Babybum - Luiers op reis 7 - Reis afgelopen

Voor alle reizende artikelen. Hier kan je dus feedback over diverse artikelen vinden.
Alleen betalende verkopers mogen hier topics starten. Info via sales@dragen-en-voeden.nl.

Moderator: Mod_Forum_Marktplaats


Charlotte77

Berichten: 3985
Lid geworden op: 07 aug 2011 22:15
Hobbies: exploring life!
tag: geluksvogel
Locatie: Roosendaal

Re: Babybum - Luiers op reis 7 - Bij Charlotte77

Ongelezen bericht door Charlotte77 » 02 jul 2012 09:56

ik heb ze nu allemaal een keertje geprobeerd en ze zitten inmiddels in de wasmachine. Haha die inleggers bij de bitti tutto vond ik nogal een gepuzzel, maar wel een 'dunne' luier, kreeg hem alleen niet helemaal mooi om haar buikje. De Totbbots easyfit vond ik heel mooi zitten.
Hopelijk droogt t een beetje snel kan ik lekker verder testen (ik ben om geloof ik, vond het nu al jammer dat ik haar weer een pamper om moest doen [smile] )


Topic starter
Tamara

Berichten: 7965
Lid geworden op: 21 jul 2009 16:58
Hobbies: Forummen!
Locatie: Heiloo ********* Verkoper van wasbare luiers
Contacteer:

Re: Babybum - Luiers op reis 7 - Bij Charlotte77

Ongelezen bericht door Tamara » 02 jul 2012 13:27

haha wat leuk dat het zo goed bevalt [biggrin]
Charlotte77 schreef:dl heeft nu rumparooz aan, ik heb hem wel op de grote stand moeten doen ipv medium (ook al weegt ze echt nog lang geen 12 kilo, nog geen 9 denk ik) want dat zat echt veel te strak en in haar buikje te prikken. Ze vind het verder gelukkig wel prima want daar was ik een beetje bang voor, had nl gehoord dat oudere kindjes het vaak niet fijn meer vinden.
Het zijn ook maar richtlijnen hoor.
Mark was met 9 maanden ruim 11 kilo en toen op de grootste stand. Met 2 jaar was hij een kilo zwaarder en toen kon hij een standje kleiner. Nu met weer een kilo zwaarder en ruim een jaar weer verder weer op de grootste stand.
Dus het hangt echt af van de bouw van je kindje welke stand je hem moet zetten bij welk gewicht [wink]
Afbeelding Afbeelding
Babybum.nl Wasbare luiers & Co NatureBabies.nl Een compleet assortiment voor jou en je baby.


Charlotte77

Berichten: 3985
Lid geworden op: 07 aug 2011 22:15
Hobbies: exploring life!
tag: geluksvogel
Locatie: Roosendaal

Re: Babybum - Luiers op reis 7 - Bij Charlotte77

Ongelezen bericht door Charlotte77 » 03 jul 2012 14:02

ze zijn weer droog nu nog even wachten tot dl (eindelijk) wakker wordt en dan nog een testrondje [wink]
Ik vind de bamboozle trouwens wel wat hard opgedroogd.


Topic starter
Tamara

Berichten: 7965
Lid geworden op: 21 jul 2009 16:58
Hobbies: Forummen!
Locatie: Heiloo ********* Verkoper van wasbare luiers
Contacteer:

Re: Babybum - Luiers op reis 7 - Bij Charlotte77

Ongelezen bericht door Tamara » 03 jul 2012 15:49

Probeer om hem even een beetje te kneden, dan word hij vaak wat zachter.
Afbeelding Afbeelding
Babybum.nl Wasbare luiers & Co NatureBabies.nl Een compleet assortiment voor jou en je baby.


Charlotte77

Berichten: 3985
Lid geworden op: 07 aug 2011 22:15
Hobbies: exploring life!
tag: geluksvogel
Locatie: Roosendaal

Re: Babybum - Luiers op reis 7 - Bij Charlotte77

Ongelezen bericht door Charlotte77 » 05 jul 2012 09:50

[whistle] en het hangt weer aan de lijn...
De Rumparooz worden het niet voor ons, ik vind dat zo'n groot pakket aan zo'n klein meisje en ik snap ook niet goed het voordeel van een pocketluier tov een aio bijvoorbeeld. De bamboeluier vind ik op zich best fijn maar het drogen vind ik wel erg lang duren.
Totsbots en Itti Bitti vind ik allebei fijn, die hoop ik allebei nog een keer uit te kunnen proberen [wink]

Als mijn dl nog eens meewerkt (not likely) zal ik proberen een plaatje te schieten.


Topic starter
Tamara

Berichten: 7965
Lid geworden op: 21 jul 2009 16:58
Hobbies: Forummen!
Locatie: Heiloo ********* Verkoper van wasbare luiers
Contacteer:

Re: Babybum - Luiers op reis 7 - Bij Charlotte77

Ongelezen bericht door Tamara » 06 jul 2012 15:10

Heb je bij de Rumparooz beide inleggers erin? Want met 1 inlegger en eventueel bij de kleine maatjes aan de achterkant wat dubbel vouwen is het pakket al veel minder.
Voordeel ten opzichte van AIO''s is dat het sneller droogt. Alleen gaat dat voor de easyfit natuurlijk niet meer op want die droogt ook heel snel.
Leuk dat je zo enthousiast bent!
Ik zal je alvast het adres van de volgende sturen.
Afbeelding Afbeelding
Babybum.nl Wasbare luiers & Co NatureBabies.nl Een compleet assortiment voor jou en je baby.

Gebruikersavatar

avien

Berichten: 345
Lid geworden op: 22 sep 2010 14:31
Hobbies: zingen, taarten maken
Locatie: Rotterdam

Re: Babybum - Luiers op reis 7 - Bij Charlotte77

Ongelezen bericht door avien » 10 jul 2012 19:46

Ja, de luiers zijn binnen! Ik heb DL al een luier aangetrokken voor de nacht, voorderest moet ik het pakket nog even checken. Ik ben heel benieuwd.
Groetjes van Wendy

Afbeelding Afbeelding


Topic starter
Tamara

Berichten: 7965
Lid geworden op: 21 jul 2009 16:58
Hobbies: Forummen!
Locatie: Heiloo ********* Verkoper van wasbare luiers
Contacteer:

Re: Babybum - Luiers op reis 7 - Bij Avien

Ongelezen bericht door Tamara » 11 jul 2012 11:29

fijn dat ze er zijn!
hoe is de nacht gegaan? [biggrin]
Afbeelding Afbeelding
Babybum.nl Wasbare luiers & Co NatureBabies.nl Een compleet assortiment voor jou en je baby.

Gebruikersavatar

avien

Berichten: 345
Lid geworden op: 22 sep 2010 14:31
Hobbies: zingen, taarten maken
Locatie: Rotterdam

Re: Babybum - Luiers op reis 7 - Bij Avien

Ongelezen bericht door avien » 12 jul 2012 14:19

Hier mijn eerste bevindingen van de luiers. Ik heb nog niet gewassen, maar DL heeft de maten die ze aankan nu allemaal een keer gedragen, dus de wasmachine gaat vanavond voor de eerste keer een luierwas draaien.
Nou, als ik ze eerder had geprobeerd, had ik het wel geweten en was ik overgegaan op wasbaar. Misschien ooit met een niet geplande derde, maar DL is nu bijna 2 en wil al graag op de wc zitten, dus een investering vind ik het niet meer waard.
Ik heb nog wel wat vragen over bepaalde luiers, maar daarvoor moet ik even kijken om welke luiers het gaat.
In het kort komt het er dus op neer dat ik heel positief ben.
Groetjes van Wendy

Afbeelding Afbeelding


Topic starter
Tamara

Berichten: 7965
Lid geworden op: 21 jul 2009 16:58
Hobbies: Forummen!
Locatie: Heiloo ********* Verkoper van wasbare luiers
Contacteer:

Re: Babybum - Luiers op reis 7 - Bij Avien

Ongelezen bericht door Tamara » 14 jul 2012 20:48

Leuk dat je enthousiast bent!
Ben wel benieuwd welke luiers je hebt geprobeerd en welke je bevallen.
Afbeelding Afbeelding
Babybum.nl Wasbare luiers & Co NatureBabies.nl Een compleet assortiment voor jou en je baby.

Gebruikersavatar

avien

Berichten: 345
Lid geworden op: 22 sep 2010 14:31
Hobbies: zingen, taarten maken
Locatie: Rotterdam

Re: Babybum - Luiers op reis 7 - Bij Avien

Ongelezen bericht door avien » 18 jul 2012 22:36

Hier mijn review van de luiers, ter info DL is ong 90 cm en 11 kilo:

De Rumparooz: Ik vond het prima luiers, alleen vond ik ze aan de kleine kant, zelfs op de grootste stand.

De Itti Bitti Tutto: Heel handig dat je zoveel mogelijkheden hebt qua inleggers als je het eenmaal doorhebt wb de kleurtjes enzo. Ik weet niet of er een overbroekje overheen moest, maar dat was voor DL wel nodig in de nacht. Ook al had ik alle inleggers in de luier geklikt.

Tots Bots Easyfit: Dit vond ik een fijne luier, hij paste goed (misschien net aan de kleine kant) en voelde lekker soepel aan. O ja, hij droogt lekker snel.

Tots Bots Bamboozle: jammer dat hij zo langzaam droogt en zo snel weer nat is. Ook overdag moest ik de extra inlegger gebruiken.
Het oranje overbroekje werkte goed, maar ik vind het materiaal niet prettig aanvoelen.

Het Bambinex overbroekje vond ik perfect, deze deed ik over de Itti Bitti heen.

Wb de inlegvellen heb ik beide gebruikt, maar de smalle pasten beter in de luiers vond ik.

De rest heb ik niet uitgeprobeerd. De Tots Bots Easyfit was mijn favoriete luier, maar het Bambinex overbroekje vond ik ook heel fijn, vooral die extra stukje materiaal bij de beentjes, waardoor het goed afsloot.

DL roept bij elk plasje in haar luier al bah en seesee, dus ik denk niet dat we nog lang in de luiers zullen zitten. Voor haar zal ik dus niet meer wasbaar gaan kopen. Maar mocht er ooit een derde komen, dan zou ik wasbaar zeker overwegen, al kan ik me voorstellen dat het best wat werk is om elke 2-3 dagen de was, droog en vouw erbij te hebben.

In ieder geval heel hartelijk bedankt voor het proberen!!
Groetjes van Wendy

Afbeelding Afbeelding

Gebruikersavatar

avien

Berichten: 345
Lid geworden op: 22 sep 2010 14:31
Hobbies: zingen, taarten maken
Locatie: Rotterdam

Re: Babybum - Luiers op reis 7 - Bij Avien

Ongelezen bericht door avien » 20 jul 2012 15:14

O ja, ik heb de luiers gisteren doorgestuurd, tntcode zoek ik nog even op,
Groetjes van Wendy

Afbeelding Afbeelding

Gebruikersavatar

SuMersan

Berichten: 887
Lid geworden op: 22 mei 2011 22:40
Hobbies: haken
Locatie: Noord-Brabant

Re: Babybum - Luiers op reis 7 - Bij Avien

Ongelezen bericht door SuMersan » 20 jul 2012 23:52

Pakket met luiers heb ik vanmiddag ontvangen.

Ben nog helemaal nieuw met wasbaar en dus eerst eens gaan lezen (handig die infomap [thumbright] ) en kijken en voelen.

Dl is nu 16 dagen oud/jong en weegt ongeveer 4 kilo schat ik. De aio luiers in kleinste stand ogen dan nog wat groot voor haar.
Ik wil morgen toch gaan testen hoe ze haar zitten / passen en gaan uitproberen. En 's nachts bij zl (2jr 3mndn, ongeveer 14 kilo) de bamboozle 'ns uitproberen.

Er zit ook een prefold in het pakket, maar daarover geen uitleg in de infomap. De doek oogt wat groot om als extra inlegger te gebruiken, of is 't daar wel voor bedoeld [think] ?

Morgen dus testdag en ik zal er asap verslag van doen hier [smile]
mv zl (2010) 19 mndn bv gehad, en dl (2012) 31 mndn bv gehad

"Als je aan een kind iets wilt veranderen, vraag je dan eerst af wat je aan jezelf kan veranderen." ~ Carl Jung


Topic starter
Tamara

Berichten: 7965
Lid geworden op: 21 jul 2009 16:58
Hobbies: Forummen!
Locatie: Heiloo ********* Verkoper van wasbare luiers
Contacteer:

Babybum - Luiers op reis 7 - Bij Avien

Ongelezen bericht door Tamara » 23 jul 2012 09:57

De prefold is juist heel fijn om bij kleine baby's te gebruiken. Er staat in de webshop bij uitleg soorten luiers een filmpje hoe je hem moet vouwen.
Je kan hem ook als extra inlegger gebruiken dan vouw je hem in drieën ;-)
Afbeelding Afbeelding
Babybum.nl Wasbare luiers & Co NatureBabies.nl Een compleet assortiment voor jou en je baby.


Topic starter
Tamara

Berichten: 7965
Lid geworden op: 21 jul 2009 16:58
Hobbies: Forummen!
Locatie: Heiloo ********* Verkoper van wasbare luiers
Contacteer:

Re: Babybum - Luiers op reis 7 - Bij Sumersan

Ongelezen bericht door Tamara » 24 jul 2012 21:01

Hoe is het hier????

Avien nog bedankt voor je verslag en deelname aan de reis [thumbright]
Afbeelding Afbeelding
Babybum.nl Wasbare luiers & Co NatureBabies.nl Een compleet assortiment voor jou en je baby.

Plaats reactie