Boba 4G op reis: afgelopen

Voor alle reizende artikelen. Hier kan je dus feedback over diverse artikelen vinden.
Alleen betalende verkopers mogen hier topics starten. Info via sales@dragen-en-voeden.nl.

Moderator: Mod_Forum_Marktplaats

Gebruikersavatar

Topic starter
Marith

Berichten: 4466
Lid geworden op: 17 aug 2009 11:18
Hobbies: .
Locatie: Weert ************* Draagdoekconsulente regio Limburg (V) Draagdoekenverkoper
Contacteer:

Re: Boba 4G op reis binnen NL: bij Kaatmossel

Ongelezen bericht door Marith » 08 mar 2014 22:32

Bedankt voor jullie feedback tot nu toe! Sorry voor mijn late reactie, we waren met vakantie.
Maart2013 ik PM je zo terug!
http://www.dragenenzo.nl Voor de mooiste draagdoeken & babydragers!
Nieuw in de webshop; Em's 4 Bubs Baby Earmuffs!


Maart2013

Berichten: 1442
Lid geworden op: 10 nov 2012 19:41
Hobbies: Dragen!

Re: Boba 4G op reis binnen NL: bij Maart2013

Ongelezen bericht door Maart2013 » 10 mar 2014 18:54

De Boba is weer op weg naar de volgende dus hierbij onze bevindingen!
Wij hebben de Boba ruim een week mogen testen. We zijn heel erg enthousiast over deze drager en ik denk dat de kans groot is dat we hem gaan aanschaffen!

Onze dochter is bijna 1 jaar oud, draagt maat 74 en weegt 8 kilo.
Ik ben 1.60 en heb een maatje meer, ML is 1.75 en slank. We dragen beiden af en toe, thuis en ook buiten bijv. van de auto naar een drukke winkel, voor een boodschap in de buurt of korte wandeling. Omdat DL nu echt zwaarder begint te worden en buikdragen niet meer zo makkelijk gaat waren we vooral benieuwd naar rugdragen met de Boba. De voetsteuntjes hebben we niet getest omdat ons meisje daar nog te klein voor is. Het slaapkapje heb ik geprobeerd uit het zakje te krijgen maar dit ging erg stroef en ik was bang het niet meer netjes terug te krijgen dus ook dat heb ik niet getest. De plussen en minnen op een rijtje:

Pluspunten:
Mooie drager om te zien, voor ieder wat wils in kleuren en printjes
Goede, stevige kwaliteit
Nauwkeurig af te stellen; sluit daardoor goed aan op het lichaam
Fijne schouderbanden, niet te breed of dik en sluiten mooi aan
Makkelijk rugdragen (ik vond dit altijd eng maar niet met de Boba)
Ook makkelijk te wisselen tussen 2 personen met verschillende omvang , makkelijk bij te stellen ook tijdens het dragen
Kindje zit erg comfortabel en erg goed ondersteund door hoge rugpand, voelt ook erg veilig tijdens het dragen
Draagt licht ,vooral op de rug
Heupband is ook geschikt voor een maatje meer! Geen verlengstuk nodig!
Clipjes op de schouders voor een tasje, speeltje/boekje etc

Minpunten:
De (zwarte) stof trekt ontzettend veel stof en pluisjes aan!
De heupband is aan 1 kant breed maar aan de andere kant smal en minder comfortabel, bij buikdragen kroop de band bij mij ook omhoog aan de achterkant.
Slaapkapje was moeilijk uit het zakje te krijgen.

En de foto’s :

Bij mij op de buik tijdens een korte wandeling
Afbeelding

Bij ML op de buik
Afbeelding

Bij ML op de rug
Afbeelding

DL zat er echt heerlijk in
Afbeelding
Mama van K. (17-03-'13)
Tula Toddler Chloe, Didymos indio azurblau 6, Yaro RS Turtle Emerald


Contactpersoon voor Zeazoo Kids - Barefoot kinderschoenen
http://www.zeazookids.com

Gebruikersavatar

Topic starter
Marith

Berichten: 4466
Lid geworden op: 17 aug 2009 11:18
Hobbies: .
Locatie: Weert ************* Draagdoekconsulente regio Limburg (V) Draagdoekenverkoper
Contacteer:

Re: Boba 4G op reis binnen NL: bij Maart2013

Ongelezen bericht door Marith » 13 mar 2014 00:03

@Marla, is de Boba inmiddels bij jou aangekomen?
http://www.dragenenzo.nl Voor de mooiste draagdoeken & babydragers!
Nieuw in de webshop; Em's 4 Bubs Baby Earmuffs!


Marla

Berichten: 1461
Lid geworden op: 12 apr 2011 12:59
Hobbies: Koken, duiken, bordspellen
Locatie: Amsterdam

Re: Boba 4G op reis binnen NL: bij Maart2013

Ongelezen bericht door Marla » 13 mar 2014 08:16

Ja ik heb hem ontvangen! Sorry ik had wel een berichtje naar Maart2013 gestuurd maar had er niet aan gedacht om het hier ook even te melden [redface]
Ik heb het erg druk gehad dus nog geen tijd gehad om hem uitgebreid te bekijken, ga ik vanavond doen. En dan dit weekend uitproberen, hoop dat het weer een beetje meezit. Ik las trouwens dat het zwarte gedeelte zoveel stof aantrekt dus ik durf hem niet zo goed thuis te proberen, we hebben twee katten namelijk.
DL okt 2011 & ZL okt 2014


Maart2013

Berichten: 1442
Lid geworden op: 10 nov 2012 19:41
Hobbies: Dragen!

Re: Boba 4G op reis binnen NL: bij Maart2013

Ongelezen bericht door Maart2013 » 13 mar 2014 20:27

Marla schreef:Ja ik heb hem ontvangen! Sorry ik had wel een berichtje naar Maart2013 gestuurd maar had er niet aan gedacht om het hier ook even te melden [redface]
Ik heb het erg druk gehad dus nog geen tijd gehad om hem uitgebreid te bekijken, ga ik vanavond doen. En dan dit weekend uitproberen, hoop dat het weer een beetje meezit. Ik las trouwens dat het zwarte gedeelte zoveel stof aantrekt dus ik durf hem niet zo goed thuis te proberen, we hebben twee katten namelijk.
Hier ging het stof er met zo'n kledingroller wel heel makkelijk af!
Mama van K. (17-03-'13)
Tula Toddler Chloe, Didymos indio azurblau 6, Yaro RS Turtle Emerald


Contactpersoon voor Zeazoo Kids - Barefoot kinderschoenen
http://www.zeazookids.com

Gebruikersavatar

Topic starter
Marith

Berichten: 4466
Lid geworden op: 17 aug 2009 11:18
Hobbies: .
Locatie: Weert ************* Draagdoekconsulente regio Limburg (V) Draagdoekenverkoper
Contacteer:

Re: Boba 4G op reis binnen NL: bij Marla

Ongelezen bericht door Marith » 13 mar 2014 21:05

Bedankt voor je review @Maart2013 !

Pluisjes zijn inderdaad makkelijk te verwijderen. Het verschilt een beetje per Boba denk ik, wij gebruiken zelf de Soho, heeft ook een deel zwart en ik heb hem nog nooit schoongemaakt ivm pluisjes.
http://www.dragenenzo.nl Voor de mooiste draagdoeken & babydragers!
Nieuw in de webshop; Em's 4 Bubs Baby Earmuffs!


Marla

Berichten: 1461
Lid geworden op: 12 apr 2011 12:59
Hobbies: Koken, duiken, bordspellen
Locatie: Amsterdam

Re: Boba 4G op reis binnen NL: bij Marla

Ongelezen bericht door Marla » 17 mar 2014 09:19

Ik heb hem dit weekend getest, ik vond hem fijn en het was de best zittende drager die ik tot nu toe uit heb geprobeerd, maar nog steeds niet perfect voor mijn postuur. Ik zal later uitgebreid erover schrijven en wat foto's sturen. Vanmiddag stuur ik hem door naar de volgende!
DL okt 2011 & ZL okt 2014

Gebruikersavatar

Topic starter
Marith

Berichten: 4466
Lid geworden op: 17 aug 2009 11:18
Hobbies: .
Locatie: Weert ************* Draagdoekconsulente regio Limburg (V) Draagdoekenverkoper
Contacteer:

Re: Boba 4G op reis binnen NL: bij Marla

Ongelezen bericht door Marith » 17 mar 2014 21:43

Marla schreef:Ik heb hem dit weekend getest, ik vond hem fijn en het was de best zittende drager die ik tot nu toe uit heb geprobeerd, maar nog steeds niet perfect voor mijn postuur. Ik zal later uitgebreid erover schrijven en wat foto's sturen. Vanmiddag stuur ik hem door naar de volgende!
Ben benieuwd naar je bevindingen. Bedankt voor het doorsturen! [cheer]
http://www.dragenenzo.nl Voor de mooiste draagdoeken & babydragers!
Nieuw in de webshop; Em's 4 Bubs Baby Earmuffs!

Gebruikersavatar

Roosjepost

Berichten: 2820
Lid geworden op: 06 nov 2010 16:56
Hobbies: lezen, yoga
Locatie: Noord-Holland

Re: Boba 4G op reis binnen NL: onderweg naar roosjepost

Ongelezen bericht door Roosjepost » 18 mar 2014 19:34

Ik heb hem binnen gekregen!
Nog niet kunnen testen, wel even om gedaan, en heeelaaas ook weer een drager die voor mij op z'n straks moet (en na het eten, dus eigenlijk zou hij strakker moeten). Ik vind hem wel erg mooi!

Morgen testen..
zl1 mei 2011 en zl2 oktober 2013


Marla

Berichten: 1461
Lid geworden op: 12 apr 2011 12:59
Hobbies: Koken, duiken, bordspellen
Locatie: Amsterdam

Re: Boba 4G op reis binnen NL: onderweg naar roosjepost

Ongelezen bericht door Marla » 19 mar 2014 13:23

Ooooh, ik ben zo stom, ik zie net het instructieboekje liggen dat erbij hoort, vergeten om in de doos te doen [rolleyes] . Ik hoop dat er ook instructiefilmpjes op internet staan Roosjepost, en ik zal hem zo snel mogelijk nasturen.
DL okt 2011 & ZL okt 2014

Gebruikersavatar

Roosjepost

Berichten: 2820
Lid geworden op: 06 nov 2010 16:56
Hobbies: lezen, yoga
Locatie: Noord-Holland

Re: Boba 4G op reis binnen NL: bij roosjepost

Ongelezen bericht door Roosjepost » 21 mar 2014 20:32

Instructieboekje is binnen hoor!

Ik heb hem getest. Ik vind het een mooie en prettige drager, vergelijkbaar met mijn wompat. Mijn baby van 7 kg past er perfect in. Helaas kan hij niet strak genoeg, met name de schouderbanden. je ziet op de tweede foto dat ie nog een beetje hangt, dat zit niet lekker.
Ik ben 1.67 en 57 kg, met dat postuur zou ik hem dus niet aanraden (maar dat geldt voor bijna alle dragers).

(sorry, mijn foto's doen het niet..)

Maandag gaat hij op de post naar Tamara
zl1 mei 2011 en zl2 oktober 2013


Marla

Berichten: 1461
Lid geworden op: 12 apr 2011 12:59
Hobbies: Koken, duiken, bordspellen
Locatie: Amsterdam

Re: Boba 4G op reis binnen NL: bij roosjepost

Ongelezen bericht door Marla » 24 mar 2014 14:31

Was ik alweer bijna vergeten dat mijn ervaringen ook nog even op moest schrijven hier.

Ik heb qua afstellen zo'n beetje dezelfde ervaring als Roosjepost, maar ben dan ook maar 1.55m en weeg ongeveer 52 kilo. Ik moet er wel bij zeggen dat van alle dragers die ik tot nu toe heb uitgeprobeerd deze tot nu toe het beste zat. Ik vind hem er ook erg mooi uitzien en het is een fijne stof. VL is een beetje tegen dragers (niet met kleine baby's maar wel met grotere kinderen) maar hij vond hem er ook erg mooi uitzien.

Omdat ik dl al best een tijd niet gedragen heb was het even gedoe om haar erin te krijgen. Ik heb niet zo heel lang geleden meegedaan aan een andere drager op reis en gelukkig wist ze dat nog, dus uiteindelijk wilde ze gelukkig wel in de 'rugzak dragen' zoals zij het noemt. Ik heb eerst thuis in mijn eentje geprobeerd om haar op mijn rug te krijgen volgens de beschrijving in het boekje. Na twee pogingen en een dl die er al niet zoveel zin meer in had toch maar vl erbij geroepen en met zijn hulp lukte het gelukkig wel. Hadden anderen dat probleem ook of lag het echt aan mij? Hoe dan ook, toen ze eenmaal zat leek ze ook wel echt goed te zitten en ik kreeg alles wel strak genoeg, maar de banden zaten echt op zijn strakst en dl is wel al bijna 2,5 nu.

Afbeelding

Omdat ik wilde weten hoe het met een kleiner kindje zou zitten heb ik even het dochtertje van de buren geleend en op mijn buik gedragen. Zij is net 1 jaar en ik merkte meteen dat het allemaal een stuk losser zat. Op zich ging het nog wel als alles op zijn strakst zat, maar veel kleiner had ze niet moeten zijn. En daar was ik al bang voor, want ik ben op zoek naar een drager waar straks ook een klein baby'tje in zou kunnen, en ik vrees dat deze daar toch niet goed geschikt voor zal zijn :(

De volgende dag gingen we een stukje wandelen in het bos en had ik de drager mee, ik besloot dit keer te proberen om dl op een andere manier op mijn rug te krijgen maar helaas lukte dat ook niet zonder hulp. Ik had de voetsteuntjes mee en ik had het idee dat dl dat wel fijn vond. Ze begon eerst te piepen toen ze er in zat maar na een tijdje zei ze dat ze het wel lekker vond zitten en ze vond het ook wel gezellig. Ik heb niet enorm lang met haar gelopen maar het zat allemaal goed en ik kreeg helemaal geen last van mijn rug of schouders, iets dat ik met andere dragers wel snel heb omdat het toch net niet helemaal goed zit. Ik zal kijken of ik nog een foto kan plaatsen van de boba met voetsteunen maar die staan bij vl op zijn telefoon dus dat wordt sowieso wat later.
DL okt 2011 & ZL okt 2014


Maart2013

Berichten: 1442
Lid geworden op: 10 nov 2012 19:41
Hobbies: Dragen!

Re: Boba 4G op reis binnen NL: bij roosjepost

Ongelezen bericht door Maart2013 » 24 mar 2014 21:35

Mij lukte het rugdragen zonder hulp op deze manier, eerst zittend op bed en later een keer staand voor het bed

" onclick="window.open(this.href);return false;
Mama van K. (17-03-'13)
Tula Toddler Chloe, Didymos indio azurblau 6, Yaro RS Turtle Emerald


Contactpersoon voor Zeazoo Kids - Barefoot kinderschoenen
http://www.zeazookids.com


Tamara

Berichten: 7965
Lid geworden op: 21 jul 2009 16:58
Hobbies: Forummen!
Locatie: Heiloo ********* Verkoper van wasbare luiers
Contacteer:

Re: Boba 4G op reis binnen NL: bij roosjepost

Ongelezen bericht door Tamara » 26 mar 2014 16:49

Ik heb hem binnen hoor en Chris heeft er zelfs al even in geslapen :-) ik vind hem erg lekker zitten.
Voor Chris al geen knie tot knie ondersteuning meer dus ik moet de voetsteuntjes er nog even op zetten.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Afbeelding Afbeelding
Babybum.nl Wasbare luiers & Co NatureBabies.nl Een compleet assortiment voor jou en je baby.


Tamara

Berichten: 7965
Lid geworden op: 21 jul 2009 16:58
Hobbies: Forummen!
Locatie: Heiloo ********* Verkoper van wasbare luiers
Contacteer:

Re: Boba 4G op reis binnen NL: bij Tamara

Ongelezen bericht door Tamara » 02 apr 2014 10:11

Hij moet vandaag weer door jammer genoeg. Ik vind hem echt erg lekker zitten. Heupband zit lekker, nergens snijd het bij de armen of oksels. Het rugpand is voor Chris wat kort dus zijn armen komen er bovenuit, vind hij wel erg lekker momenteel. Wanneer hij slaapt is dat nog goed te ondersteunen met het slaapkapje. Het slaapkapje heeft het enigste minpunt, de touwtjes zijn niet lang genoeg voor mij om hem zelf omhoog te trekken.
De stof trekt inderdaad veel stof, pluisjes en haren aan, dus ik zal er nog even grondig met plakband overheen gaan voor hij in de doos gaat.
Afbeelding Afbeelding
Babybum.nl Wasbare luiers & Co NatureBabies.nl Een compleet assortiment voor jou en je baby.

Plaats reactie