Onderzoek naar opvoeden universiteit Leiden

Hier kun je literatuur bespreken, kennis uitwisselen en inhoudelijk discussiëren over de achtergronden en effecten van communicatie- en opvoedingsstijlen. Denk aan natuurlijk ouderschap, attachment parenting, unconditional parenting, geweldloze communicatie e.d.

Dit subforum is niet bedoeld voor advies over specifieke individuele situaties. Dus niet voor "help mijn kind wil niet op commando gaan slapen" maar wel: "Onderzoeken x, y en z zeggen a over de slaappatronen van kinderen, herkennen jullie dit", ofzo.

Moderator: Mod_Forum_Ouderschap

Gebruikersavatar

Devia

Berichten: 2895
Lid geworden op: 14 feb 2012 23:54
Hobbies: van alles

Re: Onderzoek naar opvoeden universiteit Leiden

Ongelezen bericht door Devia » 16 dec 2013 11:47

Ik raakte een beetje geirriteerd van de hoeveelheid goedzo's die ze naar DL gooide, alsof ze probeerde te compenseren voor het feit dat ik dat niet zeg ofzo. Ik weet het niet, het viel me behoorlijk op in ieder geval.
De opdrachtjes waren wat lastig om te doen met DL omdat ik gewoon niet op die manier met haar omga. Zo moest ze bijvoorbeeld ene tijdje ergens naar kijken maar mocht het niet aanraken. Ik heb mn best gedaan, maat 't was niet gelukt. Als ik had gewild dat ze iets niet aanraakte, zou ik het hoger hebben weggezet bijvoorbeeld.
DL1'11 DL2'15

Gebruikersavatar

Olijfje

Berichten: 1866
Lid geworden op: 04 sep 2008 11:09
Locatie: Belgie

Re: Onderzoek naar opvoeden universiteit Leiden

Ongelezen bericht door Olijfje » 16 dec 2013 12:05

Oh vervelend. Dat heb je natuurlijk als mensen met een bepaald uitgangspunt (met name straffen en/of belonen) een onderzoek opzetten. Als ze willen testen of je eerder zal straffen of eerder zal belonen om een kind iets te laten doen (of niet doen) in dit geval: kunnen ze waarschijnlijk niet zoveel met het feit dat je het helemaal anders aanpakt.

Ik zou het in ieder geval meegeven met de evaluatie (voor het geval je dit nog niet deed). Kunnen ze er in een volgende ronde misschien rekening mee houden?


xillia

Berichten: 1246
Lid geworden op: 11 jun 2012 14:23
Hobbies: --
Locatie: 's Gravenzande

Re: Onderzoek naar opvoeden universiteit Leiden

Ongelezen bericht door xillia » 16 dec 2013 12:31

Hmm, klinkt inderdaad wel vervelend. Zeker dat gegoedzo. Ik hoop dat je, zoals olijfje zegt, iets hierover kwijt kunt in een evaluatie oid. Moest je nou ook nog twee keer naar Leiden toe?

Ik ben nu ook gelijk heel benieuwd hoe dat met t onderzoek gaat dat in het nieuwe jaar start.
Mama van M (dec '10) en L (jan '16)

Gebruikersavatar

River

Berichten: 457
Lid geworden op: 11 apr 2012 10:04
Hobbies: Genieten
Locatie: Arnhem

Re: Onderzoek naar opvoeden universiteit Leiden

Ongelezen bericht door River » 21 dec 2013 14:45

Ik wordt volgend jaar opnieuw gebeld of we dan mee willen doen, dus we wachten het af.
zl juni 2012

Gebruikersavatar

Raja

Berichten: 9455
Lid geworden op: 21 jul 2010 07:40
Hobbies: Lezen, wandelen, slapen
Locatie: Groningen

Re: Onderzoek naar opvoeden universiteit Leiden

Ongelezen bericht door Raja » 21 dec 2013 14:50

Ik ga in januari ergens meedoen. Ik ben wel benieuwd of het gegoedzo ook bij mijn vijfjarige wordt gedaan. En hoe ik daar dan op ga reageren.... Ik merk het wel :)
moeder van een geweldige dochter 10-2008

Gebruikersavatar

Topic starter
Iduna

Berichten: 2446
Lid geworden op: 15 okt 2012 20:41
Hobbies: D&V-chat
Locatie: Sittard

Re: Onderzoek naar opvoeden universiteit Leiden

Ongelezen bericht door Iduna » 24 dec 2013 19:13

Goh ik was dit topic helemaal uit het oog verloren!

Caroline, bedankt voor de informatie, ik had nog nooit van Marinus IJzendoorn gehoord maar net eens op zijn website zitten lezen, interessant.

Wat jammer dat de opdrachten je al in een bepaalde richting proberen te sturen Devia, hoop dat je daar nog op kunt reageren.
DL1 10-2012, DL2 12-2016, ZL 05-2019

Gebruikersavatar

Devia

Berichten: 2895
Lid geworden op: 14 feb 2012 23:54
Hobbies: van alles

Re: Onderzoek naar opvoeden universiteit Leiden

Ongelezen bericht door Devia » 23 jan 2014 15:55

Vandaag de laatste dag gehad, deels dezelfde opdrachtjes als de vorige keer, en een paar nieuwe vragenlijsten.

En toen ik weer bij mn auto kwam een geel papiertje onder mn ruitenwisser. Echt typisch weer wat voor mij hoor, krijg je 75E voor 't meewerken aan het onderzoek, moet je dat gelijk weer ook betalen aan een parkeerbon.
Ik weet nog niet of het een echte bon is, papiertje was oningevuld en zag er erg oud / nep uit. Ik hoop dat het van een grapjas was.
DL1'11 DL2'15

Gebruikersavatar

Raja

Berichten: 9455
Lid geworden op: 21 jul 2010 07:40
Hobbies: Lezen, wandelen, slapen
Locatie: Groningen

Re: Onderzoek naar opvoeden universiteit Leiden

Ongelezen bericht door Raja » 23 jan 2014 17:25

Balen, als het een echte boete is... Hier komen ze in de voorjaarsvakantie voor het eerst. Ben benieuwd :-)

Verstuurd vanaf mijn LIFETAB_E7312 met Tapatalk
moeder van een geweldige dochter 10-2008

Gebruikersavatar

ramina

Berichten: 734
Lid geworden op: 10 jan 2012 17:15
Hobbies: vereenvoudigen
Locatie: leiden

Re: Onderzoek naar opvoeden universiteit Leiden

Ongelezen bericht door ramina » 04 feb 2014 19:00

Ik had ons ook opgegeven, ondanks dat dl net een beetje te jong is. Ik werd (al een tijdje geleden) terug gebeld dat er in het voorjaar een vervolg/ ander onderzoek komt waar we wel aan mee kunnen doen. Inderdaad alleen huisbezoeken en ze willen de papa en de mama los van elkaar met het kind onderzoeken. Ml heeft ook ingestemd. Ik ben benieuwd!
Dl 4-2012 en BIB 29-09-2014

Gebruikersavatar

Suuz

Berichten: 8084
Lid geworden op: 24 mei 2009 19:48
Hobbies: ;-)
Locatie: Friesland

Re: Onderzoek naar opvoeden universiteit Leiden

Ongelezen bericht door Suuz » 04 jun 2014 19:17

Wij doen ook mee.
We have the right to know all our options.

Stash: Didy Elipsen, CB Mistic Cloud, Neobullé Simon, Manduca en Bondolino.


Gebruikersavatar

Lonne84

Berichten: 1630
Lid geworden op: 25 mei 2012 10:29
Hobbies: yoga, zingen, eten, buitenzijn

Re: Onderzoek naar opvoeden universiteit Leiden

Ongelezen bericht door Lonne84 » 04 jun 2014 19:50

Leuk, zou er nog een vervolg komen? Zl wordt 2 in september


Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk
Mama van zl1 (sep 2012), *(sep 2014) en zl2 (okt 2015)

Gebruikersavatar

Raja

Berichten: 9455
Lid geworden op: 21 jul 2010 07:40
Hobbies: Lezen, wandelen, slapen
Locatie: Groningen

Re: Onderzoek naar opvoeden universiteit Leiden

Ongelezen bericht door Raja » 04 jun 2014 19:56

Ha, ik heb het inmiddels achter de rug en dan het onderzoek naar enkel moeders. Ik weet nu in elk geval van mezelf dat ik ook in stress situaties heel cool blijf [cool]

(nou ja, ik trap er gewoon niet in als mensen me expres willen stressen voor een onderzoek [wink] ).

Voor de mensen die meedoen met het vervolg: succes/veel plezier. Ik vond het wel leuk om mee te doen in elk geval.
moeder van een geweldige dochter 10-2008


eva87

Berichten: 2124
Lid geworden op: 10 okt 2011 21:51
Hobbies: Lezen, koken, reizen
Locatie: Utrecht

Re: Onderzoek naar opvoeden universiteit Leiden

Ongelezen bericht door eva87 » 04 jun 2014 20:23

Wij doen mee aan het vervolg! De eerste afspraak is begin juli.
Trotse moeder van een ZL (03/2012) + DL (09/2014)


xillia

Berichten: 1246
Lid geworden op: 11 jun 2012 14:23
Hobbies: --
Locatie: 's Gravenzande

Re: Onderzoek naar opvoeden universiteit Leiden

Ongelezen bericht door xillia » 10 jun 2014 22:08

Wij doen ook mee aan het vervolgonderzoek naar vaders en moeders. Komende maandag al de eerste afspraak voor mij en zl, daarna nog een keer ml en zl en nog 4 keer dingen op de computer doen zonder kind (2x ik, 2x ml).
Ik ben erg benieuwd wat er allemaal gaat gebeuren, vooral ook de afspraken zonder kind, aangezien ze daarvoor ook langs gaat komen (dus vast niet alleen vragenlijstjes)
Mama van M (dec '10) en L (jan '16)


Mikiko

Berichten: 633
Lid geworden op: 10 feb 2009 16:00

Re: Onderzoek naar opvoeden universiteit Leiden

Ongelezen bericht door Mikiko » 11 jun 2014 00:18

Wij doen ook mee aan het onderzoek zoals xillia beschrijft. De eerste twee bezoeken met kind zitten er al op. Was heel ontspannen.

Plaats reactie