PandaBaby luiers op reis

Voor alle reizende artikelen. Hier kan je dus feedback over diverse artikelen vinden.
Alleen betalende verkopers mogen hier topics starten. Info via sales@dragen-en-voeden.nl.

Moderator: Mod_Forum_Marktplaats

Gebruikersavatar

paarsebril

Berichten: 3858
Lid geworden op: 18 nov 2009 22:27
Hobbies: re-anactment
tag: Kip met klein kuuk'n
Locatie: Oudheusden

Re: PandaBaby luiers op reis

Ongelezen bericht door paarsebril » 17 apr 2013 22:31

Vandaag gepost.

we even snel gekeken in de doos natuurlijk. Wat een leuke luiertjes, wat ik alleen van de boosters vind is dat ze vrij lang zijn, en daardoor maken ze meer volume. ik zou er dus zelf nog een stuk vanaf halen en die als miniboosters gebruiken voorin als het nodig is.

Maar leuke pakket, en wil iedereen veel plezier wensen met testen.
Groeten Lisan
mv 3 zoon's J.ura 15-09-2009 M.as 18-3-2011 en O.le 09-07-2013

Gebruikersavatar

Witje

Berichten: 522
Lid geworden op: 01 dec 2012 08:56
Hobbies: Mijn mannetjes :)

Re: PandaBaby luiers op reis

Ongelezen bericht door Witje » 19 apr 2013 22:06

Wilde even laten weten dat we gisteren de doos hebben ontvangen. Ik mis alleen een microvezel inlegger, klopt dat?
Morgen gaan we met de luiertjes aan de slag. [cheesygrin]
Zoon 2011 en Zoon 2012

Gebruikersavatar

paarsebril

Berichten: 3858
Lid geworden op: 18 nov 2009 22:27
Hobbies: re-anactment
tag: Kip met klein kuuk'n
Locatie: Oudheusden

Re: PandaBaby luiers op reis

Ongelezen bericht door paarsebril » 20 apr 2013 07:54

Witje schreef:Wilde even laten weten dat we gisteren de doos hebben ontvangen. Ik mis alleen een microvezel inlegger, klopt dat?
Morgen gaan we met de luiertjes aan de slag. [cheesygrin]
Dat klopt, die was violet vergeten.

Verstuurd van mijn GT-P5100 met Tapatalk
Groeten Lisan
mv 3 zoon's J.ura 15-09-2009 M.as 18-3-2011 en O.le 09-07-2013

Gebruikersavatar

alicemay

Berichten: 1195
Lid geworden op: 14 jan 2013 22:31
Hobbies: dameszadelrijden, Shakers
tag: blije bep
Locatie: Under the dome

Re: PandaBaby luiers op reis

Ongelezen bericht door alicemay » 23 apr 2013 13:14

Nadat we twee weekjes de Pandababy luiers aan onze stash konden toevoegen, volgen hier onze bevindingen.

Wat is je eerste indruk van de luiertjes en de boosters?
Wat een mooie kleurige luiertjes! Ze zijn heel soepel en zacht van binnen, het girafje is ook lekker zacht van buiten (wij vinden het een girafje [sorry] . De boosters zijn mooi dik. De breedte baart me in eerste instantie zorgen, gaan die wel passen? De bamboe boosters zijn mooi en vreselijk zacht, Ik hou van bamboe!

Heb je al eens eerder met wasbare luiers gewerkt?
Wij luieren ouderwets en nieuwerwets wasbaar met hydrofiel- en oogjesluiers met een overbroekje voor thuis en AIO's en pockets voor uit. 's Nachts gebruiken we bamboe luiers met een overbroekje en sinds we daarmee zijn begonnen slaapt dl ook door en hoeft halverwege de nacht niet meer verschoond. Onze stash bestaat uit Ones & Twos, Rumparooz, Tots Bots Cotton, Bamboozles en Bamboozles stretch, Little Lambs. Overbroekjes hebben we van Rumparooz, Tots Bots en Little Lamb.

Hoe oud en zwaar is je proefpersoontje?
Ons popje is ruim zeven maanden oud en weegt ruim 6600 gram. Ze heeft wel spekkige armpjes en beentjes, maar geen grote buik. We zijn dan ook benieuwd of dit systeem goed genoeg aansluit.

Wat vind je van de gebruiksvriendelijkheid?
Je moet de luiers op maat maken en de boosters in de pocket doen, meer voorbereiding is niet vereist. Niks meer of minder dan normaal. Ze gaan in de luierwas mee en bij mooi weer aan de lijn. Bij regen (en ja, dat hebben we ook gehad) gaan ze binnen aan het droogrekje en dan zijn de pockets lekker snel droog, De microvezel boosters zijn ook lekker snel droog maar de bamboe boosters hebben even wat meer tijd nodig. Aangezien de bamboe boosters belangrijk zijn voor de absorptie is het een goed idee om hier wat meer van te hebben zodat je niet op bamboe zit te wachten als je pocket en microvezel booster al droog zijn en klaar voor gebruik. De bamboe inlegvelletjes zijn zoooo zacht, maar ik ben er niet uit of dl er nou rode billen van kreeg of niet. Ik heb ze daarom afgewisseld met mijn eigen. Ze krijgt waarschijnlijk tandjes, dus we schuiven de schuld niet af op de inlegvelletjes, soms heb je gewoon rode billetjes, maar het ging wel snel over.

Hoe zijn de luiertjes bevallen?
De luiers zijn heel goed bevallen!! Ze zijn niet te breed voor het smalle lijfje van dl en ook de aansluiting rondom haar beentjes viel me niks tegen. De boosters zijn vrij breed en ik had de luiers op de een-na grootste stand, toch zat het niet opgepropt en leek zij ook heel tevreden. We hebben geen lekkages gehad, echt niet! Ik controleer regelmatig en verwissel meestal na een uur of 2 a 2,5 (dl is een grote plasser), maar toen we een rampmiddag hadden waarna ik pas na 6 (!) uur kon verschonen was de luier in zijn geheel niet doorgelekt. Fantastisch, weer een zorg minder! Dit was overigens het girafje met de lekkere zachte minky buitenkant, die vond ik zelf ook het leukst. Papa en oudere zoon vonden de giraf ook het leukst. De vogeltjesluier was het mooist op maat te maken door het extra drukknoopje bij de benen. Die wil ik wel als ik de stash ga uitbreiden.

Hoe zijn de verschillende boosters bevallen?
De microvezel boosters zijn groot en breed, maar niet te groot of breed voor ons pukje. Ze absorberen goed, zijn makkelijk in de was en drogen snel. De bamboe boosters zijn heerlijk zacht, absorberen perfect en blijven mooi na het wassen. Dat ze wat langer moeten drogen is bekend, ik adviseer een ruimere hoeveelheid van deze. De combi mv/bamboe is prima, twee bamboe is nog beter. Voor de nacht durfde ik het niet aan. We hebben ons tweedelig systeem en dat bevalt goed, never change a winning team [cheer]

Wat zijn de sterke punten van deze luier?
Zachtheid, goede pasvorm/instelbaarheid en de uberschattige printjes!

Wat zijn de verbeterpunten van deze luier?
[think] Klitteband? Eigenlijk heb ik het niet zo gemist, ik luier met klitteband en drukknoopjes en beide hebben voor- en nadelen. Van mij mag je wel meer luiers verkopen die met de extra knoopjes bij de beentjes zijn te verstellen, zoals de vogeltjesluier, die was echt ideaal!

Wat vind je van de prijs/kwaliteit verhouding?
Heel goed. De luiers worden in China gemaakt en daar is de prijs ook naar. Ik denk dat er weinig mensen zijn die geen enkel Chinees geproduceerd product in huis hebben, wij in ieder geval niet... Ik hoop dat je op een dag de arbeidsomstandigheden kunt bekijken, maar aangezien wij door een Westerse bril kijken zal dit toch een ander beeld zijn dan luiers die in het Westen geproduceerd zouden zijn. Op deze manier wordt wasbaar luieren voor meer mensen mogelijk en laten we de impact die dit heeft op ons milieu niet vergeten.

Een foto houden jullie van me tegoed, ik ben nog steeds tentamens aan het nakijken en uitzoeken hoe dat werkt leidt me nog meer af [cheesygrin]

Pandababy luiers krijgen van ons een 8! [applaus]
Afbeelding

Niet meer zoveel Firespiral, Mamamerel Winter Twilight Seafoam FB, Shui Long Nahua RS

Gebruikersavatar

nellie3

Berichten: 2631
Lid geworden op: 07 jun 2012 18:59
Hobbies: dieren, koken, reizen
Locatie: Dordrecht

Re: PandaBaby luiers op reis

Ongelezen bericht door nellie3 » 23 apr 2013 19:41

Luiers binnen gehad. Binnenkort volgen de ervaringen hiermee :-)
Mama van Jari 10.8.2012 en Rozemarijn 29.4.2015

Gebruikersavatar

Topic starter
PandaBaby

Berichten: 108
Lid geworden op: 25 feb 2013 14:36
Hobbies: alles met natuur :-)
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: PandaBaby luiers op reis

Ongelezen bericht door PandaBaby » 27 apr 2013 16:29

alicemay schreef: Van mij mag je wel meer luiers verkopen die met de extra knoopjes bij de beentjes zijn te verstellen, zoals de vogeltjesluier, die was echt ideaal!
Alicemay bedankt voor de leuke revieuw. Ik ben de afgelopen dagen druk bezig geweest met de nieuwe collectie op de website zetten. De klittenband luiers duren nog even wat langer.
Over de drukknoopjes, alle luiers van de nieuwe collectie hebben de dubbele drukkers op de heupjes :) Was mij ook al opgevallen dat dat beter ging! Hihi

Ik ga een nieuwe oproep plaatsen voor de tweede reis. Heb je interesse, reageer of mail me even op stoerluiertje@hotmail.com
De nieuwe reis zal over een week of 3 beginnen denk ik...
PandaBaby Voor een Blije Bips!
In onze webshop vindt je wasbare luiers van eigen merk en bekende andere merken en natuurlijk verder alles wat je nodig zou kunnen hebben rondom luiers. Kom eens gezellig snuffelen!
http://www.PandaBaby.nl

Gebruikersavatar

Topic starter
PandaBaby

Berichten: 108
Lid geworden op: 25 feb 2013 14:36
Hobbies: alles met natuur :-)
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: PandaBaby luiers op reis

Ongelezen bericht door PandaBaby » 01 mei 2013 10:46

Lieve mama's van Dragen en Voeden,

De luierreis van PandaBaby loopt ten einde. Koosmien is de laatste die het pakket zal ontvangen. Daarna gaan we gewoon weer een tweede reis starten. Jullie enthausiastme is enorm! Dat is erg leuk [biggrin]
Met de feedback van deze reis heb ik mijn luiertjes ook weer aan kunnen passen zodat ze beter aan de wensen voldoen.

Zo hebben alle luiertjes die vanaf nu binnen komen de dubbele drukknoopjes op de heup
Zijn de luiertjes met klittenband in de maak (worden over 4 weken verwacht)
En zijn de bamboe inlegvliesjes ietsje groter zodat ze nog beter in de luier passen zonder dat er iets naast gaat

De revieuws zijn terug te leze op de website voor mijn bezoekers.
Ik mis alleen nog wel een paar revieuws, namelijk van Pixie en Violet. Denken jullie nog aan me?

Ow en trouwens, wisten jullie dat PandaBaby inmiddels een geregistreed merk voor de luiertjes is? Dus je zult ons nog wel vaker tegen komen [blij]
PandaBaby Voor een Blije Bips!
In onze webshop vindt je wasbare luiers van eigen merk en bekende andere merken en natuurlijk verder alles wat je nodig zou kunnen hebben rondom luiers. Kom eens gezellig snuffelen!
http://www.PandaBaby.nl

Gebruikersavatar

nellie3

Berichten: 2631
Lid geworden op: 07 jun 2012 18:59
Hobbies: dieren, koken, reizen
Locatie: Dordrecht

Re: PandaBaby luiers op reis

Ongelezen bericht door nellie3 » 05 mei 2013 12:31

Twee weekjes de Pandababy luiers gebruikt en dit vond ik ervan (ML heeft niet zo'n mening).

Wat is je eerste indruk van de luiertjes en de boosters?
Leuke kleurtjes en leuke printjes. De giraffeprintluier (op jouw site staat volgens mij dat het een PanteRrr-printje is, maar zo ziet een panter er definitely, definitely NIET uit!) is heerlijk zacht aan de buitenkant.
De bamboe boosters vond ik erg fijn, ze worden ook niet zo hard na het drogen. Soms heeft bamboe dit. Ook lekker breed en lang. Superfijn!

Heb je al eens eerder met wasbare luiers gewerkt?
Ja, sinds ZL ongeveer 1,5 maanden oud was, hebben we wasbaar gebruikt. ML durft nog weleens een wegwerp te pakken, of zoals ik dan zeg: een plastic pamper :-)

Hoe oud en zwaar is je proefpersoontje?
Onze miniman is nu bijna 9 maanden oud en hij is 76 lang en weegt ongeveer 8,5 kg. Lang en slank dus.

Wat vind je van de gebruiksvriendelijkheid?
Goed. Ik bereid ze voor door de boosters in de pockets te doen en een inlegvelletje in de luier te leggen. ML kan ze dan zo gebruiken zonder iets te hoeven doen. Bevalt goed.

Hoe zijn de luiertjes bevallen?
Ze zijn prima bevallen. Ik heb ze wel altijd met een microvezel booster en een bamboe booster gestufft, want mijn mannie plast nogal veel en anders heb ik steeds een nat bedje of natte kleertjes. Maar op deze manier kan de luier veel aan en ben ik dik tevreden.

De inlegvelletjes zijn superzacht en vind ik erg fijn. Ik dacht eraan ze aan te schaffen, maar ik heb gemerkt dat je ze niet kan uitwassen en opnieuw gebruiken en dat vind ik toch een min dan. Op die manier ga ik wel heel rap door de velletjes heen en moet ik ze steeds opnieuw bestellen (met verzendkosten).

Hoe zijn de verschillende boosters bevallen?
De microvezel boosters vond ik een tikje aan de lange kant, want ik heb de luier niet op de grootste stand: ZL is 9 mnd. Dan krijg ik ze niet heel netjes erin gepropt zonder kreukels en ribbels. De bamboe boosters vond ik super, echt heel fijn! Blijven zacht en slurpen als een gek!

Wat zijn de sterke punten van deze luier?
Goede pasvorm, leuke kleurtjes/motiefjes, snel droog.

Wat zijn de verbeterpunten van deze luier?
Klittenband! Ik hou niet zo erg van drukknoopjes want daardoor kun je minder precies op maat afstellen. Ook vond ik sommige drukknoopjes wel wat lastiger dichtgaan, je moest vrij hard drukken en met een chagrijnige, schoppende baby is dat lastig :-)
Zou ook graag sized versies zien, want ik vind het een beetje geprop met lange boosters in een luier die je voor de helft dubbelvouwt omdat je baby nog in een kleine maat zit.

Wat vind je van de prijs/kwaliteit verhouding?
Heel goed. Ik weet niet of ik ze zou aanschaffen ivm het verhaal dat ze in China zijn gemaakt. Ik weet dat ze arbeiders daar wrs okay verdienen in verhouding met de 'cost of living' daar enzo en alle argumenten voor en tegen weet ik allemaal, maar het is voor mij een beetje ondoorzichtig. Ik weet niet goed wat ik ervan moet denken en het valt niet te controleren, dus... Goed, can't make up my mind about it, maar dat dus.

Cijfer: 7,5 en de bamboeboosters een 8!
Mama van Jari 10.8.2012 en Rozemarijn 29.4.2015

Gebruikersavatar

nellie3

Berichten: 2631
Lid geworden op: 07 jun 2012 18:59
Hobbies: dieren, koken, reizen
Locatie: Dordrecht

Re: PandaBaby luiers op reis

Ongelezen bericht door nellie3 » 05 mei 2013 12:39

Afbeelding
Mama van Jari 10.8.2012 en Rozemarijn 29.4.2015

Gebruikersavatar

Violet

Berichten: 2283
Lid geworden op: 09 jun 2011 21:09
Hobbies: dragen, borduren,reizen,muziek
tag: geitenwollenmetalmama
Locatie: Arnhem

Re: PandaBaby luiers op reis

Ongelezen bericht door Violet » 11 mei 2013 11:44

[redface] ok lekker laat, maar ik zou nog een verslagje schrijven.

Wat is je eerste indruk van de luiertjes en de boosters?
Vrolijke luiers. Ik hou meer van klittenband, soms zijn drukkers zo stug en met een draaiende baby en een rennende peuter is verschonen altijd een uitdaging ;)

Heb je al eens eerder met wasbare luiers gewerkt?
Sinds zl1 9 maanden was zit hij in wasbaar, en zl2 vanaf de kraamweek. Ik gebruik heel veel verschillende merken door elkaar heen.

Hoe oud en zwaar is je proefpersoontje?
2 jaar en 15 kilo en 5 maanden en 7,5 kilo

Wat vind je van de gebruiksvriendelijkheid?
Prima, niet veel werk. wel vind ik het lastig de hele grote en brede microvezel boosters in de luier te wurmen als hij verkleind is.

Hoe zijn de luiertjes bevallen?
Prima, vooral bij zl2. zl1 plast echt veel, zelfs met 2 bamboe boosters moet ik echt 2-2,5 max aanhouden anders hebben we een lek. zl2 plast lang niet zo veel. Drukknoopjes vond ik niet storend. De printjes zijn vrolijk en vooral de luier met de zachte buitenkant vond ik fijn aanvoelen.

Hoe zijn de verschillende boosters bevallen?
Ik vind de bamboe boosters super, lekker dun en iets smaller. De microvezel boosters vind ik erg groot.

Wat zijn de sterke punten van deze luier?
drogen snel, pocket dus alles kan er in

Wat zijn de verbeterpunten van deze luier?
Iets smallere en kortere microvezel boosters, klittenband zou ook fijn zijn,

Wat vind je van de prijs/kwaliteit verhouding?
prima, ze zijn echt niet duur. Ik denk er over er een paar aan te schaffen.

Bedankt voor het mogen testen!

Gebruikersavatar

Topic starter
PandaBaby

Berichten: 108
Lid geworden op: 25 feb 2013 14:36
Hobbies: alles met natuur :-)
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: PandaBaby luiers op reis

Ongelezen bericht door PandaBaby » 12 mei 2013 21:41

Dames bedankt voor de revieuws! :)
PandaBaby Voor een Blije Bips!
In onze webshop vindt je wasbare luiers van eigen merk en bekende andere merken en natuurlijk verder alles wat je nodig zou kunnen hebben rondom luiers. Kom eens gezellig snuffelen!
http://www.PandaBaby.nl

Gebruikersavatar

pixie

Berichten: 3864
Lid geworden op: 07 aug 2009 21:32
Hobbies: Ontspullen
Locatie: Leusden

Re: PandaBaby luiers op reis

Ongelezen bericht door pixie » 13 mei 2013 08:03

Komt nog

Plaats reactie