No spend challenge 2017

Consuminderen, tuinieren en groen leven. Kortom leven in harmonie met de natuur

Moderator: Mod_Forum_OT

Gebruikersavatar

kia_sas

Berichten: 904
Lid geworden op: 10 jun 2009 12:56
Locatie: zutphen

Re: No spend challenge 2017

Ongelezen bericht door kia_sas » 31 jan 2018 09:22

Annet; mooi resultaat.
ik heb het naar mijn eigen maatstaven iets minder gedaan.
Heb naast boodschappen geld besteed aan:
1. dagje sauna met vriendin. geen spijt van
2. naai benodigdheden als rits, garen, naalden - reken ik als gebruiksartikel
3. Toen ik dit ging kopen verleid door geschikte coupons voor inuit.pak voor verkleedfeest van zoon dat nu al ruim van tevoren af is. ook fijn - en bontstof maakt het af en had ik niet liggen
4. in webwinkel mooie ecologische stof aangeschaft; niet perse nodig. Toen ik laatst zat te tellen hoeveel zelfgemaakte kledingstukken ik op dat moment aan had, kwam ik op 5. Mijn excuus is dus dat het wel wordt gebruikt
Zwakke plek is wel duidelijk, maar ik zet de komende maanden door en heb me afgemeld van nieuwsbrieven digitaal.


Jojor

Berichten: 618
Lid geworden op: 10 feb 2016 04:55
Hobbies: Lezen

Re: No spend challenge 2017

Ongelezen bericht door Jojor » 31 jan 2018 14:34

Man klaagde dat zn spijkerbroeken versleten raken en eigenlijk bijna allemaal te groot zijn. Is ook zo.
Dus in de sale bij Zalando paar besteld. Kijken welke hij past.
Ook paar shirtjes voor mezelf mee besteld. Allemaal sale. Ik ben zuinig op mn kleding dus doe er lang mee heb nu shirtjes die echt versleten zijn en oud voel me echt niet prettig erin. Daarnaast ook paar kg lichter geworden.

Schoenen voor zl gekocht want zn schoenen waren te klein. Gelukkig in de sals. Dat moet Gewoon, nieuw schoenen.

Verder houd ik me netjes aan het consuminderen.

Op kwaliteit van boodschappen bespaar ik niet. Kies liever duurzaam, biologisch enzo. Gaat me niet om het geld in eerste instantie. Maar het consumeren.

Gebruikersavatar

Annet

Berichten: 5727
Lid geworden op: 30 sep 2010 12:42
Hobbies: Te veel
Locatie: Groningen

Re: No spend challenge 2017

Ongelezen bericht door Annet » 31 jan 2018 15:05

Ecologische stoffen zijn ook mijn zwakke plek, maar ik heb een flinke voorraad en moet die van mezelf eerst (grotendeels) opmaken. Deze week had ik vrij genomen, eigenlijk om op te ruimen, maar ben lekker achter de naaimachine gekropen. Gisteren voor ZL mooi shirt gemaakt en verder sokken en maillots en mijn lievelingstrui gerepareerd. Vandaag een hemdje dat veel te groot was uitgevallen (wollen ribtricot rekt enorm!) ingenomen, ook blij mee. Voor ZL een kussen gemaakt van een shirt dat te klein was maar waarop een hele mooie (door Griesje gemaakte) flockafbeelding zit van graaf Tel. Ook zijn slaapzak gerepareerd (rits was kapot). Nu ben ik monsters aan het maken voor de gaten in zijn spijkerbroeken. Niets hoeven kopen (zegt ook iets over wat ik in huis heb, ahum ☺️).
ZL 13-09-2009
You are my dearest one, I have no other / Sleep warm and soft in the arms of your mother / Sleep soft, my darling, my trouble and treasure / Dream of pretty things, dream of your pleasure

Gebruikersavatar

kia_sas

Berichten: 904
Lid geworden op: 10 jun 2009 12:56
Locatie: zutphen

Re: No spend challenge 2017

Ongelezen bericht door kia_sas » 31 jan 2018 16:12

Annet; naaien met wat je hebt liggen is ook opruimen, hè! Herkenbaar, mijn voorraad mag ook wel wat meer slinken.

Jojor; je moet wel wat aan kunnen doen, dus aanschaf valt niet te vermijden. Ik probeer als ik wat nodig hebt in plaatselijke winkel te kopen, maar doe toch vaak via internet vanwege (zoek)gemak.

Gebruikersavatar

Mamaline

Berichten: 634
Lid geworden op: 07 jul 2012 23:13
Hobbies: Koken

Re: No spend challenge 2017

Ongelezen bericht door Mamaline » 01 feb 2018 08:16

Ik ben met mijn boodschappen uitgekomen op €435. Ten opzichte van gemiddeld €600 een mooie besparing. Kleding kwam op €22.78, dat is een mooie `bijna no spend`, maar wel geinvesteerd in schoenen voor de kinderen in de sale, en twee paar werkschoenen voor ML. Daarmee uiteindelijk toch €325 uitgegeven. Wilde graag onder de €300 blijven, komende maand kan dat zeker denk ik, tenzij er nog een hele boel broeken of leggings kapot vallen.

Vakantie geboekt en half betaald, en een weekend weg dat we ieder jaar doen aanbetaald. Cadeau`s €65, bijna mijn hele familie is in januari en februari jarig, dus ik had of verder vooruit moeten plannen of alles zelf moeten maken. Dat is allebei niet gelukt, maar wel bewust gebruik gemaakt van spaarpunten en bol.com bon.

Gebruikersavatar

Vogeltje80

Berichten: 7760
Lid geworden op: 12 aug 2015 09:41
Hobbies: .

Re: No spend challenge 2017

Ongelezen bericht door Vogeltje80 » 01 feb 2018 08:41

Op de boodschappen besparen is nog lastig blijkt. Ik kwam 78 euro boven budget. Ik bewaarde alle bonnetjes en ga nog kijken waar het meeste geld heen gaat.

Ik gaf 10 euro uit aan een prepaid simkaart voor de mobiel van de oudste
24 euro om de fitting in de theaterlamp te vervangen, die ging opeens stuk.
En ik kocht stof voor een carnwvalspak voor de oudste.
En elastiek en nog wat meer fournituren die op waren.

In totaal zat ik wel binnen budget en hield geld over.
Van mijn bedrijf kocht ik wel een nieuwe naaimachine.

Kwa stof kopen heb ik nu afgesproken dat ik voor elke 5 meter weggenaaid, ik 1 meter nieuw mag kopen. Afgelopen maand naaide ik 16,5 meter weg, dus 3,3 meter mag ik kopen!(heb het al besteld).

Ik ga nog verder ermee dit jaar. Vooral het niets kopen voor de kinderen is heerlijk. Geen rotzooi erbij in huis.

Gebruikersavatar

Wientje

Berichten: 6467
Lid geworden op: 09 aug 2012 18:57
Hobbies: Haken en dingen maken
Locatie: Leiden

Re: No spend challenge 2017

Ongelezen bericht door Wientje » 01 feb 2018 08:55

Hier ging het redelijk goed met de no spend voor deze maand.
We hebben wat spullen gekocht voor het opknappen van de badkamer. Wat andere spullen vervangen. Dat valt wat ons betreft buiten de scope. Verder wel een paar stofjes nog gekocht (grijs gebied) en we hebben bij bol.com een paar dingen gekocht, maar van een cadeaukaart die ml had gekregen. ook een beetje grijs gebied.
Boodschappen kosten nog steeds te veel doordat we dingen vergeten en dus meerdere keren per week terug moeten. Hier moeten we beter over nadenken en dat is de afgelopen week behoorlijk goed gelukt al zeg ik het zelf.

Dl wou heel graag fotolijstjes kopen, maar dat hebben we opgelost door ze zelf te maken. Er wordt dus nog steeds wel kritisch gekeken, maar het kan kritischer.
Februari slaan we even over. Dan is dl jarig en dat willen we gewoon vieren, zonder echt kritisch te gaan kijken. Wel gaan we vanaf maart weer kritisch naar alles kijken
Leven is het meervoud van lef!
E lin, februari 2013
http://wientje.blogspot.nl/"

Gebruikersavatar

MissA

Berichten: 4220
Lid geworden op: 09 feb 2014 13:33
Hobbies: Koken, lezen, samen zijn

Re: No spend challenge 2017

Ongelezen bericht door MissA » 01 feb 2018 12:19

No spend january is eigenlijk best aardig gelukt. Twee dingen gekocht die niet per se noodzakelijk waren: een shirtje voor dl (sale bij Hema, €2,70) en een luisterboek van mees kees voor in de kadootjesbak (Kruidvat sale, €1,50)
DL: april 2013, ZL: mei 2016


Jojor

Berichten: 618
Lid geworden op: 10 feb 2016 04:55
Hobbies: Lezen

Re: No spend challenge 2017

Ongelezen bericht door Jojor » 01 feb 2018 20:51

kia_sas schreef:
31 jan 2018 16:12
Jojor; je moet wel wat aan kunnen doen, dus aanschaf valt niet te vermijden. Ik probeer als ik wat nodig hebt in plaatselijke winkel te kopen, maar doe toch vaak via internet vanwege (zoek)gemak.
Ben ik met je eens. Maar wij wonen in een dorp dus erg beperkt kwa keuze en naar de stad gaan kost weer teveel tijd. Daarnaast is ml echt een vervelende man als we voor hem moeten shoppen. Dus het bestellen en retourneren via de post is wel heel fijn, zo kan ik zonder hem shoppen. Anders zou ik weer terug naar de winkel moeten om te ruilen binnen een X termijn enzo. Nee dit is wel beter... denk ik. Tenzij hij niks past van wat ik bestelde.

Zelf naaien klinkt leuk maar ik heb daar echt geen tijd voor. Ik werk 4 dagen en ca. 32-42 uur per week. Prio's liggen dan echt ergens a anders.

Gebruikersavatar

kia_sas

Berichten: 904
Lid geworden op: 10 jun 2009 12:56
Locatie: zutphen

Re: No spend challenge 2017

Ongelezen bericht door kia_sas » 02 feb 2018 06:56

Snap ik helemaal.

Gebruikersavatar

Jet

Berichten: 1036
Lid geworden op: 30 aug 2012 18:37
Hobbies: .
Locatie: Er gaat niets boven...

Re: No spend challenge 2017

Ongelezen bericht door Jet » 06 feb 2018 16:52

Ik kom ook maar eens meelezen en schrijven. Niet om niks te spenden, maar het moet wel een stuk minder. Ik had het een tijd heel goed in de hand, alleen dingen kopen die echt nodig waren, of die ik echt echt echt mooi vond. Maar toen werd ik zwanger en ging de rem eraf en die is er nog niet weer op gekomen. Vooral stoffen en fournituren voor naaien en kleding voor de kinderen zijn een valkuil. Koopjes, aanbiedingen etc.
Net nog een winterjas voor mezelf besteld (niet per se noodzakelijk, ik heb net een nieuwe... wel een fijn lang model, goede aanbieding en hele goede jas) en toen toch ook nog maar wat shirtjes voor de dametjes... dat dus.
DL <3 December 2014
KS <3 Maart 2017
SW <3 September 2019

Gebruikersavatar

Annet

Berichten: 5727
Lid geworden op: 30 sep 2010 12:42
Hobbies: Te veel
Locatie: Groningen

Re: No spend challenge 2017

Ongelezen bericht door Annet » 09 feb 2018 19:23

We hebben een 9 maanden oude kater die zich met enige regelmaat misdraagt omdat hij zich verveelt. Ook probeert hij voortdurend aan de voorkant de deur uit te glippen, soms met succes en dan kost het ons veel moeite om hem onder de geparkeerde auto’s vandaan te krijgen. Aan de achterkant mag hij er wel uit (kattenluikje) en onze vorige katten konden daar lekker struinen door op het schuurtje te springen en van daaruit over andere schuurtjes e.d. de buurt te verkennen. Hij springt alleen niet op het lage schuurtje, mogelijk omdat hij met een oog niet heel goed ziet en het niet aandurft om te springen. Hij blijft dus op ons kleine achterplaatsje en dat heeft hij ook wel een beetje gezien. Dus... ik wil wat voor hem maken, zowel voor binnen (hij heeft al aardig wat en ik heb nog wat ideetjes) als buiten. Vooral voor buiten zoek ik nog wat tips en inspiratie. Ik heb een paar houten garenklosjes waar ik wel wat mee kan (met een touw aan de schutting maken ofzo), veertjes zijn ook redelijk weersbestendig. Nog iemand tips?
Tips om de gang te blokkeren zodat we naar binnen en buiten kunnen zonder dat hij ontsnapt zijn ook welkom. Het is een smalle, lange gang waar ook de fietsen in staan (en zijn etensbak), maar we hebben er eerder ook een traphekje gehad, dus er kan wel iets.
ZL 13-09-2009
You are my dearest one, I have no other / Sleep warm and soft in the arms of your mother / Sleep soft, my darling, my trouble and treasure / Dream of pretty things, dream of your pleasure

Gebruikersavatar

Mamaline

Berichten: 634
Lid geworden op: 07 jul 2012 23:13
Hobbies: Koken

Re: No spend challenge 2017

Ongelezen bericht door Mamaline » 25 feb 2018 18:51

Februari is bijna op zijn einde. Goede maand gehad en vooral voor de carnaval en kinderkleding bewust om gegaan met uitgeven. Wel een pakje voor de oudste gekocht, maar twee andere kostuums gemaakt van twee lapjes die ik nog had liggen. Kinderkleding heb ik voor de oudste een pakketje overgenomen van een mama hier op het forum, erg blij mee. Blouse en insignes voor de scouting van de oudste tweedehands overgenomen. Besparing: €30 :)

Voor de boodschappen komen we ongeveer uit op €400. Erg goed, gezien de €600 die we daar gemiddeld aan uitgaven vorig jaar. Ik combineer Lidl Duitsland met Jan linders en probeer alle budget producten uit. Alles op proef, zaken die echt niet door de smaakpolitie hier in huis komen daar kunnen we altijd weer terug naar de wat duurdere producten, maar alleen als we echt vinden dat we daar veel beter mee af zijn.

Er zijn een paar kleine impulsaankopen aan mijn handen blijven plakken, maar overall ben ik heel tevreden.

Plaats reactie