Veggi voor babys

Vanaf 6 maanden ander eten aanbieden. Voor vragen, verhalen en foto's

Moderator: Mod_Forum_Voeden

Gebruikersavatar

bigou

Berichten: 12406
Lid geworden op: 22 nov 2010 10:06
Hobbies: lezen, forummen;)

Re: Veggi voor babys

Ongelezen bericht door bigou » 13 jul 2016 14:05

yellk schreef: Vlees wordt pas na 1 jaar aangeraden, dus als je een alternatief wilt bieden hoeft dat nu nog niet.
Ik denk dat je verwijst naar het boek van Kleintjes, maar in vele klassieke voedselintroductieschema's worden (dierlijke) eiwitten al vanaf een maand of 8 aangeraden. In principe kunnen kindjes op hun eerste verjaardag met de (gezonde, verse) pot mee-eten en daar kun je rustig 'naar toe werken' door geleidelijk je kindje te laten meedoen met de gezinsmaaltijden, of die nu vega zijn of niet.
Moeder van twee dochters (okt 2005 en aug 2008)


Topic starter
iesje

Berichten: 2991
Lid geworden op: 21 aug 2011 20:59
Hobbies: creatief bezig zijn
Locatie: Lier, Belgie

Re: Veggi voor babys

Ongelezen bericht door iesje » 13 jul 2016 14:35

Ik heb ondertussen eens tofu gekocht en marinades gevonden.
Ik ga proberen om deze eens klaar te maken ipv de vervangers elke keer en dan kan kleine dl een stukje zo
(of bak/kook ik dit best eerst even voor haar)
falaffel heb ik ook, maar hier zit dan wel weer veel zout/kruiden/...in, ik dacht dat dit toch nog niet mocht.
Ei heb ik ze al wel eens een stukje van gegeven.
Afbeelding
Afbeelding


Lindar76

Berichten: 38080
Lid geworden op: 03 mei 2009 17:25
Hobbies: Nvt

Re: Veggi voor babys

Ongelezen bericht door Lindar76 » 14 jul 2016 19:14

iesje schreef:Maar bv is toch ook eiwitrijk? En mij lijkt het toch niet moeilijk voor kindjes om de eiwitten daar uit te halen, aangezien dit exht voor babytjes gemaakt is
Nee hoor, mm is niet zo eiwit rijk. Vrijwel alle eiwitten in mm hebben een immunologische functie.


Lindar76

Berichten: 38080
Lid geworden op: 03 mei 2009 17:25
Hobbies: Nvt

Re: Veggi voor babys

Ongelezen bericht door Lindar76 » 14 jul 2016 19:16

Ik gaf mijn oudste Vega, maar zou het niet weer zo doen. Ik heb niet echt advies dus...

Ik ben voor geven wat je zelf ook eet, muv kant en klaar. Zelf gemaakte falafel zou ik wel doen. Andere peulvruchten in gerechten bijv ook.


Cynth

Berichten: 11
Lid geworden op: 15 jul 2015 09:38
Hobbies: Ecologie

Re: Veggi voor babys

Ongelezen bericht door Cynth » 13 aug 2019 19:35

Ik eet zelf alleen vegetarisch, mijn man eet wel heel soms vlees. Onze oudste (nu bijna 4jr) hebben we redelijk volgens kleintjes schema laten eten. Hij at wel regelmatig wat peulvruchten, yoghurt of notenpasta op brood. Als we vleesvervangers eten mocht hij vrij snel ook mee proeven, maar dat is zeker niet dagelijks. Eieren heeft hij tot voor kort nooit lekker gevonden. Dus dat was alleen soms verwerkt in pannenkoeken oid. Zolang hij nog borstvoeding kreeg at hij überhaupt niet heel veel en heb ik me er ook nooit druk om gemaakt. Pas vanaf 2jr is hij ook stukjes vlees gaan en eten wanneer papa dat eet, maar daar hoeft hij nooit heel veel van.

Plaats reactie