bamboe of zijde? Okinami oscha

Alles over geweven, rekbaar en anderszins doekerige draagdoeken

Moderator: Mod_Forum_Dragen


Topic starter
Jessie2410

Berichten: 5171
Lid geworden op: 22 okt 2012 20:32
Hobbies: .

bamboe of zijde? Okinami oscha

Ongelezen bericht door Jessie2410 » 19 aug 2016 20:34

Bij een verse baby hoort een verse doek en ik heb mijn oog laten vallen op de Oscha Okinami.

Er zijn hier veel verschillende blends van en kom er niet helemaal uit welke nou het fijnst zal zijn. Baby wordt in april geboren en waar we wonen is het vanaf mei tot eind oktober zo'n 30 graden met uitschieters naar de 40. Geen wol dus (dat kan voor de winters weer als het -20 wordt).
Dus ga ik een wipeout zijde (23%) en katoen (77%) najagen, of een Aeon met bamboo (40%), katoen (40%) en linnen (20%)?

Beide zijn prachtig, dus dat maakt het geen steek makkelijker.

Gebruikersavatar

Penelope

Berichten: 2969
Lid geworden op: 13 jul 2012 12:37
Hobbies: Breien|naaien|koken|lezen|
Locatie: Den Haag

Re: bamboe of zijde? Okinami oscha

Ongelezen bericht door Penelope » 19 aug 2016 21:08

Ik denk dat ze allebei geschikt zijn voor warmte. Zelf zou ik voor de zijde gaan omdat ik dat net iets fijner vind dan bamboe. Ik had een Okinami Harris met zijde en die was echt geweldig in de hitte.

Over Oscha bamboe hoor je verschillende reacties maar die heb ik zelf nooit geprobeerd.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Mama van ZL1 (01/12) en ZL2 (02/14) en DL (03/16)


Topic starter
Jessie2410

Berichten: 5171
Lid geworden op: 22 okt 2012 20:32
Hobbies: .

Re: bamboe of zijde? Okinami oscha

Ongelezen bericht door Jessie2410 » 19 aug 2016 22:52

Penelope schreef:Ik denk dat ze allebei geschikt zijn voor warmte. Zelf zou ik voor de zijde gaan omdat ik dat net iets fijner vind dan bamboe. Ik had een Okinami Harris met zijde en die was echt geweldig in de hitte.

Over Oscha bamboe hoor je verschillende reacties maar die heb ik zelf nooit geprobeerd.


Sent from my iPhone using Tapatalk

O jaaa, ik heb echt zitten kwijlen over die doek, maar helaas geen funds (en ook nog geen baby ;)) toen. Maar zijde dus. ik heb ooit een bamboe blend van ellevil gehad, die was prachtig, maar sneed al snel in mijn schouders met die dikke negen ponder van mij. Iets stevigs kan dus geen kwaad.

Gebruikersavatar

misami

Berichten: 8225
Lid geworden op: 29 jan 2012 19:22
Hobbies: koken, tuinieren

Re: bamboe of zijde? Okinami oscha

Ongelezen bericht door misami » 20 aug 2016 07:14

Ik vind wol ook fijn bij warm weer. Zou het niet meteen afweren.

Er zijn dunne wollen doeken die ik nu wel gebruik. En linnen. De zijde vind ik minder fijn. Maar welke doek fijn is is zo persoonlijk.

Ken je draagouders in de us? Of kom je nog in Nederland voor je bevalling? Dan zou je kunnen uittesten.
mama van een geweldige zoon (9-'11), een geweldige grote dochter (8-'14) en een lieve kleine dochter (6-'17)

Gebruikersavatar

misami

Berichten: 8225
Lid geworden op: 29 jan 2012 19:22
Hobbies: koken, tuinieren

Re: bamboe of zijde? Okinami oscha

Ongelezen bericht door misami » 20 aug 2016 07:15

De blend van roses nova is bijv niet dik. En im hebeen heartiness die zelfs dun is.
mama van een geweldige zoon (9-'11), een geweldige grote dochter (8-'14) en een lieve kleine dochter (6-'17)

Gebruikersavatar

Penelope

Berichten: 2969
Lid geworden op: 13 jul 2012 12:37
Hobbies: Breien|naaien|koken|lezen|
Locatie: Den Haag

Re: bamboe of zijde? Okinami oscha

Ongelezen bericht door Penelope » 20 aug 2016 12:06

Ik had een artipoppe met bamboe, die was op zich wel sterk maar die was dan weer veel te dik voor mijn mini.

Wol met linnen is ook fijn in de warmte.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Mama van ZL1 (01/12) en ZL2 (02/14) en DL (03/16)


Topic starter
Jessie2410

Berichten: 5171
Lid geworden op: 22 okt 2012 20:32
Hobbies: .

bamboe of zijde? Okinami oscha

Ongelezen bericht door Jessie2410 » 20 aug 2016 15:50

Ik was nu ook even aan het kijken bij de artipoppe groep op fb, en hoewel ik de doeken prachtig vond toen het voor het eerst op de markt kwam, was ik er nu eigenlijk niet zo heel erg van onder de indruk.
Ik vind het eigenlijk ook al heel wat dat ik straks waarschijnlijk tussen de 2 en 300 dollar voor een doek ga betalen en artipoppe gaat daar vaak nog overheen (voor een zesje dan).

Ik heb trouwens wel eens gezocht naar een doekenbieb hier in de buurt, maar de omgeving is een beetje te groot, dus niet echt iets op rijdster afstand gevonden en ik kom waarschijnlijk ook niet meer in NL voor de bevalling. Ik durf wel een oscha te kopen zonder testen, ze gaan redelijk snel, dus als het echt niks is, is het makkelijk doorverkocht.
En ik wil echt de okinami, ik zwijmel er al jaren over, maar heb het altijd afgedaan als te duur. Nu komt er ruimte voor, dit is de laatste baby, dus ik mag van mezelf.
Mocht iemand dus nog een andere okinami weten die fantastisch is voor een newborn, dan houd ik me aanbevolen ;).


Hotsepotsetapatap


Topic starter
Jessie2410

Berichten: 5171
Lid geworden op: 22 okt 2012 20:32
Hobbies: .

Re: bamboe of zijde? Okinami oscha

Ongelezen bericht door Jessie2410 » 02 jan 2017 19:05

Ik ben eruit, en het is de Harris geworden. Had er al eerder smachtend naar gekeken (die van @penelope) en nu kwam er een te koop in de oscha fb groep.
Als het goed is gaat ie vandaag op de bus, dan nog even dit enorme land doorkruisen, een baby afbakken en ik kan weer aan het dragen slaan.

Plaats reactie