Babybum - Luiers op reis 8 - Reis Afgelopen

Voor alle reizende artikelen. Hier kan je dus feedback over diverse artikelen vinden.
Alleen betalende verkopers mogen hier topics starten. Info via sales@dragen-en-voeden.nl.

Moderator: Mod_Forum_Marktplaats


mamaN

Berichten: 3588
Lid geworden op: 18 aug 2011 23:15
Hobbies: ---

Re: Babybum - Luiers op reis 8 - Bij MamaN

Ongelezen bericht door mamaN » 14 dec 2012 14:56

Ok, dan ligt hij hier waarschijnlijk nog (ik heb ontzettend veel totsbots inleggers, heb het helaas niet door gehad, sorry). Komt met brievenbuspost nagezonden!


mamaN

Berichten: 3588
Lid geworden op: 18 aug 2011 23:15
Hobbies: ---

Re: Babybum - Luiers op reis 8 - Bij MamaN

Ongelezen bericht door mamaN » 14 dec 2012 15:13

Ik probeer hem nog voor 5 uur te posten, wilde het net al doen, maar de brievenbusingangen zijn verkleind ivm oud en nieuw....het past dus niet. Ik moet naar het postkantoor. ML is helaas nog niet thuis, dus ik kan nog niet weg.....

Gebruikersavatar

Violet

Berichten: 2283
Lid geworden op: 09 jun 2011 21:09
Hobbies: dragen, borduren,reizen,muziek
tag: geitenwollenmetalmama
Locatie: Arnhem

Re: Babybum - Luiers op reis 8 - Bij MamaN

Ongelezen bericht door Violet » 14 dec 2012 15:23

heeft geen haast hoor! Ik heb ze zelf ook
tricot slen x 2,amazonas laguna mei-tai made by the amazing Noor, hopp la paz, didy tom,bondolino zwart-zand, cotonea,mr.mirko mei-tai, calin bleu summer sage
AKLV
trotse mama van Mart 06-02-11, een * en Luuk 02-10-2012


mamaN

Berichten: 3588
Lid geworden op: 18 aug 2011 23:15
Hobbies: ---

Re: Babybum - Luiers op reis 8 - Bij MamaN

Ongelezen bericht door mamaN » 14 dec 2012 15:26

OK, gelukkig.
Pfoe....alles wat maar kan tegenzitten vandaag, doet dat ook... [sad]


Topic starter
Tamara

Berichten: 7965
Lid geworden op: 21 jul 2009 16:58
Hobbies: Forummen!
Locatie: Heiloo ********* Verkoper van wasbare luiers
Contacteer:

Re: Babybum - Luiers op reis 8 - Bij MamaN

Ongelezen bericht door Tamara » 14 dec 2012 17:50

Rustig aan hoor meid, morgen weer een dag [thumbright]
mamaN schreef: Ecoposh vind ik op zich fijne luiers, maar wel wat stug en erg lang drogend. Wat hier ook goed werkt is een flexitot vullen met Ecoposh inleggers (bij ecoposh zelf zit bamboe, maar ik heb ook nog losse hennep inleggers besteld destijds) en vervolgens een dubbelgebreide wolbroek. Gaat hier al een paar nachten super. Voordeel van de flexitot vind ik het klittenband en de wat soepelere pasvorm.
Dat doe ik zelf ook wel eens de bamboe inleggers in de flexitots. Een ander voordeel daarvan is dat de flexitots iets groter vallen van de eco posh en dat is voor veel kindjes ook fijner.
Het stugge van de eco posh los je trouwens op door als ze droog van de lijn af komen even tegen elkaar aan te schuren en te verfrummelen. Dan worden ze soepeler, doe ik met alle bamboe luiers.
Afbeelding Afbeelding
Babybum.nl Wasbare luiers & Co NatureBabies.nl Een compleet assortiment voor jou en je baby.

Gebruikersavatar

Violet

Berichten: 2283
Lid geworden op: 09 jun 2011 21:09
Hobbies: dragen, borduren,reizen,muziek
tag: geitenwollenmetalmama
Locatie: Arnhem

Re: Babybum - Luiers op reis 8 - Bij MamaN

Ongelezen bericht door Violet » 14 dec 2012 19:26

De eerste luiers zitten om de billen!

Zl1 heeft de ecoposh om met beide inleggers en het bambinex overbroekje. De luier zelf vond hij: mooooooi, dus dat is fijn. Tot nu toe valt de luier mij een beetje tegen. Ik heb (volgens mij bij jou Tamara?) een setje bamboe inleggers besteld voor de rumparooz, en volgens mij zijn dit dezelfde inleggers? De luier zelf aborbeert denk ik weinig, ik vraag me af wat nou de enorme toegevoegde waarde is van de ecoposh zelf t.o.v die inleggers in flexitots? Helemaal omdat ecoposh best erg duur zijn. Ik vind de pasvorm wel mooi.
Het overbroekje vind ik echt super. Lekker soepel, sluit heel mooi aan en voelt prettig. Ik kende deze overbroekjes niet.
Afbeelding

Afbeelding

De echte test komt morgenvroeg, of hij na 12-13 uur nog droog is.

Zl2 heb ik nu in de rumparooz, met alleen de grootste inlegger. Alleen de kleinste houdt het niet lang bij hem en meestal slaapt hij nu wel een uurtje of 3. Deze luiers werken op zich wel voor ons maar hij heeft er altijd afdrukken van in zijn beentjes.

Afbeelding
tricot slen x 2,amazonas laguna mei-tai made by the amazing Noor, hopp la paz, didy tom,bondolino zwart-zand, cotonea,mr.mirko mei-tai, calin bleu summer sage
AKLV
trotse mama van Mart 06-02-11, een * en Luuk 02-10-2012

Gebruikersavatar

Violet

Berichten: 2283
Lid geworden op: 09 jun 2011 21:09
Hobbies: dragen, borduren,reizen,muziek
tag: geitenwollenmetalmama
Locatie: Arnhem

Re: Babybum - Luiers op reis 8 - Bij MamaN

Ongelezen bericht door Violet » 15 dec 2012 09:47

Hij was wel droog! Dus 13 uur heeft ie goed gehouden met 2 inleggers, valt me alles mee [cheer]
tricot slen x 2,amazonas laguna mei-tai made by the amazing Noor, hopp la paz, didy tom,bondolino zwart-zand, cotonea,mr.mirko mei-tai, calin bleu summer sage
AKLV
trotse mama van Mart 06-02-11, een * en Luuk 02-10-2012

Gebruikersavatar

Violet

Berichten: 2283
Lid geworden op: 09 jun 2011 21:09
Hobbies: dragen, borduren,reizen,muziek
tag: geitenwollenmetalmama
Locatie: Arnhem

Re: Babybum - Luiers op reis 8 - Bij MamaN

Ongelezen bericht door Violet » 15 dec 2012 14:03

zl1 nu op bed in de bamboozle met tots bots overbroekje.

Ik heb zelf ook bamboozle stretch maar zonder kleurtjes. Wat me opvalt is dat deze wel ruimer lijkt dan de mijne? Misschien meer gebruikt? En lekker zacht, misschien door af en toe in de droger (heb ik niet) hoe dan ook, ik vind het super luiers. Lekker zacht, goede pasvorm en een middagdut red hij wel zonder extra inleggers.
Het oranje tots bots broekje is zachter dan de overbroekjes die ik heb, dit is nieuwere pul volgens mij, lijkt op hetzelfde als de nieuwe easyfits.

Afbeelding

Afbeelding

zl2 zit nu even in eigen organics, was het enige dat ik na zijn badje boven had liggen.
tricot slen x 2,amazonas laguna mei-tai made by the amazing Noor, hopp la paz, didy tom,bondolino zwart-zand, cotonea,mr.mirko mei-tai, calin bleu summer sage
AKLV
trotse mama van Mart 06-02-11, een * en Luuk 02-10-2012

Gebruikersavatar

Violet

Berichten: 2283
Lid geworden op: 09 jun 2011 21:09
Hobbies: dragen, borduren,reizen,muziek
tag: geitenwollenmetalmama
Locatie: Arnhem

Re: Babybum - Luiers op reis 8 - Bij MamaN

Ongelezen bericht door Violet » 16 dec 2012 19:14

Afbeelding

zl2 in de rumparooz met drukknoopjes. Ik vind het uiteindelijk mooi zitten, maar ik vind de drukknoopjes niet zo fijn. Vind het lastiger goed te krijgen dan bij de easyfit om een of andere reden. Met alleen de grote inlegger red hij het zeker 2,5 uur maar vast ook wel langer.
tricot slen x 2,amazonas laguna mei-tai made by the amazing Noor, hopp la paz, didy tom,bondolino zwart-zand, cotonea,mr.mirko mei-tai, calin bleu summer sage
AKLV
trotse mama van Mart 06-02-11, een * en Luuk 02-10-2012

Gebruikersavatar

Violet

Berichten: 2283
Lid geworden op: 09 jun 2011 21:09
Hobbies: dragen, borduren,reizen,muziek
tag: geitenwollenmetalmama
Locatie: Arnhem

Re: Babybum - Luiers op reis 8 - Bij MamaN

Ongelezen bericht door Violet » 17 dec 2012 12:05

zl1 heeft de Itti Bitti Tutto precies 15 minuten omgehad en toen riep hij: poep! Dus, over de absorptie kan ik weinig zeggen. Moet wel zeggen dat het me best een gedoe lijkt deze luier voor 2 kindjes te gebruiken, ivm het verstellen enzo. Ontwerp vind ik wel mooi qua design. Maar ik denk niet dat het wat voor me is.

Zl2 heb ik de prefold vanochtend omgehad met bambinex overbroekje. Overbroekje vond ik super voor zl1 op de grootste stand, maar verkleind vond ik het maar niks, frummelt een beetje raar in elkaar. Prefold is heerlijk zacht. Snappi "pakt" niet zo goed als in organics, door de gladde stof. Hij bleef 2,5 droog en de prefold was toen wel echt verzadigd. Rook wel sterk, deze kan wel een stripbeurt gebruiken. Ik ga vanmiddag een luierwas doen, zal iig een paar keer extra spoelen dat scheelt ook nog wel eens wat.
tricot slen x 2,amazonas laguna mei-tai made by the amazing Noor, hopp la paz, didy tom,bondolino zwart-zand, cotonea,mr.mirko mei-tai, calin bleu summer sage
AKLV
trotse mama van Mart 06-02-11, een * en Luuk 02-10-2012


Topic starter
Tamara

Berichten: 7965
Lid geworden op: 21 jul 2009 16:58
Hobbies: Forummen!
Locatie: Heiloo ********* Verkoper van wasbare luiers
Contacteer:

Re: Babybum - Luiers op reis 8 - Bij MamaN

Ongelezen bericht door Tamara » 17 dec 2012 12:19

He wat leuk al die foto's!
Lieve mannetjes heb je. En de luiertjes zitten goed zo te zien.
Heb je de rumparooz echt goed in de liezen?

De eco posh is een superslurper door de combi van de inleggers met de pocket. Ik ben zelf ook erg weg van de inleggers, stop die overal in. In combi met een flexitot is het ook erg fijn, maar met de eco posh pocket absorbeert het toch meer.
De prijs komt natuurlijk ook omdat de buitenkant van de eco posh gemaakt is van gerecyclede waterflessen. Erg goed qua milieu, maar wel een prijzig proces.

Ik denk dat de bamboozle wat groter is omdat hij juist nog niet zo vaak is gewassen. Hij is er nieuw in gegaan deze reis ;-)
De TB overbroekjes zijn inderdaad zachter dan het oude pul wat ze gebruikten, erg fijn!
Afbeelding Afbeelding
Babybum.nl Wasbare luiers & Co NatureBabies.nl Een compleet assortiment voor jou en je baby.

Gebruikersavatar

Violet

Berichten: 2283
Lid geworden op: 09 jun 2011 21:09
Hobbies: dragen, borduren,reizen,muziek
tag: geitenwollenmetalmama
Locatie: Arnhem

Re: Babybum - Luiers op reis 8 - Bij MamaN

Ongelezen bericht door Violet » 17 dec 2012 12:39

Kleine man was het niet zo eens met het aandoen van de rumparooz, dus hij had zeker wat netter gekund!
Maar rumparooz en ik zijn geen vriendjes, ik heb ze net doorverkocht die ik had.

Tot nu toe ben ik het meest te spreken over het bambinex overbroekje voor zl2 en de nieuwe tots bots overbroekjes. Eco posh bevalt ook goed maar ik vind ze echt erg duur. En als ik er aan zou willen heb ik er 3 nodig..
Ik denk dat ik een probeerpakket flexitots ga kopen met eventueel wat rumparooz inleggers erbij en wat extra gewone inleggers..
tricot slen x 2,amazonas laguna mei-tai made by the amazing Noor, hopp la paz, didy tom,bondolino zwart-zand, cotonea,mr.mirko mei-tai, calin bleu summer sage
AKLV
trotse mama van Mart 06-02-11, een * en Luuk 02-10-2012


Topic starter
Tamara

Berichten: 7965
Lid geworden op: 21 jul 2009 16:58
Hobbies: Forummen!
Locatie: Heiloo ********* Verkoper van wasbare luiers
Contacteer:

Re: Babybum - Luiers op reis 8 - Bij MamaN

Ongelezen bericht door Tamara » 17 dec 2012 13:39

Violet schreef:Kleine man was het niet zo eens met het aandoen van de rumparooz, dus hij had zeker wat netter gekund!
Maar rumparooz en ik zijn geen vriendjes, ik heb ze net doorverkocht die ik had.

Tot nu toe ben ik het meest te spreken over het bambinex overbroekje voor zl2 en de nieuwe tots bots overbroekjes. Eco posh bevalt ook goed maar ik vind ze echt erg duur. En als ik er aan zou willen heb ik er 3 nodig..
Ik denk dat ik een probeerpakket flexitots ga kopen met eventueel wat rumparooz inleggers erbij en wat extra gewone inleggers..
Het ging mij niet om netter, maar ik vroeg me af of hij wel goed in de liezen zit als hij er afdrukken van krijgt [wink]

Eco Posh zijn inderdaad prijzige luiers, maar als je gaat rekenen dat een flexitots met losse bamboe inleggersset ook al op 27.90 komt valt het eigenlijk wel mee toch? Als je echt die absorptie nodig hebt kom je ook met andere combi's met extra inleggers richting die prijs.
Afbeelding Afbeelding
Babybum.nl Wasbare luiers & Co NatureBabies.nl Een compleet assortiment voor jou en je baby.

Gebruikersavatar

Violet

Berichten: 2283
Lid geworden op: 09 jun 2011 21:09
Hobbies: dragen, borduren,reizen,muziek
tag: geitenwollenmetalmama
Locatie: Arnhem

Re: Babybum - Luiers op reis 8 - Bij Violet

Ongelezen bericht door Violet » 17 dec 2012 13:58

Das waar, maar flexitots heb ik er wel meer van voor dat geld en die kan ik dan ook voor zl1 gebruiken. En gewone bamboe inleggers kunnen in alle luiers, en die van rumparooz niet echt, alleen wel in flexitots dus. Maar op zich blijft zl1 ook droog in bamboozle met 2 extra bamboe inleggers of flexitot en 3 inleggers..

Ik vind ecoposh gewoon echt te duur. En ben een beetje fan van flexitots de laatste tijd.
tricot slen x 2,amazonas laguna mei-tai made by the amazing Noor, hopp la paz, didy tom,bondolino zwart-zand, cotonea,mr.mirko mei-tai, calin bleu summer sage
AKLV
trotse mama van Mart 06-02-11, een * en Luuk 02-10-2012


Topic starter
Tamara

Berichten: 7965
Lid geworden op: 21 jul 2009 16:58
Hobbies: Forummen!
Locatie: Heiloo ********* Verkoper van wasbare luiers
Contacteer:

Re: Babybum - Luiers op reis 8 - Bij Violet

Ongelezen bericht door Tamara » 17 dec 2012 14:25

Tja ik heb het niet verzonnen he die prijs [lol]
Flexitots met 3 TB bamboe inleggers zit je ook bijna op 30 euro, dus als je met andere luiers en inleggers de absorptie evenaart van de Eco Posh dat je dan ook op die prijs uit komt (nieuwprijs genomen), dat probeerde ik uit te leggen ;-). Dus als je een kindje hebt wat veeeeeel plast en je hebt die absorptie nodig maakt het qua prijs niet uit of je 1 eco posh koopt of een bamboozle of flexitots met tig TB bamboe inleggers. Het is idd een ander verhaal als je die absorptie niet nodig hebt, dan ben je goedkoper uit met andere luiers.

De bamboe inleggersset die bij de eco posh zit past idd alleen goed in brede pocket modellen. Ik stop de grote inlegger ook in de easyfit, werkt ook fijn.
Voordeel van de flexitots is inderdaad dat hij net wat groter valt dan de meeste bamboe luiers. Zeker voor zwaardere kindjes is dat erg fijn. Ik gebruik die combi nu ook graag bij Mark voor snachts.
Afbeelding Afbeelding
Babybum.nl Wasbare luiers & Co NatureBabies.nl Een compleet assortiment voor jou en je baby.

Plaats reactie