Opmerkingen die je krijgt tijdens het dragen-topic 2

Zoek je een draagzak, draagdoek of een andere drager? Dit is de plek voor alle praat en vragen rondom dragen

Moderator: Mod_Forum_Dragen

Gebruikersavatar

Rovi

Berichten: 1605
Lid geworden op: 29 aug 2017 08:40
Hobbies: lezen spellen naaien dragen

Re: Opmerkingen die je krijgt tijdens het dragen-topic 2

Ongelezen bericht door Rovi » 06 feb 2018 10:07

Kassière in de supermarkt vroeg of ze niet heel erg moest huilen als ik wegging omdat ze altijd zo dichtbij me is. Mijn antwoord was dat ze ook regelmatig boodschappen komt doen met mijn vriend. In de kinderwagen. En dat ze dan niet huilt.
♥6-17♥ ♥8-19♥

Gebruikersavatar

Jannekje7

Berichten: 355
Lid geworden op: 09 sep 2015 11:50
Hobbies: Dans, toneel, natuur, kinderen
Locatie: Eindhoven

Re: Opmerkingen die je krijgt tijdens het dragen-topic 2

Ongelezen bericht door Jannekje7 » 06 feb 2018 14:38

Altijd leuk he Izzy, die interesse.

En bijzonder Rovi, dat mensen denken dat als kindjes zich veilig hechten, dat ze dan niet zonder ons kunnen. Terwijl ik juist het idee heb dat kindjes die veel worden gedragen, juist zelfstandiger zijn. Ik zie het bij mijn dochter van 2 in elk geval wel, heel vrij kindje. En die woonde zowat bij mij in de doek toen ze kleiner was.



Hier bij 't consultatiebureau gisteren trouwens een moeder die vroeg of je de draagcover die ik had zo los kon kopen. Nouja, de mijne heb ik zelf gemaakt, maar heb haar geadviseerd naar Little Frog of Hoppediz te kijken voor betaalbare draagcovers :)
Mama van 2 mensenkindjes, 3 kattenkindjes en 3 kippetjes ♥
Stash van Didymos, Yaro, Lennylamb, Storchenwiege en Ayasling


Eses

Berichten: 4168
Lid geworden op: 12 jul 2010 19:28
Hobbies: Wandelen,lezen,muziek maken

Re: Opmerkingen die je krijgt tijdens het dragen-topic 2

Ongelezen bericht door Eses » 06 feb 2018 21:20

Ach en hij hangt daar ook.zo mooi vlak bij je gezicht. Ik had vroeger een draagzak die zo laag hing, dat was niks. (Denk een bb)

En een man tegen zijn hoogzwangere lief in de lift, is dat niet iets voor jou zo'n wikkeldoek, ziet er heel fijn uit!
Jongensmama van zl1 2010- zl2 2011- zl3 2014 en zl4 30-12-2017 [jump]


Olivia3

Berichten: 6624
Lid geworden op: 20 sep 2016 11:42
Hobbies: Leuke dingen

Re: Opmerkingen die je krijgt tijdens het dragen-topic 2

Ongelezen bericht door Olivia3 » 12 feb 2018 21:03

Ik denk dat je er weinig invloed op hebt. Het ene kind wordt veel gedragen maar vind de kinderwagen ook prima, het andere niet. Ik denk ook niet dat veel mensen denken in termen van veilige hechting. Een kind in een wandelwagen kan ook veilig gehecht zijn. En een veilig gehecht, gedragen kind, kan heel erg plakken aan mama en dus inderdaad veel huilen als die er niet is. Of achter de buggy staat.

Gebruikersavatar

Friek

Berichten: 4697
Lid geworden op: 25 jun 2012 13:52
Hobbies: Lego sorteren
tag: Bzzzzz... Scary-bij

Re: Opmerkingen die je krijgt tijdens het dragen-topic 2

Ongelezen bericht door Friek » 13 feb 2018 21:31

Een wat oudere vrouw achter me in de rij bij de supermarkt stoot haar man aan: kijk dan wat een kleintje. Hij: zo, die slaapt als een marmot he?
ZL1 mei '12, ZL2 sept '14 & DL dec '17

Gebruikersavatar

Iduna

Berichten: 2446
Lid geworden op: 15 okt 2012 20:41
Hobbies: D&V-chat
Locatie: Sittard

Re: Opmerkingen die je krijgt tijdens het dragen-topic 2

Ongelezen bericht door Iduna » 14 feb 2018 00:01

Ik stond optocht te kijken met dl2 in het dorp waar mijn broer woont. De optocht stond stil en een van de deelnemers vroeg "heb jij nou M op je rug? Of heb je zelf ook zo'n doek? En zo'n baby?!" M is ons kleine nichtje, ze is 11 maanden jonger dan dl2 maar dat zie je in de doek schijnbaar niet :D
DL1 10-2012, DL2 12-2016, ZL 05-2019


JufT

Berichten: 1894
Lid geworden op: 21 jan 2015 21:59
Hobbies: Lezen, buiten zijn, sporten

Re: Opmerkingen die je krijgt tijdens het dragen-topic 2

Ongelezen bericht door JufT » 14 feb 2018 10:51

De laatste tijd krijg ik heel vaak de opmerking 'leuk he, dat was er 3 jaar geleden allemaal nog niet toen ik een kind kreeg'.
Uhm, toen ik 3 jaar geleden een kind kreeg, toch al wel hoor... maar ik lach en knik gewoon maar eens, niemand voelt zich er beter bij als ik de waarheid zeg :)

Ik word ook dagelijks aangesproken en zelfs tegengehouden op straat met vragen over mijn draagjas en draagponcho. Mensen willen weten waar je zoiets koopt, of ik het zelf gemaakt heb, of er nog een doek onder zit, dat het zo leuk en praktisch is, ... echt superleuk!

Dat was dus écht niet het geval drie jaar geleden, mensen keken raar naar me maar niemand zei ooit iets positief over mijn poncho. Een opmerkelijk verschil!
Mama van DL 12/2014 en ZL 9/2017


Maria80

Berichten: 875
Lid geworden op: 06 okt 2016 21:28
Hobbies: Lezen

Re: Opmerkingen die je krijgt tijdens het dragen-topic 2

Ongelezen bericht door Maria80 » 14 feb 2018 11:16

Hope schreef:
12 feb 2018 21:03
Ik denk dat je er weinig invloed op hebt. Het ene kind wordt veel gedragen maar vind de kinderwagen ook prima, het andere niet. Ik denk ook niet dat veel mensen denken in termen van veilige hechting. Een kind in een wandelwagen kan ook veilig gehecht zijn. En een veilig gehecht, gedragen kind, kan heel erg plakken aan mama en dus inderdaad veel huilen als die er niet is. Of achter de buggy staat.
Nee, ik denk het ook niet. Veel dragen betekent niet automatisch een vrij kindje, en ook niet automatisch een veilig gehecht kindje.

Ik heb in al die jaren dat ik draag eigenlijk nooit rare blikken gekregen. Ook weinig opmerkingen. Wel de vraag of het niet loodzwaar is. En die begrijp ik wel, ik vind een buggy zelf ook wel handiger, eerlijk gezegd. Ook vanwege het opbergen van spullen. Ii ben vaak alleen op stap met de dames, en dan is een extra opbergruimte toch wel makkelijk hoor. En ook minder zwaar.
Ik merk wel dat ik meer soorten dragers zie, of liever gezegd: mensen die dragen zijn niet alleen maar alternatievelingen.Dat was zes jaar geleden wel iets meer het geval volgens mij.
Mama van drie hele lieve dametjes: Anna, Rifka,Suus

17-12-2011
12-05-2014
19-02-2016

Gebruikersavatar

Mama_van_T
Moderator
Moderator
Berichten: 16274
Lid geworden op: 10 aug 2012 20:26
Hobbies: lezen
Locatie: Gouda

Re: Opmerkingen die je krijgt tijdens het dragen-topic 2

Ongelezen bericht door Mama_van_T » 20 feb 2018 12:20

Gisteren liep ik in het winkelcentrum met zl2 op mijn rug onder de draagjas.
Oudere man: Zo, dat is geen bult van het werken. Die heeft het dasr wel naar de zin.
Moeder van T (27-8-2011, 6 jr 4 mnd bv, en J (5-10-2015), 6 jr 9 mnd bv.

Ministash: Amazonas Boy * Hoppediz Oslo * Didymos gecko’s macchia * Little Frog Linnen Agat * Didymos Indio Aurora * Lenny Lamb Luna * Natibaby Starling * Bondolino Poplin grijs * Tula Toddler Dino's * R&R preschool Animal

Gebruikersavatar

Rovi

Berichten: 1605
Lid geworden op: 29 aug 2017 08:40
Hobbies: lezen spellen naaien dragen

Re: Opmerkingen die je krijgt tijdens het dragen-topic 2

Ongelezen bericht door Rovi » 20 feb 2018 21:18

Twee oudere dames hielden me aan "beter kan dat kind niet zitten, zo tussen de borsten van mamma".

En vanmiddag liep ik langs een speeltuin en riep er een meisje "hé, een baby met een jas!".
♥6-17♥ ♥8-19♥


Olivia3

Berichten: 6624
Lid geworden op: 20 sep 2016 11:42
Hobbies: Leuke dingen

Re: Opmerkingen die je krijgt tijdens het dragen-topic 2

Ongelezen bericht door Olivia3 » 21 feb 2018 10:06

Ik liep in de stad, roept er een kindje "kijk, net als die professor bij Harry Potter, twee gezichten!" Ik had dl onder de draagjassen op mijn rug.


Aysie

Berichten: 355
Lid geworden op: 27 mar 2017 13:46
Hobbies: Lezen

Re: Opmerkingen die je krijgt tijdens het dragen-topic 2

Ongelezen bericht door Aysie » 21 feb 2018 11:26

Hahaha die is grappig. Ik zag gister ook een man met een kind in zn armen, vanaf de verte dacht ik dat de hoofd van de man die van een baby op de rug was.

Gebruikersavatar

Rovi

Berichten: 1605
Lid geworden op: 29 aug 2017 08:40
Hobbies: lezen spellen naaien dragen

Re: Opmerkingen die je krijgt tijdens het dragen-topic 2

Ongelezen bericht door Rovi » 21 feb 2018 13:27

Haha, die vind ik ook wel leuk!
♥6-17♥ ♥8-19♥

Gebruikersavatar

Jannekje7

Berichten: 355
Lid geworden op: 09 sep 2015 11:50
Hobbies: Dans, toneel, natuur, kinderen
Locatie: Eindhoven

Re: Opmerkingen die je krijgt tijdens het dragen-topic 2

Ongelezen bericht door Jannekje7 » 21 feb 2018 19:47

Hope schreef:
21 feb 2018 10:06
Ik liep in de stad, roept er een kindje "kijk, net als die professor bij Harry Potter, twee gezichten!" Ik had dl onder de draagjassen op mijn rug.
Hahahahaha!
Ik kreeg van 't weekend bij de Ikea veel opmerkingen in de trant van "Oooooh wat schattig" en veel kindjes die de baby wilden aaien :)
Mama van 2 mensenkindjes, 3 kattenkindjes en 3 kippetjes ♥
Stash van Didymos, Yaro, Lennylamb, Storchenwiege en Ayasling

Gebruikersavatar

Jannekje7

Berichten: 355
Lid geworden op: 09 sep 2015 11:50
Hobbies: Dans, toneel, natuur, kinderen
Locatie: Eindhoven

Re: Opmerkingen die je krijgt tijdens het dragen-topic 2

Ongelezen bericht door Jannekje7 » 25 feb 2018 02:52

Vanmiddag lagen peuterdochter en manlief op bed en moest ik wat winkels af., Dus kleine man van 6 weken lekker warm ingepakt, in de doek en 't koude zonnetje in.
Deze keer veel aanspraak! De meeste mensen in de trant van schattig, lekker warm, gezellig tegen mama.

Één vrouw wilde toch zeker weten dat hij er niet uit viel (ik heb haar laten zien hoe het zat) en toen dat het toch wel heel handig was dat ik m'n handen vrij had.

En één vrouw vond het onverantwoord dat ik die kou zo'n kleintje mee naar buiten nam. Ook al zit hij lekker tegen mama aan. Veel te koud. Oké..... (bij lag heerlijk tegen me aan te slapen)
Mama van 2 mensenkindjes, 3 kattenkindjes en 3 kippetjes ♥
Stash van Didymos, Yaro, Lennylamb, Storchenwiege en Ayasling

Plaats reactie