Ooiebeest HoodieTai op reis!

Voor alle reizende artikelen. Hier kan je dus feedback over diverse artikelen vinden.
Alleen betalende verkopers mogen hier topics starten. Info via sales@dragen-en-voeden.nl.

Moderator: Mod_Forum_Marktplaats

Gebruikersavatar

surfbabe

Berichten: 1715
Lid geworden op: 08 jul 2011 14:57
Hobbies: windsurfen, yoga
Locatie: Friesland

Re: Ooiebeest HoodieTai op reis!

Ongelezen bericht door surfbabe » 06 jul 2012 21:36

Ik denk dat de hoodie tai meer te vergelijken is met de baby wompat. Die heb ik namelijk en ik vond ze qua maat bijna hetzelfde (misschien de wompat nog een iets hogere rug).
mem van J (sept 2011), B (mei 2014) en V (aug 2016)

Gebruikersavatar

biancajaycee

Berichten: 360
Lid geworden op: 01 apr 2012 20:15
Hobbies: knuffelen met me dochter
Locatie: noord-holland 023
Contacteer:

Re: Ooiebeest HoodieTai op reis!

Ongelezen bericht door biancajaycee » 06 jul 2012 21:47

Ik doe niet mee met de reis maar waar blijven de foto's [dontknow]
Ik vind deze hoodie namelijk erg gaaf! En ben benieuwd hoe iedereen hem vind dragen en hoe die staat natuurlijk [redface]
Jaycee-lee (4 sept 2011) Nino (22 juli 2014)

Gebruikersavatar

Yunyah

Berichten: 1255
Lid geworden op: 06 sep 2011 19:00
Hobbies: Dingen Maken
Locatie: Assen

Re: Ooiebeest HoodieTai op reis!

Ongelezen bericht door Yunyah » 08 jul 2012 21:05

Sorry MamaMarije ik heb hem al ingepakt...had hier niet meer gelezen [redface] Misschien kan degene na mij hem meten? Heel slim, ik had hem erin, pen voor het adres...ehhhh waar moet hij heen?! [doh] Helemaal vergeten!

En is de baby Wompat nóg hoger!? [eeks] Deze drager was voor zl wat te smal (krijg hem met geen mogelijkheid van knie tot knie en zl is zelfs een smalle baby...maar wel lange benen zal dat het zijn??) maar ook aan de hoge kant... Maar: een mt kun je omslaan!
Moeder van J - 08.2011


mamaMarije

Berichten: 13408
Lid geworden op: 05 jul 2011 19:18
Hobbies: ..
tag: .

Re: Ooiebeest HoodieTai op reis!

Ongelezen bericht door mamaMarije » 08 jul 2012 21:30

Yunyah schreef:Sorry MamaMarije ik heb hem al ingepakt...had hier niet meer gelezen [redface] Misschien kan degene na mij hem meten? Heel slim, ik had hem erin, pen voor het adres...ehhhh waar moet hij heen?! [doh] Helemaal vergeten!

En is de baby Wompat nóg hoger!? [eeks] Deze drager was voor zl wat te smal (krijg hem met geen mogelijkheid van knie tot knie en zl is zelfs een smalle baby...maar wel lange benen zal dat het zijn??) maar ook aan de hoge kant... Maar: een mt kun je omslaan!
hoe lang is jouw zoontje?
Want hier een ukje van 75 cm/ kledingmaat 74/80 (soms een shirtje 86).

Heb zelf dus een medium wompat en daar mist hij duidelijk nog een paar cm's voor [lol] .

Gebruikersavatar

mamates

Berichten: 2721
Lid geworden op: 01 aug 2011 12:52
Hobbies: huisdieren, koken, naaien
Locatie: Groningen

Re: Ooiebeest HoodieTai op reis!

Ongelezen bericht door mamates » 08 jul 2012 22:40

O ja, foto's!
Je ziet dat zl er wel mooi in zit. Het zat ook lekker voor mijzelf en voor hem ook leek me. De stof komt misschien net niet tot in zn knieholtes, maar dat was niet storend ofzo.

De foto's zijn weer scheef, maar dat heb ik wel vaker.. [dontknow]

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar

biancajaycee

Berichten: 360
Lid geworden op: 01 apr 2012 20:15
Hobbies: knuffelen met me dochter
Locatie: noord-holland 023
Contacteer:

Re: Ooiebeest HoodieTai op reis!

Ongelezen bericht door biancajaycee » 08 jul 2012 22:48

Hij is gaaf!!
Jaycee-lee (4 sept 2011) Nino (22 juli 2014)

Gebruikersavatar

Topic starter
Wic

Berichten: 7228
Lid geworden op: 19 mei 2009 21:12
Hobbies: geen tiet veur ;-)
tag: Stampvoetend Piepkuiken: IK WIL KNALROZE!!
Locatie: ***Gecertificeerd draagdoekconsulente omgeving Harderwijk*** ******Draagdoekverkoper******
Contacteer:

Re: Ooiebeest HoodieTai op reis!

Ongelezen bericht door Wic » 09 jul 2012 22:01

*pakt laptop overdwars* [mrgreen]

Superleuk, bedankt voor de foto's!
Afbeelding Afbeelding
www.Ooiebeest.nl - Voor Draagconsulten, Workshops, Draagdoeken & Ergonomische Dragers

Gebruikersavatar

mamates

Berichten: 2721
Lid geworden op: 01 aug 2011 12:52
Hobbies: huisdieren, koken, naaien
Locatie: Groningen

Re: Ooiebeest HoodieTai op reis!

Ongelezen bericht door mamates » 09 jul 2012 22:59

Ja, hij is echt leuke he!
Ik had hem in huis toen NL de eerste wedstrijd van het EK moest spelen, had in de planning om met oranje kleding en deze meitai en rood wit blauw bloemenkrans te gaan kijken met vrienden, maar helaas hadden we allemaal buikgriep en zaten thuis op de bank...
Was er wel echt DE drager voor geweest he!
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar

biancajaycee

Berichten: 360
Lid geworden op: 01 apr 2012 20:15
Hobbies: knuffelen met me dochter
Locatie: noord-holland 023
Contacteer:

Re: Ooiebeest HoodieTai op reis!

Ongelezen bericht door biancajaycee » 10 jul 2012 09:42

Hahaha ja dat was wel passend geweest [cheesygrin]

Ik heb de ssc ervan maar vind de hoodie toch ook wel erg makkelijk.
Jaycee-lee (4 sept 2011) Nino (22 juli 2014)


mamaMarije

Berichten: 13408
Lid geworden op: 05 jul 2011 19:18
Hobbies: ..
tag: .

Re: Ooiebeest HoodieTai op reis!

Ongelezen bericht door mamaMarije » 11 jul 2012 10:05

Koeiebeest is hier aangekomen [cheer] .
Bedankt Yunyah voor het brengen.

Nog nooit een mei tai gebruikt, maar geloof dat het met de beschrijving wel moet gaan lukken, zag al snel even dat mocht deze te groot/hoog zijn in de handleiding dat een keertje omslaan een optie is, dus moet vast gaan lukken denk ik haast.
Heb zo'n vermoeden dat ZL3 vaak deze drager gaat kiezen vanwege het stofje (hij kiest vaak de doek/drager waar ZL4 in vervoerd zal gaan worden).

Ben zelf erg benieuwd hoe het zal dragen.

Gebruikersavatar

Yunyah

Berichten: 1255
Lid geworden op: 06 sep 2011 19:00
Hobbies: Dingen Maken
Locatie: Assen

Re: Ooiebeest HoodieTai op reis!

Ongelezen bericht door Yunyah » 11 jul 2012 11:24

Inmiddels is hij dus afgeleverd bij MamaMarije.

Helaas heb ik er maar 1x mee gedragen. De reden: ik krijg hem niet zelf om, of beter gezegd niet zelf af. Dat vind ik heel erg jammer, want ik had mijn hoop gevestigd op een mei tai nadat ik problemen had met de Manduca. Ik durf zl absoluut NIET onder mijn arm door te schuiven. Dit gaat gewoon niet, hij komt ergens terecht waar ik hem niet kan vasthouden. Met de doek is hij een keer bijna gevallen, dat heeft me zoveel schrik aangejaagd dat ik het gewoon niet meer durf, ik moet al huilen bij het idee.
Paar keer geprobeerd met ml ernaast als opvang, maar het lukt gewoon echt niet [sad] Ik zal altijd een bank nodig hebben en tsja die is dus alleen thuis. Daar baal ik enorm van, het lijkt erop alsof hierdoor mijn draagdagen nu al over zijn [eeks] [cry]

Verder was deze drager voor zl wat smal onderaan, hij kwam niet van knie tot knie (hij heeft kledingmaat 68/74 en vrij lange benen)? Het rugpand was in verhouding erg hoog voor hem, ik heb hem niet omgeslagen maar had dat beter wel kunnen doen. Hij zit anders zo opgepropt met zijn gezichtje in de bovenrand. Ik vond het ook erg moeilijk om de zijkanten zo netjes te krijgen als Mamates op de foto's laat zien. Had steeds het gevoel dat hij er aan de zijkant uit kon vallen, ondanks dat de tai heel strak zat. Misschien ook omdat het rugpand zo hoog zat? Ik heb dus helaas niet nog eens kunnen proberen.

Wat het dragen betreft vond ik het heel erg fijn! De gevoerde stukken op de schouders zijn erg comfortabel en het knopen is zo makkelijk met 'slierten'! Geen gezoek naar de punt of steeds opnieuw banen aantrekken, dus lekker snel (als het lukt dan...). Hij kan erg klein opgerold dus geen probleem om in je tas te stoppen. De capuchon is erg makkelijk te pakken terwijl je kindje op je rug zit, ik heb problemen met het naar achteren draaien van mijn arm maar zelfs mij lukte het zonder moeite. Het voelt stevig en draagt heerlijk licht, ik zou hiermee gerust een middagje gaan wandelen.

Afbeelding

Misschien is er iemand in mijn omgeving (Assen) die een mt bezit en mij eens wil helpen hiermee? Het kan toch niet zo zijn dat iedereen zo'n ding kan gebruiken en ik niet, er moet iets fout gaan waarvan ik me niet bewust ben. Ik zou namelijk graag zo'n drager gebruiken! Dit is wel iets dat ik zou aanschaffen.
Moeder van J - 08.2011

Gebruikersavatar

Topic starter
Wic

Berichten: 7228
Lid geworden op: 19 mei 2009 21:12
Hobbies: geen tiet veur ;-)
tag: Stampvoetend Piepkuiken: IK WIL KNALROZE!!
Locatie: ***Gecertificeerd draagdoekconsulente omgeving Harderwijk*** ******Draagdoekverkoper******
Contacteer:

Re: Ooiebeest HoodieTai op reis!

Ongelezen bericht door Wic » 11 jul 2012 11:31

Bedankt voor je verhaal!

Qua afmetingen : ik weet niet meer uit mijn hoofd welke afmetingen de drager heeft. Ik maak diverse combinaties; op verzoek is van alles mogelijk.
Is het voor jou misschien een idee een consult te volgen bij iemand, om je te helpen met het rugdragen ? Er gaat echt nog een hele draagwereld voor je open dan, en zeker een lange draagtijd nog!
Afbeelding Afbeelding
www.Ooiebeest.nl - Voor Draagconsulten, Workshops, Draagdoeken & Ergonomische Dragers


mamaMarije

Berichten: 13408
Lid geworden op: 05 jul 2011 19:18
Hobbies: ..
tag: .

Re: Ooiebeest HoodieTai op reis!

Ongelezen bericht door mamaMarije » 14 jul 2012 16:18

YEAH het was net droog en zowaar aan de warme kant, dus eindelijk tijd om Koeiebeest eens te proberen [cheer] .

ZL hangt qua lengte beetje tussen 1x omslaan en gewoon dragen... heb het voor nu gewoon gedaan, morgen als het weer het toelaat eens met omslag een stuk lopen. Denk dat hij er dan lekker met de armen uitgaat, nu zat hij onder mijn armen door met de touwtjes van de hoodie te spelen.

Had hem op de buik, leek me voor een eerste keer mei tai dragen wel zo praktisch, zoveel ervaring heb ik nou ook weer niet op de rug. Zat op zich prima, maar voor mijn gevoel kon het beter/ fijner. Voor met name mij (schouderbanden konden volgens mij beter), ZL zit overal relaxed in [lol] .

Heb ML paar foto's laten maken, maar krijg ze niet van de geheugenkaart *grom* dus ga vanavond eens op zoek naar het nog nooit gebruikte kabeltje van de compactcamera om ze op de compu te krijgen.


mamaMarije

Berichten: 13408
Lid geworden op: 05 jul 2011 19:18
Hobbies: ..
tag: .

Re: Ooiebeest HoodieTai op reis!

Ongelezen bericht door mamaMarije » 14 jul 2012 21:05

nou bij deze 1 foto van Koeiebeest in actie [smile] .

Afbeelding

Als ik de foto zie klopte mijn gevoel tijdens het dragen wel... dat hij niet helemaal recht in het lijfje zat.
Nog eventjes om mee te oefenen.

Gebruikersavatar

Selena

Berichten: 1135
Lid geworden op: 18 feb 2012 19:22
Hobbies: shoppen, internet, kinderen

Re: Ooiebeest HoodieTai op reis!

Ongelezen bericht door Selena » 15 jul 2012 22:13

*breekt in*

Leeeeeeuk ! [mrgreen]
Ik ben ook tevreden met mijn Hoodie Tai van Wic/Ooiebeest.
Trotse mama van L. '11 en V. '13
Afbeelding

Plaats reactie