Tuli Mei Tai on tour - Aanmelden kan nog!

Voor alle reizende artikelen. Hier kan je dus feedback over diverse artikelen vinden.
Alleen betalende verkopers mogen hier topics starten. Info via sales@dragen-en-voeden.nl.

Moderator: Mod_Forum_Marktplaats

Gebruikersavatar

Mama i

Berichten: 1203
Lid geworden op: 09 aug 2010 21:14
Hobbies: op stap met de kids, zeilen
Locatie: Belgisch Limburg *** draagconsulente *** verkoper ***
Contacteer:

Re: Tuli Mei Tai on tour - Aanmelden kan nog!

Ongelezen bericht door Mama i » 19 mei 2011 21:11

Hm, ik heb ontdekt dat ik toch wel een MT fan ben (als ie maar gevulde schouderbanden heeft) - wil hem ook graag uitproberen. Kan het nog?
Ilse - Mama van Hasse (♀ 06/2006) en Jeren (♂ 08/2009)

draagconsulente regio Lanaken-Hasselt-Maastricht
http://www.mama-i.com - Eco voor kids

Gebruikersavatar

Topic starter
Esther

Berichten: 4338
Lid geworden op: 05 feb 2008 16:16
Hobbies: tuinieren
Contacteer:

Re: Tuli Mei Tai on tour - Aanmelden kan nog!

Ongelezen bericht door Esther » 19 mei 2011 21:26

Mama i schreef:Hm, ik heb ontdekt dat ik toch wel een MT fan ben (als ie maar gevulde schouderbanden heeft) - wil hem ook graag uitproberen. Kan het nog?
Ja, hoor. Ik heb je erbij gezet [smile] . Hij heeft inderdaad gevulde schouderbanden. DL is van de week gewogen op het cb en weegt al 13,5 kilo ( [eeks] ik dacht nog 12 kilo [lol] ) en draag ik er nog heel graag mee.
Mama van 2 meiden DL1 27/03/09 en DL2 27/04/12


suze238

Berichten: 1784
Lid geworden op: 28 mar 2010 15:37
Hobbies: mijn jongens <3
tag: Denkt dat de paashazen gek zijn!

Re: Tuli Mei Tai on tour - Aanmelden kan nog!

Ongelezen bericht door suze238 » 21 mei 2011 09:36

ik wil tuli doorsturen maar heb geen adres! heb regje gisterochtend al gepb't maar nog niks terug! Het postkantoor sluit hier o 15.00, anders word het pas dinsdag!!!!! [dontknow]
zl1 jan'10 - zl2 jan'14 - zl3 dec '15

Gebruikersavatar

Topic starter
Esther

Berichten: 4338
Lid geworden op: 05 feb 2008 16:16
Hobbies: tuinieren
Contacteer:

Re: Tuli Mei Tai on tour - Aanmelden kan nog!

Ongelezen bericht door Esther » 21 mei 2011 23:04

suze238 schreef:ik wil tuli doorsturen maar heb geen adres! heb regje gisterochtend al gepb't maar nog niks terug! Het postkantoor sluit hier o 15.00, anders word het pas dinsdag!!!!! [dontknow]
Ik was de hele dag weg dus ik lees dit nu pas. Ik heb Regjes adres ook niet, dus even afwachten, het is niet anders.
Heb je voor dinsdag niets gehoord dan gaat hij door naar de volgende, misschien voor de zekerheid daar ook een pb naartoe sturen?
Mama van 2 meiden DL1 27/03/09 en DL2 27/04/12

Gebruikersavatar

regje

Berichten: 1310
Lid geworden op: 12 apr 2010 09:13
Hobbies: creatief bezig zijn
Locatie: Pijnacker

Re: Tuli Mei Tai on tour - Aanmelden kan nog!

Ongelezen bericht door regje » 23 mei 2011 09:48

suze238 schreef:ik wil tuli doorsturen maar heb geen adres! heb regje gisterochtend al gepb't maar nog niks terug! Het postkantoor sluit hier o 15.00, anders word het pas dinsdag!!!!! [dontknow]
Je hebt pb terug. Wij waren een lang weekendje weg.
dochter oktober 2009 - zoon april 2017


suze238

Berichten: 1784
Lid geworden op: 28 mar 2010 15:37
Hobbies: mijn jongens <3
tag: Denkt dat de paashazen gek zijn!

Re: Tuli Mei Tai on tour - Aanmelden kan nog!

Ongelezen bericht door suze238 » 24 mei 2011 12:34

vandaag door gestuurd naar regje! Dus hoop dat de post hem morgen afleverd.

Goed mijn ervaringen met de mei-tai:

1. Welk algemeen cijfer (1-10) geef je de Tuli Mei Tai ?
6
2. Welk cijfer (1-10) voor uiterlijk?
8,5
3. Wat vind je de pluspunten van Tuli Mei Tai ?
Mooi uiterlijk, makkelijk om even snel om te doen.
4. En wat vind je de (eventuele) minpunten?
Voor ons was hij helaas niet comfortabel genoeg(vandaar de 6) Ik kan er niet lang meedragen. Had hem mee genomen naar een dagje dierenpark maar na 1,5 uur heb ik een karretje daar gehuurt. Kreeg erg last van mijn schouders en hield het gewoon niet vol. (Lukt normaal met een doek wel!)
Waarschijnlijk is het een kwestie van voorkeur of gewenning, maar voor ons was het niks helaas!
5. Wat was je algemene indruk van deze drager.
1e indruk goed, makkelijk in gebruik. Voor korte stukjes perfect!

Afbeelding
De tuli heeft wel sleepydust want ZL heeft er een half uurtje in geslapen! (op de buik)
zl1 jan'10 - zl2 jan'14 - zl3 dec '15

Gebruikersavatar

regje

Berichten: 1310
Lid geworden op: 12 apr 2010 09:13
Hobbies: creatief bezig zijn
Locatie: Pijnacker

Re: Tuli Mei Tai on tour - Aanmelden kan nog!

Ongelezen bericht door regje » 25 mei 2011 21:00

Hij is aangekomen. Helaas kwam de pakketpost pas om 18:00, dus nog niet uitgeprobeerd (dochter wilde niet). Ziet er zo wel mooi uit en voelt zacht.
dochter oktober 2009 - zoon april 2017

Gebruikersavatar

regje

Berichten: 1310
Lid geworden op: 12 apr 2010 09:13
Hobbies: creatief bezig zijn
Locatie: Pijnacker

Re: Tuli Mei Tai on tour - Aanmelden kan nog!

Ongelezen bericht door regje » 01 jun 2011 20:30

Ik wilde vandaag het pakketje klaarmaken en bedacht mij toen dat morgen het postkantoor gesloten is ivm hemelvaartsdag. Dus ik zal hem vrijdag naar Karine versturen.
dochter oktober 2009 - zoon april 2017

Gebruikersavatar

Burger

Berichten: 1594
Lid geworden op: 23 feb 2011 17:05
Hobbies: .

Re: Tuli Mei Tai on tour - Aanmelden kan nog!

Ongelezen bericht door Burger » 01 jun 2011 21:06

Mag ik wel weer van de lijst af? Dochter wordt nog wel gedragen maar wil zelf enkel in de girasol ... en loopt zelf het meest. Dus denk dat ik hem niet vaak gebruiken ga en dat is zonde....
Wellicht bij een volgende baby...

Gebruikersavatar

Topic starter
Esther

Berichten: 4338
Lid geworden op: 05 feb 2008 16:16
Hobbies: tuinieren
Contacteer:

Re: Tuli Mei Tai on tour - Aanmelden kan nog!

Ongelezen bericht door Esther » 03 jun 2011 11:59

@suze238, beetje late reactie...maar bedankt voor je verslagje. Jammer dat je hem voor langer niet comfortabel vond. Dat is toch heel persoonlijk want zelf gebruik ik hem met gemak een hele middag. Ik knoop hem wel altijd heel hoog, de heupband bijna onder de boezem [smile] , zodat dl net over mij schouder mee kan kijken.

@regje, ik ben benieuwd naar je verslagje en foto.


@Burger, jammer, ik heb je van de lijst gehaald [smile] .
Mama van 2 meiden DL1 27/03/09 en DL2 27/04/12


Jessie5743

Berichten: 4887
Lid geworden op: 16 mar 2009 11:05

Re: Tuli Mei Tai on tour - Aanmelden kan nog!

Ongelezen bericht door Jessie5743 » 03 jun 2011 13:56

Oh, de foto`s nog vergeten. [redface]

Gebruikersavatar

regje

Berichten: 1310
Lid geworden op: 12 apr 2010 09:13
Hobbies: creatief bezig zijn
Locatie: Pijnacker

Re: Tuli Mei Tai on tour - Aanmelden kan nog!

Ongelezen bericht door regje » 03 jun 2011 20:16

Hij is vandaag verzonden. Foto en verslagje volgen.

EDIT: bij deze

Afbeelding
In de Japanse tuin in Den Haag.

1. Welk algemeen cijfer (1-10) geef je de Tuli Mei Tai ?
8

2. Welk cijfer (1-10) voor uiterlijk?
8

3. Wat vind je de pluspunten van Tuli Mei Tai ?
Mooi, lekker zacht.
Stevig hoofdsteuntje, ik miste bijvoorbeeld geen slaapkapje.
Leuk dat hij aan twee kanten te dragen is.
Comfortabele dikke vulling.

4. En wat vind je de (eventuele) minpunten?
De banden zijn aan de lange kant. Ik houd veel band over, vooral de tailleband vind ik erg lang.
Ik vond de stof lastig in een knoop te trekken en als er dan eenmaal een knoop inzat weer lastig eruit te krijgen.
Ik ben alleen brede banden gewent, en ik vond de smalle banden tijdens het knopen makkelijk opfrommelen. Ik kreeg ze zelf niet mooi glad strak.
Door de dikke vulling is het niet een heel klein pakketje om mee te nemen.
En iets wat niet direct met de Tuli te maken heeft, maar waar ik meer last van heb met MeiTais, ik krijg maar lastig zelf het kind erin op de rug.

5. Wat was je algemene indruk van deze drager.
Mooie, comfortabele drager. Banden hadden voor mij veel korter gekunt.
dochter oktober 2009 - zoon april 2017

Gebruikersavatar

Karine

Berichten: 6984
Lid geworden op: 08 mar 2011 12:26
Hobbies: Handwerken, swappen
tag: Afgetreden swapkoningin
Locatie: Groningen

Re: Tuli Mei Tai on tour - Aanmelden kan nog!

Ongelezen bericht door Karine » 04 jun 2011 16:11

...en vandaag is hij hier aangekomen. Al even kort getest net naar de winkel met ZL. Ik ben ook bredere schouderbanden gewend, dat merkte ik gelijk. Maar ZL zat er wel goed stevig in. Ik hield ook best veel band over.

Oh en het stof aantrekken van de zwarte stof. Een mama bij ons op het kdv heeft een tuli ergonomische drager en die is dus ook van deze zwarte stof gemaakt en ik zag dat die er ook last van heeft (en die zal toch vast al wel gewassen zijn). Mijn eigen MT heeft zwarte banden van wat stugger canvas, dus niet zo suedeachtig en die trekken volgens mij minder stof aan, dus het ligt denk ik meer aan de stof dan aan de kleur.

We gaan hem testen van de week!
ZL: feb '09 en DL: nov '10

Storch Ulli8, Girasol ER7, Indio Koralle6, Kiesel linnen6 (plumblossom), Pola Arosa 4m, TS, 2x Wompat Preschool Geckos en ER

Gebruikersavatar

Karine

Berichten: 6984
Lid geworden op: 08 mar 2011 12:26
Hobbies: Handwerken, swappen
tag: Afgetreden swapkoningin
Locatie: Groningen

Re: Tuli Mei Tai on tour - Aanmelden kan nog!

Ongelezen bericht door Karine » 10 jun 2011 21:57

Ik heb de MT van de week een aantal keer gebruikt, zowel voor ZL als voor DL. Gewoon afgeknoopt en tibetaans afgeknoopt. Voor langere en kortere stukken. ZL met armen in en ook uit de MT.

vragenlijstje:
1. Welk algemeen cijfer (1-10) geef je de Tuli Mei Tai ?
7

2. Welk cijfer (1-10) voor uiterlijk?
9

3. Wat vind je de pluspunten van Tuli Mei Tai ?
Hij vormt mooi om de billen heen omdat er wat vorm in het lijfje zit.
Oudere kindjes zitten stevig in de MT.
Leuk dat hij aan twee kanten draagbaar is (een voor ZL en een voor DL, of een voor mama en een voor papa)
Lekker veel vulling in de schouderbanden.

4. En wat vind je de (eventuele) minpunten?
Ik vond het lijfje erg kort. Zowel ZL als DL had geen steun tot in de nek (met armen in de MT). Wat ik vooral bij DL erg onprettig vond. (Of ik heb gewoon kinderen met een lang bovenlijf?)
Bij DL heb ik uiteindelijk de banden op mijn heupen afgeknoopt, zodat ik niet twee dikke knopen tussen haar bips en mijn rug had zitten, dat zat namelijk nogal vervelend.
Ik vond de banden te smal (maar dat kan zijn omdat ik breder gewend ben.) Dat zorgde ervoor dat het redelijk aan mijn schouders trok.

5. Wat was je algemene indruk van deze drager.
Een MT van hele mooie, prettige stof en materialen. Als het lijfje langer geweest was, dan had hij hier echt ideaal gezeten, want hij voelde wel stevig en was mooi gevormd om de billen.

(Foto volgt)
ZL: feb '09 en DL: nov '10

Storch Ulli8, Girasol ER7, Indio Koralle6, Kiesel linnen6 (plumblossom), Pola Arosa 4m, TS, 2x Wompat Preschool Geckos en ER

Gebruikersavatar

Mama i

Berichten: 1203
Lid geworden op: 09 aug 2010 21:14
Hobbies: op stap met de kids, zeilen
Locatie: Belgisch Limburg *** draagconsulente *** verkoper ***
Contacteer:

Re: Tuli Mei Tai on tour - Aanmelden kan nog!

Ongelezen bericht door Mama i » 11 jun 2011 23:59

Tuli is gearriveerd [blij]

En, onder het mom van "we kunnen nog genoeg met onze livtai stoefen" [cheesygrin] meteen maar uitgeprobeerd tijdens het winkelen in Maastricht vanmiddag.

Wat mij meteen opviel:
- hij is echt prachtig mooi - vooral de gestreepte kant [cheesygrin] en héééérlijk zacht van stof.
- de schouderbanden zijn inderdaad nogal smal, maar dat wordt voor het draagcomfort toch grotendeels gecompenseerd door de dikke vulling.
Wel is de linkerband 2 keer van mijn schouder gegleden toen ZL zich opzij smeet, maar ik weet niet of dat met bredere banden vermeden had kunnen worden (wel met tibetaans afknopen).
Ik zou niet weten hoe ik Tibetaans moet afknopen (ik snap het principe wel, maar heb het nog nooit gedaan) - morgen of zo de foto hierboven eens goed uitpluizen en proberen.
- de heupband vind ik ook wat te lang. Ik knoop altijd beide banden op mijn buik en 2 strikken is geen zicht, dus liet ik ze zo hangen en dan slingeren ze tussen mijn benen.
- het lijfje is ook gewatteerd en dat lijkt me nogal warm in de zomer. We hebben iig in het winkelcentrum J.eren zijn jasje er rap tussenuit gemoffeld - en hadden toen heel wat bekijks [biggrin]
- Ons ventje zat er heerlijk in - hij is de hele tijd fijn blijven zitten
- ook voor mij was het behoorlijk comfortabel - geen last van mijn schouders of rug, behalve op het einde, maar toen was ik ook al 2 uur aan het dragen en begon ZL ook wat onrustig te worden, waardoor er veel druk ontstaat.

Later meer... en ook fotootjes natuurlijk
Ilse - Mama van Hasse (♀ 06/2006) en Jeren (♂ 08/2009)

draagconsulente regio Lanaken-Hasselt-Maastricht
http://www.mama-i.com - Eco voor kids

Plaats reactie