Dragen en Voeden 10 jaar - Turbobrainstormtijd!

Hier kun je alle nieuws en mededelingen over DenV vinden

Moderator: Mod_Forum_Algemeen


mamjanuari

Berichten: 3279
Lid geworden op: 24 mar 2009 16:30
Locatie: in de buurt van den haag

Re: Dragen en Voeden 10 jaar - Turbobrainstormtijd!

Ongelezen bericht door mamjanuari » 08 nov 2017 16:12

Aanvullend aan dit topic
Worden sommige topics nooit verwijdert?
Sinds het nieuwe forum kan ik opeens makkelijk bij de oudste berichten nv buurthuis van 2008
Blijft alles altijd staan ?
Wordt er niet na 2 jaar geen reacties geschoond ?

Gebruikersavatar

Geekess
Forum Eigenaar
Forum Eigenaar
Berichten: 15925
Lid geworden op: 30 mei 2009 14:20
Hobbies: Dragen en Voeden
tag: Bzzzz... Opperbij
Locatie: Heerhugowaard ******** Eigenaar forum en blog voor Natuurlijk Ouderschap
Contacteer:

Re: Dragen en Voeden 10 jaar - Turbobrainstormtijd!

Ongelezen bericht door Geekess » 08 nov 2017 17:45

@mamjanuari : We schonen op Dragen en Voeden de oude 'gewone' topics niet op. We hebben behoorlijk trouwe leden die lang blijven hangen of na een jaar of twee weer terugkomen. Het komt regelmatig voor dat daardoor oude topics weer naar boven gehaald worden :-)

We ruimen wel op in de volgende subfora en situaties:
- Gezocht/Tips/Oproepen: topic wordt verwijderd na twee weken inactiviteit
- Buurthuis: topics worden uit het Buurthuis verwijderd wanneer de topic starter geen toegang meer heeft tot het Buurthuis (bijvoorbeeld doordat ze langer dan zes maanden niet meer in het Buurthuis heeft meegeschreven).
- Topics in het Buurthuis kunnen op verzoek van de topicstarter verwijderd worden, maar dit is aan strenge regels gebonden: er moeten echt goede redenen voor zijn en de aanvrager moet de exacte URLS aanleveren, en we doen het op een moment dat we daar tijd voor hebben (dat hebben we voorlopig niet).
We zijn altijd bereid om over individuele gevallen na te denken hoor, maar bedenk wel dat we maar een klein team hebben, allemaal vrijwilligers zijn, én moeders met onze drukke gezinnen :-)
DL1 2009 - DL2 2014
Dragen en Voeden *** Forum en Blog voor het bevorderen van Natuurlijk Ouderschap ***


Metzonderhanden

Berichten: 6395
Lid geworden op: 07 okt 2009 10:57
Hobbies: .

Re: Dragen en Voeden 10 jaar - Turbobrainstormtijd!

Ongelezen bericht door Metzonderhanden » 08 nov 2017 20:12

elize80 schreef:
06 nov 2017 16:31
Wat ik wel zou willen doen bij wijze van hobbyproject, is een contentanalyse maken van het forum over 10 jaar tijd. Ik doe dit soort dingen (Text Mining uit forumdata) voor mijn werk. Welke onderwerpen stonden centraal in de 1e tijd, en hoe veranderde dat? Hoe is de community veranderd?

Wat ik daarvoor nodig zou hebben is een dump van het forum in XML of json. De vraag is alleen of beheer dit oké zou vinden aangezien het vertrouwelijke data is. De uiteindelijke analyse bevat geen persoonsgegevens uiteraard maar alleen geaggregeerde onderwerpen en statistieken.
Dat lijkt me heel leuk, ja! Ik zal laatst in de doekenhoek te grasduinen, for old time sake, maar daar was echt al heeeeeel lang niks meer gepost terwijl ik daar vroeger echt meldingen op had klaarstaan voor releases. [lol]
voorheen marlett

Gebruikersavatar

mama van 1 zoon

Berichten: 1218
Lid geworden op: 20 jun 2010 10:44
Hobbies: :)

Re: Dragen en Voeden 10 jaar - Turbobrainstormtijd!

Ongelezen bericht door mama van 1 zoon » 08 nov 2017 22:52

Had dit topic nog niet eerder gezien.
Even over mee-nadenken....


Jojor

Berichten: 618
Lid geworden op: 10 feb 2016 04:55
Hobbies: Lezen

Re: Dragen en Voeden 10 jaar - Turbobrainstormtijd!

Ongelezen bericht door Jojor » 09 nov 2017 23:19

Stickers...
Hihi
Meeting leuk maar wel met een thema zou leuk zijn.
Een export - analyse over de jaren is ook heel interessant.


Leonike

Berichten: 2154
Lid geworden op: 24 jan 2012 11:56
Hobbies: Te veel

Re: Dragen en Voeden 10 jaar - Turbobrainstormtijd!

Ongelezen bericht door Leonike » 13 nov 2017 14:35

mirte_g schreef:
23 okt 2017 12:09
Wellicht is qua kampeerterreinen ook goed om te kijken naar scoutinglabelterreinen, die zijn vaak ingericht op redelijk grote groepen.
Klopt.
En op een fors aantal terreinen kun je ook prima overdag met (heel) veel mensen terecht en met een kleine groep overnachten.
Nadeel is wel dat veel terreinen niet heel goed bereikbaar zijn met het OV (denk aan een buurtbus 1x per uur in het weekend + laatste stuk(je) lopen).

Gebruikersavatar

Pino
Moderator
Moderator
Berichten: 3177
Lid geworden op: 16 mar 2011 21:49
Hobbies: forummen
tag: Bzzzzz Chatbij

Re: Dragen en Voeden 10 jaar - Turbobrainstormtijd!

Ongelezen bericht door Pino » 01 feb 2018 20:08

Ik weet niet zo goed waar te posten, maar hier leest @Geekess vast mee ;). Ik zie een doneerknop, hoera! Ik wilde in een opwelling iets overmaken, maar voor een bankoverschrijving moet ik de boel gaan kopiëren plakken en internet sluiten, app openen... dat kost best wat moeite en dan is mijn opwelling bijna voorbij. Zou het ook mogelijk zijn om een rijtje tikkies neer te zetten met verschillende bedragen? 5, 10, 25, 50 en 100 euro oid? Of vraag ik dan iets heel ingewikkelds?
Het ultieme geluk in je leven is dat je bemind werd. Victor Hugo, schrijver/dichter (1802-1885)
(Pleeg)moeder van 4

Gebruikersavatar

Geekess
Forum Eigenaar
Forum Eigenaar
Berichten: 15925
Lid geworden op: 30 mei 2009 14:20
Hobbies: Dragen en Voeden
tag: Bzzzz... Opperbij
Locatie: Heerhugowaard ******** Eigenaar forum en blog voor Natuurlijk Ouderschap
Contacteer:

Re: Dragen en Voeden 10 jaar - Turbobrainstormtijd!

Ongelezen bericht door Geekess » 01 feb 2018 22:36

@Pino Gezien :-)
Dat wilde ik idd doen, maar Tikkie wordt dan boos :-(( Volgens hun algemene voorwaarden, en mijn navraag aan hun, is het niet toegestaan om Tikkie zakelijk te gebruiken en veel bedragen in korte tijd beschouwen ze als zakelijk en dan behouden ze zich het recht om mij niet uit te betalen.
Daarom dus de Paypal optie (met vaste aanklikbare bedragen, of eigen bedragen via paypal.me, en ondanks dat Paypal dus wel flinke transactiekosten heeft) en gewoon overmaken. Mochten jullie een betere optie weten (anders dan zakelijke bankrekening met Ideal, want dat is gewoon te duur op dit moment) dan hoor ik het graag. Ik wil het geld doneren voor jullie namelijk zo makkelijk mogelijk maken ;-)

Wat jullie nog zouden kunnen doen, is met een groep mensen 1 tikkie gebruiken ofzo. Zodat ik er niet 100 op 1 dag heb, maar 2 per week ofzo. Maar dat is voor jullie ook weer wat organisatiewerk.
DL1 2009 - DL2 2014
Dragen en Voeden *** Forum en Blog voor het bevorderen van Natuurlijk Ouderschap ***

Gebruikersavatar

Pino
Moderator
Moderator
Berichten: 3177
Lid geworden op: 16 mar 2011 21:49
Hobbies: forummen
tag: Bzzzzz Chatbij

Re: Dragen en Voeden 10 jaar - Turbobrainstormtijd!

Ongelezen bericht door Pino » 01 feb 2018 23:09

Balen. Ik heb zelf rabobank en die heeft de optie intern (net als ing trouwens). Als ik een betaalverzoek maar voor 20 mensen is dat geen probleem (maar dat is ws nog niet zoveel dat tikkie het als zakelijk ziet.
Zal eens meedenken.
Het ultieme geluk in je leven is dat je bemind werd. Victor Hugo, schrijver/dichter (1802-1885)
(Pleeg)moeder van 4

Gebruikersavatar

Malmana

Berichten: 8359
Lid geworden op: 06 dec 2015 11:55
Hobbies: muziek, creatief bezig zijn
Locatie: Midden Nederland

Re: Dragen en Voeden 10 jaar - Turbobrainstormtijd!

Ongelezen bericht door Malmana » 02 feb 2018 10:01

@Geekess, is ideal via multisafepay, targetpay o.i.d. een optie? Misschien niet omdat er geen zakelijke rekening is of de transactiekosten te hoog zijn (49-70ct per transactie uit mijn hoofd), maar wie weet ook nog een optie. Of een andere betaalmethode via een betaalbureau? Bij iedere transactie krijg je een mail en wekelijks of bij een minimum bedrag wordt het uitbetaald naar je eigen rekening.
"Calvin" 28-7-2018
“Saar” 15-10-2021
Uit liefde geboren, puur geluk.
neko switch derya deep, hoppediz hop-tye agadir, you-wa, hoppediz ringling los angeles rood, ellevill paisley smaragd maat 5, didymos ada light green maat 8, MaM watersling, close caboo lite, vipcarrier petrol bamboo

Gebruikersavatar

Geekess
Forum Eigenaar
Forum Eigenaar
Berichten: 15925
Lid geworden op: 30 mei 2009 14:20
Hobbies: Dragen en Voeden
tag: Bzzzz... Opperbij
Locatie: Heerhugowaard ******** Eigenaar forum en blog voor Natuurlijk Ouderschap
Contacteer:

Re: Dragen en Voeden 10 jaar - Turbobrainstormtijd!

Ongelezen bericht door Geekess » 02 feb 2018 10:11

Betaalbureau is misschien een optie, multisafepay etc niet ivm ontbreken zakelijke rekening. Op het ogenblik zijn de kosten van een zakelijke rekening te hoog.

Ik heb Tikkie toegevoegd.
DL1 2009 - DL2 2014
Dragen en Voeden *** Forum en Blog voor het bevorderen van Natuurlijk Ouderschap ***

Gebruikersavatar

Malmana

Berichten: 8359
Lid geworden op: 06 dec 2015 11:55
Hobbies: muziek, creatief bezig zijn
Locatie: Midden Nederland

Re: Dragen en Voeden 10 jaar - Turbobrainstormtijd!

Ongelezen bericht door Malmana » 02 feb 2018 10:15

Ja, dat snap ik. Ik ben penningmeester bij een stichting en we betalen ons blauw aan bankkosten. Op de een of andere manier betaald onze zusterstichting bij dezelfde bank veel minder. Nooit begrepen... Maar een zakelijke rekening is inderdaad echt niet fijn daarom.
"Calvin" 28-7-2018
“Saar” 15-10-2021
Uit liefde geboren, puur geluk.
neko switch derya deep, hoppediz hop-tye agadir, you-wa, hoppediz ringling los angeles rood, ellevill paisley smaragd maat 5, didymos ada light green maat 8, MaM watersling, close caboo lite, vipcarrier petrol bamboo


pompedom11

Berichten: 6745
Lid geworden op: 18 dec 2013 17:52
Hobbies: Naaien

Re: Dragen en Voeden 10 jaar - Turbobrainstormtijd!

Ongelezen bericht door pompedom11 » 02 feb 2018 15:19

Ik ben heel blij met de PayPal optie! ging hartstikke snel!
ZL1 1-4-2016, ZL2 11-11-2018

Gebruikersavatar

Pino
Moderator
Moderator
Berichten: 3177
Lid geworden op: 16 mar 2011 21:49
Hobbies: forummen
tag: Bzzzzz Chatbij

Re: Dragen en Voeden 10 jaar - Turbobrainstormtijd!

Ongelezen bericht door Pino » 02 feb 2018 15:24

Thanks voor de tikkie optie!
Het ultieme geluk in je leven is dat je bemind werd. Victor Hugo, schrijver/dichter (1802-1885)
(Pleeg)moeder van 4

Gebruikersavatar

silk

Berichten: 1188
Lid geworden op: 04 mar 2014 08:54
Hobbies: Lezen, filmpje kijken, koken
Locatie: Waar mijn mannen zijn.

Re: Dragen en Voeden 10 jaar - Turbobrainstormtijd!

Ongelezen bericht door silk » 16 feb 2018 10:31

Niet aanvallend bedoeld, het viel me vandaag op dat het donatiedoel ineens met 700 Euro is verhoogd. Ik neem aan dat het beheer daar goede redenen voor heeft (een website/forum in de lucht houden kost veel geld, tijd en moeite) maar ik had wel even een "huh-momentje". Misschien was het beter geweest om gewoon het doel te laten overschrijden indien bereikt, of een nieuwe actie op te zetten op een later tijdstip? Of is dat iets dat automatisch gebeurt zodra het doel bereikt is? In elk geval stof tot nadenken. :)
Δεν ελπίζω τίποτα. Δε φοβούμαι τίποτα. Είμαι λέφθερος.

Gesloten