Binana gaat op reis! Aanmelden kan gewoon nog!

Voor alle reizende artikelen. Hier kan je dus feedback over diverse artikelen vinden.
Alleen betalende verkopers mogen hier topics starten. Info via sales@dragen-en-voeden.nl.

Moderator: Mod_Forum_Marktplaats

Gebruikersavatar

DaisySanches

Berichten: 12375
Lid geworden op: 17 feb 2009 21:30
Hobbies: BuJo, Apple, vulpen
Contacteer:

Re: Binana op reis?

Ongelezen bericht door DaisySanches » 20 apr 2011 23:09

She schreef:Als je last hebt van een binana die niet stevig genoeg is voor een kind van 5/6 kg, dan heb je niet goed geknoopt. Of dan past rekbaar niet bij je. De doek zelf kan het zeker tot 10-13 kg aan. Maar is wel warm.
(en ik geef in het algemeen ook de voorkeur aan geweven, maar hij is wel heerlijk zacht voor een pasgeborene... Ik heb er 3 jaar geleden mijn destijds 2 jarige nog wel eens mee gedragen).
Probleem lag bij denk ik aan het rekbare. TS en Balistretch werd ik ook geen vriendjes mee.
Trotse mama van S (2008), J (2010), *(2014) en *(2016)

http://www.samanthas.nl
Natibaby- Bloomyloom - Hoppediz- LennyLamb- Fidella- Buzzidil- Emeibaby -Babylonia - Daiesu en meer!

Gebruikersavatar

Topic starter
Wic

Berichten: 7228
Lid geworden op: 19 mei 2009 21:12
Hobbies: geen tiet veur ;-)
tag: Stampvoetend Piepkuiken: IK WIL KNALROZE!!
Locatie: ***Gecertificeerd draagdoekconsulente omgeving Harderwijk*** ******Draagdoekverkoper******
Contacteer:

Re: Binana op reis?

Ongelezen bericht door Wic » 01 mei 2011 21:43

Even omhoog ... niemand verder die de Binana proberen wil? [hello]
Afbeelding Afbeelding
www.Ooiebeest.nl - Voor Draagconsulten, Workshops, Draagdoeken & Ergonomische Dragers

Gebruikersavatar

Topic starter
Wic

Berichten: 7228
Lid geworden op: 19 mei 2009 21:12
Hobbies: geen tiet veur ;-)
tag: Stampvoetend Piepkuiken: IK WIL KNALROZE!!
Locatie: ***Gecertificeerd draagdoekconsulente omgeving Harderwijk*** ******Draagdoekverkoper******
Contacteer:

Re: Binana op reis?

Ongelezen bericht door Wic » 07 mei 2011 10:33

[cheer]
Nog een keertje omhoog.

De Binana is echt een hele fijne rekbare doek!
In principe wil ik de reis over een week, anderhalve week gaan starten en ik zou het leuk vinden als er nog geinteresseerden zijn die deze doek willen zien, voelen, ervaren. Tencel is echt een heerlijke stof!

Wat houdt de twijfelaars (die zijn er vast?) tegen zich aan te melden voor deze reis?
Voldoe je niet aan de voorwaarden : meld je even (hier of via PM).
Afbeelding Afbeelding
www.Ooiebeest.nl - Voor Draagconsulten, Workshops, Draagdoeken & Ergonomische Dragers


zjojes

Berichten: 2846
Lid geworden op: 14 jul 2009 06:51
Hobbies: Bloggen
Contacteer:

Re: Binana op reis? Ik daag je uit....

Ongelezen bericht door zjojes » 10 mei 2011 16:48

Beebje houdt mij tegen [cheesygrin]

3 juli is de UD, dus dat duurt nog even. DL is inmiddels te zwaar om in rekbaar te dragen ;)
<3 A.von 20-10-2005 E.lin 29-04-2009 en F.ender 05-07-2011 <3

Gebruikersavatar

Topic starter
Wic

Berichten: 7228
Lid geworden op: 19 mei 2009 21:12
Hobbies: geen tiet veur ;-)
tag: Stampvoetend Piepkuiken: IK WIL KNALROZE!!
Locatie: ***Gecertificeerd draagdoekconsulente omgeving Harderwijk*** ******Draagdoekverkoper******
Contacteer:

Re: Binana op reis? Ik daag je uit....

Ongelezen bericht door Wic » 10 mei 2011 19:31

Laat beebje zich maar niet haasten [wink]
Afbeelding Afbeelding
www.Ooiebeest.nl - Voor Draagconsulten, Workshops, Draagdoeken & Ergonomische Dragers

Gebruikersavatar

Topic starter
Wic

Berichten: 7228
Lid geworden op: 19 mei 2009 21:12
Hobbies: geen tiet veur ;-)
tag: Stampvoetend Piepkuiken: IK WIL KNALROZE!!
Locatie: ***Gecertificeerd draagdoekconsulente omgeving Harderwijk*** ******Draagdoekverkoper******
Contacteer:

Re: Binana gaat op reis! Aanmelden kan gewoon nog!

Ongelezen bericht door Wic » 29 mei 2011 15:28

We zijn verlaat, maar Binana-doek wil graag op reis! Meld jij je ook nog even aan? [wink]
Afbeelding Afbeelding
www.Ooiebeest.nl - Voor Draagconsulten, Workshops, Draagdoeken & Ergonomische Dragers

Gebruikersavatar

Zayma

Berichten: 1771
Lid geworden op: 28 mei 2010 15:00
Hobbies: Geweldloze Communicatie
tag: Baby met 2 dagen al op rug!!
Locatie: Heel de Benelux en verder
Contacteer:

Re: Binana gaat op reis! Aanmelden kan gewoon nog!

Ongelezen bericht door Zayma » 03 jun 2011 12:33

De mooie rode Binana is hier goed aangekomen. Heel verrassend! Ontzettend zacht en knuffelig en glad. Voelt bovendien hartstikke koel aan, ondanks het mooie zomerweer. Ik moet weer even ontzettend wennen aan het knopen met rekbaar, het is me wel weer duidelijk waarom ik geweven fijner vind, maar met zo'n heel klein kereltje (nu 5 weken) is het nog prima te doen zonder in de knoop te komen met te lange beentjes e.d. Maar op de een of andere manier kom ik toch altijd heel hoog uit en kan het bolletje niet echt vrij krijgen met die doekbanen hoog in mijn nek. Nog even verder oefenen dus.

Mijn enige ervaring met rekbaar is met de Bykay anderhalf jaar geleden, en deze doek vind ik vele malen mooier. Simpel maar netjes afgewerkt en geen extra naden voor zo'n middenstuk, al ziet dat er natuurlijk best hip uit. Zelf houd ik juist wel van uni-kleuren, de contrasterende zoom en het labeltje in het midden zijn mij genoeg contrast. Ondanks dat hij best dik en fluffy is knoopt hij toch klein af, gewoon door goed aan te trekken, er zit namelijk flinke rek in. Voor mij belangrijk, want ik ben klein van stuk en het is ook een flink brede doek. Tevens dus ook veels te lang voor mij, het zou wel fijn zijn als er kleinere maten van te krijgen zijn.

Maar het meest verbazingwekkende vind ik dus nog dat de doek, ook eenmaal geknoopt, gewoon koel aanvoelt. Hij is echt heel dik en hij rekt flink dus er zijn echt wel 3 lagen steun nodig, maar behalve de normale zweterigheid waar de kleine tegen mij aangeplakt zit voelt het niet enorm ingepakt of plakkerig. Ik heb het idee dat de doek goed ademt en dat de kleine lusjes waaruit de stof bestaat een koele isolatielaag maken. Voelt echt heerlijk aan!

Een hele fijne doek dus, met name voor kleine beebjes en ook te doen bij warmer weer, al heb ik het nog niet in de hele hete zon geprobeerd. Ik zal binnenkort een foto maken.
Liefs,
Astara
Mama van T hibo (09-11-09), B ence (1-5-11), en c ézanne (17-04-2019)

Gebruikersavatar

Topic starter
Wic

Berichten: 7228
Lid geworden op: 19 mei 2009 21:12
Hobbies: geen tiet veur ;-)
tag: Stampvoetend Piepkuiken: IK WIL KNALROZE!!
Locatie: ***Gecertificeerd draagdoekconsulente omgeving Harderwijk*** ******Draagdoekverkoper******
Contacteer:

Re: Binana gaat op reis! Aanmelden kan gewoon nog!

Ongelezen bericht door Wic » 03 jun 2011 12:38

Fijn om te lezen! [smile]

Ik denk dat elke doek in de hele hete zon te warm is, en deze dus ook. Maar, probeer het gerust en laat je verdere ervaring maar weten!
Afbeelding Afbeelding
www.Ooiebeest.nl - Voor Draagconsulten, Workshops, Draagdoeken & Ergonomische Dragers

Gebruikersavatar

DaisySanches

Berichten: 12375
Lid geworden op: 17 feb 2009 21:30
Hobbies: BuJo, Apple, vulpen
Contacteer:

Binana gaat op reis! Aanmelden kan gewoon nog!

Ongelezen bericht door DaisySanches » 03 jun 2011 12:53

Dat te hoge herken ik. [wink]


Sent from my iPhone using Tapatalk.
Trotse mama van S (2008), J (2010), *(2014) en *(2016)

http://www.samanthas.nl
Natibaby- Bloomyloom - Hoppediz- LennyLamb- Fidella- Buzzidil- Emeibaby -Babylonia - Daiesu en meer!

Gebruikersavatar

Zayma

Berichten: 1771
Lid geworden op: 28 mei 2010 15:00
Hobbies: Geweldloze Communicatie
tag: Baby met 2 dagen al op rug!!
Locatie: Heel de Benelux en verder
Contacteer:

Re: Binana gaat op reis! Aanmelden kan gewoon nog!

Ongelezen bericht door Zayma » 03 jun 2011 19:44

Wic schreef:Fijn om te lezen! [smile]

Ik denk dat elke doek in de hele hete zon te warm is, en deze dus ook. Maar, probeer het gerust en laat je verdere ervaring maar weten!
Haha, ik was niet van plan het te gaan proberen hoor. Meldde 't alleen even voor de duidelijkheid, ik heb hem 's ochtends gebruikt, al wel warm en zonnig maar dus niet superheet. Foto van vanochtend, zelfgemaakt. Zal morgen ML eens vragen om er een wat verder uitgezoomd te maken.

Afbeelding
Liefs,
Astara
Mama van T hibo (09-11-09), B ence (1-5-11), en c ézanne (17-04-2019)

Gebruikersavatar

Topic starter
Wic

Berichten: 7228
Lid geworden op: 19 mei 2009 21:12
Hobbies: geen tiet veur ;-)
tag: Stampvoetend Piepkuiken: IK WIL KNALROZE!!
Locatie: ***Gecertificeerd draagdoekconsulente omgeving Harderwijk*** ******Draagdoekverkoper******
Contacteer:

Re: Binana gaat op reis! Aanmelden kan gewoon nog!

Ongelezen bericht door Wic » 03 jun 2011 19:49

;)

Als je vinddt dat de banden teveel in je nek kruipen, zeg maar, helpt het dan niet om ze een flink stuk over je schouder te trekken en dubbel terug te slaan?
Afbeelding Afbeelding
www.Ooiebeest.nl - Voor Draagconsulten, Workshops, Draagdoeken & Ergonomische Dragers

Gebruikersavatar

Oem 3isaa

Berichten: 10379
Lid geworden op: 26 sep 2009 13:20
Hobbies: breien wandelen muziek

Re: Binana gaat op reis! Aanmelden kan gewoon nog!

Ongelezen bericht door Oem 3isaa » 03 jun 2011 20:08

Jammer... [nopompom] ik kan er nog een heeeeeele lange tijd niets mee... Hij ziet er wel heeeeeeerlijk uit zeg!
Hoewel... [think] ik draag mijn baby's eigenlijk vanaf een week of 2 al veelvuldig op mijn rug. Dan is dit zoiezo niets he?
mama van 3 jongens 2006/2007/2010 en 4 meisjes 2009/2012/2014/2020 en 💖 januari 2018

Gebruikersavatar

Topic starter
Wic

Berichten: 7228
Lid geworden op: 19 mei 2009 21:12
Hobbies: geen tiet veur ;-)
tag: Stampvoetend Piepkuiken: IK WIL KNALROZE!!
Locatie: ***Gecertificeerd draagdoekconsulente omgeving Harderwijk*** ******Draagdoekverkoper******
Contacteer:

Re: Binana gaat op reis! Aanmelden kan gewoon nog!

Ongelezen bericht door Wic » 03 jun 2011 20:20

Oem 3isaa schreef:Jammer... [nopompom] ik kan er nog een heeeeeele lange tijd niets mee... Hij ziet er wel heeeeeeerlijk uit zeg!
Hoewel... [think] ik draag mijn baby's eigenlijk vanaf een week of 2 al veelvuldig op mijn rug. Dan is dit zoiezo niets he?
De leverancier heeft rugdragen wel in haar knoopinstructies staan, maar persoonlijk raad ik het af met een rekbare doek.
Afbeelding Afbeelding
www.Ooiebeest.nl - Voor Draagconsulten, Workshops, Draagdoeken & Ergonomische Dragers

Gebruikersavatar

Zayma

Berichten: 1771
Lid geworden op: 28 mei 2010 15:00
Hobbies: Geweldloze Communicatie
tag: Baby met 2 dagen al op rug!!
Locatie: Heel de Benelux en verder
Contacteer:

Binana gaat op reis! Aanmelden kan gewoon nog!

Ongelezen bericht door Zayma » 11 jun 2011 20:12

Wic schreef:;)

Als je vindt dat de banden teveel in je nek kruipen, zeg maar, helpt het dan niet om ze een flink stuk over je schouder te trekken en dubbel terug te slaan?
Ik denk dat ik daar te strak voor knoop, krijg het alleen voor mekaar als ik ruimte laat, maar dat voelt niet zo zeker, en je bent dan ook niet meer echt handsfree.

Het lukt me nu wel hem lager te krijgen in een mooie diepe zit. Wanneer hij in het kruis zit maar voor het voorpand over zijn beentjes gaat kan ik mijn handen onder zijn kont doen via de zijkanten en hem zo wat dieper in de doek manouvreren.

...verstuurd met mijn iPhone, sorry voor de korte reactie en eventuele spelfouten
Liefs,
Astara
Mama van T hibo (09-11-09), B ence (1-5-11), en c ézanne (17-04-2019)

Gebruikersavatar

Zayma

Berichten: 1771
Lid geworden op: 28 mei 2010 15:00
Hobbies: Geweldloze Communicatie
tag: Baby met 2 dagen al op rug!!
Locatie: Heel de Benelux en verder
Contacteer:

Re: Binana gaat op reis! Aanmelden kan gewoon nog!

Ongelezen bericht door Zayma » 15 jun 2011 17:28

Best I could do, ML heeft geen geduld voor leuke plaatjes schieten:

Afbeelding
Liefs,
Astara
Mama van T hibo (09-11-09), B ence (1-5-11), en c ézanne (17-04-2019)

Plaats reactie