Babybum - Luiers op reis 4 - Reis afgelopen

Voor alle reizende artikelen. Hier kan je dus feedback over diverse artikelen vinden.
Alleen betalende verkopers mogen hier topics starten. Info via sales@dragen-en-voeden.nl.

Moderator: Mod_Forum_Marktplaats

Gebruikersavatar

dede-if

Berichten: 113
Lid geworden op: 12 sep 2010 14:19
Hobbies: handwerk

Re: Babybum - Luiers op reis 4 - Luiers bij Wiesje

Ongelezen bericht door dede-if » 23 aug 2011 19:04

Dank je wel Wiesje!

De rump-a-rooz vind ik echt super qua pasvorm, veel minder bulky dan de tots bots bamboozle stretch die we nu hebben. En nog geen lekken gehad. De luier voelt ook helemaal niet nat aan...

De easyfit is ook super qua pasvorm en absorptievermogen.

De inlegvellen die er nu nog inzitten pluizen verschrikkelijk [eh] gans haar poep zat onder de pluisjes...
De andere rol was nergens te bespeuren dus ik veronderstel dat die op is [biggrin]

Nu heeft ze een itti bitti AIO om en straks gaat ze slapen met de flexitots en een rump-a-rooz overbroekje


Topic starter
Tamara

Berichten: 7965
Lid geworden op: 21 jul 2009 16:58
Hobbies: Forummen!
Locatie: Heiloo ********* Verkoper van wasbare luiers
Contacteer:

Babybum - Luiers op reis 4 - Luiers bij Wiesje

Ongelezen bericht door Tamara » 23 aug 2011 21:22

Dat van het pluizen heb ik eerder gehoord. Het helpt dan wel om de vellen er andersom is te doen dus de andere kant boven. Het zijn nog oude vellen, ze zijn inmiddels veranderd.


---
- Sent from my iPhone using Tapatalk
Afbeelding Afbeelding
Babybum.nl Wasbare luiers & Co NatureBabies.nl Een compleet assortiment voor jou en je baby.

Gebruikersavatar

Wiesje

Berichten: 4784
Lid geworden op: 30 dec 2010 14:38
Hobbies: huisje,boompje,beestje,kindje
Locatie: Midden

Re: Babybum - Luiers op reis 4 - Luiers bij Wiesje

Ongelezen bericht door Wiesje » 23 aug 2011 22:54

Ah ja, idd, helemaal vergeten te melden. Ik heb de lege rol maar niet mee gestuurd [cheesygrin] D'r zaten nog maar 4 vellen op toen ik m kreeg en ik had ze opgemaakt [whistle]

Gebruikersavatar

dede-if

Berichten: 113
Lid geworden op: 12 sep 2010 14:19
Hobbies: handwerk

Re: Babybum - Luiers op reis 4 - Luiers bij Wiesje

Ongelezen bericht door dede-if » 25 aug 2011 10:10

gisteren niet veel kunnen testen...

ittibitti tutto: pasvorm was redelijk maar de AIO was beter, geen lekken.

bambinex bamboo luier: de knopjes om te verkleinen kwamen constant los. In vergelijking vind ik de bamboozle stretch veel beter.

flexitots: goede nachtluier.

ik heb gemerkt dat mijn dochter veel beweeglijker is met de AIO en pockets in vergelijking met de tweedelige systemen. nu vraag ik mij af in hoeverre dit het gebruik van een tweedelig systeem een belemmering in haar ontwikkeling kan zijn...


Topic starter
Tamara

Berichten: 7965
Lid geworden op: 21 jul 2009 16:58
Hobbies: Forummen!
Locatie: Heiloo ********* Verkoper van wasbare luiers
Contacteer:

Babybum - Luiers op reis 4 - Luiers bij Wiesje

Ongelezen bericht door Tamara » 25 aug 2011 10:24

Tweedelig is vaker een dikker pakket en soms kunnen kindjes dan dingen iets later. Maar dat gaat meestal maar om een paar dagen of weken hoor.


---
- Sent from my iPhone using Tapatalk
Afbeelding Afbeelding
Babybum.nl Wasbare luiers & Co NatureBabies.nl Een compleet assortiment voor jou en je baby.

Gebruikersavatar

dede-if

Berichten: 113
Lid geworden op: 12 sep 2010 14:19
Hobbies: handwerk

Re: Babybum - Luiers op reis 4 - Luiers bij Wiesje

Ongelezen bericht door dede-if » 25 aug 2011 11:13

het wasmiddel is trouwens ook goed aan het minderen. Zou je liever hebben dat ik met ecover was zodat de rest het wasmiddel ook eens kan testen of liever niet?

edit: ik vroeg wanneer ik moest verzenden maar heb gezien in de beginpost dat het volgende week dinsdag is [biggrin]


Topic starter
Tamara

Berichten: 7965
Lid geworden op: 21 jul 2009 16:58
Hobbies: Forummen!
Locatie: Heiloo ********* Verkoper van wasbare luiers
Contacteer:

Babybum - Luiers op reis 4 - Reis afgelopen

Ongelezen bericht door Tamara » 25 aug 2011 14:15

Op zich zou er meer dan voldoende wasmiddel moeten zijn want er is echt maar heel weinig van nodig.



---
- Sent from my iPhone using Tapatalk
Laatst gewijzigd door Tamara op 11 nov 2013 14:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding Afbeelding
Babybum.nl Wasbare luiers & Co NatureBabies.nl Een compleet assortiment voor jou en je baby.

Gebruikersavatar

dede-if

Berichten: 113
Lid geworden op: 12 sep 2010 14:19
Hobbies: handwerk

Re: Babybum - Luiers op reis 4 - Luiers bij Wiesje

Ongelezen bericht door dede-if » 28 aug 2011 21:04

Rumparooz Pocket luier Drukknoop Spring en Klittenband Bermuda
super qua pasvorm en droogtijd. Jammer dat het zoveel kost anders zou ik er zeker aangeschaft hebben

Rumparooz Overbroekje met drukknopen Rebotronic en Klittenband Eco•owl
Ik vind het broekje beter aansluiten dan mijn totsbots overbroekjes. Achteraf gezien had ik beter deze gekocht. De klittenband vind ik wel veel gemakkelijker dan de drukknopen dat duurt voor mijn dochter te lang [lol]

Bambinex bamboe luier met inlegger one size cream en extra bamboe inlegger maat 2
Ik wou deze luier gebruiken maar de drukknopen om de luier te verkleinen ging constant open dus heb ik hem maar niet gebruikt. Als ik het vergelijk met de tots bots stretch vind ik de TB veel beter.

Bambinex overbroekje Aqua one size met gussets
Niet gebruikt ik was al te veel overtuigd van de overbroekjes van Rump-a-rooz [cool]

Itti Bitti All-in-one maat M (paars)
Deze zat beter dan ik had verwacht, mijn dochter kon veel beter bewegen in vergelijking met 2-delig systeem.
Geen problemen met lekken gehad hoewel ik dit wel verwacht had

Itti Bitti Tutto:
Minder goed qua pasvorm in vergelijking met de AIO, absorbeert wel iets beter dacht ik maar ik zou ze niet kopen.

Itti Bitti wasbare billendoekjes 2x
is goed, lekker zacht enzo maar kost wel veel geld. Wij gebruiken verknipte tetradoeken en dit gaat ook

Tots Bots Easyfit (fruit)
super qua pasvorm en opnamevermogen. Jammer van de kostprijs

Tots Bots Flexitots maat 2 met inlegger
Fijne luier te vergelijken met de stretch, iets minder dikke pak dus mss wel beter qua pasvorm...

Tots Bots Bamboozle stretch maat 2 met inlegger en extra bamboe inlegger
Wij gebruiken deze zowieso thuis en geen klachten over. Nu wel gemerkt dat L ena met deze luier minder beweeglijk is in vergelijking met een AIO of pocket

Bambinex inlegvellen
waren op [sad]

Babybum inlegvellen (dit zijn de brede vellen)
kunne blijkbaar niet meegewassen worden met als gevolg dat de wasmachine vol pluisjes zat [doh] ze pluizen ook aan de poep dus voor mij niet geslaagd.

Myllymuksut Bamboe/Hennep Prefold
werden niet gebruikt. L ena plast niet zoveel

Ik ben zo hard overtuigd van de rump-a-rooz, easyfit en itti bitti AIO maar jammer dat het allemaal zoveel kost [sad]

Het was een super ervaring, bedankt Tamara!

Gebruikersavatar

dede-if

Berichten: 113
Lid geworden op: 12 sep 2010 14:19
Hobbies: handwerk

Re: Babybum - Luiers op reis 4 - Luiers bij Wiesje

Ongelezen bericht door dede-if » 30 aug 2011 19:45

het packetje is vandaag verzonden! Ik heb de luiers wel in een andere doos gedaan want ze ging de reis niet meer overleven vrees ik.

Veel plezier ermee Karine [cheesygrin]


Topic starter
Tamara

Berichten: 7965
Lid geworden op: 21 jul 2009 16:58
Hobbies: Forummen!
Locatie: Heiloo ********* Verkoper van wasbare luiers
Contacteer:

Re: Babybum - Luiers op reis 4 - Luiers bij Wiesje

Ongelezen bericht door Tamara » 03 sep 2011 13:22

Zo weer terug van vakantie en leuk om je verslag te lezen [biggrin]
Dank je wel voor het meedoen [thumbright]
Afbeelding Afbeelding
Babybum.nl Wasbare luiers & Co NatureBabies.nl Een compleet assortiment voor jou en je baby.

Gebruikersavatar

Karine

Berichten: 6984
Lid geworden op: 08 mar 2011 12:26
Hobbies: Handwerken, swappen
tag: Afgetreden swapkoningin
Locatie: Groningen

Re: Babybum - Luiers op reis 4 - Luiers Onderweg naar Karine

Ongelezen bericht door Karine » 04 sep 2011 16:57

Even kort: de luiers zijn hier gister aangekomen, we zijn al druk aan het testen.
ZL: feb '09 en DL: nov '10

Storch Ulli8, Girasol ER7, Indio Koralle6, Kiesel linnen6 (plumblossom), Pola Arosa 4m, TS, 2x Wompat Preschool Geckos en ER


Topic starter
Tamara

Berichten: 7965
Lid geworden op: 21 jul 2009 16:58
Hobbies: Forummen!
Locatie: Heiloo ********* Verkoper van wasbare luiers
Contacteer:

Re: Babybum - Luiers op reis 4 - Luiers Onderweg naar Karine

Ongelezen bericht door Tamara » 05 sep 2011 21:23

Mooi! Ik zal het reislijstje even veranderen dan [wink]
Afbeelding Afbeelding
Babybum.nl Wasbare luiers & Co NatureBabies.nl Een compleet assortiment voor jou en je baby.


Topic starter
Tamara

Berichten: 7965
Lid geworden op: 21 jul 2009 16:58
Hobbies: Forummen!
Locatie: Heiloo ********* Verkoper van wasbare luiers
Contacteer:

Re: Babybum - Luiers op reis 4 - Luiers Bij Karine

Ongelezen bericht door Tamara » 07 sep 2011 18:40

En? vertel!
Afbeelding Afbeelding
Babybum.nl Wasbare luiers & Co NatureBabies.nl Een compleet assortiment voor jou en je baby.

Gebruikersavatar

Karine

Berichten: 6984
Lid geworden op: 08 mar 2011 12:26
Hobbies: Handwerken, swappen
tag: Afgetreden swapkoningin
Locatie: Groningen

Re: Babybum - Luiers op reis 4 - Luiers Bij Karine

Ongelezen bericht door Karine » 12 sep 2011 08:01

De luiers zijn gewassen en zitten weer netjes in de doos. De komende dagen zijn de kinderen op het kdv en ik aan het werk.

Ik heb de luiers gebruikt voor ZL met kledingmaat 92 en supersmalle heupjes en voor DL met kledingmaat 80 en dikke billetjes.
Normaalgesproken draagt ZL bumgenius en DL lollipop katoen, met een wolbroekje. 's Nachts dragen ze beide bamboozles.

Mijn ervaringen met de luiers:

rumperooz drukknoop/klittenband: ZL was helemaal gek van de kleurtjes, zaten ook netjes om zijn billen. Ik vond het wel wat lastig om de inlegvelletjes er netjes in te krijgen vanwege de forse lekrandjes.
Opnamecapaciteit viel me wat tegen gezien de twee grote inleggers. Ook hiermee lekte ZL door na het zwemmen.
Mijn voorkeur blijft bij klittenband liggen door de betere verstelbaarheid.

Overbroekje uil: wat een ontzettend mooi en lief overbroekje voor mijn DL. Zat redelijk goed. DL kreeg helaas toch striemen en ik vond het wat lastig aankrijgen door het elastiek aan de voorkant.

Bambinex bamboe: Voor Dl als nachtluier gebruikt, ging erg goed. Ik was erg te spreken over de pasvorm, juist voor een wat steviger kindje valt deze wel mooi smal tussen de beentjes en op de heupjes.

Overbroekje bambinex: ik kreeg het wat lastig netjes over de bambinex luier. Er bleven snel randjes uitsteken.

Itti bitti AIO: Alleen de L getest. Want de M is hier echt te klein. Maar ook de L vond ik zelfs voor ZL te klein. Dat bleek dus ook toen hij doorlekte (en toen had ik er al het extra inleggertje uit de tutto ingedaan.).
Wel lekker zacht.

Itti Bitti tutto: Wat een gedoe met al die inleggers.

Tots Bots easyfit: 2x getest bij DL, ging twee keer erg goed. De tweede keer wel extra inlegger ingedaan, want eerste keer kantje boord. Fijne pasvorm, lekker soepel. Leuk patroontje.

Flexitots: Zat erg goed. Ik snapte alleen niet goed waarom ze deze niet met laagje pul uitgevoerd hebben.

Bamboozle: Deze heb ik wel al als oudere generaties, maar daarmee vergeleken is deze supersoepel. Gebruikt als nachtluier en was een succes.
Ik ben wel benieuwd hoe deze zich houden na tig keer wassen. Want de bamboozles die ik nu heb, pluizen behoorlijk uit en worden erg stug.

Tots wraps: ZL vond de sterren erg mooi. Ik miste toch plasgootjes en ik vind de gebruikte biais erg hard. Lijkt me redelijk gaan schrijnen. Ik zou het zelf niet in mijn liezen willen hebben.
Wel alle plas binnen gehouden.

Bambinex wasmiddel: Ik houd echt niet van de indringende geur, die ook na het wassen blijft, terwijl ik toch echt heel weinig gebruikt heb.

Babybum inlegvellen: Erg stug en lastig goed in de luier te krijgen. Een keer waren er bij ZL gewoon allemaal gaten ingesleten. (Ik heb verder dus ook maar mijn eigen inlegvelletjes gebruikt. Ook zodat degenen na mij deze velletjes nog kunnen testen)

Myllymuksut bamboe/hennep prefold: Deze zou ideaal geweest zijn toen ZL klein was. Lekker dun en neemt toch veel op.
Voor DL nu is het minder geschikt, omdat ze ontzettend beweeglijk is en ze wolbroeken heeft.

Itti Bitti billendoekjes: Ik vind wasbare billendoekjes prettig werken. Maar in de praktijk doe ik het toch bijna niet omdat je dan altijd een bakje water op je commode moet hebben. Dat gaat hier geheid vallen.
Ik vond deze ook net niet flexibel genoeg om goed te kunnen afvegen, iets te dik.

Bedankt dat ik met deze reis mee heb mogen doen. Super dat er zo'n netjes mapje bij zit waar alles in beschreven staat!
Ik heb al contact met M iempje opgenomen over hoe ze bij haar komen.
ZL: feb '09 en DL: nov '10

Storch Ulli8, Girasol ER7, Indio Koralle6, Kiesel linnen6 (plumblossom), Pola Arosa 4m, TS, 2x Wompat Preschool Geckos en ER

Gebruikersavatar

dede-if

Berichten: 113
Lid geworden op: 12 sep 2010 14:19
Hobbies: handwerk

Re: Babybum - Luiers op reis 4 - Luiers Bij Karine

Ongelezen bericht door dede-if » 12 sep 2011 10:56

Karine schreef: Bamboozle:
Ik ben wel benieuwd hoe deze zich houden na tig keer wassen. Want de bamboozles die ik nu heb, pluizen behoorlijk uit en worden erg stug.
Ze worden idd wat harder als je ze niet in de droogkast stopt maar niet te vergelijken met de oude versie deze worden veel stugger. Wij hebben voor deze luier gekozen omdat wij in een huurhuis wonen en ontzettend hard water hebben.

Plaats reactie