Luierreis Mama i - bij Devia

Voor alle reizende artikelen. Hier kan je dus feedback over diverse artikelen vinden.
Alleen betalende verkopers mogen hier topics starten. Info via sales@dragen-en-voeden.nl.

Moderator: Mod_Forum_Marktplaats

Gebruikersavatar

Naja

Berichten: 197
Lid geworden op: 18 aug 2011 16:16
Hobbies: tijd spenderen met mijn gezin
Locatie: Kinrooi (België)

Re: Luierreis Mama i - bij Devia

Ongelezen bericht door Naja » 07 sep 2012 17:34

Ik mocht normaal ook nog mee in de rij aansluiten [blij] Leuk zo testen! Ik ben vooral benieuwd naar de ones en twos en de strikluiers.
~~Mama van DL1 2/05/2011 en DL2 28/11/2013~~

Stashje: Binana, BB Slen fruitcocktail, DIY Ringsling, Girasol 36, Ellevill organica olai 6, Manduca, R&R kleuter


janet26

Berichten: 173
Lid geworden op: 01 sep 2011 21:27
Hobbies: lezen.

Re: Luierreis Mama i - bij Devia

Ongelezen bericht door janet26 » 08 sep 2012 08:12

De itti bitti heb ik wel onder zijn buikje gedaan, maar er blijft een gapend gat zitten. de one en two's zijn ook wel fijn in gebruik vooral omdat ze klitterband hebben. dat heeft toch wel mijn voorkeur.
de sprookjesluiers houden hier toch niet langer dan 2 of 2,5 uur. de one en two's gaan langer mee. alleen de opening voor de inleggers vind ik erg klein dus de inleggers leg ik er los in.

heb gisteren gewassen met rockin green, wat ruikt dat lekker zeg. luiers/kleding kwamen fris uit de wasmachine dus dat is wel fijn. hangen nu te drogen.

nu heb ik in ieder geval alles kunnen testen wat ik wilde testen.
zal later nog even een kort verslagje maken met mijn favorieten en waarom.

Gebruikersavatar

Naja

Berichten: 197
Lid geworden op: 18 aug 2011 16:16
Hobbies: tijd spenderen met mijn gezin
Locatie: Kinrooi (België)

Re: Luierreis Mama i - bij Devia

Ongelezen bericht door Naja » 19 sep 2012 13:02

Het pakket is aangekomen! Wat een enorme doos seg [biggrin]
Er zitten wel maar 4 fleece inleggertjes meer in. Of er zouden er in de luiers verstopt moeten zijn.

Febe ligt nu in bed met een strikluier. Ik was heel enthousiast, maar het aandoen vind ik toch best moeilijk. Vooral dan om alles nadien in het overbroekje te krijgen. Ik ben zo fan van de kersjes (maat 1) en was er heilig van overtuigd dat dat zou passen, maar helaas. Dan maar snel een broekje van ons zelf genomen. De rest lag nog in de woonkamer.

Ik vind het zo leuk dat ik mee mag testen! Wat zijn die sprookjesluiers mooi!
De ones&twos lijken zo klein. Straks eens proberen of die nog rond de billetjes passen hier, maar ik vrees ervoor.
~~Mama van DL1 2/05/2011 en DL2 28/11/2013~~

Stashje: Binana, BB Slen fruitcocktail, DIY Ringsling, Girasol 36, Ellevill organica olai 6, Manduca, R&R kleuter

Gebruikersavatar

nellie3

Berichten: 2631
Lid geworden op: 07 jun 2012 18:59
Hobbies: dieren, koken, reizen
Locatie: Dordrecht

Re: Luierreis Mama i - bij Devia

Ongelezen bericht door nellie3 » 19 sep 2012 20:47

Kan ik nog meedoen met deze luierreis? Lijkt me heel leuk om te proberen!
Mama van Jari 10.8.2012 en Rozemarijn 29.4.2015

Gebruikersavatar

Topic starter
Mama i

Berichten: 1203
Lid geworden op: 09 aug 2010 21:14
Hobbies: op stap met de kids, zeilen
Locatie: Belgisch Limburg *** draagconsulente *** verkoper ***
Contacteer:

Re: Luierreis Mama i - bij Devia

Ongelezen bericht door Mama i » 19 sep 2012 21:16

Naja schreef:Het pakket is aangekomen! Wat een enorme doos seg [biggrin]
Er zitten wel maar 4 fleece inleggertjes meer in. Of er zouden er in de luiers verstopt moeten zijn.

Febe ligt nu in bed met een strikluier. Ik was heel enthousiast, maar het aandoen vind ik toch best moeilijk. Vooral dan om alles nadien in het overbroekje te krijgen. Ik ben zo fan van de kersjes (maat 1) en was er heilig van overtuigd dat dat zou passen, maar helaas. Dan maar snel een broekje van ons zelf genomen. De rest lag nog in de woonkamer.

Ik vind het zo leuk dat ik mee mag testen! Wat zijn die sprookjesluiers mooi!
De ones&twos lijken zo klein. Straks eens proberen of die nog rond de billetjes passen hier, maar ik vrees ervoor.
Ben je zeker van die fleece-jes? Ik heb ze zelf geteld en het waren er zeker 7. Misschien zijn ze ergens tussenin geraakt?
Ik heb er trouwens 4 nieuwe bamboe inleggers bijgedaan. Deze zijn nog totaal niet gewassen en zullen dus nog niet zo goed absorberen (je ziet het verschil duidelijk met de ene niet nieuwe - de nieuwe zijn geler van kleur). Graag deze inleggers met elke was meewassen zodat ze beter gaan absorberen...
nellie3 schreef:Kan ik nog meedoen met deze luierreis? Lijkt me heel leuk om te proberen!
De reis is nu voor de 2de keer in België, na Naja nog naar 1 persoon. Daarna is het pakket wel beschikbaar als huurpakket in de webshop - ik moet nog even nadenken over de voorwaarden hiervoor, maar als je interesse hebt, stuur ik je die info wel door zodra ik het op punt heb staan. (prijs zal waarschijnlijk gewoon 1 euro per dag zijn en de verzendkosten, 2x6 euro)
Ilse - Mama van Hasse (♀ 06/2006) en Jeren (♂ 08/2009)

draagconsulente regio Lanaken-Hasselt-Maastricht
http://www.mama-i.com - Eco voor kids

Gebruikersavatar

Naja

Berichten: 197
Lid geworden op: 18 aug 2011 16:16
Hobbies: tijd spenderen met mijn gezin
Locatie: Kinrooi (België)

Re: Luierreis Mama i - bij Devia

Ongelezen bericht door Naja » 20 sep 2012 13:36

Ik zit nu op zes fleecejes. Die ene zal ook nog wel ergens uitkomen zeker :-)

Gisteren de ones en twos getest. Na een uurtje al lekken. Hij pastte wel nog (heb je hier graag foto's van eigenlijk?)
Daarna de itti bitti en dat ging wel goed. Geen lekken, past goed, maar ik vind de knoopjes aan de binnenkant zo hard. Zou dat niet storen bij het dragen?
~~Mama van DL1 2/05/2011 en DL2 28/11/2013~~

Stashje: Binana, BB Slen fruitcocktail, DIY Ringsling, Girasol 36, Ellevill organica olai 6, Manduca, R&R kleuter

Gebruikersavatar

Naja

Berichten: 197
Lid geworden op: 18 aug 2011 16:16
Hobbies: tijd spenderen met mijn gezin
Locatie: Kinrooi (België)

Re: Luierreis Mama i - bij Devia

Ongelezen bericht door Naja » 20 sep 2012 22:35

Mijn eigen luiertjes moesten gisteren gewassen, dus vandaar dat ik er ook al twee van het pakket gewassen heb. Wat drogen die itti bitti buitenkanten snel! Ik was bij het drogen ook wel onder de indruk van de ones en twos. Die gaan we dit weekend uitvoeriger testen. Een dagje dezelfde luier lijkt me handiger om er een mening over te vormen.
Het waspoeder rook inderdaad erg lekker, maar na het wassen was er weinig geur meer over. Dat stoort mij persoonlijk niet. Wat me wel stoorde was dat het bakje van het poeder niet helemaal leeg was. Ligt dat aan het poeder of toch aan het machine? Ik heb het hiervoor nooit eerder meegemaakt.

Ik had vanmorgen een easyfit aangedaan naar de onthaalmoeder met de vraag of ze eens wou kijken welke ze leuker vond (deze of mijn eigen BG en Kushie). Geen twijfel mogelijk, 'die van vanmorgen' was echt veel beter [biggrin] Ik weet dus welke ik ga bijkopen.

De manduca test ik trouwens niet, die heb ik zelf ook.

Het totaal van de fleecejes is nog steeds 6 [rolleyes] Waar zou die laatste toch heen zijn? In het weekend halen we nog eens de hele doos leeg hoor.
~~Mama van DL1 2/05/2011 en DL2 28/11/2013~~

Stashje: Binana, BB Slen fruitcocktail, DIY Ringsling, Girasol 36, Ellevill organica olai 6, Manduca, R&R kleuter

Gebruikersavatar

Naja

Berichten: 197
Lid geworden op: 18 aug 2011 16:16
Hobbies: tijd spenderen met mijn gezin
Locatie: Kinrooi (België)

Re: Luierreis Mama i - bij Devia

Ongelezen bericht door Naja » 23 sep 2012 11:50

De Ones & Twos
Eerste indruk: Wat is die klein!
Pasvorm: Verrassend genoeg paste de luier toch rond dochterlief haar billetjes. Zat wel goed vond ik.
Lekken/absorptie: We hebben hem nu verschillende keren getest, met extra inlegger, zonder extra inlegger (bamboe) en telkens is er na een uurtje, anderhalf uur een lek. Hij lijkt me bijgevolg ideaal voor kleine baby's, maar niet voor peuters. Als je per luier 2 bamboe boosters moet kopen, zit je volgens mij aan dezelfde kostprijs als een easyfit. Ik denk ook niet dat het hier zou lukken met 2 inleggers. Dan ga ik hem niet meer dicht krijgen vrees ik.
De melding 'One size, fits most' vind ik wel uitermate grappig :-)
Afbeelding
Afbeelding

Itti Bitti Tutto
Eerste indruk: Deze kenden we al, dus van een eerste indruk was er geen sprake meer.
Pasvorm: Goed, zeker nu we weten dat hij echt heel laag om de billetjes moet.
Lekken/absorptie: Met alle inleggers, houdt hij het zeker 3 uur. Ik blijf alleen twijfelen aan de drukknoopjes.
Afbeelding
Itti bitti tutto

De totsbots bamboozle stretch met Poppolini overbroekje
Eerste indruk: De bamboe kennen we al, we hebben er zelf 2, dus van een eerste indruk was er geen sprake meer. Het poppolini overbroekje zag er mooi uit. Het leek redelijk groot, maar eens om viel dat goed mee.
Pasvorm: Super! Die extra stukjes aan de beentjes zijn toch wel handig.
Lekken/absorptie: Na een dutje niet helemaal verzadigd en ook totaal geen lekken. Als we nog overbroekjes nodig zouden hebben, zou ik deze zeker overwegen.
Afbeelding
Afbeelding

De inlegvellen van popli
Eerste indruk: De popli inlegvellen zijn iets doorzichtiger dan ik gewoon ben. Een beetje een zijdeachtige structuur. Het nadeel vind ik dat ze geplooid uit de doos komen. Dat maakt het plooien (nodig want ze zijn te groot voor de luiers) wat ingewikkelder.
Pasvorm: Te lang voor de meeste luiers waardoor naar binnen vouwen nodig is..
Conclusie: Ik ben meer fan van de dingen op rol

De inlegvellen van disana
Eerste indruk: Ze zijn iets groter dan de inlegvellen die ik nu gebruik. De structuur is wel mooi. Het lijkt op zachter toiletpapier.
Pasvorm: Te lang voor de meeste luiers waardoor naar binnen vouwen nodig is..
Conclusie: Goed!

De Rocking Green (wasmiddel)
Eerste indruk: Het ruikt redelijk fris.
Na gebruik: De geur blijft niet in de luiers hangen, maar er zit wel nog een restje in het bakje van mijn wasmachine. Dat doen de andere poeders niet.

DeTots Bots potion (wasmiddel)
Eerste indruk: Redelijk neutrale geur.
Na gebruik: De geur blijft niet in de luiers hangen. Verder geen verschil met andere waspoeders.

Het luieremmerpoeder
Eerste indruk: Ruikt lekker als je ermee schudt
Na gebruik: Ik zou dit niet gebruiken. Ik merk geen verschil als de emmer open gaat. Mijn teatree druppeltjes die ik normaal gebruik zorgen voor een betere geur.
~~Mama van DL1 2/05/2011 en DL2 28/11/2013~~

Stashje: Binana, BB Slen fruitcocktail, DIY Ringsling, Girasol 36, Ellevill organica olai 6, Manduca, R&R kleuter

Gebruikersavatar

Devia

Berichten: 2895
Lid geworden op: 14 feb 2012 23:54
Hobbies: van alles

Re: Luierreis Mama i - bij Devia

Ongelezen bericht door Devia » 23 sep 2012 18:42

Wat betreft de inlegvellen, die heb ik laatst ( na de reis, tijdens de reis gebruikten we even onze eigen vellen ivm luieruitslag) nog uitgeprobeerd.

Voor ons zijn ze allemaal te groot, dus de krent die ik ben knip ik de disana's in 2en en de popli in 4 :P Kunnen ze een stuk langer mee.
(Ik ben dus fan van popli, meer vliesjes voor de zelfde prijs [whistle] )
DL1'11 DL2'15


lks330

Berichten: 88
Lid geworden op: 04 jul 2012 22:52
Hobbies: Wasbaar luieren
Locatie: Utrecht

Re: Luierreis Mama i - bij Devia

Ongelezen bericht door lks330 » 23 sep 2012 21:30

Ik zou graag aansluiten.
DL december 2010, ZL maart 2012

Gebruikersavatar

Naja

Berichten: 197
Lid geworden op: 18 aug 2011 16:16
Hobbies: tijd spenderen met mijn gezin
Locatie: Kinrooi (België)

Re: Luierreis Mama i - bij Devia

Ongelezen bericht door Naja » 25 sep 2012 21:01

Devia schreef:Wat betreft de inlegvellen, die heb ik laatst ( na de reis, tijdens de reis gebruikten we even onze eigen vellen ivm luieruitslag) nog uitgeprobeerd.

Voor ons zijn ze allemaal te groot, dus de krent die ik ben knip ik de disana's in 2en en de popli in 4 :P Kunnen ze een stuk langer mee.
(Ik ben dus fan van popli, meer vliesjes voor de zelfde prijs [whistle] )
Ik heb de popli nu ook in 2 geknipt. Als je ze in 4 knipt, halveer je ze ook in de lengte of hoe moet ik dat zien ?
~~Mama van DL1 2/05/2011 en DL2 28/11/2013~~

Stashje: Binana, BB Slen fruitcocktail, DIY Ringsling, Girasol 36, Ellevill organica olai 6, Manduca, R&R kleuter

Gebruikersavatar

Devia

Berichten: 2895
Lid geworden op: 14 feb 2012 23:54
Hobbies: van alles

Re: Luierreis Mama i - bij Devia

Ongelezen bericht door Devia » 25 sep 2012 21:16

Nee, ik knip allevier dezelfde richting op. Wat eerst de breedte was wordt dan dus de lengte.
DL1'11 DL2'15

Gebruikersavatar

Naja

Berichten: 197
Lid geworden op: 18 aug 2011 16:16
Hobbies: tijd spenderen met mijn gezin
Locatie: Kinrooi (België)

Re: Luierreis Mama i - bij Devia

Ongelezen bericht door Naja » 02 okt 2012 16:58

Wat blijven die vellen mooi in de was! Vanaf nu ook mijn favoriet. Merci voor de tip Devia!
~~Mama van DL1 2/05/2011 en DL2 28/11/2013~~

Stashje: Binana, BB Slen fruitcocktail, DIY Ringsling, Girasol 36, Ellevill organica olai 6, Manduca, R&R kleuter

Gebruikersavatar

Devia

Berichten: 2895
Lid geworden op: 14 feb 2012 23:54
Hobbies: van alles

Re: Luierreis Mama i - bij Devia

Ongelezen bericht door Devia » 02 okt 2012 17:46

Ik merk nu wel dat in 4en knippen voor fuzzibunz genoeg was, maar de nieuwe easyfits die ik heb zijn te breed voor een 1/4 vel, daar gebruik ik nu 1/3 vel voor :)
DL1'11 DL2'15


hadas

Berichten: 935
Lid geworden op: 05 jul 2013 14:20
Hobbies: Internetten, lezen en sporten
Locatie: zuid-oost friesland

Re: Luierreis Mama i - bij Devia

Ongelezen bericht door hadas » 09 sep 2013 20:47

Mag ik ook nog mee doen?

Ik ben nog opzoek naar wat andere luiers en dit is wel een heel leuk pakket.
dl 08-2012 en zl 05-2014

Plaats reactie