jullie 'dagmenu' voor eetgrage baby 8 maanden

Vanaf 6 maanden ander eten aanbieden. Voor vragen, verhalen en foto's

Moderator: Mod_Forum_Voeden

Gebruikersavatar

Topic starter
Femtaine

Berichten: 5698
Lid geworden op: 26 apr 2012 13:23
Hobbies: ladila

Re: jullie 'dagmenu' voor eetgrage baby 8 maanden

Ongelezen bericht door Femtaine » 13 mei 2016 13:29

Oh en brood en rijstwafels vindt hij minder interessant...

Gebruikersavatar

vuursteenmeisje

Berichten: 6549
Lid geworden op: 28 dec 2014 05:35
Hobbies: koken

Re: jullie 'dagmenu' voor eetgrage baby 8 maanden

Ongelezen bericht door vuursteenmeisje » 13 mei 2016 14:19

Ik wilde ook niet suggereren dat je ergens in remt hoor! Excuses als dat zo over kwam.
Mama van 'Charlotte' december 2014 en 'Maria' juli 2019.

Gebruikersavatar

kayra2002

Berichten: 6999
Lid geworden op: 18 nov 2012 10:08
Hobbies: lezen

Re: jullie 'dagmenu' voor eetgrage baby 8 maanden

Ongelezen bericht door kayra2002 » 13 mei 2016 14:37

Wat mijn kinderen heel lekker vonden was brood met daarop volke kwark en geprakte banaan. Toen waren ze al wel een maandje ouder geloof ik, als ik de foto's zie.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
zoon 2011 | zoon 2013 | dochter 2016

Gebruikersavatar

Topic starter
Femtaine

Berichten: 5698
Lid geworden op: 26 apr 2012 13:23
Hobbies: ladila

Re: jullie 'dagmenu' voor eetgrage baby 8 maanden

Ongelezen bericht door Femtaine » 13 mei 2016 15:08

vuursteenmeisje schreef:Ik wilde ook niet suggereren dat je ergens in remt hoor! Excuses als dat zo over kwam.
Hihi, en ik hoop dan weer dat ik niet gepikeerd overkwam ofzo, want dat is ook niet de bedoeling [wink]

Gebruikersavatar

vuursteenmeisje

Berichten: 6549
Lid geworden op: 28 dec 2014 05:35
Hobbies: koken

Re: jullie 'dagmenu' voor eetgrage baby 8 maanden

Ongelezen bericht door vuursteenmeisje » 13 mei 2016 15:52

Ok dan is het goed :). Mijn dl at graag brood met hummus op die leeftijd. En inderdaad de eerder genoemde brood, rijstwafels maisboogies etc.
Mama van 'Charlotte' december 2014 en 'Maria' juli 2019.


Lindar76

Berichten: 38080
Lid geworden op: 03 mei 2009 17:25
Hobbies: Nvt

Re: jullie 'dagmenu' voor eetgrage baby 8 maanden

Ongelezen bericht door Lindar76 » 14 mei 2016 09:49

bigou schreef:
elize80 schreef: Dat is dan toch precies Rapley, dat je kind met de pot mee eet en zelf de hoeveelheden bepaalt. Voor mijn oudste maakten we "handzame" stukken a la Kleintjes, voor de jongste deden we dat niet. Die kreeg gewoon onderdelen van onze maaltijd.
In de 'volksmond' verstaan veel mensen onder Rapley volgens mij toch baby's die hele stronken brocoli, wortels enz. in de hand krijgen, alle etenswaren apart. Ik gaf ook best eens brocolistamppot of chili con carne als wij dat ook aten, en hielp ze wel met een lepel als dat dan handiger was. Noem het daarom eerder 'met de pot mee-eten' dan Rapley [smile] Zout, sambal etc. zet ik los op tafel, maar verdere kruiden aten ze al snel gewoon mee.
Ja, mensen verwarren Rapley met Kleintjes. Maar Rapley stelt echt: géén speciale baby voeding. Gewoon mee eten waar mogelijk. Kleintjes is Nog steeds aparte baby voeding, maar dan stukjes ipv puree.

Ik deed bij de middelste Kleintjes en bij de jongste Rapley. Vond ik echt veel soepeler gaan.

Gebruikersavatar

Topic starter
Femtaine

Berichten: 5698
Lid geworden op: 26 apr 2012 13:23
Hobbies: ladila

Re: jullie 'dagmenu' voor eetgrage baby 8 maanden

Ongelezen bericht door Femtaine » 20 mei 2016 19:16

Toch eens iets over echte Rapley lezen dan. Voor nu volgen we globaal Kleintjes. Maar de menuvraag blijft een beetje hangen. Brood lukt tot mu toe niet echt - een grote kruimelboel en hij gaat ervan hoesten. Rijstwafels gaan er ook niet echt in. Op het moment komt het neer op avondeten (stukjes zelf) en dan overdag fruit (zelf) en gemalen restjes van de vorige dag. Gister heb ik een papje gemaakt van yoghurt met boekweit- en rijstemeel, nachtje laten staan en vandaag succesvol gevoerd. Maar ja, wel nog meer voerwerk, en die zuivel is wat dubbelop om standaard te geven naast volop bv...


Konijn

Berichten: 3780
Lid geworden op: 17 mar 2010 09:46
Hobbies: .
Locatie: Groningen

Re: jullie 'dagmenu' voor eetgrage baby 8 maanden

Ongelezen bericht door Konijn » 23 mei 2016 23:51

Femtaine schreef:Toch eens iets over echte Rapley lezen dan. Voor nu volgen we globaal Kleintjes. Maar de menuvraag blijft een beetje hangen. Brood lukt tot mu toe niet echt - een grote kruimelboel en hij gaat ervan hoesten. Rijstwafels gaan er ook niet echt in. Op het moment komt het neer op avondeten (stukjes zelf) en dan overdag fruit (zelf) en gemalen restjes van de vorige dag. Gister heb ik een papje gemaakt van yoghurt met boekweit- en rijstemeel, nachtje laten staan en vandaag succesvol gevoerd. Maar ja, wel nog meer voerwerk, en die zuivel is wat dubbelop om standaard te geven naast volop bv...
late reactie, maar ik zou het toch zo nu en dan geven, die yoghurt. Niet vanwege de voedingsstoffen, maar om hem nu hij enthousiast reageert op eten zoveel mogelijk smaken en structuren te laten proberen. Grote kans dat dat nu veel makkelijker gaat dan bijvoorbeeld over iets meer dan een jaar.
Twee zoons en een dochter

Gebruikersavatar

bigou

Berichten: 12406
Lid geworden op: 22 nov 2010 10:06
Hobbies: lezen, forummen;)

Re: jullie 'dagmenu' voor eetgrage baby 8 maanden

Ongelezen bericht door bigou » 24 mei 2016 08:48

Konijn schreef: ik zou het toch zo nu en dan geven, die yoghurt. Niet vanwege de voedingsstoffen, maar om hem nu hij enthousiast reageert op eten zoveel mogelijk smaken en structuren te laten proberen. Grote kans dat dat nu veel makkelijker gaat dan bijvoorbeeld over iets meer dan een jaar.
WSS
Dat was ook mijn gedachtegang bij voedselintroductie. Daarom vind ik met de pot mee-eten ook het meest logisch: je kind went direct aan de smaken, samenstelling van het eten dat er thuis op tafel komt.
Moeder van twee dochters (okt 2005 en aug 2008)

Gebruikersavatar

elize80

Berichten: 7619
Lid geworden op: 10 mei 2012 12:48
Hobbies: lalala

Re: jullie 'dagmenu' voor eetgrage baby 8 maanden

Ongelezen bericht door elize80 » 24 mei 2016 08:57

Ja, en dan is het nog zo dat ze in de peuterleeftijd van alles gaan weigeren wat ze voorheen wel aten, maar wees gerust: dat gaat over! Mijn kleuter van 4,5 lust en proeft tegenwoordig bijna alles en hij was zo'n peuter die bijna alleen kale pasta lustte.
Moeder van 2 kinderen (2011 en 2014)

Gebruikersavatar

ronja

Berichten: 8919
Lid geworden op: 17 mei 2011 19:12
Hobbies: van alles en nog wat
Locatie: Zuid Limburg

Re: jullie 'dagmenu' voor eetgrage baby 8 maanden

Ongelezen bericht door ronja » 24 mei 2016 09:00

Ik geef ook yoghurt. Een bodempje in een plastic bakje met eigen lepel. Gewoon om lekker te experimenteren. En ook hier met de pot mee eten en de ene dag eet ze meer dan de andere dag, dat bepaalt ze zelf en verder lekker bv.
Moeder van tweeling (12/2012) en eenling (05/2015)


Cynth

Berichten: 11
Lid geworden op: 15 jul 2015 09:38
Hobbies: Ecologie

Re: jullie 'dagmenu' voor eetgrage baby 8 maanden

Ongelezen bericht door Cynth » 13 aug 2019 19:55

Ik geef onze zoon van 7 maanden deels losse stukjes en deels wat ik zelf eet en probeer ik hem zoveel mogelijk verschillende dingen aan te bieden (wel vegetarisch, want ik eet geen vlees en vis)
Dus in de ochtend mag hij mee eten met mijn smoothies wat vaak een combi is van groente/fruit/noten.
Daarnaast hou ik vaak wat stukjes fruit aan de kant en maïswafel. Maar ook pap met cashew'melk' zit er soms bij.
Lunch krijgt hij stukjes brood, plakje kaas, stukje avocado of rauwkost.
Avondeten is afhankelijk van wat we eten (teveel gekruid, of met stukjes noot oid) of hij eet wat wij eten, of dat ik voor hem wat stukjes groente/aardappelen/rijst etc apart houd.

Tussen de maaltijden door krijgt hij bv of stukjes crackers als ik wat te snacken neem.

Plaats reactie