Tweedehands veranderd?

Alles over geweven, rekbaar en anderszins doekerige draagdoeken

Moderator: Mod_Forum_Dragen

Gebruikersavatar

mammaTini

Berichten: 4616
Lid geworden op: 30 apr 2013 10:09
Hobbies: Haken, lezen en Netflix :)
Locatie: Groningen

Re: Tweedehands veranderd?

Ongelezen bericht door mammaTini » 25 jan 2017 11:19

Ik heb mijn bykay denim en mn rekbare doek gewoon weggegeven.. idd voor een tientje verkopen vond ik de moeite niet. Heb nu nog twee doeken die ik graag wil verkopen.. maar voorlopig liggen ze nog in de kast.

tapatwitwit
ZL sep 2012. ZL aug 2014. Girasol Amitola Azarfan, Didymos India Tussah, Kopango Oscha Meander Solina wrap conversion toddler, Kikoy.


mamaMarije

Berichten: 13408
Lid geworden op: 05 jul 2011 19:18
Hobbies: ..
tag: .

Re: Tweedehands veranderd?

Ongelezen bericht door mamaMarije » 25 jan 2017 12:04

Dit is al tijdje zo idd
Zelf heb ik nooit nieuwprijs voor tweedehands willen betalen. Ook niet voor een hele zachte doek.
Als een doek lastiger te krijgen is wil ik er best wat meer voor betalen, maar nog altijd niet nieuwprijs.

Voor andere dingen hou ik idd 50% of soms minder aan wat ik er voor wil betalen, voor een doek ben ik dan best bereid 75% te betalen.
Nou ja, was ik bereid, want ik koop geen doeken er meer bij [wink]
Draagdagen worden minder en minder, dus eerder tijd voor hier en daar er wat uit te gaan gooien juist (maar vanwege slechte markt weinig trek om foto's te maken en advertenties [redface] )

Gebruikersavatar

noatje

Berichten: 9301
Lid geworden op: 12 mar 2009 06:37
Hobbies: Regenboog-addict
Locatie: Draagdoekconsulent woensdrecht - bergen op zoom e.o.
Contacteer:

Re: Tweedehands veranderd?

Ongelezen bericht door noatje » 25 jan 2017 14:00

De meeste doeken of dragers blijven wel 50% van de nieuwprijs waard. Er is jarenlang hoog ingezet maar met zoveel nieuwe oplages, nieuwe merken etc word de markt ook letterlijk overspoeld met doeken.
(Bonus)Mama van T'08 - J'12 - C'12 - A'20

Draagdoekconsulente & cursusleidster Liefdevolle Verwachting regio Bergen op Zoom, Roosendaal -

Gebruikersavatar

Wientje

Berichten: 6467
Lid geworden op: 09 aug 2012 18:57
Hobbies: Haken en dingen maken
Locatie: Leiden

Re: Tweedehands veranderd?

Ongelezen bericht door Wientje » 25 jan 2017 14:12

Ik vind het wel jammer. Hier ook een flinke stash die op een gegeven moment de deur uit zal moeten. Maar ja, hoe lang moet je proberen om iets te verkopen?
Gezien ik goed kan naaien had ik al bedacht dat de wollen draagdoek kleding voor dl kan worden. Ik heb al eens eerder van scraps een jasje voor dl gemaakt. Stond haar prachtig.

En haar geboorte doek zal blijven. Die hoop ik haar haar mee te geven voor als ze ooit zelf kinderen wil. En mocht ze die niet willen of kunnen krijgen; dan maak ik er met alle liefde iets voor haar van wat ze mee kan nemen voor de rest van haar leven.
Maar ja.... hoe lang probeer je het te verkopen voor je besluit er de schaar in te zetten....
Leven is het meervoud van lef!
E lin, februari 2013
http://wientje.blogspot.nl/"

Gebruikersavatar

Luna
Beheerder
Beheerder
Berichten: 18489
Lid geworden op: 19 jun 2012 16:00
Hobbies: Kriebelbeestjes
tag: raar - apart - bijzonder
Locatie: Nabij Groningen
Contacteer:

Re: Tweedehands veranderd?

Ongelezen bericht door Luna » 25 jan 2017 14:14

Ik heb nooit iets begrepen van nieuwprijs voor 2e hands [dontknow] vind dit dus een prima ontwikkeling.
Trotse (pleeg)mama ❤❤❤♡♡ dec 09 okt 13 mrt 16

Het het nog nooit nog nooit zo donker west, of het wer altied wel weer licht (Ede Staal)

Gebruikersavatar

ronja

Berichten: 8917
Lid geworden op: 17 mei 2011 19:12
Hobbies: van alles en nog wat
Locatie: Zuid Limburg

Re: Tweedehands veranderd?

Ongelezen bericht door ronja » 25 jan 2017 15:07

Ik ook, maar alsnog verkoopt het moeilijk. Een hoptye van 75 voor 40 euro verkoopt ook niet. Er is gewoon veel op de markt. En je hebt veel dipdingen. Ik heb geen dure stash overigens. 1 doek, 1 RS, 1 hoptye en 1 wompat. Duurste was 85 euro.
Moeder van tweeling (12/2012) en eenling (05/2015)

Gebruikersavatar

Oem 3isaa

Berichten: 10379
Lid geworden op: 26 sep 2009 13:20
Hobbies: breien wandelen muziek

Re: Tweedehands veranderd?

Ongelezen bericht door Oem 3isaa » 25 jan 2017 16:34

Ik ben blij dat ik alles al lang geleden verkocht heb. Nu ben ik nooit een verknocht draagster geweest hoor. Het was voor mij puur praktisch en hechting. Maar ben oprecht blij dat dat niet meer hoeft. Maar de verwachting van sommigen lag ook wel hoog mbt doeken en de toekomst. Het is precies wat Ronja zegt: heel veel keus...
mama van 3 jongens 2006/2007/2010 en 4 meisjes 2009/2012/2014/2020 en 💖 januari 2018

Gebruikersavatar

jozefet

Berichten: 7924
Lid geworden op: 29 sep 2008 23:00
Locatie: Leiden

Re: Tweedehands veranderd?

Ongelezen bericht door jozefet » 25 jan 2017 17:25

De markt is idd veel groter geworden. Er zijn zoveel LE's dat je net zo goed tot de volgende kunt wachten.
Alleen de duurdere merken als Artipoppe gaan nog duur.
Mama van J oris, januari '08, en A ndreas, april '10, en V ictor, februari '13 en Ha nnah, augustus '15 [cheer]

Gebruikersavatar

Topic starter
Elenore

Berichten: 300
Lid geworden op: 11 okt 2014 15:17
Hobbies: dansen, lezen, spelen

Re: Tweedehands veranderd?

Ongelezen bericht door Elenore » 26 jan 2017 09:35

Mijn vermoeden klopt zo te lezen wel ;-) gelukkig heb ik m'n doeken vooral voor mezelf gekocht en niet met het oog op later. En mocht er nog een tweedehands bij komen dan hoef ik me dus ook niet te schamen om lager te bieden.

Gebruikersavatar

Luna
Beheerder
Beheerder
Berichten: 18489
Lid geworden op: 19 jun 2012 16:00
Hobbies: Kriebelbeestjes
tag: raar - apart - bijzonder
Locatie: Nabij Groningen
Contacteer:

Re: Tweedehands veranderd?

Ongelezen bericht door Luna » 26 jan 2017 10:39

Ik heb eigenlijk alle babyproducten gekocht omdat ik ze nodig had. Ik verbeeld me ook niet dat ik het ledikantje of de buggy nog voor nieuwprijs zou kunnen verkopen. Net als kleding, ik verbaas me ook wel eens over hoeveel er nog gevraagd wordt voor een veel gedragen smafolkjumpsuit. Zelfde geldt voor wasbare luiers. Je koopt toch om te gebruiken en hebt daarna geluk als je er nog wat geld voor terug krijgt?
Trotse (pleeg)mama ❤❤❤♡♡ dec 09 okt 13 mrt 16

Het het nog nooit nog nooit zo donker west, of het wer altied wel weer licht (Ede Staal)

Gebruikersavatar

Violette

Berichten: 6262
Lid geworden op: 31 okt 2014 14:09
Hobbies: koken
Locatie: Randstad

Re: Tweedehands veranderd?

Ongelezen bericht door Violette » 26 jan 2017 10:46

My thoughts exactly Luna. Ik koop dan ook geen gebruikte dingen voor (bijna) de nieuwprijs. Dan koop ik liever zelf een nieuwe jumpsuit/kolf/drager/whatever. Ik verbaas me er ook over. Maar ja, uiteindelijk is het met alles zo "wat de gek er voor geeft". En sommige deals zijn in mijn ogen behoorlijk gek.

~tapatalk~
dochter 2014 en zoon 2017


Sjoba

Berichten: 8330
Lid geworden op: 15 okt 2010 12:54
Hobbies: Natuur, koken, schrijven
Locatie: Utrecht

Re: Tweedehands veranderd?

Ongelezen bericht door Sjoba » 26 jan 2017 11:18

Ik werd voor gek verklaard toen ik voorspelde dat de oscha bubble zou gaan knappen. Was ik toch een goede voorspeller ;) . Artipoppe is echt een uitschieter en volgens mij vooral gericht op celebs, ik ga iig niet zoveel voor een nieuwe doek betalen. Kamelenhaar of niet...



Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Ik draag jullie onder mijn hart, en daarna op mijn schouders!
Ctje 07/10, Kleine A 07/13 en baby I 01/18


WZK

Berichten: 17524
Lid geworden op: 22 nov 2009 19:48
Hobbies: Have fun!
Locatie: Apeldoorn

Re: Tweedehands veranderd?

Ongelezen bericht door WZK » 26 jan 2017 11:20

Of de wolletjes met twintigduizend gaatjes. Of de ostheimersloffen ...


Trotse moeder van vier!
(Pleeg)moeder van vier!

“Told you so.”

Sincerely,
your intuition


Jessie1549

Berichten: 6252
Lid geworden op: 18 feb 2013 14:01
Hobbies: .

Re: Tweedehands veranderd?

Ongelezen bericht door Jessie1549 » 26 jan 2017 12:16

Die snap ik ook niet inderdaad [dontknow]

Wat doeken betreft ben ik er gewoon nooit vanuit gegaan dat ik ze voor die prijs ook weer kon verkopen (2e hands gekocht). Leek me al stug. Ik heb er een die ik niet kwijt wil (ga ik kleinkinderen in dragen, let op [wink]), een die ik misschien wel wil verkopen en 1 die ik bewaar om om uit te lenen aan vrienden die dragen willen proberen. De wompats bewaar ik voor mijn zusjes.


Jessie583

Berichten: 8934
Lid geworden op: 10 aug 2010 21:39
Hobbies: .

Re: Tweedehands veranderd?

Ongelezen bericht door Jessie583 » 26 jan 2017 12:28

Ik herinner me een forumgenoot die hier niet meer komt die hónderden doeken had, als soort investering. Heel veel doeken die toen super gelimiteerd en duur waren maar die ze op een gegeven moment volgens mij aan de straatstenen niet meer kwijt raakte.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Plaats reactie