Rapley-praatdraadje

Vanaf 6 maanden ander eten aanbieden. Voor vragen, verhalen en foto's

Moderator: Mod_Forum_Voeden

Gebruikersavatar

Appelsientje

Berichten: 2939
Lid geworden op: 12 aug 2014 14:38
Hobbies: Naar buiten!

Re: Rapley-praatdraadje

Ongelezen bericht door Appelsientje » 12 jun 2019 21:04

Herkenbaar, het gaat zo op en neer met wat ze eten en met de hoeveelheden! @Voeteninhetgras hoewel ik niet altijd makkelijk vind, is mijn strategie: blijven aanbieden, variatie aanbieden en het eten een beetje gezellig houden. Zeker onder een jaar niet druk maken over hoeveelheden, zolang groei en ontwikkeling verder goed zijn.
En blijven zoeken: zo wilde mijn jongste een poosje in de supermarkt altijd wel een banaan en ging die ook op. Thuis wilde hij er weinig van weten.

Ik zou gewoon kijken wat je kind fijn vindt @Linao . Die van ons wilden al snel uitsluitend zelf de regie (geef hier die lepel!), maar ik ken kinderen die prima stukjes en gepureerd afwisselen. Die van mij jouden allebei wel van knijpzakjes fruit, maar niet van potjes.
Eerste jaar sowieso bv als hoofdvoedsel.
Ik ben omdat wij zijn
Dochter herfst 2013, zoon zomer 2017


Linao

Berichten: 157
Lid geworden op: 23 apr 2019 20:18
Hobbies: Genieten

Re: Rapley-praatdraadje

Ongelezen bericht door Linao » 13 jun 2019 06:04

Ondanks dat het inderdaad bijvoeding is vind ik het best wel een grote stap voor dl! Spannend!


Linao

Berichten: 157
Lid geworden op: 23 apr 2019 20:18
Hobbies: Genieten

Re: Rapley-praatdraadje

Ongelezen bericht door Linao » 01 jul 2019 11:27

We zijn ermee begonnen! Dl heeft aardappel en broccoli gekregen en was vooral aan het ontdekken maar wat ik mij afvraag is hoe jullie de vetten erbij geven? Als ik lees dat je aan de gepureerde papjes olie moet toevoegen, hoe doe je dit dan brokjes gewijs? Ook al geef je iets erg vettig, als er niks binnen gaat heeft ze niks binnen. Of is mm voorlopig nog vettig genoeg?

Gebruikersavatar

Malmana

Berichten: 8359
Lid geworden op: 06 dec 2015 11:55
Hobbies: muziek, creatief bezig zijn
Locatie: Midden Nederland

Re: Rapley-praatdraadje

Ongelezen bericht door Malmana » 01 jul 2019 11:33

Voorlopig haalt ze haar voedingsmiddelen wel uit de melk. Dat is vetter dan de opname van vast voedsel. Mocht je echt vet toe willen voegen kan je kiezen voor vette producten (bijvoorbeeld avocado) of roomboter/olie over de aardappel of groente.
"Calvin" 28-7-2018
“Saar” 15-10-2021
Uit liefde geboren, puur geluk.
neko switch derya deep, hoppediz hop-tye agadir, you-wa, hoppediz ringling los angeles rood, ellevill paisley smaragd maat 5, didymos ada light green maat 8, MaM watersling, close caboo lite, vipcarrier petrol bamboo


marjafriend

Berichten: 10
Lid geworden op: 11 mar 2019 17:24
Hobbies: geen hobbies meer

Re: Rapley-praatdraadje

Ongelezen bericht door marjafriend » 14 jul 2019 21:57

Lina. Ik maak geprakte hapjes en daar voeg ik een lepel olie aan toe. En daarnaast geef ik eten dat zich goed leen voor eten uit het knuistje in stukken. Dus fruit en brood gaat uit het knuistje. Maar aardappel, paddestoel en tofu geprakt van de lepel. Gaat prima, en soms heb ik wat gekookte groente los, of aardappel los.
Je kan ook gezonde pannenkoeken maken! Die kan je lekker vet maken en ook uit het knuistje geven.
Ik heb boekweit pannenkoeken gemaakt met courgette, dat werden van die dikke american pancakes en dat ging er zo in!

Gebruikersavatar

vuursteenmeisje

Berichten: 6549
Lid geworden op: 28 dec 2014 05:35
Hobbies: koken

Re: Rapley-praatdraadje

Ongelezen bericht door vuursteenmeisje » 02 jan 2020 19:31

Baby is begonnen met eten en het is zo heerlijk om te zien :). Alle eten wordt vol enthousiasme in haar mond gestopt en als ze meer wil laat ze dat duidelijk merken. Vanavond zat ze voor het eerst in de kinderstoel en dat vond ze helemaal geweldig.
Laatst gewijzigd door vuursteenmeisje op 07 jan 2020 20:02, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar

Chocolaatje

Berichten: 228
Lid geworden op: 19 jun 2019 09:55
Hobbies: Lekker koken en eten

Re: Rapley-praatdraadje

Ongelezen bericht door Chocolaatje » 07 jan 2020 19:56

Hier ook begonnen! Hoe doen jullie dat zonder kinderstoel? Baby is nu 6 maanden en kan nog niet zelfstandige vanuit lig naar zit. Peuter hebben we met 6 maanden in de kinderstoel gezet, maar was eigenlijk veels te vroeg (peuter ging pas met 11 maanden zelfstandig van lig tot zit, maar kon al wel eerder goed stevig zitten). Ik vind Rapley maar lastig zonder kinderstoel. Hoor graag jullie tips!
2016 [love]
2019 [love]
2022 [love]

Gebruikersavatar

Malmana

Berichten: 8359
Lid geworden op: 06 dec 2015 11:55
Hobbies: muziek, creatief bezig zijn
Locatie: Midden Nederland

Re: Rapley-praatdraadje

Ongelezen bericht door Malmana » 07 jan 2020 20:02

Als ze stevig kunnen blijven zitten is het voor die paar minuten prima om een kinderstoel te gebruiken. Zelf kunnen gaan zitten is geen vereiste daarvoor.

Dat gezegd hebbende kan je ook de baby op schoot nemen met de rug tegen je aan.
"Calvin" 28-7-2018
“Saar” 15-10-2021
Uit liefde geboren, puur geluk.
neko switch derya deep, hoppediz hop-tye agadir, you-wa, hoppediz ringling los angeles rood, ellevill paisley smaragd maat 5, didymos ada light green maat 8, MaM watersling, close caboo lite, vipcarrier petrol bamboo

Gebruikersavatar

Lientje_05

Berichten: 574
Lid geworden op: 09 okt 2017 21:10
Hobbies: -
Locatie: Brabant

Re: Rapley-praatdraadje

Ongelezen bericht door Lientje_05 » 07 jan 2020 20:03

Volgens mij is zelf stevig kunnen zitten goed genoeg hoor. Zelf van lig naar zit komt idd (meestal) veel later. Hier ook de baby in de kinderstoel tijdens eetmomenten. Zolang je je baby niet de hele dag te pas en te onpas weg zet en er een beetje op let dat je hem niet te lang achter elkaar laat zitten dan kan het geen kwaad. (Is wat ik heb ‘geleerd’ en toepas.)

Hier ook alweer begonnen. Ik vind het zo leuk om mijn mini in de weer te zien met eten! En hij heeft de smaak ook al een beetje te pakken lijkt het 😃 (Dat was toentertijd met peuter wel anders.)
♡ 07/2017 ♡ 05/2019

Gebruikersavatar

vuursteenmeisje

Berichten: 6549
Lid geworden op: 28 dec 2014 05:35
Hobbies: koken

Re: Rapley-praatdraadje

Ongelezen bericht door vuursteenmeisje » 07 jan 2020 20:06

Als ze redelijk stevig kan zitten zonder onderuit te zakken kan ze toch in de kinderstoel? Ik neem aan dat je de baby ook zittend op schoot hebt, ik vind dan de kinderstoel (met verkleinen natuurlijk) niet zoveel anders. We hebben baby de eerste paar dagen op schoot gehad, maar dat.is niet zo practisch. Dus nu in de kinderstoel. Als ze nog niet echt rechtop kunnen blijven lijkt Rapley me inderdaad lastig.


Siena11

Berichten: 3329
Lid geworden op: 03 apr 2011 11:19
Hobbies: onze dochter, lezen
Locatie: Friesland

Re: Rapley-praatdraadje

Ongelezen bericht door Siena11 » 07 jan 2020 20:08

Wij zijn vandaag ook begonnen en het was vooral heel lollig. Dl3 trok zl aan zijn arm om van zijn bord te kunnen eten en dl2 graaide naar mijn bord, hun eigen worteltjes belanden op de grond. En bordjes en bestek werden geproefd en daarna ook op de grond gegooid..

Gebruikersavatar

vuursteenmeisje

Berichten: 6549
Lid geworden op: 28 dec 2014 05:35
Hobbies: koken

Re: Rapley-praatdraadje

Ongelezen bericht door vuursteenmeisje » 07 jan 2020 20:11

Bordje voor de baby zijn we dit keer niet eens aan begonnen :) ze eet gewoon van tafel. En als ze niet oplet graait ze alles van je bord inderdaad :).
Maar bij ons wordt er vanaf dag 1 heel druk gegeten. En elke keer als je tijdens het eten iets van tafel pakt kijkt ze hoopvol of het voor haar is. En er lijkt ook best wat eten naar binnen te gaan. We zijn er zelf ook een beetje verbaasd over.

Gebruikersavatar

Chocolaatje

Berichten: 228
Lid geworden op: 19 jun 2019 09:55
Hobbies: Lekker koken en eten

Re: Rapley-praatdraadje

Ongelezen bericht door Chocolaatje » 07 jan 2020 20:57

Dank! Met een verkleiner blijft baby best wel effe stevig zitten. Het is een sterke 💪! Zo leuk om weer te beginnen 😁
2016 [love]
2019 [love]
2022 [love]

Gebruikersavatar

Chocolaatje

Berichten: 228
Lid geworden op: 19 jun 2019 09:55
Hobbies: Lekker koken en eten

Re: Rapley-praatdraadje

Ongelezen bericht door Chocolaatje » 08 jan 2020 17:38

Als ik het goed heb, zegt Kleintjes dat champignons vanaf 6 maanden mogen. Hoe bereiden jullie deze voor een 6 maanden oude baby?
2016 [love]
2019 [love]
2022 [love]

Gebruikersavatar

Malmana

Berichten: 8359
Lid geworden op: 06 dec 2015 11:55
Hobbies: muziek, creatief bezig zijn
Locatie: Midden Nederland

Re: Rapley-praatdraadje

Ongelezen bericht door Malmana » 08 jan 2020 18:10

Chocolaatje schreef:
08 jan 2020 17:38
Als ik het goed heb, zegt Kleintjes dat champignons vanaf 6 maanden mogen. Hoe bereiden jullie deze voor een 6 maanden oude baby?
Gebakken in roomboter of plantaardige margarine, gekookt, gestoomd.

Alles is mogelijk.
"Calvin" 28-7-2018
“Saar” 15-10-2021
Uit liefde geboren, puur geluk.
neko switch derya deep, hoppediz hop-tye agadir, you-wa, hoppediz ringling los angeles rood, ellevill paisley smaragd maat 5, didymos ada light green maat 8, MaM watersling, close caboo lite, vipcarrier petrol bamboo

Plaats reactie