Starten met bijvoeden én werken, dus kolven

Vanaf 6 maanden ander eten aanbieden. Voor vragen, verhalen en foto's

Moderator: Mod_Forum_Voeden


Topic starter
Zima

Berichten: 9
Lid geworden op: 19 feb 2013 10:42
Hobbies: rusland

Re: Starten met bijvoeden én werken, dus kolven

Ongelezen bericht door Zima » 12 apr 2018 09:32

Hmmm... zoon begint nu behoorlijk fles te weigeren, dus nieuw stresspuntje erbij. Mocht iemand andere tips hebben dan hoor ik het graag. Ik maak me geen zorgen dat hij tekort gaat komen, hij haalt ‘s nachts vast in. Maar tussen een paar extra nachtvoedingen en een compleet open bar tussen middernacht en zonsopgang zit natuurlijk wel het verschil van een paar uur slaap voor mij ;-)
Grote kleuter en kleine babybroer

Gebruikersavatar

Friek

Berichten: 4697
Lid geworden op: 25 jun 2012 13:52
Hobbies: Lego sorteren
tag: Bzzzzz... Scary-bij

Re: Starten met bijvoeden én werken, dus kolven

Ongelezen bericht door Friek » 12 apr 2018 09:39

Wat lastig dat hij nu gaat flesweigeren! Blijven proberen zou ik zeggen (ook of vooral door anderen dan jij laten geven) en vanaf dat je met bijvoeding wil starten (evt nu al? Hij is ruim 5 maanden lees ik) pap maken van de moedermelk en dat met een lepel geven?
Mijn enige ervaring met flesweigeren is van ZL2, die bakte er niks van maar leerde het uiteindelijk bij de opvang na een week of 3 (hij startte daar toen hij 4mnd was). De leidsters hadden veel geduld en het lukte uiteindelijk met een Difrax S-fles. Misschien heb je er wat aan.

Edit: haakjes stonden verkeerd
Edit2: oh nee toch niet [lol]
Laatst gewijzigd door Friek op 21 apr 2018 20:46, 2 keer totaal gewijzigd.
ZL1 mei '12, ZL2 sept '14 & DL dec '17


Topic starter
Zima

Berichten: 9
Lid geworden op: 19 feb 2013 10:42
Hobbies: rusland

Re: Starten met bijvoeden én werken, dus kolven

Ongelezen bericht door Zima » 12 apr 2018 11:27

Op dat laatste hoop ik heel hard. Ik heb net met een lepel geprobeerd, dat pakt ie gelukkig wel. Dus een optie is om dan pap te geven, hij is dan 6 maanden. Welk merk
gebruikten jullie bij moedermelk?

Hij was net gelukkig iets minder boos dan gister toen ik er niet was en zat met de fles te spelen, maar drinken doet ie echt niet.
Grote kleuter en kleine babybroer


leeneke

Berichten: 8967
Lid geworden op: 05 mei 2011 21:23
Hobbies: Mijn gezin

Re: Starten met bijvoeden én werken, dus kolven

Ongelezen bericht door leeneke » 12 apr 2018 11:28

Bij zl1 kregen we de tip om rond te lopen terwijl hij de fles kreeg. Ik denk echter niet dat het hielp.

Onlangs las ik ergens dat de fles in bv-houding (liggend) geven soms helpt. Dat leek me wel logisch.

Ik vond het bij alle drie handig om de eerste dagen dat ik terug aan het werk was, gemakkelijk te kunnen langs gaan/ kind op te halen en vroeger te stoppen met werken. De eerste 1 a 2 weken is het toch wat wennen en trokken ze geen hele dagen. Moet wel kunnen voor je werk natuurlijk, of je zou moeten starten met kdv als je nog met verlof bent.
Moeder van drie

Gebruikersavatar

Mama_van_T
Moderator
Moderator
Berichten: 16274
Lid geworden op: 10 aug 2012 20:26
Hobbies: lezen
Locatie: Gouda

Re: Starten met bijvoeden én werken, dus kolven

Ongelezen bericht door Mama_van_T » 12 apr 2018 12:55

Mijn eerste was een principiële flesweigeraar, die dronk er alleen uit als hij echt honger had. De tweede begon met 8 maanden de fles te weigeren. Wij hebben toen (vanaf 6 maanden) pap laten geven.

Van Biobim wordt gezegt dat het beter mengt met moedermelk. Wat ook helpt om te voorkomen dat de pap gelijk weer dun wordt, is de melk net even aan de kook brengen (spruw behandeling, bubbeltjes aan de rand).

En denk even na over de arsenicom in rijst ontdekking.
Moeder van T (27-8-2011, 6 jr 4 mnd bv, en J (5-10-2015), 6 jr 9 mnd bv.

Ministash: Amazonas Boy * Hoppediz Oslo * Didymos gecko’s macchia * Little Frog Linnen Agat * Didymos Indio Aurora * Lenny Lamb Luna * Natibaby Starling * Bondolino Poplin grijs * Tula Toddler Dino's * R&R preschool Animal


Topic starter
Zima

Berichten: 9
Lid geworden op: 19 feb 2013 10:42
Hobbies: rusland

Re: Starten met bijvoeden én werken, dus kolven

Ongelezen bericht door Zima » 12 apr 2018 13:04

Ik begin er weer wat meer vertrouwen in te krijgen met jullie tips. Hij begint van de week al op de creche en ik ben dan nog thuis, dus dat is fijn oefenen. Toevallig is er vandaag inloopspreekuur van de lactatiekundige in onze bieb dus daar hop ik ook nog even langs. En ik kan mijn kolfrecht ook zo inzetten om wat eerder te stoppen, dan zien we vanaf maand 9 wel weer verder. Fijn om even zo te sparren met jullie!
In de arsenicom en rijst ga ik me even verder verdiepen
Grote kleuter en kleine babybroer

Gebruikersavatar

Mama_van_T
Moderator
Moderator
Berichten: 16274
Lid geworden op: 10 aug 2012 20:26
Hobbies: lezen
Locatie: Gouda

Re: Starten met bijvoeden én werken, dus kolven

Ongelezen bericht door Mama_van_T » 12 apr 2018 20:54

Typfoutje, arsenicum.
Moeder van T (27-8-2011, 6 jr 4 mnd bv, en J (5-10-2015), 6 jr 9 mnd bv.

Ministash: Amazonas Boy * Hoppediz Oslo * Didymos gecko’s macchia * Little Frog Linnen Agat * Didymos Indio Aurora * Lenny Lamb Luna * Natibaby Starling * Bondolino Poplin grijs * Tula Toddler Dino's * R&R preschool Animal


Topic starter
Zima

Berichten: 9
Lid geworden op: 19 feb 2013 10:42
Hobbies: rusland

Re: Starten met bijvoeden én werken, dus kolven

Ongelezen bericht door Zima » 21 apr 2018 19:10

Kleine update: de eerste crechedagen zitten erop en het gaat goed, zowel met kolven als uit de fles drinken. Op de creche drinkt hij wel, bij mijn man thuis is het nog mwoah.

Wel heb ik een supertip van de lactatiekundige gekregen: plop de fles erin als hij slaapt. ZL trapt erin, drinkt heerlijk een flesje en mijn man voelt zich een stuk geruster als er wat in gaat.
Grote kleuter en kleine babybroer

Gebruikersavatar

poppedeine

Berichten: 781
Lid geworden op: 28 okt 2009 13:54
Hobbies: naaien, kleuren, duinen, foto
Locatie: NH

Re: Starten met bijvoeden én werken, dus kolven

Ongelezen bericht door poppedeine » 21 apr 2018 19:54

Fijn dat het goed gaat. Nog een toevoeging: bij mij hielp neusspray syntocinon heel goed bij kolven: snellere tsr en veel meer opbrengst.
Moeder van DL1 (september 2008), DL2 (september 2011) en DL3 (april 2018)

Gebruikersavatar

Friek

Berichten: 4697
Lid geworden op: 25 jun 2012 13:52
Hobbies: Lego sorteren
tag: Bzzzzz... Scary-bij

Re: Starten met bijvoeden én werken, dus kolven

Ongelezen bericht door Friek » 21 apr 2018 20:47

Fijne update!
ZL1 mei '12, ZL2 sept '14 & DL dec '17

Plaats reactie