Welke limonade

Vanaf 6 maanden ander eten aanbieden. Voor vragen, verhalen en foto's

Moderator: Mod_Forum_Voeden

Gebruikersavatar

Topic starter
Plukdezedag

Berichten: 407
Lid geworden op: 17 apr 2015 08:45
Hobbies: Haken

Welke limonade

Ongelezen bericht door Plukdezedag » 01 jun 2016 07:52

Onze kinderen hebben we tot ong 2 jaar alleen water en thee gegeven en daarna biologische diksap en met ong 4 jaar limonadesiroop omdat ze geen diksap meer wilde.
Maar nu vraag ik mij af, welke kan ik beter doen...
Gewone limonade siroop van de Lidl.
Light of 0% siroop huismerk of carvan cevitan.
Coolbear
Raak
Slimpie

Ik zie door de limobomen het bos niet meer.

Gebruikersavatar

dieuw

Berichten: 3677
Lid geworden op: 30 jun 2010 21:48
Hobbies: maken, en verkopen;-)
Locatie: Arnhem •maker/verkoper•

Re: Welke limonade

Ongelezen bericht door dieuw » 01 jun 2016 08:27

Ik zou zeggen géén light, en kijk verder op de etiketten voor kunstmatige kleur- en smaakstoffen voor de beste optie, sorry, verder kan ik je niet helpen :)
DL (6-2010) en ZL (7-2016)!
volg Studiodieuw opInstagram en Facebook, binnenkort gaat de website ook de lucht in!


beppie

Berichten: 11938
Lid geworden op: 17 jul 2009 22:55

Re: Welke limonade

Ongelezen bericht door beppie » 01 jun 2016 08:44

Ik zou ook niet voor light gaan. Naast dat het zoetstof is smaken die limonades ook veeeeeel zoeter. Een verschil dat je zelfs merkt als je het heel slap aan maakt. Ik kies altijd een die gemaakt wordt met zoveel mogelijk vruchtensap en kom dan meestal uit op karvan cevitam.
zl S 11-2008

Gebruikersavatar

bigou

Berichten: 12406
Lid geworden op: 22 nov 2010 10:06
Hobbies: lezen, forummen;)

Re: Welke limonade

Ongelezen bericht door bigou » 01 jun 2016 09:00

beppie schreef:Ik zou ook niet voor light gaan. Naast dat het zoetstof is smaken die limonades ook veeeeeel zoeter. Een verschil dat je zelfs merkt als je het heel slap aan maakt. Ik kies altijd een die gemaakt wordt met zoveel mogelijk vruchtensap en kom dan meestal uit op karvan cevitam.
WSS hier idem. Max 2 bekers per dag hier (waarvan één meestal mee naar school). Verder drinken ze water of thee soms.
Moeder van twee dochters (okt 2005 en aug 2008)

Gebruikersavatar

noatje

Berichten: 9301
Lid geworden op: 12 mar 2009 06:37
Hobbies: Regenboog-addict
Locatie: Draagdoekconsulent woensdrecht - bergen op zoom e.o.
Contacteer:

Re: Welke limonade

Ongelezen bericht door noatje » 01 jun 2016 09:56

Wij drinken Coolbear & Karvan cetivan stevia variant. Laatste zit nog wel wat verborgen fruitsuikers in.
(Bonus)Mama van T'08 - J'12 - C'12 - A'20

Draagdoekconsulente & cursusleidster Liefdevolle Verwachting regio Bergen op Zoom, Roosendaal -

Gebruikersavatar

elize80

Berichten: 7619
Lid geworden op: 10 mei 2012 12:48
Hobbies: lalala

Re: Welke limonade

Ongelezen bericht door elize80 » 01 jun 2016 10:26

Wij hebben Raak. Zit geen zoetstof in maar "gewoon" suiker. Ze adverteren met 'minder suiker', maar volgens mij bepaal je dat bij ranja vooral zelf door de verhouding ranja-water. Zelf vind ik hem ook lekker trouwens.
Moeder van 2 kinderen (2011 en 2014)

Gebruikersavatar

noatje

Berichten: 9301
Lid geworden op: 12 mar 2009 06:37
Hobbies: Regenboog-addict
Locatie: Draagdoekconsulent woensdrecht - bergen op zoom e.o.
Contacteer:

Re: Welke limonade

Ongelezen bericht door noatje » 01 jun 2016 10:36

elize80 schreef:Wij hebben Raak. Zit geen zoetstof in maar "gewoon" suiker. Ze adverteren met 'minder suiker', maar volgens mij bepaal je dat bij ranja vooral zelf door de verhouding ranja-water. Zelf vind ik hem ook lekker trouwens.
In raak zitten suiker en zoetstoffen [wink]

Raak Vruchtensiropen zijn gezoet door een combinatie van suiker met zoetstoffen waardoor ze minder suiker bevatten dan gewone vruchtensiropen.

Een heerlijke fruitige aardbeien siroop.
Ingrediënten:

Glucose-fructosestroop (44%), water, vruchtensap uit concentraat 15% (appelsap 8%, aardbeiensap 4%, vlierbessensap 3%), voedingszuur: citroenzuur, natuurlijk aroma, zoetstoffen: aspartaam*, cyclaamzuur, acesulfaam-K, sacharine, conserveermiddel: kaliumsorbaat, antioxidant: ascorbinezuur.

http://raak.nl/vruchtensiropen
(Bonus)Mama van T'08 - J'12 - C'12 - A'20

Draagdoekconsulente & cursusleidster Liefdevolle Verwachting regio Bergen op Zoom, Roosendaal -

Gebruikersavatar

bigou

Berichten: 12406
Lid geworden op: 22 nov 2010 10:06
Hobbies: lezen, forummen;)

Re: Welke limonade

Ongelezen bericht door bigou » 01 jun 2016 10:40

elize80 schreef:volgens mij bepaal je dat bij ranja vooral zelf door de verhouding ranja-water.
Denk ook dat dat het meest telt. Ik heb liever twee glaasjes limo met een scheutje standaardsiroop per dag dan meerdere glazen 'gezonde' diksap etc. waar je net zo goed de gewenning aan zoet mee in de hand werkt.
Moeder van twee dochters (okt 2005 en aug 2008)


mamamuis

Berichten: 2687
Lid geworden op: 05 feb 2012 13:47
Hobbies: moederen

Re: Welke limonade

Ongelezen bericht door mamamuis » 01 jun 2016 11:14

beppie schreef:Ik zou ook niet voor light gaan. Naast dat het zoetstof is smaken die limonades ook veeeeeel zoeter. Een verschil dat je zelfs merkt als je het heel slap aan maakt. Ik kies altijd een die gemaakt wordt met zoveel mogelijk vruchtensap en kom dan meestal uit op karvan cevitam.
Dit dus :) coolbear staat nog op mijn lijstje om te bekijken en te proeven.

Gebruikersavatar

Maartje80

Berichten: 2341
Lid geworden op: 01 aug 2011 22:23
Hobbies: Hardlopen!!
tag: Just keep running.

Re: Welke limonade

Ongelezen bericht door Maartje80 » 01 jun 2016 11:19

Coolbear vonden ze hier niet lekker (vind er zelf ook een niet fijne nasmaak aan zitten) hier karvan cevitam met stevia


...tapatalk...
Mama van twee zoontjes en een klein meisje!

Gebruikersavatar

kayra2002

Berichten: 6999
Lid geworden op: 18 nov 2012 10:08
Hobbies: lezen

Re: Welke limonade

Ongelezen bericht door kayra2002 » 01 jun 2016 11:22

Ik kies siroop die ik zelf lekker vind [emoji41]. Nu karvan cevitan, maar het huismerk van de jumbo (in glazen flessen) heb ik net ontdekt. Heel lekker!
Ik kijk niet wat er allemaal in zit. De kinderen drinken er maar een beperkte hoeveelheid van. Meestal 1 of 2 bekers. Als ze erom vragen mogen ze er best meer, maar er staat altijd water en blijkbaar is het dan genoeg zo.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
zoon 2011 | zoon 2013 | dochter 2016

Gebruikersavatar

Topic starter
Plukdezedag

Berichten: 407
Lid geworden op: 17 apr 2015 08:45
Hobbies: Haken

Re: Welke limonade

Ongelezen bericht door Plukdezedag » 01 jun 2016 11:57

Hier drinken we ook 's ochtend bij het ontbijt thee of water en 's ochtends een klein beetje (nog geen halve beker) mee naar school behalve op de waterdag. Bij de lunch, water, melk of thee en 's middaguren glaasje limo waar de vriendjes van zeggen dat het niet lekker is (te weinig siroop).

Maar ben vooral benieuwd welke er bij gedronken worden en waarom. Er zijn zoveel meningen wat het 'beste' is...


Hopefultimes

Berichten: 4376
Lid geworden op: 29 dec 2012 12:47
Hobbies: Tijdgebrek ;-)

Re: Welke limonade

Ongelezen bericht door Hopefultimes » 01 jun 2016 14:02

Plukdezedag schreef:
Maar ben vooral benieuwd welke er bij gedronken worden en waarom. Er zijn zoveel meningen wat het 'beste' is...
Bij ranja denk ik persoonlijk dat het meer is, welke is t minst "slecht".

Hier alleen water e thee en moedermelk voor peuter. Daar staat tegenover dat peuter buiten de deur zelf wel graag chocomelk drinkt en dat wij wat makkelijker zijn met eten, in vergelijking met sommigen hier
Van het concert des leven krijgt niemand een program

Gebruikersavatar

Harrewar

Berichten: 1231
Lid geworden op: 20 dec 2011 08:41
Hobbies: lezen, koken
Locatie: Zwolle

Re: Welke limonade

Ongelezen bericht door Harrewar » 01 jun 2016 14:07

Het is vooral ook wat je zelf prettig vind denk ik. Ik houdt niet zo erg van zoetstoffen, dus die vermijd ik graag. Toch staat er hier ook wel eens een fles raak hoor( die groene is moeilijk te vinden zonder zoetstoffen)
Karvan cevitam of ranja. Bij de jumbo hebben ze ook biologische vlierbloesemsiroop en die vind ik heerlijk. DL gelukkig ook!
De flessen van Ranja zijn volgens mij zo uit mijn hoofd ook niet verschrikkelijk wat dat betreft.
Ik ga zelf dus vooral voor zo min mogelijk toegevoegde dingen, dan liever suikers, maar dat is natuurlijk wel mijn persoonlijke keuze [smile]
DL mei 2011


mamarosa

Berichten: 3001
Lid geworden op: 19 jun 2013 20:34
Hobbies: lezen, tuinieren, koken/bakken
Locatie: Roosendaal

Re: Welke limonade

Ongelezen bericht door mamarosa » 01 jun 2016 14:12

Hier als dl om 'sap' vraagt, varieer ik met wat we in huis hebben. Verse appelsap (appelaere, is dus niet van concentraat gemaakt) met half water erbij. Of diksap/caravan cevitam heel slap. Caravan cevitam bevat het meeste fruit en het minst toegevoegde suiker. Als dl er niet om vraagt, krijgt ze het ook niet. En 1 glaasje max per dag. Soms dagen/weken niet. In een restaurant flesje appelsap. Chocomel en fristi begin ik niet aan voorlopig, ook niet buiten de deur. Daar zit zelfs meer suiker in dan in cola.
Maar dat is offtopic.

Verstuurd vanaf mijn ALE-L21 met Tapatalk
DL J geboren12-01-2014

Plaats reactie