Lactosetest bij dreumes - ervaringen?

Vanaf 6 maanden ander eten aanbieden. Voor vragen, verhalen en foto's

Moderator: Mod_Forum_Voeden

Gebruikersavatar

rietjetoet

Berichten: 9892
Lid geworden op: 17 mei 2010 11:12
Hobbies: naaien, dansen, zingeving
Locatie: Poederlee, België
Contacteer:

Re: Lactosetest bij dreumes - ervaringen?

Ongelezen bericht door rietjetoet » 09 okt 2017 23:22

hier duurde t 5 jaar eer t duidelijk werd dat jongste beter af is met lactose vrije melk en yoghurt enz , maar best kaas en ijs kan verdragen als je eerste twee onderhoudt...
moeke van Jitse (29/01/2008), Leene (04/12/2010) en twee sterrekindjes

Gebruikersavatar

Topic starter
Winter14

Berichten: 1028
Lid geworden op: 21 okt 2014 10:02
Hobbies: Fotografie

Re: Lactosetest bij dreumes - ervaringen?

Ongelezen bericht door Winter14 » 10 okt 2017 00:06

rietjetoet schreef:hier duurde t 5 jaar eer t duidelijk werd dat jongste beter af is met lactose vrije melk en yoghurt enz , maar best kaas en ijs kan verdragen als je eerste twee onderhoudt...
Echt bulken melk wil ik hem voorlopig niet geven, maar ik ben wel benieuwd naar stukjes kaas en zo. Ik weet in ieder geval wel vrij zeker dat hij het lekker vind, hij houd wel van hartig.

Toch denk ik nog steeds niet dat het de lactose is, aangezien hij ook niet klachtenvrij was op mijn koemelkzeerarmedieet (lees zo goed als bijna koemelkvrij). Er leek geen drempelwaarde bij hem te zijn, maar dat is wel al 5 maanden geleden.
Moeder van een wintermeisje (2014) en een zomerboy (2016).

Gebruikersavatar

Honeybadger
Beheerder
Beheerder
Berichten: 16830
Lid geworden op: 24 apr 2008 16:13
Hobbies: Breien

Re: Lactosetest bij dreumes - ervaringen?

Ongelezen bericht door Honeybadger » 10 okt 2017 07:14

Toch denk ik nog steeds niet dat het de lactose is, aangezien hij ook niet klachtenvrij was op mijn koemelkzeerarmedieet (lees zo goed als bijna koemelkvrij). Er leek geen drempelwaarde bij hem te zijn, maar dat is wel al 5 maanden geleden.
Maar dat kan ook niet, het maakt niet uit hoe veel of hoe weinig koemelk jij zelf eet, moedermelk bevat altijd enorm veel lactose. Dat is ook de reden dat zuigelingen bijna nooit lactose intolerant zijn, dat ontwikkelt zich eigenlijk altijd later, na het spenen.

Die paar zuigelingen die al vanaf de geboorte lactose intolerant zijn worden al doodziek van de eerste slok moedermelk.


Jessie1549

Berichten: 6252
Lid geworden op: 18 feb 2013 14:01
Hobbies: .

Re: Lactosetest bij dreumes - ervaringen?

Ongelezen bericht door Jessie1549 » 10 okt 2017 08:38

Voor in de toekomst: wij verwachtten ook problemen met de lactosetest met onze nogal temperamentvolle kleuter die echt meteen een hapje eten moet als hij wakker wordt, en dat liep als een zonnetje. In het ziekenhuis doen ze het heel veel, dus ze waren heel erg goed in hun aanpak en benadering. Zl speelt nog steeds met een blaas-gevalletje dat hij mee kreeg. Die moest in de dokterskoffer want het was heel gaaf bij het ziekenhuis [dontknow]

Gebruikersavatar

Topic starter
Winter14

Berichten: 1028
Lid geworden op: 21 okt 2014 10:02
Hobbies: Fotografie

Re: Lactosetest bij dreumes - ervaringen?

Ongelezen bericht door Winter14 » 10 okt 2017 15:03

lyly schreef:Voor in de toekomst: wij verwachtten ook problemen met de lactosetest met onze nogal temperamentvolle kleuter die echt meteen een hapje eten moet als hij wakker wordt, en dat liep als een zonnetje. In het ziekenhuis doen ze het heel veel, dus ze waren heel erg goed in hun aanpak en benadering. Zl speelt nog steeds met een blaas-gevalletje dat hij mee kreeg. Die moest in de dokterskoffer want het was heel gaaf bij het ziekenhuis [dontknow]
Goed om te weten, het ziekenhuis vond dat dat het best kon en misschien gaat het beter dan ik verwacht. Ik verwacht dat ze het over een tijdje weer gaan voorstellen, en zal ik jouw verhaal meenemen in mijn overwegingen. [emoji4]
Moeder van een wintermeisje (2014) en een zomerboy (2016).

Plaats reactie