ministash: Amazonas Boy * Hoppediz Oslo * Didymos gecko’s macchia * Little Frog Linnen Agat * Didymos Indio Aurora * Lenny Lamb Luna * Natibaby Starling * Bondolino Poplin grijs * Tula Toddler Dino's * R&R preschool Animal


Olivia3

Berichten: 6624
Lid geworden op: 20 sep 2016 11:42
Hobbies: Leuke dingen

Re: Opmerkingen die je krijgt tijdens het dragen-topic 2

Ongelezen bericht door Olivia3 » 23 apr 2018 18:10

Er zit een touwtje aan, met aan één kant een knoop en aan de andere kant zo'n plastic ding waarmee je het de maat af kan stellen. De knoop haal je door het lusje aan de slaapkap en dan stel je met dat plastic ding (op je schouders) de juiste maat af.

Het omschrijven is ingewikkelder dan het doen merk ik hahaha

Gebruikersavatar

Jannekje7

Berichten: 355
Lid geworden op: 09 sep 2015 11:50
Hobbies: Dans, toneel, natuur, kinderen
Locatie: Eindhoven

Re: Opmerkingen die je krijgt tijdens het dragen-topic 2

Ongelezen bericht door Jannekje7 » 24 apr 2018 14:40

Vandaag een moeder die zei dat ze die draagdoeken altijd zo mooi vond, maar zelf niet met een doek overweg kon. En hoe ik het toch voor mekaar kreeg om m'n baby op de rug te slingeren zonder hem te laten vallen?
Ik vertelde dat ik een consult had gevolgd en dat het oefenen oefenen oefenen is.
Mama van 2 mensenkindjes, 3 kattenkindjes en 3 kippetjes ♥
Stash van Didymos, Yaro, Lennylamb, Storchenwiege en Ayasling

Plaats reactie