Wompat carriers, met actiefoto's

Alles wat gaat over overige dragers zolang het maar geen draagdoeken zijn. (MT, Ring Sling, SSC etc.)

Moderator: Mod_Forum_Dragen


Marlous

Berichten: 78
Lid geworden op: 11 aug 2014 22:34
Hobbies: haken

Re: Wompat carriers, met actiefoto's

Ongelezen bericht door Marlous » 18 feb 2015 02:44

Ik heb hem dan toch van iemand anders.

Gebruikersavatar

Violette

Berichten: 6262
Lid geworden op: 31 okt 2014 14:09
Hobbies: koken
Locatie: Randstad

Re: Wompat carriers, met actiefoto's

Ongelezen bericht door Violette » 17 apr 2015 10:16

Heeft er hier iemand ervaring met een wompat voor een twee partners met verschillende maten?

~tapatalk~
Laatst gewijzigd door Violette op 21 nov 2018 20:10, 1 keer totaal gewijzigd.
dochter 2014 en zoon 2017

Gebruikersavatar

Devia

Berichten: 2895
Lid geworden op: 14 feb 2012 23:54
Hobbies: van alles

Re: Wompat carriers, met actiefoto's

Ongelezen bericht door Devia » 17 apr 2015 21:35

Ik weet dat Ooiebeest ondertussen wompats met polystraps verkoopt en dat je dus niet meer met verschillende maten schouderbanden zit.

Dus als je een wompat neemt met een heupband die de smalste past (heupband maat S voor jou vermoedelijk dus), dan denk ik dat het prima moet gaan.

Geen real life ervaring nog overigens, mijn wompat is nog in bestelling [cheesygrin]
DL1'11 DL2'15


enske

Berichten: 1081
Lid geworden op: 12 mar 2013 22:24
Hobbies: honden en mijn dochter
Locatie: Leeuwarden

Re: Wompat carriers, met actiefoto's

Ongelezen bericht door enske » 19 apr 2015 12:36

En wij hebben meerdere dragers, dan hoef je niet steeds af te stellen.
mem van twee dochters 12- 2012 en 6-2015

Gebruikersavatar

Kers

Berichten: 1254
Lid geworden op: 10 mar 2010 17:34
Hobbies: zingen, lezen, koken, naaien

Re: Wompat carriers, met actiefoto's

Ongelezen bericht door Kers » 01 mei 2015 15:18

Wij hebben een wompat te leen en hij zit fijn! Wel nog een vraag en hopelijk weet iemand hier dat: zit er verschil in de katoenen en de corduroy banden qua draagcomfort/stevigheid/slijtage/verkleuring?
Laatst gewijzigd door Kers op 01 mei 2015 17:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Mijn droom is uitgekomen! 3 lieve kindjes in mijn armen meisje nov. '09 & jongetje dec. '11 & meisje okt. '13

Gebruikersavatar

Marij1987

Berichten: 1124
Lid geworden op: 02 jul 2011 23:48
Hobbies: Haken&Breien
Locatie: Friesland

Re: Wompat carriers, met actiefoto's

Ongelezen bericht door Marij1987 » 01 mei 2015 16:52

Wij hebben een wompat met corduroy banden, ML draagt er voornamelijk mee en die vind de banden wel comfy. Maar geen ervaring met katoen dus hij kan niet vergelijken. We hebben de wompat nu 2,5jr en hij wordt ongv. 1 x in de week gebruik maar vooral op vakantie heel intensief gebruikt (bijna elke dag paar uur wandelen in de bergen) en totaal geen slijtage. Verkleuring is me ook niet opgevallen maar zal hem nog eens goed bekijken.
Afbeelding Afbeelding

Gebruikersavatar

Marieke74

Berichten: 470
Lid geworden op: 03 mei 2009 13:19
Hobbies: ...
Locatie: Zeeland

Re: Wompat carriers, met actiefoto's

Ongelezen bericht door Marieke74 » 01 mei 2015 17:40

Wij hebben de katoenen (linnen banden) in het bruin en die zijn niet echt versleten na 3,5 jaar en twee kinderen, maar wel verschoten. De draagdoekstukken (Girasol) zijn nog helemaal goed, maar de banden zijn met name op de schouders niet meer zo mooi als vroeger.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Gebruikersavatar

Kers

Berichten: 1254
Lid geworden op: 10 mar 2010 17:34
Hobbies: zingen, lezen, koken, naaien

Re: Wompat carriers, met actiefoto's

Ongelezen bericht door Kers » 01 mei 2015 20:01

Dank voor de reacties! Begreep dat linnen niet mee gebruikt wordt, wel twill. Heb ooiebeest een mailtje gestuurd maar die zijn precies vandaag voor 10 dagen dicht gegaan.... :(
Mijn droom is uitgekomen! 3 lieve kindjes in mijn armen meisje nov. '09 & jongetje dec. '11 & meisje okt. '13

Gebruikersavatar

a-lourens

Berichten: 23
Lid geworden op: 14 feb 2013 15:15
Hobbies: fotografie
Locatie: Tiel

Re: Wompat carriers, met actiefoto's

Ongelezen bericht door a-lourens » 06 mei 2015 13:58

Ik denk dat jullie mij wel kunnen helpen...

Ik wil voor mijn zoontje heel graag een wompat kopen. Echter is hij nu 6 weken oud, wel flink en al goed in maat 62, maar gaat een wompat echt passen? Ik heb namelijk ooit de fout gemaakt een ergobaby te kopen voor mijn eerste zoontje, maar hier paste hij pas met maat 74 echt goed in.. Volgens de website zou een wompat baby-maat passen vanaf de geboorte, maar ik hoor ook dat hij pas met een maand of 4 goed zou passen...

En dan het alternatief... Ik wil echt heel graag iets met girasol-stof, dus zou een MySol dan een goed alternatief zijn voor de eerste maanden? Of is die dan ook nog wat groot?

Ik hoop dat iemand me kan helpen, aangezien ik echt een drager wil om te rugdragen, omdat ik constant ruzie heb met de doek en op mijn buik geknoopt niet handig is met mijn werkzaamheden thuis en buiten met een rondrennende peuter :)

Misschien dat er ook iemand is die beide dragers heeft en ik een keer zou mogen komen passen? Ik woon in Tiel en ben regelmatig in Utrecht. Ik wil er ook wel even voor rijden, maar liefst wel regio midden Nederland...

Alvast bedankt! [chat]
annemarie is mama van B oris (23-06-2013), S am (28-03-2015) en zwanger van baby nummer 3

Gebruikersavatar

mamaO

Berichten: 1495
Lid geworden op: 19 feb 2008 13:50

Re: Wompat carriers, met actiefoto's

Ongelezen bericht door mamaO » 06 mei 2015 20:38

Een bondolino is dat niet wat voor je? Ik heb die het eerste jaar heel veel gebruikt en daarna overgegaan op een custum made wompat. Bondolino is ook van draagdoek stof gemaakt
Ideaal voor op de rug, kan ook op de buik
Link naar mijn oude bericht http://forum.dragen-en-voeden.nl/viewto ... 0#p1080350

En deze

http://forum.dragen-en-voeden.nl/viewto ... 5#p1021265


kaetje

Berichten: 8239
Lid geworden op: 04 apr 2012 07:44
Hobbies: mijn gezin en mijn werk
Locatie: Ergens in het noorden

Re: Wompat carriers, met actiefoto's

Ongelezen bericht door kaetje » 06 mei 2015 20:56

Kers schreef:Wij hebben een wompat te leen en hij zit fijn! Wel nog een vraag en hopelijk weet iemand hier dat: zit er verschil in de katoenen en de corduroy banden qua draagcomfort/stevigheid/slijtage/verkleuring?
Ik heb geen echte wompats maar wel 2 wompatachtige dragers. De eerste heeft corduroy banden, de tweede banden van doekstof. Ik merk geen verschil in comfort. De oudste drager is veel gebruikt en de stof zag er nog goed uit. De nieuwere heb ik nog maar net, heeft nog geen kans gehad om te slijten.
ZL1 2010, ZL2 2011 & ZL3 sept. '16

Gebruikersavatar

AEML

Berichten: 15194
Lid geworden op: 17 apr 2009 11:43
Hobbies: Moeder van vier :-)
Contacteer:

Re: Wompat carriers, met actiefoto's

Ongelezen bericht door AEML » 06 mei 2015 21:03

a-lourens schreef:Ik denk dat jullie mij wel kunnen helpen...

Ik wil voor mijn zoontje heel graag een wompat kopen. Echter is hij nu 6 weken oud, wel flink en al goed in maat 62, maar gaat een wompat echt passen? Ik heb namelijk ooit de fout gemaakt een ergobaby te kopen voor mijn eerste zoontje, maar hier paste hij pas met maat 74 echt goed in.. Volgens de website zou een wompat baby-maat passen vanaf de geboorte, maar ik hoor ook dat hij pas met een maand of 4 goed zou passen...

En dan het alternatief... Ik wil echt heel graag iets met girasol-stof, dus zou een MySol dan een goed alternatief zijn voor de eerste maanden? Of is die dan ook nog wat groot?

Ik hoop dat iemand me kan helpen, aangezien ik echt een drager wil om te rugdragen, omdat ik constant ruzie heb met de doek en op mijn buik geknoopt niet handig is met mijn werkzaamheden thuis en buiten met een rondrennende peuter :)

Misschien dat er ook iemand is die beide dragers heeft en ik een keer zou mogen komen passen? Ik woon in Tiel en ben regelmatig in Utrecht. Ik wil er ook wel even voor rijden, maar liefst wel regio midden Nederland...

Alvast bedankt! [chat]
Ik zou zelf een Wompat pas gebruiken vanaf ongeveer 3,5 maand. Ik heb met de Girasol Mysol ruggedragen vanaf een week of 6 of 7 geloof ik.
"Your greatest contribution to the kingdom of God may not be something you do, but someone you raise."

Gebruikersavatar

a-lourens

Berichten: 23
Lid geworden op: 14 feb 2013 15:15
Hobbies: fotografie
Locatie: Tiel

Re: Wompat carriers, met actiefoto's

Ongelezen bericht door a-lourens » 07 mei 2015 20:39

Tnx, ik ga voor een mysol en dan verder sparen voor een wompat :)
annemarie is mama van B oris (23-06-2013), S am (28-03-2015) en zwanger van baby nummer 3

Gebruikersavatar

Jet

Berichten: 1036
Lid geworden op: 30 aug 2012 18:37
Hobbies: .
Locatie: Er gaat niets boven...

Re: Wompat carriers, met actiefoto's

Ongelezen bericht door Jet » 08 mei 2015 13:28

Zou ik ook doen. Ik heb een wompat, maar mijn dochter van 5 maanden, maatje 62-68, past er nog niet mooi in. Met de veter om het zitje te verkleinen wel, maar dat vind ik zelf niet zo prettig op de rug.
DL <3 December 2014
KS <3 Maart 2017
SW <3 September 2019

Gebruikersavatar

wupwup

Berichten: 1458
Lid geworden op: 03 mei 2009 12:08
Locatie: Zuid-Holland

Re: Wompat carriers, met actiefoto's

Ongelezen bericht door wupwup » 13 mei 2015 11:20

Fluffymail! [blij]
Afbeelding

Moet nog even aan de slag met goed afstellen, want het werkt iets anders dan een boba merk ik. Maar wat een luxe, al die gevulde delen [lol]
Moeder van twee lieve meisjes, november 2009 en februari 2014

Plaats reactie