Luierreis Bumaround: Op weg naar Hilde84!

Voor alle reizende artikelen. Hier kan je dus feedback over diverse artikelen vinden.
Alleen betalende verkopers mogen hier topics starten. Info via sales@dragen-en-voeden.nl.

Moderator: Mod_Forum_Marktplaats


Charlotte77

Berichten: 3985
Lid geworden op: 07 aug 2011 22:15
Hobbies: exploring life!
tag: geluksvogel
Locatie: Roosendaal

Re: Luierreis Bumaround: Naar Petersmama!

Ongelezen bericht door Charlotte77 » 09 okt 2012 21:09

petersmama schreef:[cheer] De doos staat in de gang [cheer]

Alleen PP wilt hem niet tillen en ik mag het niet. [cheesygrin] De gang is koud. We gaan morgen beginnen met testen. Objecten liggen te slapen.
je kunt m ook schuiven [wink]


jessie90

Berichten: 4775
Lid geworden op: 19 jul 2010 20:06
Hobbies: van alles

Re: Luierreis Bumaround: Naar Petersmama!

Ongelezen bericht door jessie90 » 09 okt 2012 22:31

Alles zat erin. Behalve die ene inlegger van de mistery luier, maar dat klopt toch?

Vannacht als L wakker wordt gaat PP de CB om doen. Beide inleggers zitten erin, dus die moet het wel een aantal uur volhouden toch?

Gebruikersavatar

Jettepet

Berichten: 2217
Lid geworden op: 30 jun 2010 15:16
Hobbies: internet, bordspellen,lezen
Locatie: Tilburg

Re: Luierreis Bumaround: Naar Petersmama!

Ongelezen bericht door Jettepet » 09 okt 2012 22:48

Die is toch ook doorgestreept of staat een kruisje voor of niet?
mama van A. 26-2-2012


jessie90

Berichten: 4775
Lid geworden op: 19 jul 2010 20:06
Hobbies: van alles

Re: Luierreis Bumaround: Naar Petersmama!

Ongelezen bericht door jessie90 » 10 okt 2012 16:50

Ja, die is door gestreept.

De doos is inmiddels al de laatste 2 uur in gebruik genomen door P. Als er geen plakband om zat dan was ie al stuk geweest ben ik bang. Gelukkig heb ik beneden in de schuur nog wel een verhuisdoos staan die leeg is en ik die anders wel kan gebruiken.

Deze luiers heb ik al geprobeerd: Voor L
Charlie Banana one size
Mooie pasvorm lekker dun met een goede opname
Na 4+ uur in gebruik met de 2 inleggers. L is een grote plasser. Helaas was dit een spuit luier en is hij doorgelekt aan de achterkant. Deze luier ga ik waarschijnlijk nog een keer gebruiken, want zelfs wegwerp luiers houden dit niet tegen.

Mother Ease Wizard Uno Small
Mooie luier, voelt lekker aan past goed. Heeft het 4 uur volgehouden.

Nu ligt hij in de Imse Vimse AIO Past mooi en lekker makkelijk door de brede klittebandstrook.

Voor P
Mother Ease Wizard Uno Medium en Large
Volgens de maattabel zou P de medium nog moeten passen (12 kilo, Lang en dun) Alleen ik vond hem wel laag zitten De Medium is na 4 uur flink doorgelekt (we waren even naar de stad) De Large heeft hij nu al ongeveer 3 uur om. Mooie pasvorm, voor P zou ik toch de Large nemen.

Verder heb ik 2 mysterieluiers geprobeerd, ik hoop deze nog een keer te kunnen proberen bij P, want binnen een uur moesten ze allebei verschoond worden. [lol] Wat ben ik blij dat ik niet mag tillen [cool]

Nu even de volgende luiers uitzoeken [cheer]

Gebruikersavatar

Topic starter
anneke79

Berichten: 1988
Lid geworden op: 03 apr 2010 11:58
Hobbies: Joep, ML en echt luieren
Locatie: Kampen, verkoper wasbare luiers en toebehoren
Contacteer:

Re: Luierreis Bumaround: Naar Petersmama!

Ongelezen bericht door anneke79 » 10 okt 2012 17:24

Hey wat leuk, de eerste testresultaten. Leuk ook, met twee proefkonijnen...
Bumaround.nl: Da's pas luieren! luiers, oefenbroekjes, maandverband, borstcompressen.
o.a. Charlie Banana, Bummis,Tots Bots, Imse Vimse, Lollipop, SuperUndies!
En MeLuna menstruatiecups!

Mama van J (2010) en V (2013)

Gebruikersavatar

Jettepet

Berichten: 2217
Lid geworden op: 30 jun 2010 15:16
Hobbies: internet, bordspellen,lezen
Locatie: Tilburg

Re: Luierreis Bumaround: Naar Petersmama!

Ongelezen bericht door Jettepet » 10 okt 2012 17:32

Die ervaring had ik ook met de Wizard Uno maar dan met maat S en M, S heeft ze aan gehad maar vond ik ook erg laag zitten.
M past ze ook al goed, terwijl ze nog geen 9 kg weegt.
mama van A. 26-2-2012


jessie90

Berichten: 4775
Lid geworden op: 19 jul 2010 20:06
Hobbies: van alles

Re: Luierreis Bumaround: Naar Petersmama!

Ongelezen bericht door jessie90 » 11 okt 2012 19:54

.
Laatst gewijzigd door jessie90 op 13 apr 2013 19:31, 1 keer totaal gewijzigd.


jessie90

Berichten: 4775
Lid geworden op: 19 jul 2010 20:06
Hobbies: van alles

Re: Luierreis Bumaround: Naar Petersmama!

Ongelezen bericht door jessie90 » 11 okt 2012 20:34

Voor L:
Imse Vimse AIO Small
Past mooi en lekker makkelijk door de brede klittenband strook. Ruim 4 uur omgehad, geen lekkage.

Lolipop bamboe maat 1
Omgehad van 18:00 tot 6:00! Geen lekkage, mooie pasvorm, zeker een goede nachtluier. I.v.m. de maat zou ik deze toch niet aanschaffen, maar wel maat 2.

Imse Vimse biokatoen Medium Kiss the frog
Mooi broekje, leuk printje, niet te druk. heeft goed zijn werk gedaan. Was wel erg nat, dus maar 1 keer gebruikt (van 6 tot 6)

Tots Bots Bamboozle Stretch maat 1
Wist niet dat ze in kleurtjes kwamen, gebruikt met een eigen overbroekje. Ruim 4 uur volgehouden, deze zou ik ook voor de nacht gebruiken. Toch zou ik meteen maat 2 kopen, maat 1 beviel goed, maar vind het zonde van mijn geld, omdat je al vrij snel maat 2 kan gebruiken.

Ones & Two's
Binnen anderhalf uur kon ik luier, kleding en kind verschonen. Geen succes, had gehoopt dat deze beter zou bevallen, want ze zien er heel erg leuk uit.

Imse Vimse terrykatoen Preemie
In het boekje staat tot 5 kg? Deze paste L dus wel, was wel erg nat, en een beetje doorgelekt, maar luier zat buiten het overbroekje.

Bummis Super Bright Small Blauw
Beetje door gelekt, maar luier stak uit broekje. Waarschijnlijk is de medium beter voor L.

Verder nog 2 mysterie luiers getest. Aan het eind krijg je een volledige lijst per mail en de mysterie luiers heb ik ook op foto.

Nu heeft L om:
Een eigen luier (popolini one size) met Bummis Super Whisper Wrap medium Froggy pond

edit voor L:
Imse Vimse katoenflanel maat newborn.
Volgens het boekje zou deze tot 8kg gaan, maar L past hem niet. Vind hem overigens wel erg klein voor tot 8 kilo.

Voor P:
Oeps type zo verder [wink]

Edit:
Voor P:
Imse Vimse terrykatoen one size
Gebruik was van korte duur, wel goede pasvorm, niet doorgelekt, ook niet in het overbroekje. Dat maken we niet vaak mee met P.

Imse Vimse biokatoen Magic Dragon overbroekje
Twee keer gebruikt, heeft goed zijn werk gedaan. leuke print en rustig.

Lollipop Bamboe maat 2
Omgehad van 18:00 tot 7:00! Geen lekkage, mooie pasvorm, zeker een goede nachtluier.

Imse Vimse AIO Large (medium paste niet)
Droog gebleven, dus morgen nog een keer om.

Nu: Tots Bots Bamboozle Stretch maat 2 met Blueberry cover

Gebruikersavatar

Topic starter
anneke79

Berichten: 1988
Lid geworden op: 03 apr 2010 11:58
Hobbies: Joep, ML en echt luieren
Locatie: Kampen, verkoper wasbare luiers en toebehoren
Contacteer:

Re: Luierreis Bumaround: Naar Petersmama!

Ongelezen bericht door anneke79 » 12 okt 2012 08:43

Hey cool! Weer een testmama die foto's plaatst!
Blij mee!

En dank voor je eerste commentaren.

Hoe is het vannacht gegaan?
Bumaround.nl: Da's pas luieren! luiers, oefenbroekjes, maandverband, borstcompressen.
o.a. Charlie Banana, Bummis,Tots Bots, Imse Vimse, Lollipop, SuperUndies!
En MeLuna menstruatiecups!

Mama van J (2010) en V (2013)


jessie90

Berichten: 4775
Lid geworden op: 19 jul 2010 20:06
Hobbies: van alles

Re: Luierreis Bumaround: Naar Petersmama!

Ongelezen bericht door jessie90 » 12 okt 2012 09:12

Vannacht is goed gegaan. De Tots Bots Bamboozle mt2 is heel erg nat, volgens mij echt op zijn max nu. [flauwte] Het overbroekje sloot mooi aan en er is niet doorgelekt. Ik vond de Bamboozle wel stinken vanochtend, maar dat kan te maken hebben met het wasbeleid van een reis. Heb deze luiere eerder geprobeerd tijdens een reis en toen stonk hij niet.

Mijn eigen luiers stonken ook heb ze toen gestript met een drup afwasmiddel en weg was de geur. De geur viel me op, maar vind het niet hinderlijk, omdat ik weet hoe je het kan oplossen.

Het overbroekje froggy pond is ook bevallen. Ik denk dat ik voor L toch even mijn medium overbroekjes uit de kast moet halen. Kleine jongens, worden groot. [biggrin]

P is op de psz met een wegwerp om en L ligt in de Imse Vimse aio Medium.


jessie90

Berichten: 4775
Lid geworden op: 19 jul 2010 20:06
Hobbies: van alles

Re: Luierreis Bumaround: Naar Petersmama!

Ongelezen bericht door jessie90 » 13 okt 2012 16:57

even tijd voor een update:
Bummis Super Whisper wrap
Medium Froggy pond
Gebruikt door L iam met een eigen luier. Zit goed om de luier heen.
Large Celery dot
P eter Gebruikt met Mysterie luier, helaas maar kort omgehad. Niet doorgelekt, P eter lekt door bij de meeste luiers.

Bummis Vouwluiers
Pasgeboren
Even gevouwen voor L iam, maar toch te klein dus niet gebruikt.
Baby
Niet echt gevouwen, in het midden bij elkaar gevouwen en dubbel aan de voorkant. Ruim 3 tot 4 uur volgehouden bij L iam.

Totsbots Easyfit 2012 De Raap
Heb ikzelf ook, maar dan met klitteband. Voor mijn jongens doe ik er standaard een extra inlegger in de pocket, anders heb ik gegarandeerd lekkage. Geen lekkage, wel een eigen inlegger er bij in gedaan.

Pop ‘n Gro
Gebruikt voor L iam. Vind hem erg lijken op andere luiers, waar ik nog meer te spreken over ben. Deze luier voldoet wel prima.
Blueberry AIO one size cover
P eter: beviel goed. Geen lekkage heeft de hele volle luier tegengehouden. Toch vind ik het fijner om smal/medium en large broekjes te hebben. Deze bevallen mij over het algemeen beter dan de one size.

Imse Vimse all-in-one Medium
Te klein voor P eter. Wel een heel leuk printje. Doorgelekt bij L iam en flink ook, dus nog een keer proberen.

Cushie Tushie Chameleon Flutterby
Liam: Goed droog gebleven, vind alleen dat de inleggers klein zijn en zelf zou ik toch de hele luier vervangen, ook als niet alles nat is.

Super Undies Small Walloping Wallaby
Geprobeerd bij peter, alleen hij wilde hem echt niet om hebben en trok hem zelfs uit. Lijkt me wel handig als hij straks echt gebruik gaat maken van de wc.

Nu de luiers nog een keer gebruiken maar dan omgekeerd. Op de te kleine en grote maten na natuurlijk die krijgen ze zelf nog een keer aan. [cheesygrin]


jessie90

Berichten: 4775
Lid geworden op: 19 jul 2010 20:06
Hobbies: van alles

Re: Luierreis Bumaround: Naar Petersmama!

Ongelezen bericht door jessie90 » 14 okt 2012 19:15

Tijd voor een update!
Voor L iam:
Imse Vimse Terry Katoen One size
Imse Vimse Medium Kiss the frog
Ook voor Liam een prima luier. Als het voor Peter goed is, is het ook goed voor Liam

lollipop bamboe maat 2
Overbroekje bummis super brite Medium Groen
Liam: Van 7 tot 6 zelfde ervaring als met maat 1. kan goed opnemen voor de gehele nacht. Prima luier overbroek ook geen problemen mee.

MotherEase wizard Uno Medium en Small
Sluit mooi aan bij Liam. Leuke luiers.

Imse vimse AIO medium
Dit keer niet doorgelekt! Bevalt goed ook Walter vind hem makkelijk om gaan. Wel moeilijk op te hangen i.v.m. de twee vaste inleggers.

Voor P:
Charlie Banana One size Periwinkel
Vol met ontlasting, wat er ook uitliep. Daarom niet handig om deze voor Peter te gebruiken. Zijn ontlasting is of elke luier een beetje of 2* per dag een mega explosie waar geen luier tegenop kan.

MotherEase wizard Uno Large
Idem vorige keer, alleen na 4 uur doorgelekt

Voor de rest heb ik Mysterieluiers gebruikt.

Gebruikersavatar

Topic starter
anneke79

Berichten: 1988
Lid geworden op: 03 apr 2010 11:58
Hobbies: Joep, ML en echt luieren
Locatie: Kampen, verkoper wasbare luiers en toebehoren
Contacteer:

Re: Luierreis Bumaround: Naar Petersmama!

Ongelezen bericht door anneke79 » 15 okt 2012 07:21

Hey wat fijn dat de meesten zo positief ontvangen worden!

De Imse Vimse kun je gewoon met een wasknijper ophangen, hoor, gewoon aan een korte kant van een van de inleggers.

Heb je de Charlie zo afgesteld dat hij goed aansluit bij de beentjes? Dat kan met de elastieken bij de benen. In het boekje staat een plaatje geloof ik.
Bumaround.nl: Da's pas luieren! luiers, oefenbroekjes, maandverband, borstcompressen.
o.a. Charlie Banana, Bummis,Tots Bots, Imse Vimse, Lollipop, SuperUndies!
En MeLuna menstruatiecups!

Mama van J (2010) en V (2013)


jessie90

Berichten: 4775
Lid geworden op: 19 jul 2010 20:06
Hobbies: van alles

Re: Luierreis Bumaround: Naar Petersmama!

Ongelezen bericht door jessie90 » 15 okt 2012 07:46

Het probleem met luiers en ontlasting is dat de meeste luiers het gewoon niet aankunnen. [cheesygrin] Smakelijk onderwerp zo vroeg op de ochtend.

Het is bij P niet zo klein, als je begrijpt wat ik bedoel. In zo'n geval zit het van voren tot achteren en als je heeeeeeeeeel veel geluk hebt zit het alleen in het luier gedeelte. Zoiets als een spuitluier, maar dan van een 2,5 jarige [lol]

Ik had de luier op de eerste L gezet. P is 12 kilo, dus dat lijkt me wel de juiste.

Gebruikersavatar

Topic starter
anneke79

Berichten: 1988
Lid geworden op: 03 apr 2010 11:58
Hobbies: Joep, ML en echt luieren
Locatie: Kampen, verkoper wasbare luiers en toebehoren
Contacteer:

Re: Luierreis Bumaround: Naar Petersmama!

Ongelezen bericht door anneke79 » 17 okt 2012 18:41

Hoe gaat het hier Petersmama?

Hij moet morgen naar Hilde84 gestuurd worden, he.
Heb je het adres?
Bumaround.nl: Da's pas luieren! luiers, oefenbroekjes, maandverband, borstcompressen.
o.a. Charlie Banana, Bummis,Tots Bots, Imse Vimse, Lollipop, SuperUndies!
En MeLuna menstruatiecups!

Mama van J (2010) en V (2013)

Plaats reactie