Koekedoe: Manduca gaat opnieuw op reis (VOLZET)

Voor alle reizende artikelen. Hier kan je dus feedback over diverse artikelen vinden.
Alleen betalende verkopers mogen hier topics starten. Info via sales@dragen-en-voeden.nl.

Moderator: Mod_Forum_Marktplaats



Stephanie

Berichten: 1110
Lid geworden op: 27 okt 2011 14:37
Hobbies: Komen vast ooit wel weer :)

Re: Koekedoe: Manduca gaat opnieuw op reis

Ongelezen bericht door Stephanie » 14 aug 2012 21:57

De manduca is vanmiddag vertrokken naar LisanneCarlijn. Hierbij dus mijn ervaringen.

Zoals met andere SSC's die ik geprobeerd heb moest ik weer even flink wennen. Al die gespjes en flapjes, zijn doeken niet stiekem veel envoudiger? Uiteindelijk is het toch goed gelukt, zelfs met mijn bijna 5 maander die net overal tussenin zit. Ze paste nog net in de baby-insert, dus die hebben we vooral gebruikt. Zonder de insert zat ze net niet lekker. Ik denk dat als we de drager een paar weken later hadden gekregen we er misschien niets mee konden op dat moment. Dat is volgens mij een verhaal dat je vaker hoort.

De baby-insert werkte simpeler dan die van bijv de Beco, vond ik. Dat de drager met ritsje en gespjes precies pas te maken is was wel weer een groot voordeel van al die mogelijkheden. Omdat ik DL meestal niet lang achter elkaar draag (even boodschappen doen of een slaapje, dat nooit langer duurt dan 3 kwartier) had ik het geduld niet om alles echt heel goed voor mij af te stellen. Als ik zelf ooit een manduca aanschaf en dat wel doe weet ik zeker dat het nog veel fijner is.

Ik heb DL op mijn buik gedragen en vond dat de eerste keer vrij zwaar, tot ik me bedacht dat ik het gespje op mn schouderbladen niet vast had gemaakt. Dat was een wereld van verschil en heel fijn. Zoals op de fotos te zien is kon ze er ook lekker in slapen en kon ik het gisteren niet laten om haar door te schuiven naar mijn rug, gewoon om even te proberen. Dat ging makkelijk! Ze zat omdat ze van mijn buik kwam niet zo hoog als ik zou willen. Het lukte me ook niet haar hoger te krijgen. Maar toch, op een mislukte ruck en een huilend kind in de bondolino na was dit de eerste keer op mijn rug! En ook nog eens de eerste keer rustig de was afhalen zonder DL die het te lang vindt duren of met haar hoofd steeds bijna het wasrek raakt. Succesvol dus!

Andere dames, veel plezier met de drager!

Het is me nog niet gelukt de fotos met mn mobiel in Photobucket te krijgen, maar die komen eraan...
DL1 - 03/2012
DL2 - 08/2015

Gebruikersavatar

LisanneCarlijn

Berichten: 1978
Lid geworden op: 08 feb 2012 23:02
Hobbies: Mijn twee meiden
Locatie: Almere

Re: Koekedoe: Manduca gaat opnieuw op reis

Ongelezen bericht door LisanneCarlijn » 15 aug 2012 13:23

Ooh hij is dus al bijna bij mij? Ik ben heel benieuwd!
Mama van Lisanne (25-10-2009), Carlijn (22-9-2011) en Suze (18-3-2014)

Gebruikersavatar

LisanneCarlijn

Berichten: 1978
Lid geworden op: 08 feb 2012 23:02
Hobbies: Mijn twee meiden
Locatie: Almere

Re: Koekedoe: Manduca gaat opnieuw op reis

Ongelezen bericht door LisanneCarlijn » 15 aug 2012 16:35

Jaaaa hij is er! Ik heb nog nooit gedragen in een SSC, ga me dus maar eens verdiepen in banden, gespen en klikdingen...
Mama van Lisanne (25-10-2009), Carlijn (22-9-2011) en Suze (18-3-2014)


Stephanie

Berichten: 1110
Lid geworden op: 27 okt 2011 14:37
Hobbies: Komen vast ooit wel weer :)

Re: Koekedoe: Manduca gaat opnieuw op reis

Ongelezen bericht door Stephanie » 15 aug 2012 19:51

Haha ja, das dan gek ineens he? Moest echt even wennen...

Stomme Photobucket app is stuk ofzo.. Nog bezig met die fotos.
DL1 - 03/2012
DL2 - 08/2015


Stephanie

Berichten: 1110
Lid geworden op: 27 okt 2011 14:37
Hobbies: Komen vast ooit wel weer :)

Re: Koekedoe: Manduca gaat opnieuw op reis

Ongelezen bericht door Stephanie » 16 aug 2012 02:03

Nou. Het forum blijft zeggen dat de fotos te groot zijn [headbang] Heb nu even zoiets van: laatmaar.
Zie nu dat je ook niet specifiek om fotos had gevraagd Kimpiemientje (soms gebeurt dat wel dacht ik), maar mocht je ze wel willen dan zou ik ze kunnen PBen.
DL1 - 03/2012
DL2 - 08/2015

Gebruikersavatar

Topic starter
kimpiemientje

Berichten: 708
Lid geworden op: 29 jun 2010 17:43
Hobbies: kunst, reiki, ict, film, scrap

Re: Koekedoe: Manduca gaat opnieuw op reis

Ongelezen bericht door kimpiemientje » 17 aug 2012 12:20

Stephanie schreef:Nou. Het forum blijft zeggen dat de fotos te groot zijn [headbang] Heb nu even zoiets van: laatmaar.
Zie nu dat je ook niet specifiek om fotos had gevraagd Kimpiemientje (soms gebeurt dat wel dacht ik), maar mocht je ze wel willen dan zou ik ze kunnen PBen.
Als het niet lukt, dan hoeft het niet hoor.
Mama van Mauri (april 2010), Nimmke (maart 2012) en Baby Belleke (oktober 2016)


majka

Berichten: 1278
Lid geworden op: 25 nov 2011 19:22
Hobbies: mijn lieve dochter en zoon

Re: Koekedoe: Manduca gaat opnieuw op reis

Ongelezen bericht door majka » 17 aug 2012 21:18

Hoi hoi, ik zou ook heel graag eens een Manduca willen proberen.. kan ik mij nog opgeven of ben ik al te laat?
Afbeelding Afbeelding

Gebruikersavatar

Topic starter
kimpiemientje

Berichten: 708
Lid geworden op: 29 jun 2010 17:43
Hobbies: kunst, reiki, ict, film, scrap

Re: Koekedoe: Manduca gaat opnieuw op reis

Ongelezen bericht door kimpiemientje » 17 aug 2012 23:48

majka schreef:Hoi hoi, ik zou ook heel graag eens een Manduca willen proberen.. kan ik mij nog opgeven of ben ik al te laat?
Als je het niet erg vindt om achteraan aan te schuiven, is het voor mij geen probleem.
Mama van Mauri (april 2010), Nimmke (maart 2012) en Baby Belleke (oktober 2016)


majka

Berichten: 1278
Lid geworden op: 25 nov 2011 19:22
Hobbies: mijn lieve dochter en zoon

Re: Koekedoe: Manduca gaat opnieuw op reis

Ongelezen bericht door majka » 20 aug 2012 13:52

Is voor mij geen probleem, ik sluit me heel graag aan achter in de rij [biggrin] [blij]
Afbeelding Afbeelding

Gebruikersavatar

Mamavanfleur

Berichten: 1506
Lid geworden op: 23 mar 2012 18:57
Hobbies: Naaien knuffelen muziek

Re: Koekedoe: Manduca gaat opnieuw op reis

Ongelezen bericht door Mamavanfleur » 21 aug 2012 09:17

Kunnen wij ook nog?
3-2012 11-2013 8-2017 12-2018

Gebruikersavatar

Topic starter
kimpiemientje

Berichten: 708
Lid geworden op: 29 jun 2010 17:43
Hobbies: kunst, reiki, ict, film, scrap

Re: Koekedoe: Manduca gaat opnieuw op reis

Ongelezen bericht door kimpiemientje » 21 aug 2012 18:45

Mamavanfleur schreef:Kunnen wij ook nog?
stuur maar een pb'tje met je adres, dan kan ik je achteraan het lijstje plaatsen.
Mama van Mauri (april 2010), Nimmke (maart 2012) en Baby Belleke (oktober 2016)

Gebruikersavatar

LisanneCarlijn

Berichten: 1978
Lid geworden op: 08 feb 2012 23:02
Hobbies: Mijn twee meiden
Locatie: Almere

Re: Koekedoe: Manduca gaat opnieuw op reis

Ongelezen bericht door LisanneCarlijn » 25 aug 2012 17:55

"C*arlijn in de tas", dat riep mijn oudste toen ik DL2 voor de eerste keer in de manduca droeg. We hebben hem nu anderhalve week in huis en we hebben hem veel gebruikt. Ik heb 0 ervaring met SSC's, ooit eens een bondolino geleend waar ik niks mee kon omdat ik de banden veel te breed vond en verder niet. Daarmee vergeleken vind ik de manduca veel fijner. Het was in het begin even wennen met de gespen en de bandjes. Aan de andere kant: als je hem eenmaal goed hebt afgesteld is het klik, klik, klaar.
Ik heb hem alleen voor rugdragen gebruikt, dat werkt makkelijk zeg.

Wat helemaal leuk was: mijn man die dat "geklooi" met een doek maar niks vind, wilde wel met de manduca dragen. En dat hebben we even op de foto vastgelegd. Ik vond alleen dat ze erg laag zat en het lukte ons niet goed om hem hoger te krijgen. Bij mij zit ze wel hoger, maar ik ben wat kleiner dan hij.

Fotootjes met draagpapa:

Afbeelding

Afbeelding
Mama van Lisanne (25-10-2009), Carlijn (22-9-2011) en Suze (18-3-2014)

Gebruikersavatar

LisanneCarlijn

Berichten: 1978
Lid geworden op: 08 feb 2012 23:02
Hobbies: Mijn twee meiden
Locatie: Almere

Re: Koekedoe: Manduca gaat opnieuw op reis

Ongelezen bericht door LisanneCarlijn » 31 aug 2012 17:21

De manduca is uitgezwaaid, ingepakt en afgegeven op het postkantoor, onderweg naar de volgende. Hoewel ik een geweven doek nog net iets steviger vind zitten hebben we er veel plezier van gehad. Als je de gespen goed hebt afgesteld is het omdoen en klaar. Rugdragen werkt heel makkelijk, op mijn buik heb ik hem niet gebruikt. En ook mijn man heeft gedragen, dat was voor hem de eerste keer. Erg leuk dat hij dat ook eens kon ervaren. Dl zat er lekker in.

Op naar de volgende!
Mama van Lisanne (25-10-2009), Carlijn (22-9-2011) en Suze (18-3-2014)

Gebruikersavatar

Burger

Berichten: 1594
Lid geworden op: 23 feb 2011 17:05
Hobbies: .

Re: Koekedoe: Manduca gaat opnieuw op reis

Ongelezen bericht door Burger » 01 sep 2012 13:22

en hij is aangekomen. Net ff snel geprobeerd maar was geen succes, eerst maar eens gaan lezen hoe het precies moet (kregen ruggespje niet dicht....)

Plaats reactie