Boba 4G op reis: afgelopen

Voor alle reizende artikelen. Hier kan je dus feedback over diverse artikelen vinden.
Alleen betalende verkopers mogen hier topics starten. Info via sales@dragen-en-voeden.nl.

Moderator: Mod_Forum_Marktplaats

Gebruikersavatar

Topic starter
Marith

Berichten: 4466
Lid geworden op: 17 aug 2009 11:18
Hobbies: .
Locatie: Weert ************* Draagdoekconsulente regio Limburg (V) Draagdoekenverkoper
Contacteer:

Re: Boba 4G op reis binnen NL: bij Biancajaycee

Ongelezen bericht door Marith » 15 feb 2014 21:43

biancajaycee schreef:Helaas heb ik niet optimaal kunnen testen ivm een fikse buikgriep.

positief:
Netjes ingepakt met alle spulletjes die erbij zaten [thumbright]
Ziet er erg mooi uit, dochter vond hem ook mooi.
Staaltje met meerdere opties kleuren was erg handig om erbij te hebben.
Stevige heupband.
schouderbanden erg stug, als hij eenmaal zit zit het prima
Rugpand hoog genoeg voor dochter van 2 en half.
draagcomfort goed!

Negatief:
Toch net iets te klein voor dochter van 2 en half ( geen knie tot knie ondersteuning)
Schouderbanden erg stug (miss ivm nieuw) als ik ze vergelijk met mijn ssc maar wel even wennen met omdoen
Errug veel los hangende slierten, je kan bij de heupband aan 2 kanten aantrekken en bij de schouderbanden zelfs 4 punten als hij eenmaal zit hangen er veel slierten overal.
Voor mij een nadeel, waarschijnlijk omdat ik anders gewend ben, dat je de schouderbanden niet kan losklikken. bij het aan en uit doen van de boba was dit even zoeken hoe dit makkelijk ging met een al wat groter kindje.
Houdt erg veel pluisjes vast [wink]


Al met al ben ik erg blij dat ik de Boba even heb kunnen/mogen testen dank daarvoor [applaus]
Ik ben benieuwd hoe jullie hem vinden
Toch mooie foto's hoor! [thumbright]
Bedankt voor je review!

Heb je de voetensteuntjes geprobeerd? De Boba groeit met je kindje mee van geboorte tot peuter, het klopt dat de knie-tot-knie ondersteuning bij een kindje van 2,5 niet meer optimaal is. Door de voeten in de voetensteuntjes te plaatsen creëer je weer de M houding, waardoor de knietjes niet gaan afhangen. Dit hebben andere ergo dragers niet, wat ik persoonlijk echt een groot voordeel vindt van de Boba, hij past echt lang!

En die loshangende slierten; het klopt wat Tamara al schrijft. Op de uiteinden zitten elastiekjes, zo rol je simpelweg de banden weer op, elastiekje om en klaar, dan toont het al wat 'gezelliger' ;)

Is de Boba vandaag al bij Mem-Nell aangekomen of slaapt hij een nachtje bij PostNL ;) ?
http://www.dragenenzo.nl Voor de mooiste draagdoeken & babydragers!
Nieuw in de webshop; Em's 4 Bubs Baby Earmuffs!

Gebruikersavatar

biancajaycee

Berichten: 360
Lid geworden op: 01 apr 2012 20:15
Hobbies: knuffelen met me dochter
Locatie: noord-holland 023
Contacteer:

Re: Boba 4G op reis binnen NL: bij Biancajaycee

Ongelezen bericht door biancajaycee » 16 feb 2014 06:39

Geen voetsteuntjes geprobeerd [redface]
Hoop dat iemand dat nog gaat doen dat ik kan spieken hoe het dan zit [biggrin]
Jaycee-lee (4 sept 2011) Nino (22 juli 2014)

Gebruikersavatar

mem-nell

Berichten: 1401
Lid geworden op: 28 nov 2011 16:59
Hobbies: DIY, lezen, voetbal, eten

Re: Boba 4G op reis binnen NL: bij Biancajaycee

Ongelezen bericht door mem-nell » 16 feb 2014 08:51

Gisteren aangekomen en al even snel geprobeerd met peuter van net 2, maar het is mijn werkweekend, dus nog niet uitgebreid kunnen testen. Ik zal straks even kijken of ik tijd heb om wat foto's te plaatsen, maar ene BennoL is hier komen wonen en dat vinden mensen niet zo leuk, dus ik mag extra lang werken vandaag [headbang]

En die dingen zijn dus voetsteunen :D Ik dacht dat ze misschien onder de knieen hoorden.... Ian vond het in elk geval om mijn buik eht prima, maar op mijn rug niet. Maar ik moest hem nog wel optimaal instellen.
Wrodt vervolgd!
~~Mama 2 stoere boys (10-2010/01-2012). De volgende tandemperiode start hopelijk 08-2014~~
Stashje: Hopp Montreal DL, Hopp Chicago Pflaume LE, Zara dyed Cherry, Manduca Petrol, ByMama Zoo, MisterMirko RS, LennyLamb Roses in Bloom Red

Gebruikersavatar

Topic starter
Marith

Berichten: 4466
Lid geworden op: 17 aug 2009 11:18
Hobbies: .
Locatie: Weert ************* Draagdoekconsulente regio Limburg (V) Draagdoekenverkoper
Contacteer:

Re: Boba 4G op reis binnen NL: bij Biancajaycee

Ongelezen bericht door Marith » 16 feb 2014 15:35

mem-nell schreef:Gisteren aangekomen en al even snel geprobeerd met peuter van net 2, maar het is mijn werkweekend, dus nog niet uitgebreid kunnen testen. Ik zal straks even kijken of ik tijd heb om wat foto's te plaatsen, maar ene BennoL is hier komen wonen en dat vinden mensen niet zo leuk, dus ik mag extra lang werken vandaag [headbang]

En die dingen zijn dus voetsteunen :D Ik dacht dat ze misschien onder de knieen hoorden.... Ian vond het in elk geval om mijn buik eht prima, maar op mijn rug niet. Maar ik moest hem nog wel optimaal instellen.
Wrodt vervolgd!
Haha, nou we zien wel of het gaat lukken met die voetensteunen ;)
Je mag doorsturen op zaterdag 22/2 maar omdat de drager dan het hele weekend bij PostNL ligt én er op maandag geen pakjes bezorgd worden mag je hem (als je hem kunt gebruiken) van mij ook doorsturen op maandag 24/2.
Have fun enne, werk ze!
http://www.dragenenzo.nl Voor de mooiste draagdoeken & babydragers!
Nieuw in de webshop; Em's 4 Bubs Baby Earmuffs!

Gebruikersavatar

Lilotje

Berichten: 1158
Lid geworden op: 16 sep 2013 21:08
Hobbies: koken, bakken, haken, lezen

Re: Boba 4G op reis binnen NL: bij Mem-Nell

Ongelezen bericht door Lilotje » 16 feb 2014 21:47

Ik wil graag van de lijst afgehaald worden. Door omstandigheden kan ik voorlopig even niet dragen, sorry!


Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk
V (oktober 2013)
S (juli 2017)

Gebruikersavatar

Topic starter
Marith

Berichten: 4466
Lid geworden op: 17 aug 2009 11:18
Hobbies: .
Locatie: Weert ************* Draagdoekconsulente regio Limburg (V) Draagdoekenverkoper
Contacteer:

Re: Boba 4G op reis binnen NL: bij Mem-Nell

Ongelezen bericht door Marith » 16 feb 2014 22:29

Lilotje schreef:Ik wil graag van de lijst afgehaald worden. Door omstandigheden kan ik voorlopig even niet dragen, sorry!


Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk
Ok, dank voor je berichtje.
Ik heb je van de lijst gehaald.
http://www.dragenenzo.nl Voor de mooiste draagdoeken & babydragers!
Nieuw in de webshop; Em's 4 Bubs Baby Earmuffs!

Gebruikersavatar

Kaatmossel

Berichten: 890
Lid geworden op: 24 jun 2013 11:47
Hobbies: Lezen, wandelen, tuinieren

Re: Boba 4G op reis binnen NL: bij Biancajaycee

Ongelezen bericht door Kaatmossel » 19 feb 2014 08:11

Marith schreef:
mem-nell schreef:Gisteren aangekomen en al even snel geprobeerd met peuter van net 2, maar het is mijn werkweekend, dus nog niet uitgebreid kunnen testen. Ik zal straks even kijken of ik tijd heb om wat foto's te plaatsen, maar ene BennoL is hier komen wonen en dat vinden mensen niet zo leuk, dus ik mag extra lang werken vandaag [headbang]

En die dingen zijn dus voetsteunen :D Ik dacht dat ze misschien onder de knieen hoorden.... Ian vond het in elk geval om mijn buik eht prima, maar op mijn rug niet. Maar ik moest hem nog wel optimaal instellen.
Wrodt vervolgd!
Haha, nou we zien wel of het gaat lukken met die voetensteunen ;)
Je mag doorsturen op zaterdag 22/2 maar omdat de drager dan het hele weekend bij PostNL ligt én er op maandag geen pakjes bezorgd worden mag je hem (als je hem kunt gebruiken) van mij ook doorsturen op maandag 24/2.
Have fun enne, werk ze!
Doorsturen lijkt me overbodig...ik woon relatief dicht bij...;-)
ZL - 15 aug 2013

Gebruikersavatar

mem-nell

Berichten: 1401
Lid geworden op: 28 nov 2011 16:59
Hobbies: DIY, lezen, voetbal, eten

Re: Boba 4G op reis binnen NL: bij Mem-Nell

Ongelezen bericht door mem-nell » 19 feb 2014 15:06

Gisteren heeft de jongste ruim een uur op mijn rug geslapen in de Boba, heerlijk zeg. Hij zit echt nog prima van knie-tot-knie (85 cm en 13kg) dragen doet het prima, vergelijkbaar met de Manduca wat mij betreft. Ook qua verstellen en aanpassen is hij daarmee te vergelijken. Het rugpand is wat hoger, maar bij Ian zat het niet lekker in zijn nek, maar werd het een soort gootje. eehh, hoe leg ik dat uit? Die vrouwen weleens bij hun spijkerbroek hebben aan de achterkant? Dat het een beetje wijkt, zeg maar.
Gewoon een lekkere drager die je heel lang kan gebruiken. Mijn man hoeft niet perse een nieuwe, die vindt de manduca nog helemaal okay (en die in middels ook lekker ingedragen) dus hij zal hier waarschijnlijk niet in huis komen, omdat ik toch liever met doeken en halfbuckles/meitais draag.

Het niervormige kussentje als babyinsert lijkt me ideaal, al vraag ik me af of dat niet de neiging heeft om te verschuiven zodat hij tussen baby en drager of baby en draagster komt. Maar dat kan ik niet testen, mijn frummel komt pas in augustus. [mrgreen]

@Kaatmossel: kan jij hem misschien zondag halen of ik brengen? Zaterdag sta ik op de NMB en maandag ben ik bijna de hele dag weg. Ik zal je mijn nummer even PM-en, dan houden we contact
~~Mama 2 stoere boys (10-2010/01-2012). De volgende tandemperiode start hopelijk 08-2014~~
Stashje: Hopp Montreal DL, Hopp Chicago Pflaume LE, Zara dyed Cherry, Manduca Petrol, ByMama Zoo, MisterMirko RS, LennyLamb Roses in Bloom Red

Gebruikersavatar

Kaatmossel

Berichten: 890
Lid geworden op: 24 jun 2013 11:47
Hobbies: Lezen, wandelen, tuinieren

Re: Boba 4G op reis binnen NL: bij Mem-Nell

Ongelezen bericht door Kaatmossel » 19 feb 2014 16:52

En de afspraak met mem-nell is gemaakt. Ik ben benieuwd!
ZL - 15 aug 2013

Gebruikersavatar

mem-nell

Berichten: 1401
Lid geworden op: 28 nov 2011 16:59
Hobbies: DIY, lezen, voetbal, eten

Re: Boba 4G op reis binnen NL: bij Mem-Nell

Ongelezen bericht door mem-nell » 21 feb 2014 07:52

Afbeelding
Dit is dus dat 'gootje'

Afbeelding
Zit best lekker

Afbeelding
Kusje

Afbeelding
Keurige ondersteuning van knie tot knie

Vandaag gaat hij naar Kaatmossel!! Bedankt voor het proberen, Marith!!

*tapatoestanden*
~~Mama 2 stoere boys (10-2010/01-2012). De volgende tandemperiode start hopelijk 08-2014~~
Stashje: Hopp Montreal DL, Hopp Chicago Pflaume LE, Zara dyed Cherry, Manduca Petrol, ByMama Zoo, MisterMirko RS, LennyLamb Roses in Bloom Red

Gebruikersavatar

Kaatmossel

Berichten: 890
Lid geworden op: 24 jun 2013 11:47
Hobbies: Lezen, wandelen, tuinieren

Re: Boba 4G op reis binnen NL: bij Mem-Nell

Ongelezen bericht door Kaatmossel » 21 feb 2014 20:34

De Boba is vanmiddag bij mij afgeleverd. Het wordt komend weekend mooi weer, dus we gaan hem volop testen. [cool]
ZL - 15 aug 2013

Gebruikersavatar

Kaatmossel

Berichten: 890
Lid geworden op: 24 jun 2013 11:47
Hobbies: Lezen, wandelen, tuinieren

Boba 4G op reis binnen NL: bij Kaatmossel

Ongelezen bericht door Kaatmossel » 28 feb 2014 13:54

Hij gaat vandaag door, dus het is tijd om wat over de Boba te schrijven. Dat gootje waar Mem-Nell het over heeft, hebben wij ook.
Afbeelding
Zl zit trouwens in maat 74, dus hij past net in de drager. Omdat hij wel ruim 9 kilo weegt, heb ik de baby-insert niet geprobeerd. Ik heb het idee dat hij qua maat er een beetje tussenin zit. Het rugpand vind ik erg stug, maar ik ben de Storchenwiege babycarrier en Bondolino gewend.

Mijn man heeft hem op de rug ermee gedragen en vond het niet fijn. Omdat hij 2 meter lang is, moet de heupband hoog. Hierdoor komt deze stugge dikke band op de maag terecht, wat niet fijn is. Op de buik kreeg hij het klipjeniet dicht en dan zakken de banden van de schouders. Geen drager voor hem dus.
Afbeelding
Ik had dat laatste ook, maar kreeg het klipje wel dicht. Toch bleef het geheel niet zo lekker zitten.
Afbeelding
Maar ik had hem ook te hoog gedaan. Ik vind de stevige heupband wel prettig, omdat deze goed steun geeft mij. Op mij. Rug zat hij prima, behalve dat zich een heel lelijke uitstulping van buik zich onder de heupband vormde als ik hem lekker strak deed. Niet heel charmant.
Afbeelding
We hebben er dus niet veel mee gedragen. Maar ik ben wel blij dat we hem konden testen. Nogmaals bedankt daarvoor!
ZL - 15 aug 2013


Maart2013

Berichten: 1442
Lid geworden op: 10 nov 2012 19:41
Hobbies: Dragen!

Re: Boba 4G op reis binnen NL: bij Kaatmossel

Ongelezen bericht door Maart2013 » 01 mar 2014 21:30

Hij is vandaag bij ons aangekomen!
We hebben nog niet kunnen testen maar hij ziet er in ieder geval heel mooi, stevig en praktisch uit.
Mama van K. (17-03-'13)
Tula Toddler Chloe, Didymos indio azurblau 6, Yaro RS Turtle Emerald


Contactpersoon voor Zeazoo Kids - Barefoot kinderschoenen
http://www.zeazookids.com


Maart2013

Berichten: 1442
Lid geworden op: 10 nov 2012 19:41
Hobbies: Dragen!

Re: Boba 4G op reis binnen NL: bij Kaatmossel

Ongelezen bericht door Maart2013 » 04 mar 2014 14:44

Inmiddels de Boba al een beetje kunnen testen en ik ben er erg positief over! Ik denk dat dit wel een goede drager voor ons kan zijn en een goed alternatief of opvolger voor de bondolino die we nu hebben.

Op het eerste gezicht leek het me lastig om alle banden af te stellen. Maar ik heb het op de gok gedaan en eenmaal aan en met kind erin kon ik hem makkelijk nog wat strakker zetten. Buikdragen ging oke maar ik was vooral verrast door het fijne rugdragen met de Boba. Ik kreeg dl gelijk de eerste poging goed op mijn rug. Rugdragen zie ik eigenlijk niet zo zitten omdat ik het toch eng vind voelen, maar dit zal gelijk zo stevig en voelde zo veilig aan dat ik het wel aandurfde. Ik heb een uurtje in huis rondgelopen en van alles gedaan. Gisteren wilden we met de Boba naar het consultatiebureau maar ML vond dat niet zo'n goed idee omdat ze prikken zou krijgen en het dan misschien pijn zou doen bij haar beentjes. Morgen gaan we naar buiten met de Boba en gaat ML hem ook testen. (en even wat foto's maken) Enige nadeel tot nu toe vind ik dat de heupband niet zo flatterend werkt maar dat ligt meer aan mijn omvang dan aan de drager zelf.
Mama van K. (17-03-'13)
Tula Toddler Chloe, Didymos indio azurblau 6, Yaro RS Turtle Emerald


Contactpersoon voor Zeazoo Kids - Barefoot kinderschoenen
http://www.zeazookids.com


Maart2013

Berichten: 1442
Lid geworden op: 10 nov 2012 19:41
Hobbies: Dragen!

Re: Boba 4G op reis binnen NL: bij Kaatmossel

Ongelezen bericht door Maart2013 » 05 mar 2014 13:20

Oh en hij trekt ontzettend veel stof aan! Ondanks zorgvuldig opbergen na gebruik.
Ik ga er zo even met de pluisjesroller overheen.
Mama van K. (17-03-'13)
Tula Toddler Chloe, Didymos indio azurblau 6, Yaro RS Turtle Emerald


Contactpersoon voor Zeazoo Kids - Barefoot kinderschoenen
http://www.zeazookids.com

Plaats reactie