Drinktips

Vanaf 6 maanden ander eten aanbieden. Voor vragen, verhalen en foto's

Moderator: Mod_Forum_Voeden


Topic starter
Anne123

Berichten: 32
Lid geworden op: 05 jul 2013 14:39
Hobbies: Taart
Locatie: België

Drinktips

Ongelezen bericht door Anne123 » 31 okt 2016 21:47

Mijn driejarige drinkt heel weinig, vaak niet meer dan een paar slokken per dag. Water, melk, thee, sap, allemaal even oninteressant. Een mooie beker helpt niet, hele constructies van rietjes niet, overal binnen handbereik zetten niet, belonen (oeps) ook niet,...

Hebben jullie nog tips om een kind aan het drinken te krijgen?


Senna

Berichten: 534
Lid geworden op: 22 okt 2011 22:43
Hobbies: kunst

Re: Drinktips

Ongelezen bericht door Senna » 31 okt 2016 22:01

Uitleggen dat het belangrijk is? En dat er bijv bij het eten gedronken moet worden en dat jullie dat ook doen, zou dat kunnen werken? Of nog iets te jong daarvoor? Hier ook matige drinkers, maar de oudste kon ik het al snel uitleggen dat het beter is om meer te drinken, maar als ik niks zeg of geef drinken ze bij mij ook heel weinig
dl1 mei 2011 en dl2 april 2013 dl3 mei 2016

Gebruikersavatar

Winter14

Berichten: 1028
Lid geworden op: 21 okt 2014 10:02
Hobbies: Fotografie

Drinktips

Ongelezen bericht door Winter14 » 01 nov 2016 08:56

Hier ook een slechte drinker van ruim 2,5. Wij duwen regelmatig een rietjesbeker onder haar neus en zeggen dan: even twee slokjes drinken. Dus niet vragen, zeggen. Ze heeft ook een rietjesbeker bij haar bed. Blijkbaar voelt ze 's avonds voor het slapen opeens dat ze dorst heeft. [emoji849] of het is uitsteltactiek. Whatever, er gaat dan nog wat in, dan duurt nachtzindelijkheid maar wat langer. En idd uitleggen dat het beter voor haar buik is meer te drinken. Wij hebben hem niet, maar wellicht is de Kiind-poepposter een idee hierbij?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Moeder van een wintermeisje (2014) en een zomerboy (2016).

Plaats reactie