kleine draagvragen

Zoek je een draagzak, draagdoek of een andere drager? Dit is de plek voor alle praat en vragen rondom dragen

Moderator: Mod_Forum_Dragen

Gebruikersavatar

Smaragdgroen

Berichten: 1240
Lid geworden op: 30 aug 2015 16:09
Hobbies: yoga, lezen, dansen
Locatie: Duitsland

Re: kleine draagvragen

Ongelezen bericht door Smaragdgroen » 04 mar 2018 09:33

Bedankt, daar kan ik mee vooruit! Kangaroo ziet er mooi uit, die ga ik proberen. TAS lijkt me ook leuk, heupdragen wat minder, krijg snel last van mijn rug als het gewicht niet gelijk verdeeld is.
Ik kan best wat verschillende knopen, maar kan nooit onthouden hoe een knoop heet [redface]
DL1 ~ 2015, DL2 ~ 2018


Olivia3

Berichten: 6624
Lid geworden op: 20 sep 2016 11:42
Hobbies: Leuke dingen

Re: kleine draagvragen

Ongelezen bericht door Olivia3 » 13 mar 2018 16:12

Ik draag nog altijd liefst in een geweven doek. Op de buik begin ik minder fijn te vinden omdat ik niet meer zie waar ik loop. Ik loop fikse afstanden.

Op de rug droeg ik eerder ruck maar dl is enorm beweeglijk bij inspannen. Ze steekt haar benen, leunt naar achter en opzij. Ze ruïneert iedere keer het zitje. Dubble Hammock is hopeloos, die zit is meteen weg. Iemand nog suggesties voor een andere knoop?

Gebruikersavatar

Gin

Berichten: 7857
Lid geworden op: 07 jul 2011 16:28
Hobbies: met zl spelen, lezen, koken
Locatie: Utrecht

Re: kleine draagvragen

Ongelezen bericht door Gin » 13 mar 2018 17:39

Deze vond ik fijn: drs2s. Hier een linkje maar volgens mij knoopt zij hem anders dan ik.
www.draagvrouwe.nl/drs2s.html
Mama van grote jongen feb 2011 en kleine jongen feb 2018

Gebruikersavatar

Mama_van_T
Moderator
Moderator
Berichten: 16275
Lid geworden op: 10 aug 2012 20:26
Hobbies: lezen
Locatie: Gouda

Re: kleine draagvragen

Ongelezen bericht door Mama_van_T » 13 mar 2018 18:35

Bij de ruck hoef je geen zitje te maken, je fixeert de doek met de kruisende banen en creeërt zo een zitje. Snap je wet ik bedoel, of moet ik een filmpje zoeken? Oudste zl zat altijd te dansen en strekken op m’n rug, maar nooit een buttpop gehad. Netjes zat hij niet meer, maar wel veilig.
Moeder van T (27-8-2011, 6 jr 4 mnd bv, en J (5-10-2015), 6 jr 9 mnd bv.

Ministash: Amazonas Boy * Hoppediz Oslo * Didymos gecko’s macchia * Little Frog Linnen Agat * Didymos Indio Aurora * Lenny Lamb Luna * Natibaby Starling * Bondolino Poplin grijs * Tula Toddler Dino's * R&R preschool Animal

Gebruikersavatar

Klein Meisje

Berichten: 1505
Lid geworden op: 26 aug 2016 22:50
Hobbies: Lezen

Re: kleine draagvragen

Ongelezen bericht door Klein Meisje » 13 mar 2018 20:20

Ik probeerde altijd het zitje te fixeren. Maar met mijn onhandigheid en dl haar beweeglijkheid lukte me dat niet goed.
Op youtube zag ik een instructie voorbij komen van een bwcc. Maar die begon als een ruck. Dus het kind in een hangmat en banen over de schouders. Dan gekruid over de borst en dan naar achteren waar je de banen onder de billen kruist en daarna weer over de schouders doet. Daarna werd er Keltisch afgeknipt dus door kruizen en vlechten de punten weggewerkt.
Ik kan hem niet meer terugvinden, maar dat werkte voor mij ideaal.

Gebruikersavatar

Violette

Berichten: 6262
Lid geworden op: 31 okt 2014 14:09
Hobbies: koken
Locatie: Randstad

Re: kleine draagvragen

Ongelezen bericht door Violette » 13 mar 2018 20:24

Hope schreef:
13 mar 2018 16:12
Ik draag nog altijd liefst in een geweven doek. Op de buik begin ik minder fijn te vinden omdat ik niet meer zie waar ik loop. Ik loop fikse afstanden.

Op de rug droeg ik eerder ruck maar dl is enorm beweeglijk bij inspannen. Ze steekt haar benen, leunt naar achter en opzij. Ze ruïneert iedere keer het zitje. Dubble Hammock is hopeloos, die zit is meteen weg. Iemand nog suggesties voor een andere knoop?
Ik vind een shbc (secure high back carry) fijn. Ik doe hem altijd volgens het filmpje wrap you with love, heet geloof ik shbcwith pretied chestbelt.
dochter 2014 en zoon 2017


Aysie

Berichten: 355
Lid geworden op: 27 mar 2017 13:46
Hobbies: Lezen

Re: kleine draagvragen

Ongelezen bericht door Aysie » 14 mar 2018 09:47

Mijn zl is ook een leg straightener en leaner en het enige wat werkt was een zitje maken en een klein stukje van de doek in zijn broek doen dan blijft het altijd goed zitten. En tijdens het knopen ervoor zorgen dat ze heel dicht tegen je aan ligt. Je kan zelf bukken als ze dan op je leunt en anders tegen de muur aan zodat ze niet naar achter kan leunen.

Gebruikersavatar

Jannekje7

Berichten: 355
Lid geworden op: 09 sep 2015 11:50
Hobbies: Dans, toneel, natuur, kinderen
Locatie: Eindhoven

Re: kleine draagvragen

Ongelezen bericht door Jannekje7 » 14 mar 2018 10:25

Ik vond het ook een uitdaging met die ruck toen m'n dochter groter werd enook ging rekken en strekken. Eén keer liep ik in een warenhuis langs een spiegel en keek liefdevol naar het meisje op m'n rug... Bleek het zitje dus halverwege haar rug te hangen! 😥
Sinds die tijd gaan oefenen met meerlaags knopen. Dh vond ik goed te doen. Shbc is niet aan mij besteed. Christina's ruckless vind ik wel ideaal, daar kunnen ze zich echt niet uit wippen. Maar die vergt wel wat oefening met aanspannen :)
Mama van 2 mensenkindjes, 3 kattenkindjes en 3 kippetjes ♥
Stash van Didymos, Yaro, Lennylamb, Storchenwiege en Ayasling


Olivia3

Berichten: 6624
Lid geworden op: 20 sep 2016 11:42
Hobbies: Leuke dingen

Re: kleine draagvragen

Ongelezen bericht door Olivia3 » 15 mar 2018 13:36

Dank voor alle opties, ik ben lekker aan het oefenen.

Kleine vraag. Wat ik ook probeer, ik heb dl iedere keer ergens bij mijn broeksriem bungelen. Ze zit hoog, ik loop drie meter en ze zakt. Drukt ook enorm op mijn schouders dan.
Ik sta zoveel mogelijk rechtop met aanspannen. Mijn doek is wel glad begreep ik. Is er nog iets waar ik extra op kan letten?

Gebruikersavatar

Jannekje7

Berichten: 355
Lid geworden op: 09 sep 2015 11:50
Hobbies: Dans, toneel, natuur, kinderen
Locatie: Eindhoven

Re: kleine draagvragen

Ongelezen bericht door Jannekje7 » 15 mar 2018 17:30

Ooh, een gladde doek is inderdaad niet handig. Ik ben zelf groot fan van grippy doeken idd. Het knoopt even wat zwaarder, maar als het eenmaal zit, zit het als een huis!
Mama van 2 mensenkindjes, 3 kattenkindjes en 3 kippetjes ♥
Stash van Didymos, Yaro, Lennylamb, Storchenwiege en Ayasling

Gebruikersavatar

Pino
Moderator
Moderator
Berichten: 3177
Lid geworden op: 16 mar 2011 21:49
Hobbies: forummen
tag: Bzzzzz Chatbij

Re: kleine draagvragen

Ongelezen bericht door Pino » 15 mar 2018 19:56

Je knoopt de ruck toch, hope? En lukt het goed te zekeren?
Of knoop je fwcc? Bij fwcc is het belangrijk om ook de middenbanen enigszins aan te spannen.als je die vergeet, zakt ze door en gaat ze laag hangen.
Kun je evt een foto plaatsen van voor en na die drie meter?
Het ultieme geluk in je leven is dat je bemind werd. Victor Hugo, schrijver/dichter (1802-1885)
(Pleeg)moeder van 4


Olivia3

Berichten: 6624
Lid geworden op: 20 sep 2016 11:42
Hobbies: Leuke dingen

Re: kleine draagvragen

Ongelezen bericht door Olivia3 » 15 mar 2018 20:58

Ik zal morgen eens foto's maken.

Ik knoop ruck en vandaag had ik norwegian wiggleproof. Vooral die laatste voelde erg stevig maar ze zakt zo laag. Ik krijg er echt rugpijn van, en zere schouders.

Gebruikersavatar

Mama_van_T
Moderator
Moderator
Berichten: 16275
Lid geworden op: 10 aug 2012 20:26
Hobbies: lezen
Locatie: Gouda

Re: kleine draagvragen

Ongelezen bericht door Mama_van_T » 15 mar 2018 21:39

Ik kom niet verder dan goed hoog beginnen, echt te hoog, en vooral de bovenrail goed aanspannen. Gladde doek maakt het wel lastiger. Ik ben heel blij met onze Nona. Was een ramp om in te dragen, vreselijk stug, maar eenmaal soepel zit het als een huis. Wij noemen die de klittenband doek. :p
Moeder van T (27-8-2011, 6 jr 4 mnd bv, en J (5-10-2015), 6 jr 9 mnd bv.

Ministash: Amazonas Boy * Hoppediz Oslo * Didymos gecko’s macchia * Little Frog Linnen Agat * Didymos Indio Aurora * Lenny Lamb Luna * Natibaby Starling * Bondolino Poplin grijs * Tula Toddler Dino's * R&R preschool Animal


Olivia3

Berichten: 6624
Lid geworden op: 20 sep 2016 11:42
Hobbies: Leuke dingen

Re: kleine draagvragen

Ongelezen bericht door Olivia3 » 15 mar 2018 21:48

Ja misschien ga ik eens kijken voor een andere doek. In deze krijgt dl zoveel voor elkaar... Ik was eens op draagconsult, zegt de mevrouw dat mijn fwcc zo perfect zat, vijf minuten later hing ze volledig scheef. Ze gaat ook echt alle kanten op die kleine van mij :-D

Gebruikersavatar

LKG

Berichten: 3809
Lid geworden op: 13 nov 2010 10:28
Hobbies: Naaien

Re: kleine draagvragen

Ongelezen bericht door LKG » 27 mar 2018 16:06

Kleine draagvraag.. DL van 12 dagen oud zit heel graag in de draagdoek. Met 3 grote broers die naar school gebracht moeten worden en op 2 verschillende tijden opgehaald moeten worden, en een DL die een hekel blijkt te hebben aan de kinderwagen, is het dragen eigenlijk ook gewoon noodzaak. Nu merk ik alleen telkens als ik haar in de draagdoek heb en een klein stukje heb gelopen (school is maar 2 minuten lopen) dat ik bloedverlies krijg en een 'zwaar' gevoel rond de vagina. Nu weet ik niet goed wat ik moet doen. Zou het te vroeg zijn om haar te dragen? Maar ja, wat dan? Wil ook niet 3x per dag met een krijsende baby in de kinderwagen naar school lopen :( Zou het kwaad kunnen om haar gewoon te blijven dragen? Ik heb verder een hele fijne natuurlijke bevalling gehad, placenta kwam vlug, en niet veel bloedverlies.. dus geen bijzonderheden ofzo.
T (dec 2010), K (aug 2012), M (jun 2015) en S (mrt 2018)

Plaats reactie