Babybum - Luiers op reis 3 - Reis is afgelopen

Voor alle reizende artikelen. Hier kan je dus feedback over diverse artikelen vinden.
Alleen betalende verkopers mogen hier topics starten. Info via sales@dragen-en-voeden.nl.

Moderator: Mod_Forum_Marktplaats

Gebruikersavatar

mirrie

Berichten: 1653
Lid geworden op: 04 okt 2009 17:27
Hobbies: *

Re: Babybum - Luiers op reis 3 - (luiers bij Marieke-1)

Ongelezen bericht door mirrie » 04 mei 2011 11:16

Ik heb het pakket gisteren binnengekregen en heb het spul net wat uitgeplozen. Ik vind het lastig om te zien wat nu precies waarbij hoort, zeker ook omdat er nergens maten in staan, en er ook geen labeltjes aan de inleggers zitten. Het is een nogal overweldigend geheel als je het niet gewend bent. Ik ga het morgen met dl uitproberen en dan zien we wel... [smile]
mama van meisje M. mei '09 en meisje H. juni '11

"Je teveel aanpassen is jezelf mismaken om geaccepteerd te worden. Als het lukt ben je geaccepteerd... en stuk"


Topic starter
Tamara

Berichten: 7965
Lid geworden op: 21 jul 2009 16:58
Hobbies: Forummen!
Locatie: Heiloo ********* Verkoper van wasbare luiers
Contacteer:

Babybum - Luiers op reis 3 - (luiers bij Marieke-1)

Ongelezen bericht door Tamara » 04 mei 2011 12:02

O dat ben ik vergeten stom! Er komt nog een luier naar je toe die in het pakket mag

Je kan ook even in de webshop kijken als je er niet uitkomt, daar staan namelijk foto's van alle spullen [wink]


Sent from my iPhone using Tapatalk
Afbeelding Afbeelding
Babybum.nl Wasbare luiers & Co NatureBabies.nl Een compleet assortiment voor jou en je baby.


Topic starter
Tamara

Berichten: 7965
Lid geworden op: 21 jul 2009 16:58
Hobbies: Forummen!
Locatie: Heiloo ********* Verkoper van wasbare luiers
Contacteer:

Babybum - Luiers op reis 3 - (luiers bij Mirrie)

Ongelezen bericht door Tamara » 05 mei 2011 20:58

Ik heb de luier gisteren verstuurd dus hoop dat je hem vandaag ontvangen hebt, dan kan hij toegevoegd worden aan het luierpakket.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Afbeelding Afbeelding
Babybum.nl Wasbare luiers & Co NatureBabies.nl Een compleet assortiment voor jou en je baby.

Gebruikersavatar

mirrie

Berichten: 1653
Lid geworden op: 04 okt 2009 17:27
Hobbies: *

Re: Babybum - Luiers op reis 3 - (luiers bij Mirrie)

Ongelezen bericht door mirrie » 06 mei 2011 18:26

Check! Ik heb gisteren de luier ontvangen, leuk printje trouwens.
De review volgt over een paar dagen.
mama van meisje M. mei '09 en meisje H. juni '11

"Je teveel aanpassen is jezelf mismaken om geaccepteerd te worden. Als het lukt ben je geaccepteerd... en stuk"


Topic starter
Tamara

Berichten: 7965
Lid geworden op: 21 jul 2009 16:58
Hobbies: Forummen!
Locatie: Heiloo ********* Verkoper van wasbare luiers
Contacteer:

Babybum - Luiers op reis 3 - (luiers bij Mirrie)

Ongelezen bericht door Tamara » 06 mei 2011 19:46

Gelukkig :-)
Ik ben benieuwd!


Sent from my iPhone using Tapatalk
Afbeelding Afbeelding
Babybum.nl Wasbare luiers & Co NatureBabies.nl Een compleet assortiment voor jou en je baby.


Roosmijn

Berichten: 8796
Lid geworden op: 09 sep 2008 10:36
Hobbies: *
Locatie: NB

Re: Babybum - Luiers op reis 3 - (luiers bij Mirrie)

Ongelezen bericht door Roosmijn » 06 mei 2011 19:46

Tamara schreef:Gelukkig :-)
Ik ben benieuwd!


Sent from my iPhone using Tapatalk
Ik ook [jump]


Roosmijn

Berichten: 8796
Lid geworden op: 09 sep 2008 10:36
Hobbies: *
Locatie: NB

Re: Babybum - Luiers op reis 3 - (luiers bij Mirrie)

Ongelezen bericht door Roosmijn » 09 mei 2011 17:46

[jump] Bijna aan de beurt! [jump]

Gebruikersavatar

mirrie

Berichten: 1653
Lid geworden op: 04 okt 2009 17:27
Hobbies: *

Re: Babybum - Luiers op reis 3 - (luiers bij Mirrie)

Ongelezen bericht door mirrie » 10 mei 2011 13:30

Ik heb uiteindelijk 3 verschillende merken kunnen proberen. De Tots Bots ben ik uiteindelijk niet meer aan toegekomen. Nog wel even geprobeerd maar dl had geen geduld met mijn gepruts [wink] .

De fijnste luier vond ik de Rumparooz. Ik had het idee dat deze het beste bestand is tegen doorlekken. Dit is de enige luier die een poepluier moest doorstaan (en daar ook in slaagde). Nadeel vind ik wel het gepruts om de inlegger in de pocket te krijgen. Ook dat je na gebruik de inlegger eruit moet halen vind ik niet fijn (vieze handen). Deze luier leek me voor dl ook het meest prettig zitten omdat de inlegger aan de binnenkant zit, en ze hierdoor alleen maar zachte stof voelt.

De Bambinex vond ik niet zo fijn in gebruik. Ik kreeg de inlegger niet goed in de luier geplaats en hij verschoof ook makkelijk (zeker met een beweeglijke peter). Ook droogt deze erg langzaam (heb hem gisteren gebruikt en gewassen en is als enige nog niet droog.). Dl is wel droog gebleven, maar net toen ik de luier uitdeed heeft ze een enorme plas op het aankleedkussen gedaan. Aangezien de luier al behoorlijk nat was, weet ik niet of hij deze aanval zou hebben doorstaan.

De Ittibitti AIO vond ik erg makkelijk in gebruik. Ik ben alleen wegwerp gewend en deze komt dan toch het meest in de buurt omdat je het hele zaakje zo in de luieremmer kiepert. Helaas heeft dl met deze luier gigantisch doorgelekt. Nou had ik hem er ook wel wat lang om laten zitten (uur of 4), maar ze was echt kletsnat.
De Ittibitti tutto vind ik ook fijn in het gebruik, en deze komt dan toch op de tweede plaats. Wel had dl absoluut geen zin in een verschoning en dan is gedoe met drukknoopjes niet erg handig. Als je alle inleggers zou gebruiken (heb ik niet gedaan)dan krijg je ook wel een heel dik pakket aan de kont.

Ik vind wasbare luiers ontzettend charmant, maar voor mij uiteindelijk toch niet zo handig. Ik vergeet nog wel eens op tijd te verschonen (met doorlekken tot gevolg) en ik ben gewoon te verwend door het gemak van wegwerp vrees ik. Ik heb nu twee keer uitgeprobeerd omdat ik het graag zou willen willen gebruiken (als je me nog volgt), maar ik blijf het toch lastig vinden. (Dat ligt trouwens niet alleen aan de luiers, maar ook aan een dl die van iedere verschoning een gevecht maakt [wink] Misschien dat ik met de nieuwe baby ook een nieuwe poging waag )

Tamara, ontzettend bedankt dat ik het mag hebben proberen [thumbright] . Ik stuur de boel vanmiddag door.
mama van meisje M. mei '09 en meisje H. juni '11

"Je teveel aanpassen is jezelf mismaken om geaccepteerd te worden. Als het lukt ben je geaccepteerd... en stuk"

Gebruikersavatar

Karoline

Berichten: 3429
Lid geworden op: 04 jun 2009 13:50
Locatie: Almere

Re: Babybum - Luiers op reis 3 - (luiers bij Mirrie)

Ongelezen bericht door Karoline » 10 mei 2011 14:47

Nog eentje voor mij en dan mag ik! [blij]
mirrie schreef: ....
Nou had ik hem er ook wel wat lang om laten zitten (uur of 4), maar ze was echt kletsnat.
....
Ik vind wasbare luiers ontzettend charmant, maar voor mij uiteindelijk toch niet zo handig. Ik vergeet nog wel eens op tijd te verschonen (met doorlekken tot gevolg) en ik ben gewoon te verwend door het gemak van wegwerp vrees ik.
...
Als ik hier op in mag haken...

Ik ben ook eigenlijk een wegwerp-gebruiker, maar gebruik nu sinds het najaar (een half jaartje dus) voor mijn peuter (maandje ouder dan die van jou) parttime (1 à 2 dagen/week) wasbaar.
Toen ik net begon had ik ook elke verschoning wel lekkages. Ik moest echt wennen aan vaker verschonen. Peuters doen enorme plassen en dat gaat dus niet goed als je echt pas na 4 uur verschoont. Wat met pampers wel goed gaat dus.
Nu nog af en toe een lekkage, maar meestal gaat het nu goed hier. Kom nu vaak de hele dag met wasbaar door zonder lekkages, gewoon omdat ik nu vaker verschoon (na 2 uur of soms nog eerder als het zo uitkomt).
Ik gebruik ook altijd alle inleggers die er bij een luier zitten (dus bijv. alle drie de inleggers bij een Tutto, inleggers+booster bij de IB SIO en bij m'n Myllymuksut-luiers (die mooi slank zijn, niet zo'n dik pakket) gebruik ik altijd een extra inlegger). Gaat op die manier dus meestal wel goed.

Ik ga trouwens niet staan prutsen met inleggers in pockets op het verschoonmoment, maar na het wassen vul ik ze allemaal weer met alle inleggers zodat ze kant en klaar in de kast liggen voor gebruik. (vind was opruimen niet leuk, maar vind het wel nog steeds leuk om de luierwas uit te zoeken en op te ruimen [crazy] )
Afbeelding Afbeelding Afbeelding

Mr X 5/MT/Wellen granat 3/Riemu RS/Amitola Azarfan 4/Wp Jungle/Amitola Azul pacifico 6/Bondolino/Remix DW 2/Wp Chocobana/LF Oliwin RS


Roosmijn

Berichten: 8796
Lid geworden op: 09 sep 2008 10:36
Hobbies: *
Locatie: NB

Re: Babybum - Luiers op reis 3 - (luiers bij Mirrie)

Ongelezen bericht door Roosmijn » 11 mei 2011 14:19

Ze zijn er! [blij]
DS loopt nu in een (eigen) prefold met het rumparooz overbroekje, dat ging maar net.
Vindt het broekje vrij klein vallen, want ondanks zijn 3 jaar, is hij maar 12 kg en 91 cm.

Vandaag word er wrs niet meer verder getest, want de kids zijn het zwembadje aan het vullen [wink]


Topic starter
Tamara

Berichten: 7965
Lid geworden op: 21 jul 2009 16:58
Hobbies: Forummen!
Locatie: Heiloo ********* Verkoper van wasbare luiers
Contacteer:

Re: Babybum - Luiers op reis 3 - (luiers bij Mirrie)

Ongelezen bericht door Tamara » 11 mei 2011 15:50

@ Roosmijn

Meen je dat nou? Hier kon ik zelfs nog een stand kleiner gebruiken (bijna 11 kilo en 85 cm)
mirrie schreef:....
De inlegger in de pocket krijgen is een handigheid wat je moet krijgen. Ik doe alle inleggers er direct na het wassen in en leg ze dan op de plank zodat ik met verschonen geen extra handelingen hoef te doen.
Bij het eruit trekken van de inlegger pak ik de inlegger bij de labeltjes van de inleggers. Deze nemen geen plas op en zijn dan ook niet zo nat als de inleggers. Ik leg ze dan (terwijl ik de labeltjes vast houd) op de luier, klap hem dubbel en dan de luieremmer in. Op die manier blijven je handen het schooonste heb ik ondervonden.

Wanneer ik zelf de IB AIO gebruik doe ik er altijd een extra bamboe inlegger van Bambinex in. Deze past er precies in en kan nog veel meer opnemen als de mini inleggers van IB.

Heel erg bedankt voor je uitgebreide verslag en leuk dat je mee gedaan hebt.
Als je met de nieuwe baby nog een keer wil proberen dan schrijf je je gewoon in voor een volgende luierreis [thumbright]
Afbeelding Afbeelding
Babybum.nl Wasbare luiers & Co NatureBabies.nl Een compleet assortiment voor jou en je baby.


Roosmijn

Berichten: 8796
Lid geworden op: 09 sep 2008 10:36
Hobbies: *
Locatie: NB

Re: Babybum - Luiers op reis 3 - (luiers bij Mirrie)

Ongelezen bericht door Roosmijn » 12 mei 2011 21:44

Tja, hier zat hij echt strak, maar mss ligt dat aan de prefold die eronder zat....
Vandaag had hij de rumparooz pocket aan en die zat al beter, bleef ook supergoed droog hiermee [cheer]
Voor morgen ligt de Tutto klaar, daar ben ik wel heel benieuwd naar, we hebben zelf de SIO`s, dus ben benieuwd naar het verschil [smile]
Nu ligt hij te slapen met de bamboozle+eigen wolbroek.


Roosmijn

Berichten: 8796
Lid geworden op: 09 sep 2008 10:36
Hobbies: *
Locatie: NB

Re: Babybum - Luiers op reis 3 - (luiers bij Mirrie)

Ongelezen bericht door Roosmijn » 13 mei 2011 12:49

En DS is vannacht droog gebleven met de Bamboozle [cheer]
(had er wel nog een extra inlegger bij gedaan)

De Tutto hebben we vanmorgen geprobeerd, maar die zat echt heel raar [confused]
Kreeg hem net dicht op de een-na-buitenste knoopjes,maar achter op zijn rug bleef een soort "zakje" zitten, echt heel raar...
Had eigenlijk verwacht dat de pasvorm beter zou zijn dan van onze SIO`s [dontknow]
Wel fijn dat ik het op deze manier kan testen [smile]

Voor vandaag liggen de bambinex en flexitots klaar, vanmorgen heeft DH hem een eigen luier aangedaan, toen de Tutto niet wilde [wink]


Topic starter
Tamara

Berichten: 7965
Lid geworden op: 21 jul 2009 16:58
Hobbies: Forummen!
Locatie: Heiloo ********* Verkoper van wasbare luiers
Contacteer:

Re: Babybum - Luiers op reis 3 - (luiers bij Roosmijn)

Ongelezen bericht door Tamara » 13 mei 2011 13:41

Leuk he zo van alles uittesten [biggrin]

Hier heb ik ook een extra inlegger erin 's nachts bij de bamboozle (bij de flexitots trouwens ook).
Jammer dat de Tutto niet mooi zat.
Afbeelding Afbeelding
Babybum.nl Wasbare luiers & Co NatureBabies.nl Een compleet assortiment voor jou en je baby.


Roosmijn

Berichten: 8796
Lid geworden op: 09 sep 2008 10:36
Hobbies: *
Locatie: NB

Re: Babybum - Luiers op reis 3 - (luiers bij Roosmijn)

Ongelezen bericht door Roosmijn » 15 mei 2011 17:36

Maar wel fijn dat ik dat nu weet, zonder er een te kopen [wink]
De bamboozle is gisteren weer aangeweest, we hadden een verjaardag en DS had de luier eigenlijk iets te lang om, maar is toch droog gebleven [smile]
Zonder extra inlegger zelfs! Deze luier is ook de enige bamboe luier, die ik niet ontzettend vind stinken `s ochtends.
Heb al op je site gekeken, maar daar staan alleen bamboozle packs, komen ze ook nog los?

De rumparooz zijn inmiddels ook getest en de reactie van DH was: eindelijk een handige luier! (met klittenband) [cheer]
Nu loopt hij in de Bambinex luier, we hebben het rumparooz drukknoop overbroekje nog maar eens aangedaan, om te kijken hoe het zat met een voorgevormde luier, maar die heeft toch niet echt de juiste pasvorm voor DS.

Plaats reactie