Wompat carriers, met actiefoto's

Alles wat gaat over overige dragers zolang het maar geen draagdoeken zijn. (MT, Ring Sling, SSC etc.)

Moderator: Mod_Forum_Dragen

Gebruikersavatar

Safiya

Berichten: 936
Lid geworden op: 05 nov 2010 22:37
Hobbies: genieten van m'n lieve kindjes
Locatie: Kop van Noord Holland

Re: Wompat carriers, met actiefoto's

Ongelezen bericht door Safiya » 29 aug 2014 19:15

ik ben 164cm en 55kg en de polystraps voldoen prima!

Mijn zoontje heeft sinds kort ook een medium want de baby werd klein en ik zag een prachtige bij dragenzo. Ff een fotootje

Afbeelding
ZL 12-'08 en DL 09-'10 ZL2 06-'13 (BV voor DL en ZL2)

Gebruikersavatar

Marieke74

Berichten: 470
Lid geworden op: 03 mei 2009 13:19
Hobbies: ...
Locatie: Zeeland

Re: Wompat carriers, met actiefoto's

Ongelezen bericht door Marieke74 » 12 sep 2014 02:53

Wat een leukerd! (en de Wompat ook ;))

Gebruikersavatar

Safiya

Berichten: 936
Lid geworden op: 05 nov 2010 22:37
Hobbies: genieten van m'n lieve kindjes
Locatie: Kop van Noord Holland

Re: Wompat carriers, met actiefoto's

Ongelezen bericht door Safiya » 27 sep 2014 23:17

Hihi thnx marieke!
ZL 12-'08 en DL 09-'10 ZL2 06-'13 (BV voor DL en ZL2)


enske

Berichten: 1081
Lid geworden op: 12 mar 2013 22:24
Hobbies: honden en mijn dochter
Locatie: Leeuwarden

Re: Wompat carriers, met actiefoto's

Ongelezen bericht door enske » 28 sep 2014 10:55

Deze heb ik hier volgens mij nog niet geplaatst. Dochter maat 80, baby te klein, todler te groot, dus maar een medium er bij gekocht:

Afbeelding
mem van twee dochters 12- 2012 en 6-2015


Wolletje

Berichten: 2
Lid geworden op: 30 mar 2014 20:05
Hobbies: Yoga,zingen,mama-zijn
Contacteer:

Re: Wompat carriers, met actiefoto's

Ongelezen bericht door Wolletje » 28 okt 2014 22:49

Vraagje..ik wil naast mijn doeken een drager aan gaan schaffen en ben verliefd geworden op Wompat
Mijn dochter is nu bijna 9 mnd. en zit in kledingmaat 74. Ik zou zelf voor een medium kiezen omdat ze snel uit baby-variant groeit...maar wat zeggen jullie ervan? En heeft iemand er nog een liggen die stof aan het vangen is [lol] een Arctic Rainbow of Northern Lights?

Gebruikersavatar

Safiya

Berichten: 936
Lid geworden op: 05 nov 2010 22:37
Hobbies: genieten van m'n lieve kindjes
Locatie: Kop van Noord Holland

Re: Wompat carriers, met actiefoto's

Ongelezen bericht door Safiya » 28 okt 2014 23:04

Mijn zoontje draagt nu maat 80/86 en zit perfect in de medium
Mijn dochter zat daarentegen ook best goed in de toddler toen ze maat 80 had.

Helaas hier niets te koop!
ZL 12-'08 en DL 09-'10 ZL2 06-'13 (BV voor DL en ZL2)


enske

Berichten: 1081
Lid geworden op: 12 mar 2013 22:24
Hobbies: honden en mijn dochter
Locatie: Leeuwarden

Re: Wompat carriers, met actiefoto's

Ongelezen bericht door enske » 29 okt 2014 09:54

Wolletje, kun je ergens passen? Ik ben bij 8 mnd voor de baby gegaan. Dochter zit nu met maat 86 nog steeds mooier in medium dan todler.
mem van twee dochters 12- 2012 en 6-2015


Wolletje

Berichten: 2
Lid geworden op: 30 mar 2014 20:05
Hobbies: Yoga,zingen,mama-zijn
Contacteer:

Re: Wompat carriers, met actiefoto's

Ongelezen bericht door Wolletje » 29 okt 2014 21:13

Iemand omgeving Bussum met een Wompat medium om te passen? Ik zou echt voor medium gaan, niet toddler

Gebruikersavatar

surfbabe

Berichten: 1715
Lid geworden op: 08 jul 2011 14:57
Hobbies: windsurfen, yoga
Locatie: Friesland

Re: Wompat carriers, met actiefoto's

Ongelezen bericht door surfbabe » 30 okt 2014 12:00

Bij dragenenzo hebben ze bij de medium vanaf maat 74 staan. Die maat aanduiding klopt ongeveer wel, maar wel eerder een grote 74 dan een kleine. Een baby zou ook prima passen (tot maat 86 gaat die).
mem van J (sept 2011), B (mei 2014) en V (aug 2016)

Gebruikersavatar

Nanana

Berichten: 296
Lid geworden op: 29 dec 2013 20:08
Hobbies: Heeeel lang in bad zitten :)

Re: Wompat carriers, met actiefoto's

Ongelezen bericht door Nanana » 06 nov 2014 23:03

Even zonder dat ik tijd heb om het hele topic door te lezen wat vraagjes.
Morgen ga ik passen. Ik heb een afspraak bij een webwinkel waar ze Wompat en Tula verkopen. Ik vind de wompat prachtig en hoop dat die me dus bevalt, maar ik lees dat er verschillende soorten te koop zijn.
Maten op zich, maar ook verschillen in de lengte van de banden? Lees ik dat goed?

Mijn zoon draagt nu ruim maat 80, bijna 86. 1 jaar oud en een paar dagen. Ongeveer 10 kg en 77,5 cm lang.
Het groeit niet op mijn rug helaas, dus ik wil zo lang mogelijk dragen met de drager die ik ga aanschaffen.

Ik weet dat jullie hier ook wompat-fans zijn, maar is dit dan wel een goede keuze? Of zou een Tula Toddler langer mee gaan?
Nu draag ik met een bondolino, maar vind het wat minder prettig worden. Merk ook dat zl meer ruimte krijgt bij knieholtes. En eigenlijk ben ik die saaie kleur zat. Ik wil ook een draagdoekachtige drager! Helaas is het knopen met een doek niks voor mij.

En mocht ik wel gaan voor een wompat. Welke maat raden jullie mij aan?
November 2013 is onze eerste zoon geboren.
En onze tweede zoon is Oktober 2017 geboren.
Intens gelukkig!


enske

Berichten: 1081
Lid geworden op: 12 mar 2013 22:24
Hobbies: honden en mijn dochter
Locatie: Leeuwarden

Re: Wompat carriers, met actiefoto's

Ongelezen bericht door enske » 07 nov 2014 09:21

Nanana, goed dat je gaat passen.
Waarschijnlijk is de tula todler nog te groot. Wompat schat ik medium in. Zie ook de door mij geplaatste foto hierboven. Wanneer je nieuw koopt, zul je er wat op 'verliezen', maar deze is heel goed door te verkopen. Je zou ook kunnen kijken of je er tweedehands aan kunt komen, dan zul je er weinig op toeleggen. En na verkoop medium kunnje dan overgaan op de todler, maar die is pas vanaf maat 92.
mem van twee dochters 12- 2012 en 6-2015

Gebruikersavatar

surfbabe

Berichten: 1715
Lid geworden op: 08 jul 2011 14:57
Hobbies: windsurfen, yoga
Locatie: Friesland

Re: Wompat carriers, met actiefoto's

Ongelezen bericht door surfbabe » 07 nov 2014 11:10

Een wompat en tula kun je beide niet instellen qua zitbreedte. De wompat kun je in medium kopen en in toddler. De tula in baby en toddler. De vraag is of je zoon al in een toddler past... Te groot kopen is echt niet fijn: dan zit het niet goed in de knieën waardoor je zoon niet lekker zit. De site van dragenenzo heeft een 'uitgeteste' maat voor de wompat en daar staat de toddler vanaf maat 80. Je kan het dus zeker proberen.

De wompat heeft een zachte heupband, de tula een stevige. De vraag is vooral wat jij fijner vindt, je zal waarschijnlijk beide dragers net zolang kunnen gebruiken. Bij de tula kun je nog verbreders kopen (voor de baby of toddler) waardoor je hem nog langer kan dragen. Maar het zijn beide hele anders dragende ssc's, dus vooral testen!

Testen moet je zowel op de buik als op de rug doen. Zo vind ik de wompat voor op de buik niet zo fijn, maar voor de rug heerlijk. Daarvoor heb ik hem dan ook gekocht [wink]
mem van J (sept 2011), B (mei 2014) en V (aug 2016)


MamaVanY

Berichten: 5
Lid geworden op: 06 dec 2014 22:04
Hobbies: Koken, lezen,

Re: Wompat carriers, met actiefoto's

Ongelezen bericht door MamaVanY » 27 dec 2014 17:36

Moet het even kwijt: jeeeeeeej!!! Ik heb er nu ook eentje. Ben er zo blij mee! Makkelijk en super schattig met de puntmuts. Zoontje vind het ook heerlijk om weer gedragen te worden (was gestopt rond een jaar maar nu de draad weer opgepakt) [blij]

Gebruikersavatar

MaaikeSaLie

Berichten: 13
Lid geworden op: 04 feb 2014 20:30
Hobbies: Dragen, breien, haken

Re: Wompat carriers, met actiefoto's

Ongelezen bericht door MaaikeSaLie » 29 dec 2014 09:58

Mag ik even jullie advies vragen? Ik heb mijn keuze op een Wompat laten vallen sinds dl niet zo veel geduld meer heeft met doeken knopen.

Ik dacht voor een Toddler te gaan, maar op sommige websites zie ik staan dat de Pre-school ook al vanaf maat 86 kan. Dl is 20 maanden, maat 86/92. In de Toddler past ze dus sowieso, maar misschien in de Pre-school ook. Aan de andere kant zou het zonde zijn als ze daar nog in moet groeien en tegen de tijd dat ze mooi zit misschien helemaal niet meer gedragen wil worden. Wat zouden jullie doen? [dontknow]

Gebruikersavatar

Marieke74

Berichten: 470
Lid geworden op: 03 mei 2009 13:19
Hobbies: ...
Locatie: Zeeland

Re: Wompat carriers, met actiefoto's

Ongelezen bericht door Marieke74 » 29 dec 2014 10:34

Die preschool is echt heel groot. Mijn lange peuter paste er met ruim 2,5 jaar (toen precies 1 meter lang en maat 98) nét in. Pas een half jaar later, met maat 104 zat de Wompat echt hoe hij hoort, zonder rimpels.

Plaats reactie