Babybum - Luiers op reis 8 - Reis Afgelopen

Voor alle reizende artikelen. Hier kan je dus feedback over diverse artikelen vinden.
Alleen betalende verkopers mogen hier topics starten. Info via sales@dragen-en-voeden.nl.

Moderator: Mod_Forum_Marktplaats

Gebruikersavatar

Violet

Berichten: 2283
Lid geworden op: 09 jun 2011 21:09
Hobbies: dragen, borduren,reizen,muziek
tag: geitenwollenmetalmama
Locatie: Arnhem

Re: Babybum - Luiers op reis 8 - Bij Violet

Ongelezen bericht door Violet » 17 dec 2012 23:44

Ik waardeer je input! Ik heb gewoon moeite met veel geld in 1x uitgeven [lol] en dan heb ik denk ik meer aan 5 flexitots!
(echt, als ik alle geld had dan kocht ik gewoon 15 ecoposh haha)

Heb de luiers weer gewassen (ik was ze met mn eigen luiers mee) en extra voorwas, extra 2x spoelen (dit met potion) en daarna nog een korte was op 60 graden zonder wasmiddel en t ruikt nu aardig fris weer. Die prefold vond ik wel fijn, is die te vergelijken met de andere prefolds die je verkoopt?
tricot slen x 2,amazonas laguna mei-tai made by the amazing Noor, hopp la paz, didy tom,bondolino zwart-zand, cotonea,mr.mirko mei-tai, calin bleu summer sage
AKLV
trotse mama van Mart 06-02-11, een * en Luuk 02-10-2012


Topic starter
Tamara

Berichten: 7965
Lid geworden op: 21 jul 2009 16:58
Hobbies: Forummen!
Locatie: Heiloo ********* Verkoper van wasbare luiers
Contacteer:

Babybum - Luiers op reis 8 - Bij Violet

Ongelezen bericht door Tamara » 18 dec 2012 07:38

[lol]

Fijn dat ze nu weer wat beter ruiken, dank je wel.

Je bedoelt de Flip prefolds? Die zijn wel anders als de myllymuksut prefolds. De Flip zijn van eco katoen, myllymuksut van bamboe.
De Flip heeft vouwnaden en is wat dikker en iets groter. De myllymuksut is echt een prefold voor kleine baby's en een booster voor oudere kindjes. De Flip prefold kun je langer als prefold gebruiken.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Afbeelding Afbeelding
Babybum.nl Wasbare luiers & Co NatureBabies.nl Een compleet assortiment voor jou en je baby.

Gebruikersavatar

Violet

Berichten: 2283
Lid geworden op: 09 jun 2011 21:09
Hobbies: dragen, borduren,reizen,muziek
tag: geitenwollenmetalmama
Locatie: Arnhem

Re: Babybum - Luiers op reis 8 - Bij Violet

Ongelezen bericht door Violet » 22 dec 2012 21:14

Een update, de luiers zijn klaar om op weg te gaan!

Ik vond het heel fijn om je pakket te kunnen lenen. Ik heb nieuwe luiers ontdekt en vond het fijn om zo eens wat te kunnen testen.

Vind het zelf wel leuk om per artikel een korte samenvatting te geven:

Rumparooz luiers:
Absorberen goed, pasvorm vind ik niet fijn, kleine en grote man hebben afdrukken in de beentjes. Papavriendelijk zijn ze zeker, makkelijk om te doen door de "pampervorm" ook zijn ze redelijk snel droog.

Rumparooz cover:
beviel me niet, ik vind het elastiek vreselijk strak.

Eco posh luier:
Wat me tegenhield bij deze luier was de prijs. Ik vind 30 euro voor een luier echt duur. Maar eerlijkheid gebied me nu te zeggen dat ik er wel 1 heb besteld. Hij paste mijn peuter goed, absorbeerde als een tiet en hield hem zonder extra inleggers droog. En dat is toch wel makkelijk aangezien we aan bamboozle met 3 inleggers zitten anders ;)
Design en pasvorm zijn hier prima, al had ik liever klittenband dan drukknoopjes gehad.

Itti Bitti Tutto
Mij te moeilijk, 1x omgedaan bij peuter, die poepte binnen 2 minuten en toen heb ik hem gewassen en niet meer geprobeerd. Vast een fijn systeem maar niet voor mij.

Tots Bots Easyfit Klittenband
Deze heb ik zelf ook, fijne luiertjes voor kleinere kindjes, ik gebruik hem voor zl2, lekker snel droog, heel papavriendelijk. Maar zonder extra inlegger moet ik na 2,5 uur zelfs bij baby verdrogen.

Tots Bots Bamboe inlegger
prima inlegger

Tots Bots Bamboozle stretch maat 2 met inlegger
Deze gebruiken wij als nachtluiers, ideaal. Mooie pasvorm, papa doet de nachtluiers niet om dus niet zo papavriendelijk voor hier. Maar echt fijne luiers, ik heb een paar felblauwe besteld want ik had alleen wit. En die blauwe zijn echt leuk!

Tots Bots Wrap maat 1
Deze heb ik zelf ook, fijn overbroekje, wel opletten dat het goed aansluit,want zonder leggussets eerder lekkage.

Tots Bots Wrap maat 2
Wow, nieuwe pul is lekker soepel, verbaasde me echt. Heb er 1 als kado voor een vriendin besteld!

Myllymuksut Bamboe/Hennep Prefold
Niet papavriendelijk, want er moet gevouwen worden en dat is moeilijk [dontknow] Maar enorm fijn, heerlijk zacht en zit mooi. Ik kende dit systeem niet, had er wel wat willen hebben voor de eerste weken!

Snappie
Heb ik zelf ook in gebruik, fijnste klemmetjes vind ik

Bambinex overbroekje one size met gussets
SUPER voor peuter, waardeloos voor baby. Verkleind zit het echt raar, bobbelig en lelijk. Maar op de grootste stand zit het heel mooi, sluit super aan op de ecoposh. Deze ga ik nog eens een x kopen!

Bambinex wasmiddel
Ruikt lekker fris, ruikt veel fijner dan potion

Bambinex inlegvellen
Babybum inlegvellen (dit zijn de brede vellen)
Heb voornamelijk mn eigen inlegvellen gebruikt.

hier nog 2 foto's
Afbeelding

Afbeelding

En Tamara, bedankt dat ik de luiers mocht lenen. Anders had ik nooit een ecoposh besteld en niet geweten dat bambinex fijne overbroekjes en wasmiddel maakt. Ik vind het oprecht jammer dat je er mee moet stoppen.
tricot slen x 2,amazonas laguna mei-tai made by the amazing Noor, hopp la paz, didy tom,bondolino zwart-zand, cotonea,mr.mirko mei-tai, calin bleu summer sage
AKLV
trotse mama van Mart 06-02-11, een * en Luuk 02-10-2012


mamaN

Berichten: 3588
Lid geworden op: 18 aug 2011 23:15
Hobbies: ---

Re: Babybum - Luiers op reis 8 - Bij Violet

Ongelezen bericht door mamaN » 22 dec 2012 22:09

Ik vind het oprecht jammer dat je er mee moet stoppen.
Ga je stoppen Tamara? Ik dacht alleen even een tijdelijke onderbreking vanwege nieuwe beeb ofzo?

Gebruikersavatar

Violet

Berichten: 2283
Lid geworden op: 09 jun 2011 21:09
Hobbies: dragen, borduren,reizen,muziek
tag: geitenwollenmetalmama
Locatie: Arnhem

Re: Babybum - Luiers op reis 8 - Bij Violet

Ongelezen bericht door Violet » 22 dec 2012 22:31

Alleen met de luierreizen stopt ze volgens mij.
tricot slen x 2,amazonas laguna mei-tai made by the amazing Noor, hopp la paz, didy tom,bondolino zwart-zand, cotonea,mr.mirko mei-tai, calin bleu summer sage
AKLV
trotse mama van Mart 06-02-11, een * en Luuk 02-10-2012


Topic starter
Tamara

Berichten: 7965
Lid geworden op: 21 jul 2009 16:58
Hobbies: Forummen!
Locatie: Heiloo ********* Verkoper van wasbare luiers
Contacteer:

Re: Babybum - Luiers op reis 8 - Bij Violet

Ongelezen bericht door Tamara » 22 dec 2012 22:32

mamaN schreef:
Ik vind het oprecht jammer dat je er mee moet stoppen.
Ga je stoppen Tamara? Ik dacht alleen even een tijdelijke onderbreking vanwege nieuwe beeb ofzo?
Ja, stoppen met de reis luiers [wink]

De kosten zijn te hoog om de luiers op reis te blijven sturen, dus dit was de laatste reis.
Mogelijkheid tot testen is er nog steeds, want ik heb natuurlijk ook huurpakketten [thumbright]

Violet bedankt voor je uitgebreide verslag. Het blijft leuk om ervaringen te lezen en foto's te zien van kids in mijn luiertjes!
Afbeelding Afbeelding
Babybum.nl Wasbare luiers & Co NatureBabies.nl Een compleet assortiment voor jou en je baby.


mamaN

Berichten: 3588
Lid geworden op: 18 aug 2011 23:15
Hobbies: ---

Re: Babybum - Luiers op reis 8 - Bij Violet

Ongelezen bericht door mamaN » 22 dec 2012 22:44

Tamara schreef:
mamaN schreef:
Ik vind het oprecht jammer dat je er mee moet stoppen.
Ga je stoppen Tamara? Ik dacht alleen even een tijdelijke onderbreking vanwege nieuwe beeb ofzo?
Ja, stoppen met de reis luiers [wink]

De kosten zijn te hoog om de luiers op reis te blijven sturen, dus dit was de laatste reis.
Mogelijkheid tot testen is er nog steeds, want ik heb natuurlijk ook huurpakketten [thumbright]

Violet bedankt voor je uitgebreide verslag. Het blijft leuk om ervaringen te lezen en foto's te zien van kids in mijn luiertjes!

Ik schrok al [mrgreen]

edit:
Ik zit nog even te dubben over die prefoldjes van muksut, ik vind namelijk de inleggers van Rumparooz/Ecoposh ook fantastisch (en dan in combinatie met een flexitot, net even wat soepeler). Ik heb hennep en bamboe inleggers ervan. Hennep slurpt echt super, maar gaat wat snel uit vorm. Bamboe slurpt ook, maar is wat dikker voor mijn gevoel. Vandaar mijn twijfel met de prefolds van muksut, best of both worlds [smile]


Topic starter
Tamara

Berichten: 7965
Lid geworden op: 21 jul 2009 16:58
Hobbies: Forummen!
Locatie: Heiloo ********* Verkoper van wasbare luiers
Contacteer:

Re: Babybum - Luiers op reis 8 - Bij Violet

Ongelezen bericht door Tamara » 04 jan 2013 21:29

Ja best of both worlds, al moet ik wel zeggen dat de inleggers van rumparooz echt super veel absorberen, meer als de muksut die al veel absorbeert.

Iedereen bedankt voor het meedoen [thumbright]
Afbeelding Afbeelding
Babybum.nl Wasbare luiers & Co NatureBabies.nl Een compleet assortiment voor jou en je baby.

Plaats reactie