PandaBaby luiers op reis - deel 2 ~draadje

Voor alle reizende artikelen. Hier kan je dus feedback over diverse artikelen vinden.
Alleen betalende verkopers mogen hier topics starten. Info via sales@dragen-en-voeden.nl.

Moderator: Mod_Forum_Marktplaats

Gebruikersavatar

Topic starter
PandaBaby

Berichten: 108
Lid geworden op: 25 feb 2013 14:36
Hobbies: alles met natuur :-)
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: PandaBaby luiers op reis - deel 2

Ongelezen bericht door PandaBaby » 11 jul 2013 17:03

Maandag gaan de luiertjes alweer naar het volgende logeeradres.

Er is het een en ander verschoven dus mocht het niet uit komen hoor ik het wel. De gelukkige zijn deze keer;

MissRoos
MamaVanMike
RainbowR1

De adressen komen eraan via PM.

Dus geniet nog maar van de laatste keertjes luieren met deze luiertjes!
PandaBaby Voor een Blije Bips!
In onze webshop vindt je wasbare luiers van eigen merk en bekende andere merken en natuurlijk verder alles wat je nodig zou kunnen hebben rondom luiers. Kom eens gezellig snuffelen!
http://www.PandaBaby.nl

Gebruikersavatar

MissRoos

Berichten: 1611
Lid geworden op: 08 feb 2013 14:19
Hobbies: breien, koken, lezen
Locatie: Eindhoven

Re: PandaBaby luiers op reis - deel 2

Ongelezen bericht door MissRoos » 11 jul 2013 17:58

Yeeeey! Ik heb d'r zin in!!


Vanaf iPhone - typfoutjes door tapatalk, NAK of andere baby-bezigheden...
MissRoos
Mama van S. (mei 2013) en L. (juli 2021)

Gebruikersavatar

RainbowR1

Berichten: 312
Lid geworden op: 14 jan 2013 00:33
Hobbies: Hardlopen
Locatie: Groene hart

Re: PandaBaby luiers op reis - deel 2

Ongelezen bericht door RainbowR1 » 11 jul 2013 22:30

Ben heel benieuwd!!
Trotse mama van een koningskoppel (11-1-10 en 8-11-12)


SusanM

Berichten: 806
Lid geworden op: 07 okt 2012 14:53
Hobbies: lezen, creatief zijn, de kids
Locatie: Fryslan

Re: PandaBaby luiers op reis - deel 2

Ongelezen bericht door SusanM » 13 jul 2013 20:46

Zo, de luiertjes zijn voor de laatste keer gewassen en wachten om te worden ingepakt, dus hierbij vast onze review:
- Wat is je eerste indruk van de luiertjes en de boosters?
Ze zien er erg mooi uit, vooral de monsterluier vind ik er erg leuk uitzien! Dit was de eerste keer wasbare luiers, dus heb nog niet veel verstand van boosters, maar ze zien er prima groot uit.

- Heb je al eens eerder met wasbare luiers gewerkt?
Nee, dit was mijn eerste ervaring. Ik had al wel een pandababy zwemluier en vond het wasbaar luieren wel interessant, maar wist niet of ik er genoeg tijd voor heb en was ook wel wat bang voor het grote pakket aan ZL zijn billen.

- Hoe oud en zwaar is je proefpersoontje?
Mijn zoontje is net een jaar en ongeveer 11,5 kg. (en hij kan flink plassen!)

- Wat vind je van de gebruiksvriendelijkheid?
Ik vond de luiers erg gebruiksvriendelijk, had al eerder het filmpje van pandababy bekeken en zo simpel als het leek, was het ook. Even proppen met de boosters en opletten met de inlegdoekjes dat ze er helemaal inzitten, maar niet veel ingewikkelder dan wegwerp.

- Hoe zijn de luiertjes bevallen?
Ik ben positief. We hebben wel een paar keer lekkage gehad, maar goed, dit was de eerste ervaring met wasbaar en dus is het nog wat wennen wanneer je moet verschonen. Ook had ik hem de eerste keer niet strak genoeg gedaan.

- Hoe zijn de verschillende boosters bevallen?
De eerste ronde had ik 2 microvezel gebruikt, omdat deze op het eerste gezicht het meeste aankonden. Maar dit was wel een dik pakket aan de billen en zo hadden we lekkage doordat de broek te strak zat. Uiteindelijk bleek de combinatie van een bamboe en een combinatiebooster prima. Andere combinaties hebben we niet meer geprobeerd, ook omdat ik niet wist welke het meest zou moeten kunnen slurpen en het niet aandurfde bijvoorbeeld 2 bamboe te nemen. Zo gek ben ik nou ook weer niet op lekkage... (tip voor Sjanneke: misschien kan je nog ergens aangeven hoe de boosters zich over het algemeen tot elkaar verhouden qua absorptie)

- Wat zijn de sterke punten van deze luier?
Ik vind de printjes erg leuk! Ook het gemak van pocketluiers valt me erg mee. Drukknoopjes vind ik prima.

- Wat zijn de verbeterpunten van deze luier?
De monsterluier was vanbinnen van ander materiaal dan de andere luiers, dit vond ik minder fijn. (de print was wel het leukst!) Verder waren de inlegdoekjes eigenlijk net iets te breed, waardoor ze snel buiten de luier kwamen.

- Wat vind je van de prijs/kwaliteit verhouding?
Ik heb nog geen ervaring met andere luiers, dus kan de kwaliteit niet echt vergelijken. Maar op zich prima denk ik. De prijs is de afgelopen tijd wel wat gestegen, dus het moet niet nog duurder worden, dan kan het voor ons (als ik wasbaar ga doen, wordt het parttime) denk ik niet meer uit. De inlegdoekjes vind ik wel wat te duur, zeker omdat je ze niet kunt meewassen. Voor de prijs van 2 inlegdoekjes heb je ook een wegwerpluier.

- Wat is het eindcijfer dat de luiertjes van jullie krijgen?
Een 8.


SusanM

Berichten: 806
Lid geworden op: 07 okt 2012 14:53
Hobbies: lezen, creatief zijn, de kids
Locatie: Fryslan

Re: PandaBaby luiers op reis - deel 2

Ongelezen bericht door SusanM » 13 jul 2013 20:48

Oh ja, de luiers worden persoonlijk door mijn zus bezorgd bij de volgende in Soest. Helaas scheen vandaag de zon niet genoeg, dus er is 1 booster met vlekken.

Verder volgt de foto nog, maar ik moet eerst even uitzoeken hoe...

Gebruikersavatar

RainbowR1

Berichten: 312
Lid geworden op: 14 jan 2013 00:33
Hobbies: Hardlopen
Locatie: Groene hart

Re: PandaBaby luiers op reis - deel 2

Ongelezen bericht door RainbowR1 » 16 jul 2013 19:30

Had gehoopt vandaag de luiers binnen te krijgen, maar heb ze nog niet [dontknow]
Trotse mama van een koningskoppel (11-1-10 en 8-11-12)

Gebruikersavatar

MissRoos

Berichten: 1611
Lid geworden op: 08 feb 2013 14:19
Hobbies: breien, koken, lezen
Locatie: Eindhoven

Re: PandaBaby luiers op reis - deel 2

Ongelezen bericht door MissRoos » 17 jul 2013 09:02

Ik heb ze gister gekregen maar de post had ze in onze garage gezet :S dus pas gisteravond laat gevonden. Vanochtend meteen de boompjesluier aangedaan, echt even wennen! Moeten de luiers vrij laag op de heupen net als mijn ittibitti's, of juist om het buikje?


Vanaf iPhone - typfoutjes door tapatalk, NAK of andere baby-bezigheden...
MissRoos
Mama van S. (mei 2013) en L. (juli 2021)

Gebruikersavatar

RainbowR1

Berichten: 312
Lid geworden op: 14 jan 2013 00:33
Hobbies: Hardlopen
Locatie: Groene hart

Re: PandaBaby luiers op reis - deel 2

Ongelezen bericht door RainbowR1 » 17 jul 2013 13:41

Ja, ze zijn binnen! Straks gelijk proberen!
Trotse mama van een koningskoppel (11-1-10 en 8-11-12)

Gebruikersavatar

RainbowR1

Berichten: 312
Lid geworden op: 14 jan 2013 00:33
Hobbies: Hardlopen
Locatie: Groene hart

Re: PandaBaby luiers op reis - deel 2

Ongelezen bericht door RainbowR1 » 17 jul 2013 15:06

Zl vond de luiertjes erg leuk, maar omdat hij net zindelijk was mocht hij een luiertje uitkiezen voor zijn zusje! Die vond ze blijkbaar erg comfortabel want binnen 5 min had ze hem volgepoept. Nu met haar eigen zwemluiertje in het badje in de tuin badderen.
Trotse mama van een koningskoppel (11-1-10 en 8-11-12)

Gebruikersavatar

MissRoos

Berichten: 1611
Lid geworden op: 08 feb 2013 14:19
Hobbies: breien, koken, lezen
Locatie: Eindhoven

Re: PandaBaby luiers op reis - deel 2

Ongelezen bericht door MissRoos » 19 jul 2013 15:11

Leuk joh, dit testen! ZL heeft al veel verschillende combinaties aan gehad en ik heb al veel feedback kunnen schrijven!


Vanaf iPhone - typfoutjes door tapatalk, NAK of andere baby-bezigheden...
MissRoos
Mama van S. (mei 2013) en L. (juli 2021)


Janns

Berichten: 637
Lid geworden op: 25 mar 2013 14:05
Hobbies: Creativiteit

Re: PandaBaby luiers op reis - deel 2

Ongelezen bericht door Janns » 19 jul 2013 22:58

Het verslag komt er aan, hoor. En ik heb ook wat leuke foto's. Maar ja, je kent het. Druk, druk, druk.

Gebruikersavatar

Topic starter
PandaBaby

Berichten: 108
Lid geworden op: 25 feb 2013 14:36
Hobbies: alles met natuur :-)
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: PandaBaby luiers op reis - deel 2

Ongelezen bericht door PandaBaby » 20 jul 2013 19:53

Janns schreef:Het verslag komt er aan, hoor. En ik heb ook wat leuke foto's. Maar ja, je kent het. Druk, druk, druk.
No worries [biggrin]
PandaBaby Voor een Blije Bips!
In onze webshop vindt je wasbare luiers van eigen merk en bekende andere merken en natuurlijk verder alles wat je nodig zou kunnen hebben rondom luiers. Kom eens gezellig snuffelen!
http://www.PandaBaby.nl


Janns

Berichten: 637
Lid geworden op: 25 mar 2013 14:05
Hobbies: Creativiteit

Re: PandaBaby luiers op reis - deel 2

Ongelezen bericht door Janns » 22 jul 2013 09:41

• Wat is je eerste indruk van de luiertjes en de boosters?
Wat een leuke luiertjes. Het was me ook wel direct duidelijk en logisch hoe het precies werkt. Daar was ik van te voren nogal huiverig voor, maar viel reuze mee.

• Heb je al eens eerder met wasbare luiers gewerkt?
Nee, nog nooit. Ik twijfel wel regelmatig om over te stappen. Vandaar dat ik erg graag mee wilde doen om te testen.

• Hoe oud en zwaar is je proefpersoontje?
Ik had twee proefpersoontjes. DL1 van 2 jaar (bijna 3) en 13,5 kg. DL 2 van 10 maanden en ruim 9 kg.

• Wat vind je van de gebruiksvriendelijkheid?
Goed, viel me allemaal reuze mee. Wel veel vaker verschonen dan met wegwerp, maar dat wist ik van te voren. Ik ben wel regelmatig te laat geweest...
Het wassen vond ik reuze mee vallen. Gewoon droog bewaren, geen last gehad van nare luchtjes. En alles kwam ook gewoon goed schoon en fris uit de wasmachine.

• Hoe zijn de luiertjes bevallen?
Eigenlijk wilde ik vooral testen met DL2 (hoopte natuurlijk ook dat DL1 zo ongeveer wel zindelijk zou zijn, maar helaas..), maar in de praktijk heeft DL 1 ze veel meer aan gehad. Zij vond ze zo mooi. Maar bovendien zaten ze bij haar ook veel beter. Ik hoefde niets met de knoopjes te doen, gewoon de luier om en het zat gewoon goed. Bij DL2 heb ik gesteld, aangepast, weer een ander knoopje proberen, maar dat bleef een beetje gapen hier en daar, of juist weer te strak. DL 1 is dus al bijna 3 maar slank.DL2 is een stuk spekkiger, misschien komt het daar door.

• Hoe zijn de verschillende boosters bevallen?
Ik heb allerlei combinaties geprobeerd, maar was het meest tevreden over 2 bamboe boosters op elkaar. De microvezel vond ik gewoonweg te dik om 2 op elkaar te doen. Bij DL1 ging dat nog wel, maar bij DL 2 kreeg ik de luier dan helemaal niet meer goed passend (en haar kleding pastte dan ook niet meer). Met 1 microvezel ging dat wel prima. Eigenlijk vond ik het ook nog wel mee vallen hoe snel dat ging lekker, maar ja, logischerwijs toch sneller dan met 2 ineggers. De combi's vond ik ook nog dikkig en 1 combi met 1 bamboe vond ik acceptabel. Met 2 bamboe's ging het prima en ik heb niet echt een groot verschil in eerder lekker kunnen ontdekken.

Wat ik wel bijzonder vond is dat de bamboe boosters er heel lang over deden om te drogen. Vele malen langer dan de microvezels, die zo droog waren.

• Wat zijn de sterke punten van deze luier?
Overduidelijk de leuke printjes. DL1 was er helemaal gek op en showde iedereen haar luiers. Dat leverde nogal eens eigenaardige situaties op. En de prijs ook.

• Wat zijn de verbeterpunten van deze luier?
Dan toch de pasvorm voor kleine spekkige baby's.

• Wat vind je van de prijs/kwaliteit verhouding?
Ik heb geen ervaring met andere luiertjes dus weet niet of ze beter of slechter zijn, maar ik vond de kwaliteit niet tegen vallen. De prijs is absoluut lager dan andere merken. De verhouding is dus erg goed. De inlegdoekjes zijn wel weer wat duur, vooral om dat ze écht wegwerp zijn.

• Welk cijfer (tussen 1 en 10) zou je de luiers van PandaBaby geven?
Een 8!


Janns

Berichten: 637
Lid geworden op: 25 mar 2013 14:05
Hobbies: Creativiteit

Re: PandaBaby luiers op reis - deel 2

Ongelezen bericht door Janns » 22 jul 2013 11:28

[chat]
Laatst gewijzigd door Janns op 31 jan 2014 20:43, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar

kaya

Berichten: 1635
Lid geworden op: 23 jun 2011 11:51
Hobbies: taarten maken

Re: PandaBaby luiers op reis - deel 2

Ongelezen bericht door kaya » 24 jul 2013 00:21

Net terug van vakantie waar we de panda baby zwemluiers hebben getest. Ik ben echt super tevreden. Hij bleef mooi zitten ondanks dat hij nat werd en hield de boel goed binnen. De ene laatste dag had ze in de luier gepoept en dat was echt geen probleem in tegenstelling tot wegwerp.
Het enige wat ik wat minder vond is dat hij onder aan bij het kruis wat volloopt met water als slot dan ging staan had ze een beetje een opbolling tussen har benen. Waar zij zelf overigens geen last van heeft gehad.
Ik ben super blij dat we deze hebben genomen ipv die vreselijks little schwimmers.
mama van twee bengeltjes 2008 en 2011 en 1 sterretje2007

Plaats reactie