Welke limonade

Vanaf 6 maanden ander eten aanbieden. Voor vragen, verhalen en foto's

Moderator: Mod_Forum_Voeden

Gebruikersavatar

mirte_g

Berichten: 4371
Lid geworden op: 29 aug 2015 21:10
Hobbies: koken en scouting
tag: Bzzz... Bij-na vergeten
Locatie: Paterswolde

Re: Welke limonade

Ongelezen bericht door mirte_g » 01 jun 2016 14:19

Onze dochter is nog wat te jong voor limonade, maar voor mezelf en de neefjes/nichtjes ben ik wel fan van de vlierbloesemlimonade van de Ikea. Zitten vrij weinig ingrediënten in, wat ik voor dingen als ranja wel een fijne vind. Ze hebben ook een bessen variant (lingdonberry oid) die is ook lekker en beide zijn zonder kunstmatige zoetstoffen volgens mij.
A 24-2-2016, E 1-4-2018 & JW 27-8-2020

Mag ik vanavond in je dromen? Dan kan ik bij je blijven slapen...

Gebruikersavatar

suusje86

Berichten: 5467
Lid geworden op: 10 sep 2012 15:17
Hobbies: -
Locatie: Zaankant

Re: Welke limonade

Ongelezen bericht door suusje86 » 29 jun 2016 21:41

Hier tot nu toe Roosvicee, een glas per dag. Ik vind het zelf fijn als er weinig "geks" in zit...vooral zoetstoffen vermijd ik voor de kinderen
Mama van drie (geboren in de zomers van 2010, 2012 en 2014)


LadyC

Berichten: 11
Lid geworden op: 26 mei 2016 03:51
Hobbies: Lezen, mijn kind, borduren

Re: Welke limonade

Ongelezen bericht door LadyC » 30 jun 2016 21:00

Waarom maak je het niet zelf? Dan weet je wat er allemaal inzit en net zo lekker!

Gebruikersavatar

mama van 1 zoon

Berichten: 1218
Lid geworden op: 20 jun 2010 10:44
Hobbies: :)

Re: Welke limonade

Ongelezen bericht door mama van 1 zoon » 30 jun 2016 21:07

mamarosa schreef: Chocomel en fristi begin ik niet aan voorlopig, ook niet buiten de deur. Daar zit zelfs meer suiker in dan in cola.
Maar dat is offtopic.

Verstuurd vanaf mijn ALE-L21 met Tapatalk

Weer wat geleerd [wink] !


Flambitsi

Berichten: 50
Lid geworden op: 12 aug 2014 14:42
Hobbies: Verhalen

Re: Welke limonade

Ongelezen bericht door Flambitsi » 04 jul 2016 12:24

LadyC schreef:Waarom maak je het niet zelf? Dan weet je wat er allemaal inzit en net zo lekker!
Heb je een goed recept soms? Ik zou namelijk graag een fles voor de grijp hebben staan voor als er eens kinderen komen. Maar In hoeverre zelfgemaakte limonade wat langer houdbaar is...

Gebruikersavatar

Violette

Berichten: 6262
Lid geworden op: 31 okt 2014 14:09
Hobbies: koken
Locatie: Randstad

Re: Welke limonade

Ongelezen bericht door Violette » 04 jul 2016 12:38

noatje schreef:Wij drinken Coolbear & Karvan cetivan stevia variant. Laatste zit nog wel wat verborgen fruitsuikers in.
Je laatste opmerking snap ik niet.

Siroop is in essentie een manier om een glas water wat lekkerder/smaakvoller te maken.

Dat kun je doen met suiker of zoetstoffen of met fruit (is suiker met smaak). Of met fruit en suiker/zoetstoffen.

Ik kies wat ikzelf het lekkerst vind, dat is karvam cevitan in mijn geval.
Zoetstoffen doe ik niet aan; als ik zoet wil proeven, eet ik suiker, fruit of honing. Stevia/aspartaam and the likes zijn uiteindelijk bedoeld om je lijf voor te gek te houden door wel veel zoete smaak te geven, maar niet de suikerenergie die erbij hoort. Ik denk dat een zoete smaak ontwikkelen leidt tot steeds meer ongezonde keuzes en je zo van de regen in de drup komt. Beter een beetje suiker met mate dan, denk ik.

Waar gaat het je om? Smaak? Of 'gezond'? Gezond is limonadesiroop in grote hoeveelheden niet, maakt niet uit of er nu suiker of zoetstof inzit. Maar af en toe een glas kan best, het is niet een ding maar een totaalmenu waarvan je kan zeggen of het gezond is of niet.

~tapatalk~
dochter 2014 en zoon 2017

Gebruikersavatar

LauraS

Berichten: 1759
Lid geworden op: 21 apr 2009 21:48
Locatie: Almere

Re: Welke limonade

Ongelezen bericht door LauraS » 04 jul 2016 13:54

Hier hebben ze jaren diksap gedronken tot we er achter kwamen dat dit de oorzaak was van de buikpijn klachten van DL. (appelsap)

Nu drinken we eigenlijk alleen nog maar water, thee en melk.
Incidenteel een glaasje Karvan Cevitam siroop met heel veel water. Vaak als er vriendjes of vriendinnetjes zijn die een kopje thee drinken maar raar vinden.

Buiten de deur doe ik niet zo heel moeilijk meer. Cola vindt ik nog te ver gaan ivm de caffeine. Suiker let ik niet echt meer op.
Zelf kiezen ze vaak voor Ice Tea Green. (vast ook heel zoet)

Trouwens ook geen idee wat ze bij vriendjes en vriendinnetjes te drinken krijgen.
Zl (jan 2005) en DL (dec 2007)


Acro

Berichten: 1271
Lid geworden op: 19 okt 2012 12:50
Hobbies: piano spelen

Re: Welke limonade

Ongelezen bericht door Acro » 04 jul 2016 20:35

Flambitsi schreef:
LadyC schreef:Waarom maak je het niet zelf? Dan weet je wat er allemaal inzit en net zo lekker!
Heb je een goed recept soms? Ik zou namelijk graag een fles voor de grijp hebben staan voor als er eens kinderen komen. Maar In hoeverre zelfgemaakte limonade wat langer houdbaar is...
Als je limonadesiroop maakt met vruchtensap, suiker en wat citroenzuur dan blijft het lang goed. Tenminste, als je het in gesteriliseerde flessen bewaard, donker, en na openen in de koelkast. Er zijn veel recepten, dit is wel een aardig standaardrecept: http://www.mooiemoestuin.nl/inmaken/limonadesiroop/

Plaats reactie