PandaBaby luiers op reis - deel 2 ~draadje

Voor alle reizende artikelen. Hier kan je dus feedback over diverse artikelen vinden.
Alleen betalende verkopers mogen hier topics starten. Info via sales@dragen-en-voeden.nl.

Moderator: Mod_Forum_Marktplaats


Suusjeuh

Re: PandaBaby luiers op reis - deel 2

Ongelezen bericht door Suusjeuh » 23 aug 2013 10:18

- Wat is je eerste indruk van de luiertjes en de boosters?
De cover zelf voelt en oogt hetzelfde als andere "merkloze" ( Ofwel chineesjes ) luiers. Lekker zacht en soepel. De drukknoopjes vind ik fijn en mooi, het klitteband oogt goedkoop doordat het in een effen kleur is en het 'voelt' goedkoper als het klitteband op bijvoorbeeld mijn bumgenius luiers. De inleggers: De bamboe was ik zeer tevreden over, dun, zacht, super!

- Heb je al eens eerder met wasbare luiers gewerkt?
Ja, dit is ons 2e kindje in wasbaar hoewel ik ook wel (grote) perioden wegwerp gebruik.

- Hoe oud en zwaar is je proefpersoontje?
De jongste is 1 jaar, 10 kilo. De oudste is 2 jaar 8 maand, 15 kilo en dagzindelijk maar draagt in bed nog wel een luier.

- Wat vind je van de gebruiksvriendelijkheid?
De beschrijving erbij is prima, de luiers zijn net als andere pocketluiers fijn in gebruik!

- Hoe zijn de luiertjes bevallen?
De eerste indruk was goed. Bij zoon sloten ze mooi aan, lekker zacht en soepel en genoeg te varieren met inleggers. Waardoor ik dus wel een nat bed aantrof na een dutje met microvezel en combi ipv combi en bamboe. Dochter wou de roze luier wel aan tijdens een dutje, ze vond hem heeeeeeel mooi, wou hem elke middag wel even aan "In die roze luier kan je poepen" maarja, dat deed ze dan ook, een beetje jammer gezien ze zindelijk is! Alleen nadat ze de luier ook 's nachts droeg ( 3 bamboe inleggers, dit was voldoende voor een grote peuter en ruim 12 uur op bed ) trof ik haar 's ochtends aan met enorme uitslag van het PUL overbroekje. Hierdoor deed ook een onderbroekje de dagen erop pijn en heeft ze echt een paar dagen met rode strepen gelopen. Dit kwam niet doordat de luier te strak zat want ze had er echt nog wel ruimte genoeg in, maar door het PUL wat haar huidje raakte. Hierdoor wist ik weer waarom ik grotendeels overgegaan was op wol bamboe en katoen; gevoelige huidjes moet je geen synthetisch materiaal tegenaan doen. Helaas daardoor dus einde luiertest, ik had er geen zin meer in na een kindje met pijn!

- Hoe zijn de verschillende boosters bevallen?
Prima! De bamboe vind ik ideaal, doordat het zomer is ook weinig gemerkt van de lange droogtijd. De combinatie van bamboe en combi werkte hier goed, hoewel veelplassertje ook prima 2 bamboe had gekund maarja je moet wat varieren he? Alleen microvezel of microvezel/combi is niet voldoende. Daarin merk ik dus wel verschil tussen "merkloze" boosters en boosters van de dure merken, daarbij zijn 2 microvezel boosters wel voldoende.

- Wat zijn de sterke punten van deze luier?
De bamboe inleggers icm het plushe broekje is te schattig. Toen zoonlief de luier met de panter print aan had liep mn dochter er steeds achteraan om "Lieve tijger billen te aaien". De printjes zijn absoluut een + en de drukknoopjes ook.

- Wat zijn de verbeterpunten van deze luier?
Het klitteband hoeft voor mij niet.

- Wat vind je van de prijs/kwaliteit verhouding?
Dat vind ik een lastige, ik heb vaak in de webshop zitten kijken. Als je de luier met microvezel kiest is hij nog best wat prijziger als andere chineesjes op internet. De kwaliteit is echt niet minder als de dure merken maar je leest toch vaak over " de materialen en arbeidsvoorwaarden van de luiertjes uit china" en dat blijft toch door je hoofd spoken. Waarom zouden deze luiers dan anders zijn als de andere merken die dezelfde prints hebben en dus van hetzelfde materiaal gemaakt zijn? Met bamboe boosters zijn ze bijna net zo duur als A merk luiers MAAAAAAR de bamboe is het qua absorbtie wel waard vind ik!

- Wat is het eindcijfer dat de luiertjes van jullie krijgen?
Een 6. Een prima luier, gebruiksvriendelijk, de verschillende boosters hebben een groot pluspunt, maar niet voor mijn kindjes door het gebruikte materiaal.

Extra wbt het oefenbroekje:
Een week of 3 voordat ik het reispakket ontving was mn dochter van 2 jaar 8 mnd zindelijk. Er zat een oefenrboekje bij waarvan ik zei "als je straks weer naar de peutergroep gaat, mag je deze vogeltjesbroek aan" waarop peuter natuurlijk direct zei "Nee, wil niet, wil alleen onderbroek aan." Dit heeft ze ook bij andere oefenbroekjes gezegd! Ze weet dat het geen luier is, maar het is geen gewone onderbroek ( ookal zijn de oefenbroekjes qua print mooier als veel onderbroekjes ) en dus wil ze hem niet aan. Nu was ze ook wel in 1x goed zindelijk dus zijn oefenbroekjes ook niet nodig geweest. Het oefenbroekje heb ik na wat omkoperij wel aangedaan. De pasvorm is echt voor heel slanke kindjes. Mijn dochter weegt 15 kilo wat volgens de maten zou moeten kunnen maar ze kan het broekje niet zelf aan en uit doen, daarvoor zit het te strak. Terwijl de luier, die tot 15 kilo zou zijn, echt nog voldoende ruimte over heeft. De absorbtie van het oefenbroekje heb ik niet kunnen testen want ze wou er niet in plassen ;)

Gebruikersavatar

Topic starter
PandaBaby

Berichten: 108
Lid geworden op: 25 feb 2013 14:36
Hobbies: alles met natuur :-)
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: PandaBaby luiers op reis - deel 2

Ongelezen bericht door PandaBaby » 03 sep 2013 16:05

Aanbieding:

Veel van de reisluiertjes zijn al verkocht maar ik heb er nog 2 in de aanbieding van de reis, namelijk 2 x de pluche giraffeprint.
Bestel je een setje boosters naar keuze, dan krijg je ze er gratis bij! (let op, wie eerst komt, eerst maalt!)

Verder hebben we nog wat oude modellen nieuw in verpakking welke voor een klein prijsje weg mogen;
- 4x pluche tijger
- 1x pluche koei
- 1x pluche zebra
- 1 x safari paars
Deze zijn NIEUW en met enkele rij drukkers zoals de luiertjes bij de reis.
Voor 5 euro per stuk mogen deze weg. Stuur me even een PM wanneer je er een of meer zou willen hebben.

Groetjes Sjanneke
PandaBaby Voor een Blije Bips!
In onze webshop vindt je wasbare luiers van eigen merk en bekende andere merken en natuurlijk verder alles wat je nodig zou kunnen hebben rondom luiers. Kom eens gezellig snuffelen!
http://www.PandaBaby.nl

Gebruikersavatar

Mama4

Berichten: 256
Lid geworden op: 05 sep 2012 16:16
Hobbies: Knutselen en meer

Re: PandaBaby luiers op reis - deel 2

Ongelezen bericht door Mama4 » 05 sep 2013 15:29

Ik dacht dat ik al een revieuw hier ahd neer gezet maar kan hem nergens weer vinden .. Zal eens tijd maken een neiuwe te schrijven... De luiers bevallen erg goed ze doen prima hun werk..

Alleen met de twins werkt het niet voor ons ... (Ik heb een set van 10 stuks met 30 boosters 2 waszakken en nog inlegvellen)
En ga ze te koop zetten... Mocht iemand intresse hebben pb even ...
1, 2, 3 en 4 > 5
4 heren en nu een dochter op komst [biggrin]


Marla

Berichten: 1461
Lid geworden op: 12 apr 2011 12:59
Hobbies: Koken, duiken, bordspellen
Locatie: Amsterdam

Re: PandaBaby luiers op reis - deel 2

Ongelezen bericht door Marla » 06 sep 2013 10:13

Ga je nog een nieuwe luierreis beginnen Pandababy? In dat geval zou ik graag meedoen, ben erg benieuwd naar de luiers.

Edit: laat maar ik zie net je bovenstaande bericht over testen via de site!
DL okt 2011 & ZL okt 2014

Gebruikersavatar

Luna
Beheerder
Beheerder
Berichten: 18489
Lid geworden op: 19 jun 2012 16:00
Hobbies: Kriebelbeestjes
tag: raar - apart - bijzonder
Locatie: Nabij Groningen
Contacteer:

Re: PandaBaby luiers op reis - deel 2

Ongelezen bericht door Luna » 21 okt 2013 20:32

Vandaag mijn pandababy luier getest bij dl van 2 weken en zo'n 3,7 kilo. Leek prima te passen, maar helaas na een uur al lekkage bij ene beentje... toch maar weer prefold met overbroekje aan. Luiers zijn dus echt pas vanaf 4 kilo? Of is er een andere reden dat de luier bij beentje lekt? Want luier zat al wel mooi aangesloten. Wel superschattige en zachte luier.

Bij deze 2 foto's (niet quoten of gebruiken)

Afbeelding
Afbeelding
Trotse (pleeg)mama ❤❤❤♡♡ dec 09 okt 13 mrt 16

Het het nog nooit nog nooit zo donker west, of het wer altied wel weer licht (Ede Staal)

Gebruikersavatar

Megamindy

Berichten: 1608
Lid geworden op: 03 apr 2011 10:58
Hobbies: Internet, Kinderen, Naaien
Locatie: kop NH

Re: PandaBaby luiers op reis - deel 2

Ongelezen bericht door Megamindy » 17 jan 2014 07:08

Sent from my GT-N8010 using Tapatalk
Mama van een lieve zoon, en mooie dochter!

Plaats reactie