De Kleine Keizer: Bondolino op reis *Mama i*

Voor alle reizende artikelen. Hier kan je dus feedback over diverse artikelen vinden.
Alleen betalende verkopers mogen hier topics starten. Info via sales@dragen-en-voeden.nl.

Moderator: Mod_Forum_Marktplaats


Nehalennia

Berichten: 2796
Lid geworden op: 04 aug 2009 09:04
Hobbies: Duiken, LOTUS en geocaching
Locatie: Grou

Re: De Kleine Keizer: Bondolino op reis *Noli*

Ongelezen bericht door Nehalennia » 22 mei 2011 21:04

Noli. heeft hem vanavond bij mij thuis afgeleverd! Ik kon zelf niet opendoen omdat ik DL in bad aan het stoppen was, maar gelukkig heb ik daar dan persooneel (DH ;o) voor. Tnx Noli!
Moeder van Lisa (2010) en Eva (2011) en Alianne (2021)


Nehalennia

Berichten: 2796
Lid geworden op: 04 aug 2009 09:04
Hobbies: Duiken, LOTUS en geocaching
Locatie: Grou

Re: De Kleine Keizer: Bondolino op reis *Noli*

Ongelezen bericht door Nehalennia » 06 jun 2011 12:09

En hij is weer door.

Ik heb niet zoveel kunnen dragen als ik graag gewild had, maar heb hem wel mee gehad bij het winkelen in Heerenveen. Dus even gekeken hoe praktisch hij daarbij is.

Nou, dat werkt op zich prima. Ik vind het klittenband op de heupband fijner dan een kliksysteem, en omdat ik doeken heb, heb ik natuurlijk geen probleem met kind op de rug en die lange banden knopen. Ik knoopte eigenlijk altijd met de banden voor op mijn borst gekruist, dan achterlangs en dan uiteindelijk voor weer de knoop. Dat zit wel prettiger dan zo'n gespje tussen de schouderbanden, maar ik snap wel dat het een drempel is voor mensen die niet knopen. Een nadeel van het systeem vond ik dat je van die enorm lange banden hebt. Dat maakt het meenemen van de bondolino lastiger en bij nat weer zou je moeten opletten dat ze niet nat worden. Bij bv. de manduca had ik die als ik DL ging ophalen al om mijn heupen gedaan en liet ik de rest hangen (net zoals je een trui om je heupen bindt), maar bij de bondolino zit je dan met die banden. Dan toch maar ombinden, en dat vond ik zo zonder kind toch niet zo prettig zitten (maar dan ben ik kieskeurig).

Ik heb toen in H'veen ruim 2 uur gewinkeld, en zo ontdekt dat dat goed vol te houden is, langer was ook wel gelukt (maar de parkeermeter riep). Ik heb ooit een bondolino een uurtje geleend bij een meet en toen kreeg ik last van mijn spieren. Maar dat zal gelegen hebben aan het feit dat ik ook mijn tas nog droeg en dat die redelijk vol zat. Dat vermoedde ik al, maar nu weet ik het tenminste zeker.
Moeder van Lisa (2010) en Eva (2011) en Alianne (2021)

Gebruikersavatar

Belle

Berichten: 3031
Lid geworden op: 06 sep 2009 21:53
Hobbies: Kusjes!
tag: Op stok met het kuiken
Locatie: Regio 020

Re: De Kleine Keizer: Bondolino op reis *Noli*

Ongelezen bericht door Belle » 07 jun 2011 19:49

Hij is er! En mijn zoon is ziek, dus de Bondolino zou maar zo eens goed van pas kunnen komen.
Afbeelding
Afbeelding


Topic starter
natje

Berichten: 2906
Lid geworden op: 01 nov 2009 21:41
Hobbies: Lezen en koken
Locatie: draagconsulent regio Antwerpen (België)

Re: De Kleine Keizer: Bondolino op reis *Noli*

Ongelezen bericht door natje » 07 jun 2011 20:15

Veel beterschap voor je zoontje!

Gebruikersavatar

Mama i

Berichten: 1203
Lid geworden op: 09 aug 2010 21:14
Hobbies: op stap met de kids, zeilen
Locatie: Belgisch Limburg *** draagconsulente *** verkoper ***
Contacteer:

Re: De Kleine Keizer: Bondolino op reis *Belle*

Ongelezen bericht door Mama i » 08 jun 2011 21:53

Hey, als ik goed tel, ontvang ik de Bondolino in de eerste week van onze vakantie - komt dat even goed uit!
[cheer] [blij]

Ik stuur zometeen even mijn vakantieadres door naar Regje, want dan mag het daar naartoe gestuurd worden (het is gelukkig in Nederland ;o)
Ilse - Mama van Hasse (♀ 06/2006) en Jeren (♂ 08/2009)

draagconsulente regio Lanaken-Hasselt-Maastricht
http://www.mama-i.com - Eco voor kids

Gebruikersavatar

Belle

Berichten: 3031
Lid geworden op: 06 sep 2009 21:53
Hobbies: Kusjes!
tag: Op stok met het kuiken
Locatie: Regio 020

Re: De Kleine Keizer: Bondolino op reis *Belle*

Ongelezen bericht door Belle » 20 jun 2011 22:18

De Bondolino ligt strak ingepakt en geadresseerd op de keukentafel. Morgen vervolgt hij zijn reis.

Wat een zaaaaaalige drager! *krrrrrr!* klitteband vast, "Kom maar op mijn rug zitten," kind erin, bandje, bandje, strikje en hij zit. Perfect voor een verschrikkelijk eigenwijze dreumes van ruim 13 kilo die eigenlijk niet in de doeken wil, maar die echt te zwaar is om de hele dag door mama getild te worden. Hij is comfortabel! Hij is snel! En mijn zoon wilde er zowaar zelf in. Ik ben verkocht!

Ik heb het slaapkapje niet gebruikt, dus daar kan ik geen zinnig woord over zeggen, maar verder vind ik 'm perfect. Ik heb altijd ruzie het de bandjes en clipjes van de Manduca, en dat probleem heb ik met de Bondolino niet. Het enige wat ik een beetje onhandig vind... Als mijn zoon eruit is dan zit ik met die lange banden. Een lege Bondolino draagt niet zo makkelijk, en opvouwen en in het rugzakje stoppen is met mijn wispelturige dreumes een wilde gok, want voor hetzelfde geld wil hij twee minuten later weer gedragen worden. Maar ach, dat probleem houd ik toch. ;)

Ik heb geen foto's van de Bondolino in actie, want we waren op vakantie en dan maken we geen foto's. ;)

Zayma, veel plezier met deze drager!
Afbeelding
Afbeelding


Topic starter
natje

Berichten: 2906
Lid geworden op: 01 nov 2009 21:41
Hobbies: Lezen en koken
Locatie: draagconsulent regio Antwerpen (België)

Re: De Kleine Keizer: Bondolino op reis *Belle*

Ongelezen bericht door natje » 20 jun 2011 22:23

Leuk dat de bondolino je bevalt Belle!

Goede vakantie gehad?

Gebruikersavatar

Belle

Berichten: 3031
Lid geworden op: 06 sep 2009 21:53
Hobbies: Kusjes!
tag: Op stok met het kuiken
Locatie: Regio 020

Re: De Kleine Keizer: Bondolino op reis *Belle*

Ongelezen bericht door Belle » 24 jun 2011 19:07

Vakantietje was heerlijk, lekker de hele week met de opa's en oma's van ons kereltje doorgebracht.

Ik zie op tnt dat de Bondolino inmiddels bij Zayma is aangekomen. Ik ben benieuwd hoe hij haar bevalt. :)
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar

Zayma

Berichten: 1771
Lid geworden op: 28 mei 2010 15:00
Hobbies: Geweldloze Communicatie
tag: Baby met 2 dagen al op rug!!
Locatie: Heel de Benelux en verder
Contacteer:

Re: De Kleine Keizer: Bondolino op reis *Belle*

Ongelezen bericht door Zayma » 24 jun 2011 19:16

Dank Belle, hij is goed gearriveerd. Even hoofd vol van sterfgeval en 2 weinig slapende zoontjes maar vandaag lukt 't dan even om te reageren.

Wat een fijne drager, de pasvorm is echt heel prettig, hij omarmt je kindje. Met kleine bubs weet ik 't ff niet zo, die zit het beste met de beentjes er nog in, vind eruit nog nét iets te breed en dan ben ik hem ook helemaal kwijt diep in de drager. Maar hij begint zich ook al af te zetten, dus is net even zo'n overgangsmoment. Maar ik heb ML ermee aan het dragen gekregen [blij] . De Marsupi kon hij niet zo mee overweg. De Bondo is veel robuuster, bredere banden en ziet er ook stoerder uit, dus heel erg papa-proof. Dreumes heb ik er vandaag mee op mijn buik gehad, die had een kwaaie bui (te vroeg wakker en te korte middagdut) en vertikte het om in de doek te gaan maar wilde wel gedragen worden. Dus lekker buik tegen buik op de arm gedragen en toen stiekum de Bondolino om. Hij is er heerlijk in in slaap gevallen en we hebben ermee naar het winkelcentrum gelopen. Ik vond het wel wat zwaarder dan in de doek, maar ik ben ook niet meer gewend om op de buik te dragen. Het zitvlak was niet meer helemaal breed genoeg om tot in zijn knieen te ondersteunen, maar het bungelen van de beentjes was verder niet heel erg storend.

Dus een hele fijne drager, voor groot en klein, al past hij dan niet voor allebei helemaal perfect.

http://twitpic.com/5g5d83" onclick="window.open(this.href);return false;
Liefs,
Astara
Mama van T hibo (09-11-09), B ence (1-5-11), en c ézanne (17-04-2019)


Topic starter
natje

Berichten: 2906
Lid geworden op: 01 nov 2009 21:41
Hobbies: Lezen en koken
Locatie: draagconsulent regio Antwerpen (België)

Re: De Kleine Keizer: Bondolino op reis *Belle*

Ongelezen bericht door natje » 24 jun 2011 19:37

Wat ligt dreumes heerlijk te slapen [verliefd]

Gebruikersavatar

Zayma

Berichten: 1771
Lid geworden op: 28 mei 2010 15:00
Hobbies: Geweldloze Communicatie
tag: Baby met 2 dagen al op rug!!
Locatie: Heel de Benelux en verder
Contacteer:

Re: De Kleine Keizer: Bondolino op reis *Zayma*

Ongelezen bericht door Zayma » 09 jul 2011 14:07

Is ie goed aangekomen?
Liefs,
Astara
Mama van T hibo (09-11-09), B ence (1-5-11), en c ézanne (17-04-2019)


suze238

Berichten: 1784
Lid geworden op: 28 mar 2010 15:37
Hobbies: mijn jongens <3
tag: Denkt dat de paashazen gek zijn!

Re: De Kleine Keizer: Bondolino op reis *Zayma*

Ongelezen bericht door suze238 » 10 jul 2011 21:28

bondo is hier aangekomen! Hebben hem zaterdag al gebruikt, op de rommelmarkt.. Ging op zich prima, ZL zat lekker was makkelijk om te doen en zat lekker. Maar ik heb zelf het gevoel dat ik toch meer een doekenmens ben want voor langere tijd lukt hetme niet om er fijn mee te dragen.. Daarna nog naar de ikea gegaan en deed echt pijn aan mijn schouders.
Ga hem van de week nog eens proberen en probeer papa ook zover te krijgen dat hij hem om doet!

Ik wil de bondo vrijdag al verzenden want dan gaan wij op vakantie.. dus hij gaat dan iets eerder door naar de volgende!
zl1 jan'10 - zl2 jan'14 - zl3 dec '15


suze238

Berichten: 1784
Lid geworden op: 28 mar 2010 15:37
Hobbies: mijn jongens <3
tag: Denkt dat de paashazen gek zijn!

Re: De Kleine Keizer: Bondolino op reis *Zayma*

Ongelezen bericht door suze238 » 15 jul 2011 15:12

ik wil graag een adres, heb regje al gepb't maar ze is niet online.. vanavond gaan wij op vakantie!
zl1 jan'10 - zl2 jan'14 - zl3 dec '15

Gebruikersavatar

regje

Berichten: 1310
Lid geworden op: 12 apr 2010 09:13
Hobbies: creatief bezig zijn
Locatie: Pijnacker

Re: De Kleine Keizer: Bondolino op reis *Zayma*

Ongelezen bericht door regje » 18 jul 2011 09:53

Na een weekendje bij mijn ouders gisteravond laat de Bondolino bij de buren opgehaald. Straks eens goed bekijken.
dochter oktober 2009 - zoon april 2017

Gebruikersavatar

regje

Berichten: 1310
Lid geworden op: 12 apr 2010 09:13
Hobbies: creatief bezig zijn
Locatie: Pijnacker

Re: De Kleine Keizer: Bondolino op reis *Zayma*

Ongelezen bericht door regje » 18 jul 2011 20:23

Vandaag de Bondolino even uitgeprobeerd (dochter had er geen zin in, die wilde zelf lopen en eendjes gaan voeren). Wat mij opviel was dat er geen handleiding bij zat. Ik kwam er wel uit (zo ingewikkeld is het niet). Er zitten ook enkele vlekjes op de banden. Hij was makkelijk omdoen. Ik vond wel de schouderbanden wat breed. Is het de bedoeling dat het "slaap"kapje (?) ook echt als slaapkapje gebruikt wordt, of is het ter verlenging van het lijfje (wat wel handig was). Als slaapkapje lijkt mij dat klittenband wat onhandig. Dan moet ik dat losrukken naast dochters slapende oor... Maar voor het kleine stukje dat ik hem omhad droeg hij prima.
dochter oktober 2009 - zoon april 2017

Plaats reactie