Een kastje per dag - topic

Consuminderen, tuinieren en groen leven. Kortom leven in harmonie met de natuur

Moderator: Mod_Forum_OT

Gebruikersavatar

revital

Berichten: 4218
Lid geworden op: 11 aug 2011 16:41
Hobbies: mijn zoon en dochter
Locatie: Draagconsulente drechtsteden

Re: Een kastje per dag - topic

Ongelezen bericht door revital » 02 jan 2013 11:49

zo gisteren niks gedaan... nou ja een dag in de sauna door gebracht met mijn moeder...
ten eerst foto's.... er is nog zat te doen... maar het is al een hele verbetering die schuur van onze...
jajaj er lig nog het nodig afval op de grond... en die stapel kraten voor de kast recht kunnen wat mijn betrefd de afval in... maar je kan wel,... zonder te klimmen van a naar b...
Afbeelding
Afbeelding

dan hebben we een nieuw kast langs de rechter muur... het was twee kasten met veel te wienig planken... nu hebben we 3 delen naaste elkaar... met meer planken.... ze zijn nog wat rommelig in gedeelde... daar mag vl een keer wat meerlogika in vulling aan brengen... verder zijn er wat spullen van binnen naar de schuur en kast gegaan... bakspullen die ik bijna nooit gebruik kan ik nu dys mooi daar bewaren... en de legge potjes voor het inmaken van eten dus ook...
Afbeelding
Afbeelding

de werkbank... ook nog niet perfecht moet nog het een en andere een plek krijgen.... maar stap een is er....
Afbeelding

verder zijn voor de vorst plek gervonde in de schuur voor twee planten al sinds ergen rond de sint... dus die hoek mag ook van de voorjaar verbeterde worden....
Afbeelding
de twee oude kasten zijn naar zolder verplaats.... en dienen daar als berter opslag.... waar van er een deels al als inbouw jkaste... moet ooit afgemaakt worden... zal straks foto er van plaatsen....

voor van daag stoind allenhet grote opruim beneden geplande met scvhoon maak en al... maar zl heeft gisteren metde hoekkast in keuken gespeelde en daar blij bleek net dat de vergiet is was komen tezitten zo dat de kast niet meer dicht kan... dus die moet leeg...en dan maar ook schoon.... wilde ik al sinds voor geboorte.... er zijn laatste al dingen uit verdwenen naar de schuur dus zal niet veel weg kunnen... behalven berg stof....

ik wil deze jaar echt weer gaan voor een opgeruimde en leger huis... dus zal hier meer posten.... wil straks planning maken met wat moet voor bib bub worde en wat ik ongeveer welke week wil doen... bijvoorbeelde babykleertjes wassen... slaapkamert grote schoonmaak... maar ook keukenkasten schoon en zo....
Mama van Falko (mei 2011), Veerle (maart 2013) en Leopold (november 2019)

DraagPracht Draagdoekconsulent Drechtsteden en omgeving

Gebruikersavatar

Snowwhite

Berichten: 1962
Lid geworden op: 23 sep 2010 15:10
Hobbies: Buikdansen, fotografie
Locatie: West-Brabant

Re: Een kastje per dag - topic

Ongelezen bericht door Snowwhite » 30 mar 2013 13:54

Gisteren raakte ik bij het lezen van een aantal blogs weer geïnspireerd om een kastje/klusje per dag/week te gaan doen. We zijn inmiddels lang en en breed verhuisd, maar het is nog een bende; onuitgepakte dozen, spullen die nog geen vaste plek hebben, meubels die nog moeten komen etc.

Het aanrecht stond nog vol met blikken en voorraadpotten die uit een doos kwamen. Deze heb ik vandaag eindelijk eens goed afgewassen. In de loop der jaren hebben we er heel wat verzameld/gekregen, maar de helft ervan staat maar leeg te staan, omdat we vaak spullen in hun (lelijke) verpakkingen laten. Dat moet maar eens anders!
De vaatwastabletten staan nu gezellig in een glazen pot op het aanrecht. Oorspronkelijk was het een snoeppot, maar nu dus met bruikbaardere bestemming [cheer]
Een doos suikerklontjes heb ik geleegd in een groot blik. Als we bezoek hebben, zet ik altijd een klein lief schaaltje met suikerklontjes op tafel, maar nu kan die lelijke doos ook weg [biggrin]
Ik moet nog een bestemming vinden voor een onhandige koektrommel.... Ik heb precies dezelfde voor bonnetjes, maar daar heb ik dit jaar een map voor (makkelijker terugvinden). Misschien voor kleine knutselspulletjes?

Maar most of all... het aanrecht is weer een stuk leger [cheer] [cheer]
N.ils B.oaz (29/07/2010)
J.ens R.oan (26/03/2014)

Gebruikersavatar

revital

Berichten: 4218
Lid geworden op: 11 aug 2011 16:41
Hobbies: mijn zoon en dochter
Locatie: Draagconsulente drechtsteden

Re: Een kastje per dag - topic

Ongelezen bericht door revital » 30 mar 2013 14:13

Gped bezig....

Hier met een kleintje er bij blijven sommig dungen wat meer liggen... Zi als dit... Maar er gebeuren ook nig steeds gerelde dingen het zijn nu alleb voor al die grote bergen waar door de eind soms zoek lijkt te zijn... Nu weer deze weekeind slag slaan in tuin... Dan kunnen misschien de gekocht platen er in.... En dan is dat ook weer op geruimde... Maar vl gaat nu eerst verf kopen. ,leuk actie gezien... Dus vast halen wat we verlopig niet nodig hebben zu,ht..... Maar tegen stribbelen heeft even geen zin..
Mama van Falko (mei 2011), Veerle (maart 2013) en Leopold (november 2019)

DraagPracht Draagdoekconsulent Drechtsteden en omgeving

Gebruikersavatar

stef

Berichten: 5553
Lid geworden op: 07 mar 2009 11:50
Hobbies: .
tag: Bikkel!
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Een kastje per dag - topic

Ongelezen bericht door stef » 31 mar 2013 21:19

Ik ontdek dit topic nu pas. Heb niet het hele topic doorgelezen, maar wel een begin gemaakt in het blog waar noatje over schreef.
Erg inspirerend en wat leuk.

Hier is het altijd een takkezooi. Ik schaam me eigenlijk dood als er mensen over de vloer komen. Ik ben een slechte opruimster, kan moeilijk dingen weg doen, en weet eigenlijk nooit waar ik dingen moet opbergen.
En dus is de gang ( entree) al 5 jaar een dumpplek van vanalles, leuke binnenkomst voor gasten......
VL ergert zich dood, die kan niet tegen rommel, en verplaatst dus vaak mijn rommel ergens zomaar heen. Totaal geen systeem.

Hij "dreigt" soms een bureua als " organizong studio" in te huren, dus dat iemand je begeleidt bij het opruimen. Aan de ene kant aantrekkelijk, maar kom op zeg, iemand die mij moet vertellen hoe ik op moet ruimen inhuren? Dat gaat me eigenlijk te ver. O,e. Diegene komt ook helpen. Maar wat kost dat wel niet!

En dus is nu de maat vol. En wat een leuk draadje dus!
Het gaat vast niet lukken om elke dag een kastje te doen. Maar wekelijks moet lukken. Ik ga niet een blog bijhouden, want erover schrijven en foto's uploaden enzo duurt vast nog langer dan opruimen. Maar hier melden kan natuurlijk wel.

Vandaag:
De twee medicijn/viraminevakjes in de keuken uitgemest. En ook maar de paracetamol/ibuprofen die overal los in de la lag netjes erbij gezet. Nu is er 1 kindervakje, en 1 volwassenvakje.

Verder heeft DL een speelhoek, maar die was zo volgestouwd met verzamelde"schatten"=troep,, knutsels, 1000 tekeningen, nog meer barbiekleertjes enz, dat ze er niet eens meer kon spelen. Dus een hoop weggedaan, en er moet heus nog meer uitgezocht worden en een plek gegeven worden. Maar voor nu is er weer ruimte. De barbies liggen in de barbiebak, en er is troep weggegooid. Haar tekentafeltje is weer leeg, terwijl er vanmorgen een enorme berg weet ik veel wat op lag.

Genoeg voor vandaag. Morgen weer een miniproject ( waar te beginnen?)
Zorgdragen Opleidingen
Mama van grote zus N (5/2008) en kleine broer T (7/2012)


Ilse

Berichten: 16115
Lid geworden op: 28 jun 2008 09:24
Hobbies: .
Locatie: ..

Re: Een kastje per dag - topic

Ongelezen bericht door Ilse » 31 mar 2013 22:36

@stef, misschien in de hal? Dan is je vriend ook weer blij [cheesygrin] (ik vond het heel netjes toen ik een keer bij je was, was alles toen achter deurtjes gepropt? [think] [cheesygrin] )

Gister en eergister zonder kind en ik ben alle kasten nagelopen [eeks] Gereedschap, speelgoed, knutselspullen, boeken en etenswaren liggen netjes op hun plek. Ik denk de lente kriebels [cheesygrin] Ik ga me nu voornemen om het beter bij te houden.

Gebruikersavatar

revital

Berichten: 4218
Lid geworden op: 11 aug 2011 16:41
Hobbies: mijn zoon en dochter
Locatie: Draagconsulente drechtsteden

Re: Een kastje per dag - topic

Ongelezen bericht door revital » 01 apr 2013 09:39

Stef.... Goed bezig... Dit is de eerst stap....
Foto al,maak je ze allen voir je zelf... Ik vind ze best motiveren... En kijke ze wellis terug om me zelf weer een schop te geven... Hoe stom het klinjt zien hie erg het was en hoe veel beter het nu is... Werkt echt motiverwn... Al mogen de zelfse kasten/lades qeer... zucht...

Wij deze weekeind in de tuin aan de slag... De hoek waar een bloembak meot komen is gisteren klaar gemaakt... En ik hoop dat vl zich straks iets beter voelde zo dat die ee mee aan de slag kan... Als de twee bloembaken afzijn kan de rest van dr bouwmaterialen weg en dan is tuin klaar... Na bijna 5jaar dat we hier wonen.. En al van af dag een hadden we die ontworpen...
Mama van Falko (mei 2011), Veerle (maart 2013) en Leopold (november 2019)

DraagPracht Draagdoekconsulent Drechtsteden en omgeving

Gebruikersavatar

stef

Berichten: 5553
Lid geworden op: 07 mar 2009 11:50
Hobbies: .
tag: Bikkel!
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Een kastje per dag - topic

Ongelezen bericht door stef » 01 apr 2013 10:06

[quote="Ilse"]@stef, misschien in de hal? Dan is je vriend ook weer blij [cheesygrin] (ik vond het heel netjes toen ik een keer bij je was, was alles toen achter deurtjes gepropt? [think] [cheesygrin] )

Ja dat dus [cheesygrin] , en de kraamhulp was toen net geweest, en die hield van opruimen. Of bedoel je oktober?
Doordat ik die scoot nu heb, komen mensen binnen via de tuindeur, en niet via de voordeur ( en dat is maar goed ook). Vandaar dat je het ergste toen niet gezien hebt [cheesygrin] .

Is waar revital, van de foto's. Denk dat dat ook inspirerend kan zijn. Denk er nog even over na of ik dat ook ga doen...
Zorgdragen Opleidingen
Mama van grote zus N (5/2008) en kleine broer T (7/2012)

Gebruikersavatar

revital

Berichten: 4218
Lid geworden op: 11 aug 2011 16:41
Hobbies: mijn zoon en dochter
Locatie: Draagconsulente drechtsteden

Re: Een kastje per dag - topic

Ongelezen bericht door revital » 01 apr 2013 10:28

stef schreef:
Ilse schreef:@stef, misschien in de hal? Dan is je vriend ook weer blij [cheesygrin] (ik vond het heel netjes toen ik een keer bij je was, was alles toen achter deurtjes gepropt? [think] [cheesygrin] )

Ja dat dus [cheesygrin] , en de kraamhulp was toen net geweest, en die hield van opruimen. Of bedoel je oktober?
Doordat ik die scoot nu heb, komen mensen binnen via de tuindeur, en niet via de voordeur ( en dat is maar goed ook). Vandaar dat je het ergste toen niet gezien hebt [cheesygrin] .

Is waar revital, van de foto's. Denk dat dat ook inspirerend kan zijn. Denk er nog even over na of ik dat ook ga doen...
Je hoeft ze niet te plaatsen... Ik heb een map op pc waar ze in zitten... En soms blader ik er door heen...
Mama van Falko (mei 2011), Veerle (maart 2013) en Leopold (november 2019)

DraagPracht Draagdoekconsulent Drechtsteden en omgeving

Gebruikersavatar

Snowwhite

Berichten: 1962
Lid geworden op: 23 sep 2010 15:10
Hobbies: Buikdansen, fotografie
Locatie: West-Brabant

Re: Een kastje per dag - topic

Ongelezen bericht door Snowwhite » 03 apr 2013 11:13

Waar te beginnen?
Ik ben begonnen met in het oog springende 'magneet'-plekken. Plekken waar de troep zich steeds maar opnieuw opstapelt. Bij ons waren dat bijv. op een kastje in je gang (post, tassen, sleutels etc) en de eettafel. Die plekken zijn inmiddels beter georganiseerd, maar ik moet ze nog regelmatig opnieuw aanpakken. Bestek-la vond ik trouwens ook een hele goeie om snel resultaat te zien en wat je juist heel makkelijk netjes kunt houden.
Verder inspireerden diverse blogs over een kastje per dag mij. Dan kreeg ik ook weer meer zin, als ik de motivatie weer even kwijt was.
N.ils B.oaz (29/07/2010)
J.ens R.oan (26/03/2014)

Gebruikersavatar

smuey

Berichten: 3330
Lid geworden op: 17 nov 2008 23:52
Hobbies: moederen
Locatie: Herentals, België

Re: Een kastje per dag - topic

Ongelezen bericht door smuey » 03 apr 2013 11:21

Ik ben ook begonnen... Nesteldrang vermoedelijk [wink] Twee weken geleden heb ik 2/3 van mijn keukenkastjes onder handen genomen en een deel van de kast in de eetkamer. Vorig weekend zl's speelplek en speelgoed en de boekenkast. Het ziet er hier al weer heel wat leefbaarder uit. Deze namiddag doen we de kinderkleren en ik kan eigenlijk al niet wachten... [smile]
mama van N (mei '09) en M (juli '13)

Gebruikersavatar

Snowwhite

Berichten: 1962
Lid geworden op: 23 sep 2010 15:10
Hobbies: Buikdansen, fotografie
Locatie: West-Brabant

Re: Een kastje per dag - topic

Ongelezen bericht door Snowwhite » 05 apr 2013 13:52

Gisteren heb ik ZL's boekenplank in zijn expedit kast maar eens even snel aangepakt, want de boekjes lagen of op de grond of in chaos in een vakje in de kast.
Heb er toch maar een passend mandje bijgepakt. De kleinere boekjes zitten nu daarin (en dan weer in een vakje) en de grote boeken staan in het vakje erboven. Nu is er weer meer overzicht en kan ZL overal beter bij en kan hij het makkelijker terugzetten.
N.ils B.oaz (29/07/2010)
J.ens R.oan (26/03/2014)


KaMaMa

Berichten: 834
Lid geworden op: 29 okt 2012 21:25
Hobbies: Koken, lezen, buiten

Re: Een kastje per dag - topic

Ongelezen bericht door KaMaMa » 07 apr 2013 22:41

Zo dit topic heb ik even hard nodig zeg! Na de verhuizing is er een hoop in dozen blijven zitten. Ik houd totaal niet van rommel, maar het moet voor mij niet zichtbaar zijn. Dus achter de kastdeurtjes is het op sommige plekken echt een zootje. ML daarentegen ruimt heel structureel op (as we speak is hij de servieskast aan het inruimen [blij] ) ik geef mezelf een schop onder mijn kont en ga morgen mijn eerste kastje opruimen [biggrin].
ZL 5/2012 ~ DL1 10/2014 ~ DL2 9/2018

Gebruikersavatar

revital

Berichten: 4218
Lid geworden op: 11 aug 2011 16:41
Hobbies: mijn zoon en dochter
Locatie: Draagconsulente drechtsteden

Re: Een kastje per dag - topic

Ongelezen bericht door revital » 08 apr 2013 07:49

Zo ik ga ook weer begingrb..... Sind onze klein meid er is is de houshuid in het algemrrn verslechterde..
van dag stap een... Beneden de aanrecht en andere opper vlekken weer is leeg....

Stap 2 word even van boven naar beneden schoon maken...doekej door badkamer en zo.....
Als dat soort dingen weer standaard zijn... Wil ik een if teew dingen per week oppakken.... Gaat het minder snel.. Maar anders gaat het niet lukken met twee kinderen nu....
Dus we hebben een plan...
Mama van Falko (mei 2011), Veerle (maart 2013) en Leopold (november 2019)

DraagPracht Draagdoekconsulent Drechtsteden en omgeving

Gebruikersavatar

veertje

Berichten: 3435
Lid geworden op: 09 mar 2009 20:02
Hobbies: Toneel, haken
Locatie: Ledeberg (Gent - België)

Re: Een kastje per dag - topic

Ongelezen bericht door veertje » 08 apr 2013 18:09

En knal! Ik heb hier ook het startschot gegeven door een nachtkastje aan te pakken. Twee laatjes vrijgemaakt. Wat een fijn gevoel [applaus]
AfbeeldingAfbeelding


KaMaMa

Berichten: 834
Lid geworden op: 29 okt 2012 21:25
Hobbies: Koken, lezen, buiten

Re: Een kastje per dag - topic

Ongelezen bericht door KaMaMa » 08 apr 2013 18:54

Hier ook vandaag begonnen. Drie lades schoongemaakt [blij] en ook direct de keuken maar even gepoetst. Wel de 'ergste' kastjes bewust vermeden. Wellicht later deze week energie om dat aan te pakken!
ZL 5/2012 ~ DL1 10/2014 ~ DL2 9/2018

Plaats reactie