"Opruim"actie van de dag [minimalisme] #2

Consuminderen, tuinieren en groen leven. Kortom leven in harmonie met de natuur

Moderator: Mod_Forum_OT


Sjoba

Berichten: 8330
Lid geworden op: 15 okt 2010 12:54
Hobbies: Natuur, koken, schrijven
Locatie: Utrecht

Re: "Opruim"actie van de dag [minimalisme]

Ongelezen bericht door Sjoba » 19 aug 2017 09:50

Die stofzuiger breng je naar de milieustraat (stort), en lever je daar in bij apparaten.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Ik draag jullie onder mijn hart, en daarna op mijn schouders!
Ctje 07/10, Kleine A 07/13 en baby I 01/18


Hopefultimes

Berichten: 4376
Lid geworden op: 29 dec 2012 12:47
Hobbies: Tijdgebrek ;-)

Re: "Opruim"actie van de dag [minimalisme]

Ongelezen bericht door Hopefultimes » 19 aug 2017 09:56

@deeh
Repaircafe voor de onderdelen?
Van het concert des leven krijgt niemand een program


deeh

Berichten: 2348
Lid geworden op: 08 mei 2012 20:49
Hobbies: fietsen, yoga, de kids!

Re: "Opruim"actie van de dag [minimalisme]

Ongelezen bericht door deeh » 22 aug 2017 21:10

de milieustraat is gelukt, ging wel onhandig, maar is gelukt..

blijkt trouwens zeer dicht bij mijn werk te zijn, dus ik kijk nog even wat er aan verfresten ligt in de schuur.... (denk niet heel veel, maar toch).

met DL2 kleding doorgenomen, ging prima, ze vind het nog leuk ook en haar kast is weer een stuk overzichtelijker, al hangt er nog steeds meer dan genoeg!
Mem van S (okt 2009), J en Z (juni 2011)

Gebruikersavatar

Malmana

Berichten: 8359
Lid geworden op: 06 dec 2015 11:55
Hobbies: muziek, creatief bezig zijn
Locatie: Midden Nederland

Re: "Opruim"actie van de dag [minimalisme]

Ongelezen bericht door Malmana » 02 sep 2017 12:43

Eindelijk weer ergens aan toe gekomen. Moest al een tijdje gebeuren, maar ging lichamelijk niet zo goed. 2 volle zakken kleding uit de kasten gehaald, alles wat er overblijft weer netjes gestapeld en opgehangen. Heerlijk!
"Calvin" 28-7-2018
“Saar” 15-10-2021
Uit liefde geboren, puur geluk.
neko switch derya deep, hoppediz hop-tye agadir, you-wa, hoppediz ringling los angeles rood, ellevill paisley smaragd maat 5, didymos ada light green maat 8, MaM watersling, close caboo lite, vipcarrier petrol bamboo

Gebruikersavatar

Blabsie

Berichten: 7425
Lid geworden op: 20 sep 2010 14:51
Hobbies: .

Re: "Opruim"actie van de dag [minimalisme]

Ongelezen bericht door Blabsie » 09 sep 2017 00:16

Ik verhuis binnenkort, dus mag ook weer aan de bak.
Een deel kasten is al wel eens uitgekuist en daar ben ik mee naar de kringloop gereden.
Een deel staat klaar voor (opnieuw) kringloop en containerpark.
Maar ik moet gaan inpakken. Nog een dikke maand voor de verhuis. Moet echt nadenken hoeveel ik nog wil bijhouden van spul om van te leven en wat al in dozen kan.
En ineens echt alles goed uitzoeken. Ook de vriezer leegeten [smile] .
DL februari 2010

Gebruikersavatar

caroline1985

Berichten: 3673
Lid geworden op: 04 apr 2012 13:24
Hobbies: thee drinken

Re: "Opruim"actie van de dag [minimalisme]

Ongelezen bericht door caroline1985 » 13 sep 2017 10:39

Van het weekend heel veel opgeruimd en afgelopen dagen ben ik aan het weggeven geslagen.
Mijn gastouder aan huis, had vorige week de zolder opgeruimd, in de zin van ze had alles aan de kant geschoven en was er met de stofzuiger doorheen gegaan. Het was dus nog steeds een troep, maar wel een aan de kant geschoven troep. Die troep bestaat voornamelijk uit kinderkleren en attributen.
Dus ben ik zaterdag en zondag aan de slag gegaan met uitzoeken van kleertjes. Er zijn twee babies in de familie geboren. Een meisje en een jongen en de kleine maatjes kon ik dus op die manier opsplitsen. Er zat echter heel veel troep tussen, kapotte kleertjes, met vlekjes. Ik heb het allemaal weg gedaan. De hele auto vol met zakken voor de kledingbak. De grotere maten van dl ook opgeslpitst per maat en alleen de leuke dingen mooi in een shopper gedaan en gister op school, na overleg, gegeven aan een moeder van klasgenoot van dl met een dreumesmeisje. Mijn gastouder heeft de grootse maat meisjeskleren meegenomen. Mijn zwangerschapskleren meegegeven aan de poetsvrouw met een zwanger nichtje.

En ook al beetje kritisch naar de jongenskleren gekeken, al wat kleren weggedaan, maar denk dat ik daar nog eens doorheen moet. Zelfde geldt voor de kleren die al klaar liggen voor dl. Veel dingen niet zo mijn smaak, maar goed als dl straks al 7 of 8jarige het helemaal te gek vind, dan hoef ik er ten minste niet voor te betalen. ;0
En voor deze winter 2 jassen op zolder gevonden, die ze ook nog leuk vindt.

Ik heb het stukje nog eens nagelezen en denk dan bij de laatste alinea shit. Eigenlijk wil ik het gewoon minder. Ik wil minder kleren, alleen heel leuke dingen, die lekker zitten. En ik wil dus kritischer kijken na de dingen die we krijgen of nog hebben liggen, maar dat vind ik wel heel moeilijk. Iemand daar tips voor?
Het weg doen is wel een heerlijk gevoel.

Ik hoef komende tijd een plastic opbergbakken meer te kopen. :)
Dl 2011, ZL 2013 en kleine ZL 2016


Lindar76

Berichten: 38080
Lid geworden op: 03 mei 2009 17:25
Hobbies: Nvt

Re: "Opruim"actie van de dag [minimalisme]

Ongelezen bericht door Lindar76 » 13 sep 2017 15:56

Ik ben toch wel erg blij met die extra kleren op de groei. Het is alleen wel zaak ze handig op te bergen, zodat je ze ook weet te vinden als je ze nodig hebt. Jassen heb ik bijv in een bak op de hoedenplank van de kapstok. Gisteren een vriendinnetje aan een leenjas kunnen helpen zo, en als het weer omslaat grijp ik niet mis. Op stel en sprong dingen bij moeten kopen vind ik heel irritant.

En dan dus niet zoveel jassen hebben dat het niet meer past. Dus een beetje kritisch is niet gek. En ook niet alles bewaren voor 'ooit', hoe meer jaren het op zolder zou wachten hoe kritischer ik ben. (Kleding staat wel op zolder)

Gebruikersavatar

Annet

Berichten: 5727
Lid geworden op: 30 sep 2010 12:42
Hobbies: Te veel
Locatie: Groningen

Re: "Opruim"actie van de dag [minimalisme]

Ongelezen bericht door Annet » 13 sep 2017 21:11

Als het jullie smaak niet is, zou ik het naar de kringloop brengen. Wij hebben ook veel gekregen dat niet onze smaak is en in eerste instantie bewaarde ik dat. Op een gegeven moment heb ik het allemaal samen met ZL uitgezocht (hij was toen 4 ofzo). We hebben een paar dingen bewaard en de rest naar de kringloop gebracht. Het was allemaal goed spul en op dat moment ook nog 'in de mode'. Ik hoop dat iemand met weinig geld er blij mee is. Het hangt natuurlijk wel van je situatie af. Wij hebben ook niet echt een royaal inkomen, maar ZL doet eindeloos met zijn kleren en ik maak veel zelf. We hoeven dus maar zelden iets te kopen.

We kregen net van school een oproepje voor spullen voor St. Maarten. Goede reden om morgen eens grondig het huis door te gaan. Ze vroegen oa naar huishoudelijke artikelen, gereedschap, voedselbewaarbakjes, etc. Dat zijn net de dingen waar hier wel eens het mes in kan.
ZL 13-09-2009
You are my dearest one, I have no other / Sleep warm and soft in the arms of your mother / Sleep soft, my darling, my trouble and treasure / Dream of pretty things, dream of your pleasure


mstrax

Berichten: 691
Lid geworden op: 27 feb 2011 17:06
Hobbies: eten koken

Re: "Opruim"actie van de dag [minimalisme]

Ongelezen bericht door mstrax » 14 sep 2017 09:58

caroline1985 schreef:
Ik heb het stukje nog eens nagelezen en denk dan bij de laatste alinea shit. Eigenlijk wil ik het gewoon minder. Ik wil minder kleren, alleen heel leuke dingen, die lekker zitten. En ik wil dus kritischer kijken na de dingen die we krijgen of nog hebben liggen, maar dat vind ik wel heel moeilijk. Iemand daar tips voor?
Het weg doen is wel een heerlijk gevoel.
Vroeger bewaarde ik ook alles wat ik kreeg, maar nu zoek ik met de kinderen uit wat we mooi vinden en de rest geven we weer door. In het dorp is een ook inzamelpunt voor kleding/speelgoed voor weeshuizen in hongarije het aan hen geven voelt ook goed.
Ik vind het echt fijn dat de kledingkast niet heel vol licht en de kinderen dragen toch graag hun lievelingskleding.

Ze hebben in hun kledingkast wel allemaal een doos met kleding in een maat groter en als het winter is zit daar zomerkleding bij in en andersom.

Gebruikersavatar

Marjo

Berichten: 6501
Lid geworden op: 22 mei 2008 09:37
Hobbies: Wol

Re: "Opruim"actie van de dag [minimalisme]

Ongelezen bericht door Marjo » 28 sep 2017 16:59

Lang niet geweest maar toen vroeg ik me af misschien moet ik niet denken wat kan weg. Maar wat wil ik houden. En toen ging er ineens nog een heleboel weg. .... Ook kleding van kids

Gebruikersavatar

mama van 1 zoon

Berichten: 1218
Lid geworden op: 20 jun 2010 10:44
Hobbies: :)

Re: "Opruim"actie van de dag [minimalisme]

Ongelezen bericht door mama van 1 zoon » 12 nov 2017 09:29

Verkeerde topic [redface]


Jessie5743

Berichten: 4887
Lid geworden op: 16 mar 2009 11:05

Re: "Opruim"actie van de dag [minimalisme]

Ongelezen bericht door Jessie5743 » 06 dec 2017 10:06

Meer mensen die mee doen met de actie van, ehm, vergeten. [eh] kom ik zo op terug.

1 december 1 ding weg doen, 2 december 2 dingen, 3 december 3. Etc. Ik loop achter, maar als ik vandaag nog 9 dingen vind,ben ik bijna bij.

Gebruikersavatar

Marjo

Berichten: 6501
Lid geworden op: 22 mei 2008 09:37
Hobbies: Wol

Re: "Opruim"actie van de dag [minimalisme]

Ongelezen bericht door Marjo » 06 dec 2017 13:01

oh dat klinkt beter dan die andere van die ik ook vergeten ben - daar moest je eerst al je oppervlakten opschrijven en vervolgens deed je er niks mee.
merk dat hier door st klaas stiekem weer een en ander binnen geslopen is; en ik dus overduidelijk weer een en ander naar buiten ga werken.

grote kluif die rest zijn mijn boeken - die waren altijd heilig -
maar nu denk ik ach wat doe ik er mee en ik heb het digitale lezen ontdekt en bevalt me prima.


Jessie5743

Berichten: 4887
Lid geworden op: 16 mar 2009 11:05

Re: "Opruim"actie van de dag [minimalisme]

Ongelezen bericht door Jessie5743 » 06 dec 2017 13:47

Het is van the minimalists. https://www.theminimalists.com/game/
Ik speel het spel alleen niet tegen iemand. Alleen tegen mezelf.


Aysie

Berichten: 355
Lid geworden op: 27 mar 2017 13:46
Hobbies: Lezen

Re: "Opruim"actie van de dag [minimalisme]

Ongelezen bericht door Aysie » 07 dec 2017 20:25

Bedankt voor het delen! Ik ben gister begonnen met een vriendin en het is echt super leuk :)

Plaats reactie