Babybum - Luiers op reis 4 - Reis afgelopen

Voor alle reizende artikelen. Hier kan je dus feedback over diverse artikelen vinden.
Alleen betalende verkopers mogen hier topics starten. Info via sales@dragen-en-voeden.nl.

Moderator: Mod_Forum_Marktplaats


Topic starter
Tamara

Berichten: 7965
Lid geworden op: 21 jul 2009 16:58
Hobbies: Forummen!
Locatie: Heiloo ********* Verkoper van wasbare luiers
Contacteer:

Re: Babybum - Luiers op reis 4 - Luiers bij Miriamo

Ongelezen bericht door Tamara » 06 okt 2011 13:47

Geeft niet hoor [wink]
Ben benieuwd naar je ervaringen [biggrin]
Afbeelding Afbeelding
Babybum.nl Wasbare luiers & Co NatureBabies.nl Een compleet assortiment voor jou en je baby.


Borgje

Berichten: 3150
Lid geworden op: 31 jul 2009 11:01
Hobbies: Mijn kindjes en ML

Re: Babybum - Luiers op reis 4 - Luiers bij Miriamo

Ongelezen bericht door Borgje » 06 okt 2011 15:29

De luiers zijn er.
Ga zo even het boekwerk doornemen en dan bij de volgende verschoning één van de reisluiers gebruiken.
Ben erg benieuwd hoe ze zullen zitten bij ZL2.

Het wasmiddel is bijna op. Hoeveel moet ik ervan gebruiken voor een luierwas?
Als het op is, waar mag ik de luiers dan mee wassen (gebruik zelf zelfgemaakt of Neutral).
dl 04-2008 zl 12-2009 zl 09-2011 zl 04-2014 zl 04-2017


Topic starter
Tamara

Berichten: 7965
Lid geworden op: 21 jul 2009 16:58
Hobbies: Forummen!
Locatie: Heiloo ********* Verkoper van wasbare luiers
Contacteer:

Re: Babybum - Luiers op reis 4 - Luiers bij Miriamo

Ongelezen bericht door Tamara » 08 okt 2011 15:16

Sorry ben helemaal vergeten te antwoorden [redface]

Is het echt nog zo weinig het wasmiddel? Er zit voor elke reis ruim voldoende in. Op zich is een theelepel per was al genoeg.
Ik ben niet zo dol op Neutral wasmiddel (ik vind het zelf niet goed schoonwassen en wit fleece word er grijs van) maar voor een keertje is dat niet zo erg. Ze komen na jou toch naar mij toe en worden ze uitgebreid gewassen en gestript.

Heb je al wat kunnen testen bij beeb?
Afbeelding Afbeelding
Babybum.nl Wasbare luiers & Co NatureBabies.nl Een compleet assortiment voor jou en je baby.


Miriamo

Berichten: 1729
Lid geworden op: 24 apr 2010 23:57
Hobbies: handwerken
Locatie: omg. Den Bosch

Re: Babybum - Luiers op reis 4 - Luiers bij Miriamo

Ongelezen bericht door Miriamo » 09 okt 2011 02:04

Bij deze alsnog mijn verdere ervaringen.

De absolute toppers vond ik de Totbots easyfit en het rumparooz overbroekje met drukknoop. Totbots bleef steeds lekvrij en was lekker 'dun' en Rumparooz overbroekje had gewoon een hele mooie pasvorm en mooie lekrandjes bij de benen die alles lekvrij hielden en elastiek ook voor waardoor hij minder strak lijkt te moeten. Geniaal!!

De bamboozle stretch heb ik niet geprobeerd omdat ik die zelf heb, maar de bamboozle stretch maatje 1 gebruik ik dus grotendeels momenteel en die bevallen ook supergoed. (zo goed dat ik er nog 2 bijgekocht heb [biggrin] )

De totbots overbroekjes kende ik dus al en bevallen prima. Eigenlijk ook vrijwel nooit lekkage en hele leuke motiefjes [cool] maar kan eerder wat poep op de randjes bij de benen komen dan bij de rumparooz doordat er niet van die voorrandjes (legg gussets heten die geloof ik??) hebben.

Tot bots flexitots, prima luier, hield haar goed droog, maar geen bijzondere klik ofzo.

Rumparooz luiers met de grote ipv de kleine inlegger hielden haar prima droog. Toch vind ik de bumgenius net iets fijner op 1 of andere mannier [dontknow]. Kan er niet ze goed de vinger op leggen waarom. Misschien toch nog psychisch door het doorlekken de eerste keer al was dat gewoon mijn eigen schuld door de verkeerde inleggen?? En de pasvorm bij het buikje leek iets minder, maar verder prima luier.

Itti bitti's geen specifieke klik mee omdat ze nog vrij dik zaten, en er niet uitsprongen qua pasvorm voor DL, maar kan me wel voorstellen dat het fijne luiers zijn met wat extra inleggersets, want de luiers zelf drogen heel snel, dus dat lijkt me wel makkelijk, dan heb je toch een luier met snelle droogtijd als je de inleggers afwisselt.

Prefold heb ik nog zo in het broekje geprobeerd, maar dat lukte nog maar 1 keer omdat de luiers door moesten. Die keer bleef ze wel droog (met dank aan het geweldige overbroekje nogmaals [lol]) maar de inlegger was echt doorweekt en haar billetjes voor het eerst een beetje rood (was ook wel heel snel weer weg). Kan dus gewoon toeval zijn of op te lossen met een fleece inlegger maar dat heb ik niet meer uit kunnen proberen helaas..

Inleggers vond ik niet fijn, maar dat was begreep ik een versie die er ook uit was nu? Ze 'pluisde' vaak al in de luier en wassen heb ik na de ervaringen hier niet eens meer gedurfd, dus al snel weer naar mijn eigen inleggers overgegaan. Wel jammer dat ik de andere inleggers niet kon proberen want zoek nog wel naar DE inlegger, maar..... met dank aan de wasinstucties heb ik de voorspoelfunctie op mijn wasmachine ontdekt (los van de voorwas) en zo durf ik het zolang het borstvoedingspoep is wel aan met fleece inleggers, Dan moet ik over een half jaar nog maar eens proberen aan te sluiten bij een luierreis ;)

Wasmiddel ben ik nog niet zo uit. [think] Eerste keer leek alles redelijk schoon (maar vooral plasluiers toen) en het ruikt sowieso goed na afloop, alleen schrok ook wel van hoeveel gele vlekken er later inbleven na de was. Kan ook komen omdat ik normaal de luiers op 60 graden was en nu op 40? weet wel dat het geen kwaad kan en er in de zon uitgaat maar toch.. IN elk geval positief genoeg om een bus te gaan bestellen om verder uit te proberen [smile]
Mirjam mv. A (07-'06) en I (08-'11)


Topic starter
Tamara

Berichten: 7965
Lid geworden op: 21 jul 2009 16:58
Hobbies: Forummen!
Locatie: Heiloo ********* Verkoper van wasbare luiers
Contacteer:

Re: Babybum - Luiers op reis 4 - Luiers bij Borgje

Ongelezen bericht door Tamara » 09 okt 2011 17:23

Wat leuk om je verslag te lezen!

De papieren inleggers zijn nu inderdaad anders, er zit een oude versie in het pakket.
Meedoen met nog een reis is uiteraard prima [thumbright]
Afbeelding Afbeelding
Babybum.nl Wasbare luiers & Co NatureBabies.nl Een compleet assortiment voor jou en je baby.


Borgje

Berichten: 3150
Lid geworden op: 31 jul 2009 11:01
Hobbies: Mijn kindjes en ML

Re: Babybum - Luiers op reis 4 - Luiers bij Borgje

Ongelezen bericht door Borgje » 10 okt 2011 23:17

Heb de luiers al volop getest.
Het wasmiddel is inderdaad bijna op, maar gebruik op jouw aanraden dus nog minder dan dat op de verpakking staat. Moet dus wel genoeg zijn tot donderdag.
Het verslagje volgt aan het eind van de testweek.
dl 04-2008 zl 12-2009 zl 09-2011 zl 04-2014 zl 04-2017


Topic starter
Tamara

Berichten: 7965
Lid geworden op: 21 jul 2009 16:58
Hobbies: Forummen!
Locatie: Heiloo ********* Verkoper van wasbare luiers
Contacteer:

Babybum - Luiers op reis 4 - Luiers bij Borgje

Ongelezen bericht door Tamara » 11 okt 2011 08:56

Wat er op de verpakking staat is toch teveel hoor. In de gebruiksaanwijzing staat een half schepje per was, maar met minder kan ook hoor.
Ben benieuwd wat je ervan vind. Zit je middelste nog in de luiers eigenlijk?


Sent from my iPhone using Tapatalk
Afbeelding Afbeelding
Babybum.nl Wasbare luiers & Co NatureBabies.nl Een compleet assortiment voor jou en je baby.


Borgje

Berichten: 3150
Lid geworden op: 31 jul 2009 11:01
Hobbies: Mijn kindjes en ML

Re: Babybum - Luiers op reis 4 - Luiers bij Borgje

Ongelezen bericht door Borgje » 11 okt 2011 12:18

Tamara schreef:Wat er op de verpakking staat is toch teveel hoor. In de gebruiksaanwijzing staat een half schepje per was, maar met minder kan ook hoor.
Ben benieuwd wat je ervan vind. Zit je middelste nog in de luiers eigenlijk?


Sent from my iPhone using Tapatalk
Ik bedoelde ook wat jij in de gebruiksaanwijzing had geschreven qua hoeveelheid.
Maar heb nu dus nog wat minder poeder erin gedaan en het wast nog prachtig schoon. Wat een heerlijk wasmiddel is dit.
Alle 3 mijn kids zitten nog (deels) in de luiers. De oudste kan wel zonder, maar ze vind het zo makkelijk met. Hoeft ze niet te stoppen met spelen enzo [rolleyes] .
dl 04-2008 zl 12-2009 zl 09-2011 zl 04-2014 zl 04-2017


Topic starter
Tamara

Berichten: 7965
Lid geworden op: 21 jul 2009 16:58
Hobbies: Forummen!
Locatie: Heiloo ********* Verkoper van wasbare luiers
Contacteer:

Re: Babybum - Luiers op reis 4 - Luiers bij Borgje

Ongelezen bericht door Tamara » 11 okt 2011 13:15

Hoeft ze niet te stoppen met spelen hahaha slim kind [lol]
Afbeelding Afbeelding
Babybum.nl Wasbare luiers & Co NatureBabies.nl Een compleet assortiment voor jou en je baby.


Topic starter
Tamara

Berichten: 7965
Lid geworden op: 21 jul 2009 16:58
Hobbies: Forummen!
Locatie: Heiloo ********* Verkoper van wasbare luiers
Contacteer:

Re: Babybum - Luiers op reis 4 - Luiers bij Borgje

Ongelezen bericht door Tamara » 18 okt 2011 16:16

Joehoeee Borgje???? Ik had de luiers eigenlijk al terug verwacht, gaat alles goed?
Afbeelding Afbeelding
Babybum.nl Wasbare luiers & Co NatureBabies.nl Een compleet assortiment voor jou en je baby.


Topic starter
Tamara

Berichten: 7965
Lid geworden op: 21 jul 2009 16:58
Hobbies: Forummen!
Locatie: Heiloo ********* Verkoper van wasbare luiers
Contacteer:

Re: Babybum - Luiers op reis 4 - Luiers bij Borgje

Ongelezen bericht door Tamara » 20 okt 2011 13:09

De luiers draaien rondjes in de wasmachine.
Als je tijd hebt Borgje krijgen we dan nog een verslagje van je?
Afbeelding Afbeelding
Babybum.nl Wasbare luiers & Co NatureBabies.nl Een compleet assortiment voor jou en je baby.


Borgje

Berichten: 3150
Lid geworden op: 31 jul 2009 11:01
Hobbies: Mijn kindjes en ML

Re: Babybum - Luiers op reis 4 - Reis afgelopen

Ongelezen bericht door Borgje » 20 okt 2011 19:23

Ja, je krijgt nog een verslagje.
Wilde dit gisteravond doen, maar toen zaten we bij de HAP met ZL die niet stopte met huilen (3 uur lang gekrijst).
'Gelukkig' hebben ze niks kunnen vinden.
dl 04-2008 zl 12-2009 zl 09-2011 zl 04-2014 zl 04-2017


Borgje

Berichten: 3150
Lid geworden op: 31 jul 2009 11:01
Hobbies: Mijn kindjes en ML

Re: Babybum - Luiers op reis 4 - Reis afgelopen

Ongelezen bericht door Borgje » 21 okt 2011 22:18

Bij deze dan mijn verslagje eindelijk.

Rumparooz luiers vond ik erg prettig. Hadden een mooie pasvorm en hierbij hadden we geen lekkage.
Het maakte ook niet uit of ik nou de drukknoopjes- of de klittenbandversie gebruikte. Vond ze beiden erg prettig in gebruik en makkelijk af te stellen.
Dit geldt voor een deel ook voor de overbroekjes van Rumparooz. Bij de luiers die op reis waren vond ik ze prettig in gebruik.
Heb ze ook geprobeerd over de strikluiers die ik nu zelf gebruik, maar daar kreeg ik ze op de 1 of andere manier niet prettig omheen. Of ze zaten te wijd bij zijn beentjes of de luier paste niet goed in het overbroekje. Hoe dat kwam weet ik niet.

De Bambinex luier vond ik niet prettig. Probeerde hem om te doen bij ZL, maar kreeg hem niet prettig om. Er bleef volgens mij ook 1 knoopje niet goed zitten, waardoor hij niet goed afgesteld kon worden.
Het overbroekje van Bambinex heb ik niet uitgeprobeerd, ben ik vergeten.

De Itti Bitti luiers waren het ook niet voor ons. Heb de M bij ZL2 aan gedaan en de L bij ZL1, maar beiden waren snel doorgelekt. De luiers sloten wel mooi aan, maar hielden het niet lang. De Itti Bitti Tuto heb ik niet eens geprobeerd om die reden.

De billendoekjes van Itti Bitti vind ik echt super fijn in gebruik. Ze zijn lekker zacht en maken de boel makkelijk schoon. Hier gaan er zeker een paar van komen thuis.

Dan nog de Tots Bots luiers. Deze vond ik stuk voor stuk erg prettige luiers. Hadden een goede pasvorm en hebben hier geen lekkage mee gehad. Heb de Bamboozle stretch voor de nacht gebruikt met extra inlegger en die heeft het goed gehouden. De luier was erg nat na de nacht, maar er was geen lekkage.
Het is dat ML liever geen 2-delig meer wil, anders waren de Flexitot en de Bamboozle stretch zeker hier in huis gekomen.

De overbroekjes van Tots Bots kende ik al. Op zich zijn deze best prettig, maar ik merk dat ik die van Rumparooz toch prettiger vind, waarschijnlijk door de extra leggussets.

De prefold van Myllymuksut vond ik ook super. Wat een absorptie heeft zo'n inlegger. Heb hem 2x gebruikt in een overbroekje en ZL lekte er niet mee door. Denk dat deze ook heel ideaal zullen zijn als inlegger in een pocket voor de nacht.

Het Bambinex wasmiddel vond ik erg prettig. Het waste goed schoon en rook ook best lekker.

De Babybum inleggers waren wat te stug voor ZL zijn huidje. Heb dus alleen mijn eigen fleece-inleggers gebruikt.

Super bedankt voor het mogen uitproberen van deze luiers. Ben weer heel wat wijzer geworden.
dl 04-2008 zl 12-2009 zl 09-2011 zl 04-2014 zl 04-2017


Topic starter
Tamara

Berichten: 7965
Lid geworden op: 21 jul 2009 16:58
Hobbies: Forummen!
Locatie: Heiloo ********* Verkoper van wasbare luiers
Contacteer:

Re: Babybum - Luiers op reis 4 - Reis afgelopen

Ongelezen bericht door Tamara » 25 okt 2011 16:06

Nog heel erg bedanktvoor je verslag [thumbright]

De luiertjes zijn inmiddels gewassen en zijn weer voor een volgende ronde op weg.

Iedereen heel erg bedankt voor het meedoen [biggrin]
Afbeelding Afbeelding
Babybum.nl Wasbare luiers & Co NatureBabies.nl Een compleet assortiment voor jou en je baby.

Plaats reactie