Luierreis Mama i - bij Devia

Voor alle reizende artikelen. Hier kan je dus feedback over diverse artikelen vinden.
Alleen betalende verkopers mogen hier topics starten. Info via sales@dragen-en-voeden.nl.

Moderator: Mod_Forum_Marktplaats


janet26

Berichten: 173
Lid geworden op: 01 sep 2011 21:27
Hobbies: lezen.

Re: Luierreis Mama i - bij ikkeislaura

Ongelezen bericht door janet26 » 22 aug 2012 15:01

hoi dames,

ik mag ook nog mee met de reis, heb er veel zin in. ben ook wel benieuwd naar de itti bitti's of ze ook geschikt zijn voor mijn keretje met best wel dikke beentjes.
ik moet nog even geduld hebben maar ik lees graag even mee over jullie ervaringen/meningen.

de manduca dat is een draagzak? tot welke leeftijd kun je die gebruiken?
ik wil hem wel eens uitproberen.

oh ja de easyfits, daar heb ik er nu zelf 7 van, maar vouwen jullie die inlegger ook zo dat je bv voor een jongetje aan de voorkant extra absorbtie hebt? of maakt dat niks uit?

ik kom later nog eens langs, succes met testen.

Gebruikersavatar

ikkeislaura

Berichten: 4035
Lid geworden op: 23 sep 2010 12:08
Hobbies: Mama zijn, zingen, lezen.
Locatie: Vroomshoop

Re: Luierreis Mama i - bij ikkeislaura

Ongelezen bericht door ikkeislaura » 28 aug 2012 15:58

Zo. De doos is vanmorgen op de post gedaan. Ik was gisteren met mijn kinderwagen vol pakketjes naar het postkantoor gegaan stond er: na 12 uur gesloten! [headbang] Dus kon ik weer terug met mijn wiebelwagen :)

Voor de volgende: Ik heb er een busje Mio Fresh in gedaan. Luierwaspoederversterker (woei, wat een prachtig woord voor galgje!) Als je er belang bij hebt, mag je het hebben :) Zo niet mag het door naar de volgende en als het uiteindelijk bij Mama I uitkomt mag het in de vuilnisbak :) Ik gebruik het nooit, de zon is goed genoeg voor mij :)

Mijn uitgebreide review:
- 5 nieuwe Easyfits (met sprookjesprint), waarvan 3 met klittenband, 2 met drukknoopjes
WAUW, wat een mooie luiers!! En wat zijn ze mooi dun en soepel! Ik ben helemaal verliefd op deze prachtige luiers. De pasvorm is perfect al is klittenband inderdaad beter af te stellen dan de drukknoopjes. Maar toch zou ik ze liever in drukknoopjes hebben! *sparengaat*
- 5 Ones&Twos (wit) + 5 inleggers
Fijne luier, geen enkele keer lekkage gehad bij mijn dikkebillengrotekont dame. Hield het gemakkelijk 5 uur uit met maar 1 inlegger, maar mijn meisje is geen grote plasser overdag. Jammer dat ze zo 'laag' zijn, ze kreeg ze nu mooi om op de grootste stand. Maar omdat ze echt een grote kont heeft ben ik bang dat ze snel een bouwvakkersdecollete zouden laten zien als ze iets groter is.
- 5 Bamboozle Stretch maat 2 + 5 inleggers met drukknopen (ecru)
Niet gebruikt want heb ik zelf. Superslurper, al moet ik wel extra boosten voor de nacht. Ik vind de oude bamboozles leuker, omdat die een paar vrolijke kleurtjes hebben!
- 5 Flexitots maat 2
Droogt pakken sneller dan de bamboozle! Alleen kreeg ik het idee dat het een stuk minder ademde dan de bamboozles. Ik laat mijn kleine meisje regelmatig in een luier zonder overbroekje rondtijgeren, zodat er even weer frisse lucht bij haar billen komt. Ze heeft namelijk nogal snel last van 'smetplekken' in de rillen van haar billen en in de lies. Dit lost dat probleem mooi op zonder dat ze haarzelf helemaal onder plast en poept wanneer ze zonder luier zou liggen ;) Maar met deze luiertjes zonder overbroekje voelden haar billen net zo warm en klam aan als dat ze wel een overbroekje aan had. Zou dat misschien komen omdat het geen natuurlijk materiaal is? Verder gebruik ik namelijk alleen katoenen luiers of bamboe.
Oja, 2 keer 's nachts aangehad maar wel geboost! Hield het super!
- 3 Itti Bitti Tutto (2x ecru + 1x zilver) + 3x3 inleggers met drukknopen (1 set bestaat uit 3 inleggers)
Geprobeerd, in gepoept en niet gelekt! Zat eigenlijk erg goed, op het gapende bij haar rug na, maar na uitleg van Lanai opnieuw geprobeerd en zat geweldig! Maar toch niet helemaal mijn luier, ik zou ze niet voor haar bestellen ;) Maar ze hielden de ontlasting goed binnen, en deze kon ze ook ruim 5 uur aan zonder lekkage.
- 1 Tots Bots overbroekje maat 1 (print) en 1 in maat 2 (wit) - je zal hier duidelijk verschil merken in materiaal - de witte zijn hetzelfde als de effen kleuren in de webshop - de prints zijn allemaal ongeveer hetzelfde van dikte.
De witte had ik zelf in huis en net verkocht. Ik heb liever broekjes met gussets. Voor de flexitots toch het aardbeienbroekje eens gepakt en het sluit prachtig aan bij een totsbots. Zo kan het ook! Maar niet geschikt voor mijn motherease's, die zijn te breed.
- 1 Popolini overbroekje maat M (print) en 1 in maat L (wit)
van popolini alleen het printbroekje gebruikt en zeer tevreden :) Hielden alles goed binnen, geen lekkages gehad.
- 3 Disana strikluiers met 3 katoenen (80x80cm) en 3 molton (40x40cm) inleggers
Geprobeerd, maar niets voor ons.. Mijn kleine meisje wiebelt zoveel dat ik in de knoop kwam met de strikjes. De katoenen inlegger werd direct afgepakt door DL en die trok ze over haar hoofd. Mooie dunne doek, dus ik was niet bang dat ze er niet onder kon ademen :) (Dl heeft graag doeken over haar hoofd wanneer ze moe is)
- 3 ecokatoenen inleggers (zandlopervorm)
Gebruikt als booster in de flexitots. Maakt wel een dik pakket van de luier.
- 5 bamboe inleggers
herkenbare inlegger, die zit ook in de stretch. Fijne extra inlegger, toch maar een paar van aanschaffen. Scheelt een hoop volume aan dr billen.
- 7 fleece inleggertjes (ook te gebruiken in de plaats van luiervlies - wasbaar)
Fijn! Ik was sceptisch want normaal reageert ze te heftig op fleece (zelfgemaakte inleggers van een fleece deken), maar hiermee helemaal niets! zodra we beginnen met vast voedsel hier ook eens wat van bestellen!
- 1 rol Disana luiervlies
Net wat iemand al zei: het leek net keukenrol! Maar blijft goed in de was itt wat ik al heb liggen hier. Ik kon gerust 3 keer hetzelfde velletje gebruiken voordat ik het echt weg moest gooien.
- 1 doos popli
En hier ben ik helemaal verliefd op geworden! Wat een mooie dunne doekjes en wat zijn ze ontzettend stevig! Wel groot, maar dan knip ik ze lekker doormidden. Er zat nog een half inleggertje in een luier, die is mee in de was gegaan en toen nog 2 keer gebruikt. Dus geen idee hoevaak die is gebruikt, maar 3 keer haalde die met gemak en nog was het een goed en stevig velletje!
- 2 luierzakken van popolini (afsluitbaar met drukknoopje)
Handig! We gingen de dag na aankomst van de luiers zwemmen bij het Hulsbeek en hierin kon ik mooi mijn natte luiers bewaren.
- 1 wasnet (afsluitbaar, om de strikluiers in te wassen)
- 1 pak Rockin'Green Hard Rock Lavender Mint Revival (afsluitbaar) en 1 pak TotsBots Potion (verpakt in een afsluitbare plastic zak)
Fan van RG! Wat ruikt dat heerlijk! En normaal als ik mijn luierwas uit de machine haal en in de droger stop ruikt het behoorlijk in de bijkeuken (wel schoon ofzo ik kan het niet goed uitleggen), maar met RG dus helemaal niet he! Gewoonweg super! En de luieremmerpoeder is ook [thumbright] dus ik mag van mijzelf bestellen zodra neutral op is :)

Manduca heb ik niet geprobeerd, die hebben we zelf al ;) En daar ben ik sowieso al fan van aangezien ik die vrij veel pak :D

Bedankt voor het uitproberen! Ik vond het erg leuk!
Trotse mama van drie boefjes en het zusje [mrgreen]

Gebruikersavatar

Devia

Berichten: 2895
Lid geworden op: 14 feb 2012 23:54
Hobbies: van alles

Re: Luierreis Mama i - bij ikkeislaura

Ongelezen bericht door Devia » 28 aug 2012 16:21

Oeh, dan zijn ze dus morgen hier, leuk! :D Ik ga weer even een dag voor de brievenbus kamperen [blij]
DL1'11 DL2'15

Gebruikersavatar

Devia

Berichten: 2895
Lid geworden op: 14 feb 2012 23:54
Hobbies: van alles

Re: Luierreis Mama i - bij ikkeislaura

Ongelezen bericht door Devia » 29 aug 2012 12:29

Ze zijn binnengekomen, maar DL zit nog op het KDV. Ik heb in ieder geval alles vast uitgepakt om te bekijken.

Eerste indruk van het zien en voelen:

Manduca: ik weet niet zeker of die me gaat passen. Ik heb hem helemaal strakgetrokken op mijn buik, maar het schuift wel heel makkelijk. Maar misschien gaat dat anders als DL erin zit. Dat gaan we vanavond even proberen.

Itti bitti tutto: Hellup wat een knoopjes en gedoe. Dat wordt even uitvissen hoe ze het beste zitten. Gebruik je standaard alledrie de inleggers daar, of is het normaal om er wat uit te laten? Ik vind het zo'n vreselijk dik pak worden namelijk.
De strikluiers laat ik denk ik maar voor wat ze zijn. Verschonen is al niet mn hobby, dus ik denk dat ik dat echt teveel gedoe vind.

Voor de rest wordt het denk ik even uitvissen welke knoopjes waar horen, of dat ze niet dicht hoeven. Das weer een beetje het nadeel van luieren met een niet-pasgeborene, dan begin je niet standaard op de kleinste stand.
DL1'11 DL2'15

Gebruikersavatar

Topic starter
Mama i

Berichten: 1203
Lid geworden op: 09 aug 2010 21:14
Hobbies: op stap met de kids, zeilen
Locatie: Belgisch Limburg *** draagconsulente *** verkoper ***
Contacteer:

Re: Luierreis Mama i - bij ikkeislaura

Ongelezen bericht door Mama i » 30 aug 2012 00:55

Dankjewel ikkeislaura voor de heel uitgebreide review. Leuk om te lezen!

Devia, ik pas de flow even aan, je mag dus ook een dagje later versturen zodat je toch een volle week hebt om te testen...
Ilse - Mama van Hasse (♀ 06/2006) en Jeren (♂ 08/2009)

draagconsulente regio Lanaken-Hasselt-Maastricht
http://www.mama-i.com - Eco voor kids


janet26

Berichten: 173
Lid geworden op: 01 sep 2011 21:27
Hobbies: lezen.

Re: Luierreis Mama i - bij Devia

Ongelezen bericht door janet26 » 30 aug 2012 09:33

ik ben toch ook wel erg benieuwd naar de luiertjes hoor.
de easyfits die ik nu heb (ze zijn van 100% bamboe, 50/50 en een oudere variant fluffy is 100% poleyster) gaan toch niet langer mee dan 2 uren zonder lekken. ze zijn dan ook behoorlijk nat moet ik zeggen. blijkbaar plast mijn zoontje erg veel?

vanmorgen heeft hij om 7 uur een luier omgekregen, hij had om 9 uur gepoept maar toen ik hem verschoonde waren de randjes van de romper al nat, en ook de luier van voor naar achter nat. met een extra inlegger houd het ook niet veel langer.

ik heb wel bamboozles voor overdag gehad (die liggen nog in de kast) maar ik vind dat toch zo'n dik pakket. voordeel is wel dat ze gewoon de hele ochtend mee kunnen. nooit lekkage mee gehad. toch vind ik qua pasvorm de easyfits beter omdat ze fijner aansluiten en mooi slank zijn. nu hebben mijn 2 dochters nog vakantie dus ben ik praktisch wel de hele dag thuis om mijn zoontje te verschonen, maar als ze straks naar school gaan zit ik wat beperkter in tijd. als ik mijn zoontje dan om 10 uur heb verschoont zou ik het voor 12 uur nog eens moeten doen om ervoor te zorgen dat de luier tot half 2 smiddags mee kan (omdat ik tijdens de luchpauze thuis geen tijd heb om te verschonen, en ik ben om half 2 ongeveer weer terug als de kinderen naar school zijn gebracht).

ik wil in ieder geval de itti bitti's gaan testen en kijken of die langer mee gaan, ook de bamboozles stretch om te kijken of die slanker vallen dan de oude bamboozles.

ik moet nog even wachten, maar ik zal uitgebreid gaan testen, ook de nieuwe easyfits (die heb ik nog niet) om te kijken of die het langer volhouden dan 2 uren.

tot scrhijfs

Gebruikersavatar

Devia

Berichten: 2895
Lid geworden op: 14 feb 2012 23:54
Hobbies: van alles

Re: Luierreis Mama i - bij Devia

Ongelezen bericht door Devia » 03 sep 2012 22:38

sorry, had pm moeten zijn.
DL1'11 DL2'15


janet26

Berichten: 173
Lid geworden op: 01 sep 2011 21:27
Hobbies: lezen.

Re: Luierreis Mama i - bij Devia

Ongelezen bericht door janet26 » 05 sep 2012 16:21

zo de luiers zijn binnen, leuk om te kijken wat er allemaal in zit.
ik zal vanavond de inhoud even controleren en de luiers klaarmaken voor gebruik, dan kan ik morgenochtend meteen van start. Ik ga de luiers per soort uittesten, dus de ene dag itti bitti, andere dag easytist enz enz.
hier gebruiken we snachts wegwerp dus de andere luiers 2delig ga ik gewoon voor overdag gebruiken.
de strikluiers zal ik niet gaan testen want die heb ik in het verleden al eens gebruikt en met een wiebelende dreumes is dat niet zo handig.
de draagdoek lijkt me ook erg leuk om uit te testen dus daar ga ik mijn man in het weekend maar even bij vragen.

in ieder geval is de doos goed aangekomen en ga ik morgen van start.
als het lukt zal ik elke avond even een berichtje posten over de luiers die ik gebruikt heb.

tot snel

Gebruikersavatar

Devia

Berichten: 2895
Lid geworden op: 14 feb 2012 23:54
Hobbies: van alles

Re: Luierreis Mama i - bij Devia

Ongelezen bericht door Devia » 05 sep 2012 16:26

Fijn dat het aangekomen is!

Sorry dat ik nog geen recentie heb gepost van alles. Ik zal proberen het een vd komende dagen te doen.
DL1'11 DL2'15


janet26

Berichten: 173
Lid geworden op: 01 sep 2011 21:27
Hobbies: lezen.

Re: Luierreis Mama i - bij Devia

Ongelezen bericht door janet26 » 05 sep 2012 19:59

De hele doos leeg, en de luiertjes gevouwen en klaar om mee naar boven te nemen vanavond.
de easyfits met drukknopen blijven in de doos want daar kan ik echt niet mee overweg, ik vind die drukknopen zo stijf dicht gaan, de drukknoopjes van de itti bitti's gaan goed open en dicht dus die ga ik zeker proberen.

de easyfits ga ik eerst zonder extra inlegger proberen en later in de week nog eens met 1 extra inlegger.
de inleggers van de one en two's heb ik er los ingelegd want ik vind de opening toch echt heel krap
De one en two's lijken maar heel klein, maar die worden laag gedragen neem ik aan?
de flexitots vind ik erg dun en flexibel (daarom heten ze vast flexitots) ook lekker zacht.

morgenavond horen jullie weer van me.

Gebruikersavatar

Devia

Berichten: 2895
Lid geworden op: 14 feb 2012 23:54
Hobbies: van alles

Re: Luierreis Mama i - bij Devia

Ongelezen bericht door Devia » 05 sep 2012 23:42

Ivm RSI houd ik de post zo kort mogelijk. Ik probeer de computer zoveel mogelijk te mijden (wat hopeloos faalt), maar als ik het nu niet post dan ga ik het helemaal vergeten.

Bamboozle stretch en flexitots:
Mijn eerste ervaring met een tweedelig (zo noem je dat toch, als er overbroekje bij zit?) systeem. Opzich vaak goede ervaringen gehoord, maar ik vond het erg gedoe. DL is zo'n kind dat gelijk met dr handjes 'naar beneden' gaat zodra luier los gaat. Niet handig wanneer ik dus enkel pas het overbroekje los heb en ze dus in de volle natte luier grijpt.
Daarnaast vind ik het extra gedoe, ben geen fan van verschonen. Het enige wat mij kon overhalen was wanneer DL er de nacht mee door kon halen. Wat miserabel faalde, maarja, misschien was dat ook niet ene heel eerlijke kans voor een wasbare luier.
Ook is droogtijd idd heel lang. Had ze zondag gewassen en te drogen gelegd, dinsdag voor verzenden waren ze nog vochtig. Moest dus even snelsnel in de zon, deed een hoop goed, maar duurt dus écht lang als je binnen droogt.

Easyfit:
Ik ben verliefd! Gek op sprookjes, prachtige luiers, makkelijk, handig, klittenband is fijn! Eentje doorgelekt, maar dat was volgensmij toen ik hem zonder extra inlegger deed. Ook zijn ze lekker breed, zodat ik de inlegvliesjes eindelijk eens niet hoef op te vouwen voor ik het in de luier doe.
Droogt erg snel, natuurlijk erg handig dat inlegger eruit kan. Wassen op 60 is ook fijn!

Itti Bitti Tutto.
Haatliefdeverhouding zou het best omschrijven denk ik. Verliefd op de zachte aaibare buitenlaag, haat op de drukknoopjesinleggers.Wat een smal dik pak is het, in zoverre dat de elastieken niet eens mooi om DLs beentjes sloten. Nite handig met billenschuiver, dan heeft luier juist extra nodig. En als je een goede poepluier hebt zit het in álle lagen [flauwte]

Onetwo's:
Handig, simpel, fijn. Maar ik ben zo iemand die gek is op kleurtjes (zie voorliefde voor fuzzibunz en easyfits) dus wit was wel even heel erg... wit.
Luiers voelden heel erg synthetisch aan. Ook met de juste (neem ik aan, minst synthetische) kant boven. Volgensmij was dit de gene waar al een soort van inlegger iets in leek te zitten? Was al erg dik zonder inlegger.
Was verder prima in gebruik, maar lekte volgensmij ook vrij snel door. Of dl was weer eens door de kattenwaterbakjes heen geschoven. Hebben dr 2x vaker moeten verschonen, maar konden er niet achter komen welk vd 2 mogelijkhedn het was.

Strikluiers: Niet gebruikt. Geen fan van verschonen,dus deze ging ik ook gewoon niet proberen.

De extra inleggers weinig gebruikt. Voornamelijk alleen de inleggers die bij de luier zelf hoorden.

Overbroekjes: Schattig, maar onhandig. Luiers met overbroekjes is gewoon niet ons ding, gezien we al AIO gewend waren.

Conclusie: Gezien easyfits zo goed bevielen gaan we onze stash daardoor vervangen. Ook komt er een manduca hier wonen, hoewel voornamelijk voor mn vriend. Ik ben er eigenlijk net te klein voor, heupband past niet goed.

't speciale wasspul heb ik nog niet gebruikt. Ik heb van beide zakken een beetje, voor 1 wasbeurt, apart bewaard, gezien ik het een keer op een luier-only-was wil gebruiken. De hele week heb ik de luiers steeds met de normale kleding meegewassen, dus dat ging even niet.
Kunnen ze uberhaupt kwaad op gewone kleding, die wasmiddelen? Ik ben echt een wasnoob, so...

Luierreis was fijn, leuk. Nu nog even mijn portemonnee lief aankijken.

Edit: Hm. Post zo kort mogelijk zei ik. Ook dat faalt miserabel zo te zien [whistle]
DL1'11 DL2'15

Gebruikersavatar

Topic starter
Mama i

Berichten: 1203
Lid geworden op: 09 aug 2010 21:14
Hobbies: op stap met de kids, zeilen
Locatie: Belgisch Limburg *** draagconsulente *** verkoper ***
Contacteer:

Re: Luierreis Mama i - bij Devia

Ongelezen bericht door Mama i » 05 sep 2012 23:59

Wat een korte review! [cheesygrin]

Hier ook even kort:
- 2-delig: kan me voorstellen dat het niet handig lijkt als je AIO gewend bent

- IttiBitti: heel persoonlijk wat mensen van deze luier vinden. Bij ons werkten ze ook niet goed. Blijkbaar passen ze sommige kindjes goed, anderen niet (of doen we het gewoon allemaal verkeerd ;o)

- Ones&Twos bestaan ook in kleurtjes (gewoon effen)

Bedankt, Devia.

Veel testplezier aan Janet26
Ilse - Mama van Hasse (♀ 06/2006) en Jeren (♂ 08/2009)

draagconsulente regio Lanaken-Hasselt-Maastricht
http://www.mama-i.com - Eco voor kids


janet26

Berichten: 173
Lid geworden op: 01 sep 2011 21:27
Hobbies: lezen.

Re: Luierreis Mama i - bij Devia

Ongelezen bericht door janet26 » 07 sep 2012 09:15

De eerste wasbare luierdag is voorbij, ik heb gisteren de 2deligge luiers getest.
de flexitots en de bamboozles stretch.

-flexitots vind ik een mooie slanke en soepele luier, blijft goed droog en geen lekkage mee gehad, ik heb er het witte tots bot overbroekje bij gebruikt, die vond ik ook lekker soepel. ben er erg tevreden over.

-Bamboozles stretch is ook goed bevallen, maar is niet zo soepel als de flexitots, een voordeel met de nieuwe variant en de oude vind ik toch wel de andere klitterbandstrips, die zijn een stuk dunner en snijden ook niet zo in de beentje van mijn zoontje.

als ik een keuze zou moeten maken tussen deze twee lueirs dan zou ik toch voor de flexitots gaan, vooral omdat ze zo lekker soepel en zacht zijn.

nu heb ik mijn zoontje in een mooie sprookjesluier gestop, zal vandaag de sprookjes luiers en de itti bitti gaan testen.


janet26

Berichten: 173
Lid geworden op: 01 sep 2011 21:27
Hobbies: lezen.

Re: Luierreis Mama i - bij Devia

Ongelezen bericht door janet26 » 07 sep 2012 12:10

vanmorgen begonnen met de sprookjesluier, ik wilde hem wat langer omlaten maar mijn zoontje had gepoept, mooi binnen de luier gebleven, ik heb een fleece inlegger gebruikt dus ik kon het zo afschudden in de wc.

ik was wel erg benieuwd naar de itti bitti's maar die sluiten niet mooi aan bij de buik, helemaal niet eigenlijk. ik hou een heel gapend gat over, de sidesnaps krijg ik ook niet verder dicht want mijn zoontje heeft een bol buikje. heb die weer aan de kant gelegd en nu heeft hij weer een sprookjesluier om.

later op de dag maar de one en two's proberen, kijken hoe dat gaat.

Gebruikersavatar

Lanai

Berichten: 5850
Lid geworden op: 14 dec 2011 12:36
Hobbies: Koken
Contacteer:

Re: Luierreis Mama i - bij Devia

Ongelezen bericht door Lanai » 07 sep 2012 13:29

janet26 schreef:vanmorgen begonnen met de sprookjesluier, ik wilde hem wat langer omlaten maar mijn zoontje had gepoept, mooi binnen de luier gebleven, ik heb een fleece inlegger gebruikt dus ik kon het zo afschudden in de wc.

ik was wel erg benieuwd naar de itti bitti's maar die sluiten niet mooi aan bij de buik, helemaal niet eigenlijk. ik hou een heel gapend gat over, de sidesnaps krijg ik ook niet verder dicht want mijn zoontje heeft een bol buikje. heb die weer aan de kant gelegd en nu heeft hij weer een sprookjesluier om.

later op de dag maar de one en two's proberen, kijken hoe dat gaat.
kijk even op youtube de video van itti bitti. De luier valt volledig onder de buik
Peutermonster 10-2011, babyman 10-2013
Lees over mijn avonturen als ambachtelijk huisvrouw http://www.leesvoer.net

Plaats reactie