De Kleine Keizer: luiers op reis *regje*

Voor alle reizende artikelen. Hier kan je dus feedback over diverse artikelen vinden.
Alleen betalende verkopers mogen hier topics starten. Info via sales@dragen-en-voeden.nl.

Moderator: Mod_Forum_Marktplaats


Essie27

Berichten: 809
Lid geworden op: 18 aug 2009 13:01
Hobbies: Mijn kindjes knuffelen:)
Locatie: Zuid- Holland

Re: De Kleine Keizer: luiers op reis *Essie27*

Ongelezen bericht door Essie27 » 11 mei 2011 19:33

natje schreef:Zijn de luiertjes doorgestuurd naar de volgende?
Sorry voor de late reactie maar het antwoord heb je al. Veel plezier ermee!


jessie90

Berichten: 4775
Lid geworden op: 19 jul 2010 20:06
Hobbies: van alles

Re: De Kleine Keizer: luiers op reis *Essie27*

Ongelezen bericht door jessie90 » 25 mei 2011 13:58

Het pakket is verzonden. Te samen met het pakketje voor de lente swap en mijn verkochte doek.

Rumparooze had ik al een keer geprobeerd, toen had ik elke keer lekkage. Deze keer heb ik ze meer gebruikt en maar 1 keer lekkage wat meer me eigen schuld was. (6 uur een luier om laten, dat gaat niet goed)
Ik vind de klittenband fijner werken, al is de drukknoop toch iets handiger. Zl krijgt de drukknopen niet los en het klittenband wel.
Het losmaken van de inlegger en zo in de was doen is inderdaad handiger voor de frisheid van de luiers. Alleen ml vind het niet fijn om de gebruikte luier te ontleden.

De patapum is ook fijn in gebruik, wat ik het fijnste vond waren de inleggers die je niet hoef vast te zetten en dat je het klitteband kon omdraaien zodat het nergens aan vast komt te zitten.


Nehalennia

Berichten: 2796
Lid geworden op: 04 aug 2009 09:04
Hobbies: Duiken, LOTUS en geocaching
Locatie: Grou

Re: De Kleine Keizer: luiers op reis *Essie27*

Ongelezen bericht door Nehalennia » 28 mei 2011 11:49

Zo... draadje teruggevonden!

Het pakket is donderdagavond bij me afgeleverd, DL heeft nu haar 3e luier om. Ze zien er lekker compact uit. Ik was wel verrast over de keuze van wasmiddel, meestal werd er juist poeder geleverd of als voorwaarde gesteld.
Ik was deze week dus weer een paar wasjes met wasmiddel, normaal gebruik ik dat niet meer (ik heb sinds kort die ecozone balls).
Moeder van Lisa (2010) en Eva (2011) en Alianne (2021)


jesje

Berichten: 597
Lid geworden op: 08 jun 2009 10:15
Hobbies: Uhmm...
Locatie: 023

Re: De Kleine Keizer: luiers op reis *Nehalennia*

Ongelezen bericht door jesje » 10 jun 2011 15:00

Hier zijn ze net aangekomen [blij] .
De eerste gaat straks meteen om.Ben erg benieuwd.
Groetjes van Jessica ,
Mama van S (14-7-04),I (26-7-06) en R (26-10-2009)


Nehalennia

Berichten: 2796
Lid geworden op: 04 aug 2009 09:04
Hobbies: Duiken, LOTUS en geocaching
Locatie: Grou

Re: De Kleine Keizer: luiers op reis *Nehalennia*

Ongelezen bericht door Nehalennia » 11 jun 2011 11:31

Grrrr.... net een heel verslag getypt, valt de verbinding weg...

Maar goed. Ik zal proberen of ik alles nog weet wat ik net schreef.

De rumparooz had ik al bij de luierreis van Babybum geprobeerd en toen viel het iedereen op dat de luiers met drukknoopjes kleiner leken te vallen dan die met klittenband. Dat viel mij toen ook op, het verschil was duidelijk waarneembaar bij het aandoen. Bij de klittenband zette ik ze op medium, en bij de knoopjes niet.
Ik kon me nog herinneren dat er iets was met klittenband/knoopjes, maar wist zo uit mijn hoofd niet meer wat. Dus ik heb goed gekeken en deze keer viel het me niet op. Dat vind ik toch wel bijzonder. Overigens heb ik nu de luiers niet verkleind.

De vorige keer schreef ik
Wat ik fijn vind aan de Rumparooz, is dat de pockets van achteren niet open staan. Dat stoort mij altijd wel aan de HH en aan mijn FB - daar is die hele achternaad open en kan die inlegger er zo uitsteken. Met zo'n grote opening is een inlegger natuurlijk wel makkelijker erin te doen, maar ik houd van AIO's en zo heb je toch meer een AIO idee. Dat andere doet me meer denken aan een bouwpakket waar de onderdelen nodig weer eens vastgeschroefd moeten worden. Ik moet er nu wel aan denken de inlegger voor het wassen te verwijderen, want ze vallen er nu natuurlijk niet vanzelf uit.
Dat vind ik nog steeds. Ik had nu wel meer het idee dat ik moest proppen bij het erin doen van de inleggers. Het staat er niet bij, maar ik denk dat ik de vorige keer nog een enkele inlegger gebruikte en inmiddels gebruik ik ze standaard allebei. Dan moet je ook iets harder werken om ze mooi plat/zonder vouwen in de luier te krijgen, maar dat geldt ook voor de HH.

De Patapum vond ik in gebruik erg lijken op de rumparooz. Bij het wassen vond ik wel een nadeel: Je kunt de klittenbandjes niet wegvouwen en vastplakken, alleen aan de plakrand voor. Dat zou voor mij een reden zijn om toch een andere luier te kopen.

De vorige keer was ik erg tevreden over de plooien waar de poep achter blijft zitten. Nu bedacht ik me dat ik daar omdat ik inlegvellen gebruik, waarschijnlijk niet optimaal gebruik van maak. Toch is er niets langsgekomen en ook naar achteren, waar de vulopening zit, houdt die opening eventuele rugpoep goed tegen.

Al met al vind ik ze mooi zitten, ze sluiten mooi aan. Ik vind het wel een nadeel dat je de inleggers eruit moet halen voor het wassen, maar dat is niet anders.

De vorige keer was het winter en hing de was binnen. Nu hebben de luiers eigenlijk altijd buiten gedroogd, dus dat was zo gebeurd.


Hartstikke bedankt dat ik mee mocht doen!
Moeder van Lisa (2010) en Eva (2011) en Alianne (2021)


jesje

Berichten: 597
Lid geworden op: 08 jun 2009 10:15
Hobbies: Uhmm...
Locatie: 023

Re: De Kleine Keizer: luiers op reis *Nehalennia*

Ongelezen bericht door jesje » 11 jun 2011 21:36

Hier ligt zl2 voor de tweede nacht te slapen in de rumparooz.Ik vind deze luier inderdaad niet erg groot met de dubbele inleggers er in zit de luier in de grootste stand.En zl2 is maar een klein ventje.Maar ja het belangrijkste is dat hij er droog mee blijft,en dat was hij vanmorgen dus die test is geslaagd. [biggrin]
Groetjes van Jessica ,
Mama van S (14-7-04),I (26-7-06) en R (26-10-2009)


Topic starter
natje

Berichten: 2906
Lid geworden op: 01 nov 2009 21:41
Hobbies: Lezen en koken
Locatie: draagconsulent regio Antwerpen (België)

Re: De Kleine Keizer: luiers op reis *Jesje*

Ongelezen bericht door natje » 12 jun 2011 11:14

Een nacht droog gebleven, wauw!
Heb ik nog nooit gedaan een rumparooz voor 's nachts, misschien ook eens proberen.


jesje

Berichten: 597
Lid geworden op: 08 jun 2009 10:15
Hobbies: Uhmm...
Locatie: 023

Re: De Kleine Keizer: luiers op reis *Jesje*

Ongelezen bericht door jesje » 12 jun 2011 22:11

natje schreef:Een nacht droog gebleven, wauw!
Heb ik nog nooit gedaan een rumparooz voor 's nachts, misschien ook eens proberen.
Het is niet echt een grote plasser dus durf ik het wel aan [cheesygrin]
Groetjes van Jessica ,
Mama van S (14-7-04),I (26-7-06) en R (26-10-2009)


jesje

Berichten: 597
Lid geworden op: 08 jun 2009 10:15
Hobbies: Uhmm...
Locatie: 023

Re: De Kleine Keizer: luiers op reis *Jesje*

Ongelezen bericht door jesje » 28 jun 2011 20:29

Jullie hadden nog een verslagje van mij tegoed [eeks] .
Al had ik al wel wat geschreven.

Ik moet zeggen dat ik over de opnamecapaciteit van de rumparooz erg tevreden bent.Ik had alleen steeds ruzie met de maat.
OP de grootste stand was ie eigenlijk tegroot en op een maatje kleiner,was de rumparooz wat aan de krappe kant zeker met 2 inleggers.En dat terwijl zl2 een iel mannetje is.Maar ondanks dat bleef hij er zelfs 's nachts droog mee.En ik vind de printjes van deze luier echt leuk.De patapum vond ik minder geweldig.Paste echt niet lekker,en ik miste de klittenbandjes aan de binnenkant om de boel vast te plakken bij het wassen.

Bedankt dat ik de luiers mocht gebruiken. [smile]
Groetjes van Jessica ,
Mama van S (14-7-04),I (26-7-06) en R (26-10-2009)

Gebruikersavatar

regje

Berichten: 1310
Lid geworden op: 12 apr 2010 09:13
Hobbies: creatief bezig zijn
Locatie: Pijnacker

Re: De Kleine Keizer: luiers op reis *Jesje*

Ongelezen bericht door regje » 30 jun 2011 08:27

De luiers zijn gisteren aangekomen. Ik ben benieuwd vandaag.
dochter oktober 2009 - zoon april 2017

Gebruikersavatar

Mama i

Berichten: 1203
Lid geworden op: 09 aug 2010 21:14
Hobbies: op stap met de kids, zeilen
Locatie: Belgisch Limburg *** draagconsulente *** verkoper ***
Contacteer:

Re: De Kleine Keizer: luiers op reis *Jesje*

Ongelezen bericht door Mama i » 30 jun 2011 22:37

Oei, ik krijg net bericht van Regje dat de luiers al bij haar zijn en over 2 weken naar mij komen... Net voor we op vakantie vertrekken (ik had het topic gecheckt en er stond in de titel bij Jesje, dus als ik dan in het lijstje keek, zat ik nog wel safe, want we zijn de 31ste alweer terug).

Aangezien ik toch de laatste ben, mag ik ze 2 weekjes langer houden zodat we effectief kunnen testen? We nemen geen wasbare mee op vakantie...
Anders sla ik liever over, want er zal dan geen tijd zijn om te testen.
Ilse - Mama van Hasse (♀ 06/2006) en Jeren (♂ 08/2009)

draagconsulente regio Lanaken-Hasselt-Maastricht
http://www.mama-i.com - Eco voor kids


Topic starter
natje

Berichten: 2906
Lid geworden op: 01 nov 2009 21:41
Hobbies: Lezen en koken
Locatie: draagconsulent regio Antwerpen (België)

Re: De Kleine Keizer: luiers op reis *Jesje*

Ongelezen bericht door natje » 30 jun 2011 22:44

Geen probleem mama i, je mag ze langer houden.

Gebruikersavatar

regje

Berichten: 1310
Lid geworden op: 12 apr 2010 09:13
Hobbies: creatief bezig zijn
Locatie: Pijnacker

Re: De Kleine Keizer: luiers op reis *regje*

Ongelezen bericht door regje » 12 jul 2011 21:50

De luiers zijn verzonden. Het wasmiddel is wel bijna op.

Rumparooz: ik vond het fijne luiers en dochter wilde ze ook graag aan. De lekgootjes zijn geweldig. Geen poeplekkages gehad. Helaas wel enkele plaslekkages. Blijkbaar plast dochter soms gewoon veel, want dan zijn de inleggers helemaal doorweekt (soms al na een uur). Ik vond ze wel een beetje strak om de beentjes zitten (en dochter is nogal aan de smalle kant). Ik moest ook even wennen dat ze wat lager op de buik uitkomen. De drukknoopsluiting is minder handig met een bijna peuter die niet veel zin heeft in luiers verschonen. Ze zijn lekker snel droog.

Patapum: Prima luier. geen lekkages mee gehad. Ze heeft er niet in gepoept. Het klittenband zit wat ver naar achter op de flapjes, waardoor ze wat opstaan. Dochter wilde deze niet graag aan en kon hem ook makkelijk zelf uittrekken. Ik vond het wat lastig om de inleggers er netjes in te krijgen (dan zijn die drukknoopjes van de Rumparooz wel handiger). Handig zijn die flapjes om over het klittenband heen te klappen voor het wassen. Ook deze drogen snel.

Al met al een zeer aangename ervaring na alleen maar Bambino Mio's gewend te zijn. Ik neig wel meer naar de Rumparooz dan naar de Patapum.
dochter oktober 2009 - zoon april 2017


Topic starter
natje

Berichten: 2906
Lid geworden op: 01 nov 2009 21:41
Hobbies: Lezen en koken
Locatie: draagconsulent regio Antwerpen (België)

Re: De Kleine Keizer: luiers op reis *regje*

Ongelezen bericht door natje » 12 jul 2011 21:53

Bedankt om je ervaringen te delen!

Plaats reactie