Rose&Rebellion nieuwe reis - vol en van start!

Voor alle reizende artikelen. Hier kan je dus feedback over diverse artikelen vinden.
Alleen betalende verkopers mogen hier topics starten. Info via sales@dragen-en-voeden.nl.

Moderator: Mod_Forum_Marktplaats

Gebruikersavatar

Appelboom

Berichten: 4947
Lid geworden op: 06 jan 2012 19:21
Hobbies: klimmen, lezen

Re: Rose&Rebellion nieuwe reis - vol en van start!

Ongelezen bericht door Appelboom » 16 sep 2013 17:53

Sorry, slecht gekeken [redface] ! Ik kijk wat er lukt. Leuk!
DL november 2011, ZL mei 2013. Wat een rijkdom!

Gebruikersavatar

Topic starter
hadewich1979

Berichten: 13828
Lid geworden op: 04 mar 2009 13:28
Hobbies: --
tag: Speedy gonzales Mod
Locatie: **gecertificeerd draagdoekconsulent regio Groningen, draagdoekverkoper**

Re: Rose&Rebellion nieuwe reis - vol en van start!

Ongelezen bericht door hadewich1979 » 17 sep 2013 17:12

Ha, de reisdrager krijgt visite [biggrin]
www.draagconsulentnoord.nl
Trainer van draagconsulenten voor Zorgdragen Opleidingen
DL 01-2009 & ZL 10-2012

Gebruikersavatar

Boontje

Berichten: 1900
Lid geworden op: 25 jul 2012 10:36
Hobbies: diverse

Re: Rose&Rebellion nieuwe reis - vol en van start!

Ongelezen bericht door Boontje » 17 sep 2013 22:22

Een paar weken geleden heb ik de Rose & Rebellion peuterdrager getest. Zl was op dat moment precies 2 jaar oud, ongeveer 85 cm en 12 kilo. Helaas hebben we hem niet zo heel veel kunnen gebruiken die week. De eerste keer wilde zl niet, maar gelukkig de tweede keer wel, en hebben we een paar kilometer kunnen wandelen. En dat was wel lekker, en goed vol te houden. De R&R draagt licht. Maar Zl is wel erg beweeglijk, hij wil zijn armen buitenboord, en hangt ook graag lekker naar achteren. Daarom heb ik soms het gevoel dat ik hem niet dicht genoeg tegen mijn rug kon dragen, en mis ook een gespje om dat in te kunnen stellen. Maar als ik mijn foto zo vergelijk met andere foto’s, dan heb ik misschien zelf ook wel een lange rug.
Een vriendin van me heeft hem ook getest met haar dochter die 1 jaar ouder is, en volgens mij ook klein voor haar leeftijd. Voor haar was de drager al aan de kleine kant. Ik ben dus niet voor een peuterversie gegaan.
Verder vind ik de drager er mooi uit zien qua vorm, maar jammer dat Rose & Rebellion niet echt leuke printjes heeft.

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Boontje op 18 sep 2013 15:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Mama van 2 zoons (2011 & 2016)

Gebruikersavatar

faab

Berichten: 392
Lid geworden op: 30 jul 2011 17:06
Hobbies: muziek

Re: Rose&Rebellion nieuwe reis - vol en van start!

Ongelezen bericht door faab » 18 sep 2013 15:42

Nog een verslag over de R&R peuter.
Getest met DL, 1jaar oud, 78cm en 11,8kg.
We hebben de manduca voor VL. Want ik draag het liefst met doeken en de manduca is niet voor niets een MANduca zegt VL :p
Maar ik vind dat ze er niet meer zo mooi in zit. Hij is wel ideaal op dit moment omdat DL soms lekker met de armen eruit wilt zitten, maar ondersteund niet meer van holte tot holte. Vandaar dat we op zoek zijn naar een andere drager.
Super fijn dat we mee mochten doen met deze reis.

De eerste dagen was het een beetje uitproberen, want DL zakte in de band :s zie foto. Hierdoor zat ze niet mooi over de heupband maar half erin, lijkt me niet de bedoeling.
Afbeelding

Na een aantal verschillende keren gedragen te hebben had VL de 'schwung' te pakken.
De heupband iets strakker, DL niet te veel erin hupsen, en niet gelijk heel strak aanspannen hielpen.
De drager zit erg hoog (nu past onze dochter er ook nog maar net in, dus dat zal wel veranderen als ze groter wordt) maar ze kreeg haar armen er dus niet bovenuit, want in het begin wel een beetje voor frustratie zorgde.
Daartegenover staat dat het een ideale slaapdrager is, omdat ie een lekk lang rugpand heeft.
Het slaapkapje hebben we niet kunnen testen, elke keer als ze liep waren we het kapje vergeten :p

Verder draagt de r&r erg fijn. Schouderbanden zijn fijner dan manduca. Borstgesp is oke, mocht iets smaller. Heupband is fijn. Vele verschillende printjes waaruit je kunt kiezen zijn echt super :) maar als je het slaapkapje eraan hangt, hangt ie voor de print, dat is dan weer erg jammer. En als je het niet meeneemt heb je dus ook geen kapje :p
Hier nog twee foto's:
Afbeelding
Afbeelding

Bedankt dat we mochten testen!
Vier dochters (aug 2012, okt 2014, 2x sept 2017)
Draagconsulent Heerlijk Dragen

Gebruikersavatar

Appelboom

Berichten: 4947
Lid geworden op: 06 jan 2012 19:21
Hobbies: klimmen, lezen

Re: Rose&Rebellion nieuwe reis - vol en van start!

Ongelezen bericht door Appelboom » 18 sep 2013 16:00

faab schreef:als je het slaapkapje eraan hangt, hangt ie voor de print, dat is dan weer erg jammer.
Ha, dat ken ik van de Beco, daar vind ik het ook jammer! Heb al eens gekeken of ik niet iets kon doen met de drukkertjes zodat het kapje opgerold blijft zitten, nog niet opgelost.
DL november 2011, ZL mei 2013. Wat een rijkdom!

Gebruikersavatar

Boontje

Berichten: 1900
Lid geworden op: 25 jul 2012 10:36
Hobbies: diverse

Re: Rose&Rebellion nieuwe reis - vol en van start!

Ongelezen bericht door Boontje » 19 sep 2013 10:32

Je kan toch oprollen en er een strikje omdoen? Ik neem het slaapkapje gewoon los in mijn tas mee, zl slaapt toch niet zo veel meer.
Mama van 2 zoons (2011 & 2016)


gempa

Berichten: 9944
Lid geworden op: 08 aug 2008 23:06

Re: Rose&Rebellion nieuwe reis - vol en van start!

Ongelezen bericht door gempa » 19 sep 2013 13:38

waarom maken ze het slaapkapje niet zoals de babyversie??? ik verloor het kapje 2 keer bij de ene keer dat abel er wel in wilde.terwijl die in de babyversie prima werkt
ik kan zo weinig revieuwen want na de ene keer wilde hij er niet meer in.helaas.
HIj ziet er mooi uit zit steviger als de Wompat , daarom draagt hij wel lichter.


Corrien

Berichten: 127
Lid geworden op: 29 mei 2012 08:42
Hobbies: Mijn kinderen

Re: Rose&Rebellion nieuwe reis - vol en van start!

Ongelezen bericht door Corrien » 19 sep 2013 20:08

Wij hebben de kleuterdrager nu en mijn man en dochter zijn er erg enthousiast over. Ik ga hem nog een keer proberen, maar ik denk dat de drager voor mij te ruim/breed is.

Ik begreep van mamamarije dat zij zich terug getrokken heeft uit de reis. De lijst in de openingspost is nog niet aangepast, naar wie mag ik de drager sturen? Mama4 staat op de lijst na mamamarije, kan de dragr naar haar toe?

Gebruikersavatar

Topic starter
hadewich1979

Berichten: 13828
Lid geworden op: 04 mar 2009 13:28
Hobbies: --
tag: Speedy gonzales Mod
Locatie: **gecertificeerd draagdoekconsulent regio Groningen, draagdoekverkoper**

Re: Rose&Rebellion nieuwe reis - vol en van start!

Ongelezen bericht door hadewich1979 » 20 sep 2013 23:07

Ik ga Mieye even PM-en of zij het gat op wil vullen, er staat me iets van bij dat er rond deze tijd planningen waren waardoor het deze volgorde werd.
www.draagconsulentnoord.nl
Trainer van draagconsulenten voor Zorgdragen Opleidingen
DL 01-2009 & ZL 10-2012

Gebruikersavatar

Mieye

Berichten: 2073
Lid geworden op: 11 sep 2009 17:11
Locatie: Niet in Nijmegen ;)

Re: Rose&Rebellion nieuwe reis - vol en van start!

Ongelezen bericht door Mieye » 20 sep 2013 23:42

[cheer] Corrien heeft pm! [smile]
Kinderen...het zijn net mensen...

AfbeeldingAfbeelding


Corrien

Berichten: 127
Lid geworden op: 29 mei 2012 08:42
Hobbies: Mijn kinderen

Re: Rose&Rebellion nieuwe reis - vol en van start!

Ongelezen bericht door Corrien » 21 sep 2013 14:31

Mieye schreef:[cheer] Corrien heeft pm! [smile]

Mijn man is nu onderweg naar het postkantoor. Veel plezier ermee Mieye!

Gebruikersavatar

Mieye

Berichten: 2073
Lid geworden op: 11 sep 2009 17:11
Locatie: Niet in Nijmegen ;)

Re: Rose&Rebellion nieuwe reis - vol en van start!

Ongelezen bericht door Mieye » 26 sep 2013 21:53

Hij is hier aangekomen hoor! :)
Maar nog geen tijd gehad om hem nog maar uit de doos te halen helaas,...
Het is te hopen dat zl hem kan testen, want die heeft een heel raar ongeluk gehad met een trommelstokje
en nu een gaatje in zijn bil [confused] [eeks] [sad]
We hebben het niet laten plakken, maar het moet nog wel goed tegen elkaar aangroeien, dus nu dragen is misschien niet het beste plan... Hopelijk zit het op tijd dicht en kunnen we toch nog testen.
Kinderen...het zijn net mensen...

AfbeeldingAfbeelding


Corrien

Berichten: 127
Lid geworden op: 29 mei 2012 08:42
Hobbies: Mijn kinderen

Re: Rose&Rebellion nieuwe reis - vol en van start!

Ongelezen bericht door Corrien » 27 sep 2013 21:59

Mieye schreef:Hij is hier aangekomen hoor! :)
Maar nog geen tijd gehad om hem nog maar uit de doos te halen helaas,...
Het is te hopen dat zl hem kan testen, want die heeft een heel raar ongeluk gehad met een trommelstokje
en nu een gaatje in zijn bil [confused] [eeks] [sad]
We hebben het niet laten plakken, maar het moet nog wel goed tegen elkaar aangroeien, dus nu dragen is misschien niet het beste plan... Hopelijk zit het op tijd dicht en kunnen we toch nog testen.
Wat vervelend. Ik hoop dat het snel geneest en jullie de R&R toch nog even kunnen uittesten. Wij vonden het een hele fijne drager en mijn dochter vraagt nog naar de R&R. Helaas nu even niet de mogelijkheid om hem te kunnen kopen.

Gebruikersavatar

Appelboom

Berichten: 4947
Lid geworden op: 06 jan 2012 19:21
Hobbies: klimmen, lezen

Re: Rose&Rebellion nieuwe reis - vol en van start!

Ongelezen bericht door Appelboom » 30 sep 2013 10:06

Het gaat me jammer genoeg niet lukken om nog in Utrecht bij de R&R op bezoek te gaan! Volgende keer beter. Of misschien heeft iemand er een keertje eentje mee bij een draag-meeting, als ik daar ooit naartoe kom... Het lijkt me een fijn ding!
DL november 2011, ZL mei 2013. Wat een rijkdom!

Gebruikersavatar

Topic starter
hadewich1979

Berichten: 13828
Lid geworden op: 04 mar 2009 13:28
Hobbies: --
tag: Speedy gonzales Mod
Locatie: **gecertificeerd draagdoekconsulent regio Groningen, draagdoekverkoper**

Re: Rose&Rebellion nieuwe reis - vol en van start!

Ongelezen bericht door hadewich1979 » 01 okt 2013 10:14

Mieye schreef:Hij is hier aangekomen hoor! :)
Maar nog geen tijd gehad om hem nog maar uit de doos te halen helaas,...
Het is te hopen dat zl hem kan testen, want die heeft een heel raar ongeluk gehad met een trommelstokje
en nu een gaatje in zijn bil [confused] [eeks] [sad]
We hebben het niet laten plakken, maar het moet nog wel goed tegen elkaar aangroeien, dus nu dragen is misschien niet het beste plan... Hopelijk zit het op tijd dicht en kunnen we toch nog testen.
Euh, dat klinkt bizar! En heel vervelend ook voor je ZL, ik hoop dat het hem niet teveel pijn doet!
www.draagconsulentnoord.nl
Trainer van draagconsulenten voor Zorgdragen Opleidingen
DL 01-2009 & ZL 10-2012

Plaats reactie