Wanneer stap kinderarts?

Vanaf 6 maanden ander eten aanbieden. Voor vragen, verhalen en foto's

Moderator: Mod_Forum_Voeden

Gebruikersavatar

elize80

Berichten: 7619
Lid geworden op: 10 mei 2012 12:48
Hobbies: lalala

Re: Wanneer stap kinderarts?

Ongelezen bericht door elize80 » 01 feb 2017 12:34

O ja dat van dat vergelijken kan ik me goed voorstellen. Ik herken dat van praten. Mijn jongste praat echt slecht nog. Regelmatig roept iemand dan zoiets als "O maar mijn peuter kan ook nog steeds de R niet goed uitspreken!" Echt van zo'n andere orde is dat dan.

-- Tapatalk --
Moeder van 2 kinderen (2011 en 2014)

Gebruikersavatar

Topic starter
blieb

Berichten: 1286
Lid geworden op: 10 dec 2010 11:42
Hobbies: Katten
Locatie: Schoonhoven

Re: Wanneer stap kinderarts?

Ongelezen bericht door blieb » 01 feb 2017 12:35

Zulke kinderen komen inderdaad ook bij die logopediste. Of kinderen die alleen maar achter de tv of tablet eten.
Ik moest het ook wel even loslaten hoor. Ok, even de gezonde dingen loslaten en toestaan dat hij eet wat hij eet. Al is dat dan 8 sultanas op een dag.

Het helpt dus wel. Ik vond haar uitleg ook logisch dus daarom zijn er ermee begonnen.
Als je niet eet dan krijg je ook geen honger. En niet eten betekent na 2 happen vol zitten omdat je maag klein is.

En nu zien we dus inderdaad dat hij meer open staat voor andere dingen.

Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk
Dochter 04/2011 en zoon 08/2014.


Lindar76

Berichten: 38080
Lid geworden op: 03 mei 2009 17:25
Hobbies: Nvt

Re: Wanneer stap kinderarts?

Ongelezen bericht door Lindar76 » 04 feb 2017 16:23

Vissticks met vla! Regeneratie voedsel [lol] (voor de doctor who fans onder ons)

Klinkt goed blieb, fijn! Lijkt me heel prettig om te horen dat je aanpak IP oké is, aangevuld met concrete tips. Ik herken het als moeilijke eter trouwens wel: ik kan echt beter gewoon eten waar ik trek in heb. Dan is de kans groter dat ik voldoende binnen krijg, én eet ik de rest ook beter. Anders krijg je idd makkelijk zo'n niet-eet-cirkel, flauw en steeds minder trek in steeds minder soorten eten.


Jojor

Berichten: 618
Lid geworden op: 10 feb 2016 04:55
Hobbies: Lezen

Re: Wanneer stap kinderarts?

Ongelezen bericht door Jojor » 04 feb 2017 20:06

Hoi wij hebben soort gelijks meegemaakt met ZL2. Hij kon geen stukjes verdragen in zn mond.
Hij at wel squeezies dus die kreeg hij regelmatig.
Ook logopedist geweest en tips gekregen maar uit eindelijk door tip van CB mevrouw die zelf moeilijke eter had vroeger is hij meer gaan eten.
Hij at wel brood. Dus ze zei pureer het avond eten en smeer het op brood. Zo leert hij de smaken kennen.
Nog een tip: bijv framboos vullen met honing

Ook doe ik aan bewust wording en beetje kindermarketing: broccoli is goed voor je spieren. Wortel voor je ogen. De Hulk is groen net als Broccoli wordt je sterk van. Etc.


Jojor

Berichten: 618
Lid geworden op: 10 feb 2016 04:55
Hobbies: Lezen

Wanneer stap kinderarts?

Ongelezen bericht door Jojor » 04 feb 2017 20:09

Ohja en nu (bijna 4) eet hij wel best aardig. Hij is nog steeds een kieskeurige eter, maar eet al veel beter en meer. Wilt ook wel eens proeven. We gingen eens naar de musical van André het Astronautje toen hij net 3 was en daarin was het herhalende zinnetje: als je er niet geweest bent kun je het ook niet weten. Thuis werd dit door onze oudere zoon aan tafel veranderd in als je het niet geproefd heb kan je het ook niet weten. Dit is bij ons goed tot uiting gekomen :-)

Vooral geen druk zetten!! Werkt echt niet. Beetje mind bending wel. En soms zette we hem voor de tv en maakte we hapjes voor hem. Opeens ging er een half bord naar binnen!

En nog 1 tip: leg 1 ding op zn bord en als dat op is zeg je Wow fijn je bord is leeg. Goed gegeten dat vind je buikje vast heel fijn. En volgende keer 2 stukjes etc.
Ze hoeven bij ons echt hun bord niet op trouwens.

Gebruikersavatar

Mienos

Berichten: 758
Lid geworden op: 06 jun 2014 18:50
Hobbies: Reizen, spinning, studeren ...
Locatie: Belgie

Re: Wanneer stap kinderarts?

Ongelezen bericht door Mienos » 05 feb 2017 00:26

Jeej! De vooruitgang is hetgeen wat telt!
Ik snap het van dat loslaten ... we waren eens gaan ontbijten in de stad en ik smeerde wat choco op mijn boterham. Zl wilde proeven (hij was toen een jaar of twee geloof ik), en ik had zoiets van ok doe maar, wij eten thuis toch nooit choco dus voor een keertje vind ik dat ok. Zl vond het lekker. Ik had hem nog nooit zoveel brood zien eten dus toen kwam het dilemma: ik gaf mijn zoon niet graag choco te eten, maar als hij daardoor wel tenminste wat brood at moest ik het misschien loslaten. Ik heb dat toen gedaan, en nog andere dingen ... uiteindelijk hebben wij wat voeding betreft echt onze grenzen moeten verleggen in die zin dat we hem wél dingen lieten eten die we hem anders (mocht hij gewoon een goede eter geweest zijn en goed op gewicht gezeten hebben) nooit zouden gegeven hebben. En dat heeft geholpen ja. Hij heeft zo een tijdje choco op zijn boterham gegeten en zo leerde hij dus graag brood eten. Nu vraagt hij eigenlijk nooit meer naar choco ... maar brood eet hij wél :-), met ander dingen ook nog :-)
Mama van zoon R (mei ‘14) en dochter L (juni ‘20)


WZK

Berichten: 17524
Lid geworden op: 22 nov 2009 19:48
Hobbies: Have fun!
Locatie: Apeldoorn

Re: Wanneer stap kinderarts?

Ongelezen bericht door WZK » 05 feb 2017 09:00

Wat fijn dat er vooruitgang is!!


Trotse moeder van vier!
(Pleeg)moeder van vier!

“Told you so.”

Sincerely,
your intuition

Plaats reactie