Meest comfortabele knoop maat 4?

Alles over geweven, rekbaar en anderszins doekerige draagdoeken

Moderator: Mod_Forum_Dragen


Topic starter
Ruthzw

Berichten: 4
Lid geworden op: 12 mar 2018 06:40
Hobbies: Brood bakken wandelen

Meest comfortabele knoop maat 4?

Ongelezen bericht door Ruthzw » 12 mar 2018 20:49

Om niet meer in restaurants en op parkeerplaatsen met ellenlange staarten in de weer te zijn en baby snel op mijn rug te kunnen knopen heb ik een prachtige maat 4 op mp gekocht. Ik gebruik hem nu eigenlijk alleen voor de ruck maar ben heel benieuwd of er comfortabeler knopen zijn met deze maat.
Voor echt lange wandelingen pak ik een langere doek maar ben benieuwd wat jullie met maat 4 (basis -2) het fijnst vinden.

Gebruikersavatar

Olos

Berichten: 1533
Lid geworden op: 25 jun 2010 23:10
Hobbies: forummen :P

Re: Meest comfortabele knoop maat 4?

Ongelezen bericht door Olos » 12 mar 2018 21:53

Ik gebruikte hem ook voor SHBC, dat lukte ermee. Ruck knoopt veel sneller, bleef toch favoriet. (luie mama [cool] )


Albertine

Berichten: 2279
Lid geworden op: 23 sep 2013 12:44
Hobbies: koken en paarden
Locatie: gelderland

Re: Meest comfortabele knoop maat 4?

Ongelezen bericht door Albertine » 12 mar 2018 22:19

Voor een baby gebruikte ik vooral ruck en dan de staarten gekruist over mijn borst en dan fixeren onder de schouderbanden ipv knopen, vond k veel fijner zitten.
Bij grotere kinderen knoopte ik anders maar naam moet ik zoeken. In elk geval met een korte en lange staart en met die lange staart maakte ik een kruis op mijn rug. Ik ga kijken of ik het terug kan vinden

Gebruikersavatar

Pino
Moderator
Moderator
Berichten: 3177
Lid geworden op: 16 mar 2011 21:49
Hobbies: forummen
tag: Bzzzzz Chatbij

Re: Meest comfortabele knoop maat 4?

Ongelezen bericht door Pino » 12 mar 2018 22:30

Allereerst welkom op dragen en voeden (zie dat je nog niet zo lang lid bent ;)).
Ik draag het liefste met de ruck. Eventueel met verschillende finishes, waarbij de candy cane chestbelt (cccb) mijn favoriet is.
Daarnaast kun je met een 4 onder andere ook een shbc, hjbc, halve double hammock, double hammock torso knopen. Mogelijkheden genoeg!
Het ultieme geluk in je leven is dat je bemind werd. Victor Hugo, schrijver/dichter (1802-1885)
(Pleeg)moeder van 4


Repelsteeltje

Berichten: 25
Lid geworden op: 01 okt 2014 22:38
Hobbies: tekenen en koken

Re: Meest comfortabele knoop maat 4?

Ongelezen bericht door Repelsteeltje » 12 mar 2018 23:27

Hjbc met cccb ! Half Jordans back Carry met candy chain chestbelt

Gebruikersavatar

Mammalous

Berichten: 4344
Lid geworden op: 08 dec 2013 23:58
Hobbies: Uhm
Contacteer:

Re: Meest comfortabele knoop maat 4?

Ongelezen bericht door Mammalous » 12 mar 2018 23:44

Ik deed, toen hij eigenlijk te groot was voor op mijn buik, maar wel gezellig/ veilig te vinden en om zo nog wel oogcontact/ fluitermomentjes te hebben een tijd de coolest hip cross carry inside out gedaan.
En tegenwoordig pak ik nog steeds graag mijn 4tje en doe ik uit gewoonte/ omdat hij zo lekker draagt: Double Hammock Tied At Shoulder Candy Cane Chestbelt (DH TAS CCCB) :)
(Ik heb het hierbij trouwens over mijn reeds zeer grote baby (kuch bijna kleuter kuch) als baby deed ik alleen de ruck tot hij zelfstandig kon zitten)
thuismoeke van Ettan okt 2007, Tvåan okt 2008, Trean apr 2010, Fyran mrt 2014


Topic starter
Ruthzw

Berichten: 4
Lid geworden op: 12 mar 2018 06:40
Hobbies: Brood bakken wandelen

Re: Meest comfortabele knoop maat 4?

Ongelezen bericht door Ruthzw » 13 mar 2018 16:15

Dank voor alle tips! Ik ga filmpjes zoeken en oefenen. Gelukkig is baby (11 mnd, bijna geen echte baby meer 😕) zo gewend aan de doek dat ze heel veel geduld heeft als ik een knoop helemaal moet loshalen en opnieuw moet doen. 😊

Plaats reactie