Boba 4G op reis: afgelopen

Voor alle reizende artikelen. Hier kan je dus feedback over diverse artikelen vinden.
Alleen betalende verkopers mogen hier topics starten. Info via sales@dragen-en-voeden.nl.

Moderator: Mod_Forum_Marktplaats

Gebruikersavatar

Topic starter
Marith

Berichten: 4466
Lid geworden op: 17 aug 2009 11:18
Hobbies: .
Locatie: Weert ************* Draagdoekconsulente regio Limburg (V) Draagdoekenverkoper
Contacteer:

Re: Boba 4G op reis binnen NL: bij Borgje

Ongelezen bericht door Marith » 18 apr 2014 22:34

Borgje schreef:Gisteren een poosje met de boba gedragen. Ben er nog niet helemaal over uit of ik hem echt prettig vindt voor een pasgeborene.
Er zit naar mijn mening te veel ruimte tussen de drager en het hoofdje van de kleine.
Zal eens kijken of ik foto's kan plaatsen (zijn te groot, dus moet ze aanpassen), kan je zien wat ik bedoel.

Edit: verder vind ik hem qua heupband en schouderbanden wel erg prettig zitten en vond hem ook makkelijk om te verstellen.
Ik link even naar de foto-instructie en de video-instructie, wellicht heb je er wat aan!
http://carryfactory.com/boba-2/instruct ... born-hold/" onclick="window.open(this.href);return false;

Wel fijn dat je hem met een échte newborn kunt testen zo, dat heb ik zelf ook nog niet gedaan, nog 11 weekjes; )
http://www.dragenenzo.nl Voor de mooiste draagdoeken & babydragers!
Nieuw in de webshop; Em's 4 Bubs Baby Earmuffs!


Borgje

Berichten: 3150
Lid geworden op: 31 jul 2009 11:01
Hobbies: Mijn kindjes en ML

Re: Boba 4G op reis binnen NL: bij Borgje

Ongelezen bericht door Borgje » 23 apr 2014 14:38

Ik heb de boba nog een paar keer gebruikt met ZL3, maar ik blijf het niet echt prettig vinden.
De insert zit op zijn grootst, al vanaf het begin, want met de kleine variant kwam hij al met een groot deel van zijn hoofd boven de boba uit. Ik heb niet het idee dat ik ZL goed/diep genoeg erin krijg. Op het filmpje zie je wel mooi de bolling van het kontje en ruggetje, voor mijn gevoel krijg ik dat bij ZL niet voor elkaar. De afstand van nekje tot drager vind ik ook erg groot. Dit is op te lossen door het slaapkapje vast te maken, maar eigenlijk vind ik dat dit niet nodig zou moeten zijn. Ook ben ik persoonlijk niet zo'n fan van voetjes in de drager. Zo even mij ongezouten mening [cheesygrin] .
Zal even wat linkjes plaatsen naar de foto's, want ik krijg ze niet verkleind.

Edit, de foto's:
http://i295.photobucket.com/albums/mm12 ... lp29yq.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;

http://i295.photobucket.com/albums/mm12 ... phtpon.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
dl 04-2008 zl 12-2009 zl 09-2011 zl 04-2014 zl 04-2017

Gebruikersavatar

Topic starter
Marith

Berichten: 4466
Lid geworden op: 17 aug 2009 11:18
Hobbies: .
Locatie: Weert ************* Draagdoekconsulente regio Limburg (V) Draagdoekenverkoper
Contacteer:

Re: Boba 4G op reis binnen NL: bij Borgje

Ongelezen bericht door Marith » 26 apr 2014 19:55

Borgje schreef:Ik heb de boba nog een paar keer gebruikt met ZL3, maar ik blijf het niet echt prettig vinden.
De insert zit op zijn grootst, al vanaf het begin, want met de kleine variant kwam hij al met een groot deel van zijn hoofd boven de boba uit. Ik heb niet het idee dat ik ZL goed/diep genoeg erin krijg. Op het filmpje zie je wel mooi de bolling van het kontje en ruggetje, voor mijn gevoel krijg ik dat bij ZL niet voor elkaar. De afstand van nekje tot drager vind ik ook erg groot. Dit is op te lossen door het slaapkapje vast te maken, maar eigenlijk vind ik dat dit niet nodig zou moeten zijn. Ook ben ik persoonlijk niet zo'n fan van voetjes in de drager. Zo even mij ongezouten mening [cheesygrin] .
Zal even wat linkjes plaatsen naar de foto's, want ik krijg ze niet verkleind.

Edit, de foto's:
http://i295.photobucket.com/albums/mm12 ... lp29yq.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;

http://i295.photobucket.com/albums/mm12 ... phtpon.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Dank voor je feedback en de foto's! Vrijwel alle dragers die voor langere tijd geschikt zijn (dus ook Manduca / Ergo) starten met de voetjes er in. Persoonlijk vind ik de infant insert / het kussentje van Boba daarbij veel fijner dan het "zakje" van de Manduca of het dikke kussen van Ergobaby. Ik vind je foto's ook niet verkeerd er uit te zien! Maar is natuurlijk ook niet super goed te zien en hoe jij het hebt ervaren is natuurlijk het belangrijkste [biggrin]
http://www.dragenenzo.nl Voor de mooiste draagdoeken & babydragers!
Nieuw in de webshop; Em's 4 Bubs Baby Earmuffs!


Borgje

Berichten: 3150
Lid geworden op: 31 jul 2009 11:01
Hobbies: Mijn kindjes en ML

Re: Boba 4G op reis binnen NL: bij Borgje

Ongelezen bericht door Borgje » 29 apr 2014 16:23

Je hebt gelijk hoor Marith wat betreft de Manduca en Ergo. Manduca vind ik ook niet prettig met een newborn, Ergo nog niet geprobeerd maar vind ik er ook niet echt comfi uit zien.
Als io moest kiezen tussen de Manduca en de Boba, zou ik zeker voor de Boba gaan. De Boba is zeker prettiger dan de Manduca met zo'n raar zakje.
Ik blijf gewoon niet zo'n fan van voetjes in de drager, geef mij maar gewoon een doek [smile] , zeker als ze nog zo 'klein' zijn.

De Boba is gisteren trouwens weer onderweg gegaan naar de volgende. Helaas wil ZL2 echt niet meer gedragen worden, dus met hem heb ik helaas niet kunnen testen en dus niet kunnen vergelijken tussen gebruik met een newborn en met een peuter.
dl 04-2008 zl 12-2009 zl 09-2011 zl 04-2014 zl 04-2017


Maos

Berichten: 1721
Lid geworden op: 21 sep 2011 14:37
Hobbies: waterscouting. knutselen
Locatie: Maastricht

Re: Boba 4G op reis binnen NL: bij Borgje

Ongelezen bericht door Maos » 29 apr 2014 22:45

Hij is hier aangekomen hoor. Ik ga donderdag rustig alles bekijken.
Moeder van grote zus Y en kleine zus R

Gebruikersavatar

Topic starter
Marith

Berichten: 4466
Lid geworden op: 17 aug 2009 11:18
Hobbies: .
Locatie: Weert ************* Draagdoekconsulente regio Limburg (V) Draagdoekenverkoper
Contacteer:

Re: Boba 4G op reis binnen NL: bij Borgje

Ongelezen bericht door Marith » 01 mei 2014 20:37

Borgje schreef:Je hebt gelijk hoor Marith wat betreft de Manduca en Ergo. Manduca vind ik ook niet prettig met een newborn, Ergo nog niet geprobeerd maar vind ik er ook niet echt comfi uit zien.
Als io moest kiezen tussen de Manduca en de Boba, zou ik zeker voor de Boba gaan. De Boba is zeker prettiger dan de Manduca met zo'n raar zakje.
Ik blijf gewoon niet zo'n fan van voetjes in de drager, geef mij maar gewoon een doek [smile] , zeker als ze nog zo 'klein' zijn.
En dat ben ik ook met jou eens, dat een doek voor newborns gewoon het allerfijnste is [smile] . Maar voor de mensen die niet willen/kunnen knopen vind ik de boba een supergoed alternatief, beter dan vergelijkbare dragers.
http://www.dragenenzo.nl Voor de mooiste draagdoeken & babydragers!
Nieuw in de webshop; Em's 4 Bubs Baby Earmuffs!

Gebruikersavatar

Topic starter
Marith

Berichten: 4466
Lid geworden op: 17 aug 2009 11:18
Hobbies: .
Locatie: Weert ************* Draagdoekconsulente regio Limburg (V) Draagdoekenverkoper
Contacteer:

Re: Boba 4G op reis binnen NL: bij Borgje

Ongelezen bericht door Marith » 01 mei 2014 20:38

Maos schreef:Hij is hier aangekomen hoor. Ik ga donderdag rustig alles bekijken.
Top! Veel plezier er van! [thumbright]
http://www.dragenenzo.nl Voor de mooiste draagdoeken & babydragers!
Nieuw in de webshop; Em's 4 Bubs Baby Earmuffs!

Gebruikersavatar

Topic starter
Marith

Berichten: 4466
Lid geworden op: 17 aug 2009 11:18
Hobbies: .
Locatie: Weert ************* Draagdoekconsulente regio Limburg (V) Draagdoekenverkoper
Contacteer:

Re: Boba 4G op reis binnen NL: bij Maos

Ongelezen bericht door Marith » 12 mei 2014 22:15

Hoe is de Boba bevallen Maos ? #benieuwd
http://www.dragenenzo.nl Voor de mooiste draagdoeken & babydragers!
Nieuw in de webshop; Em's 4 Bubs Baby Earmuffs!


Maos

Berichten: 1721
Lid geworden op: 21 sep 2011 14:37
Hobbies: waterscouting. knutselen
Locatie: Maastricht

Re: Boba 4G op reis binnen NL: bij Maos

Ongelezen bericht door Maos » 12 mei 2014 22:33

Ik heb helaas niet heel veel gedragen. Last van mijn heupen als ik DL lang op mijn rug zet en ze loopt graag zelf. Wel even getest in huis. In eerste instantie zonder voetsteunen, maar dan is hij toch wel wat klein voor DL. Daarna ontdekte ik de voetsteunen en toen heeft ze er een half uur ongeveer ingezeten. Ik kon hem boven mijn groter wordende babybuik prima dragen. DL zat goed met voeten in de steunen. Ik vind het rugpand wat klein voor DL, maar die is ook al 2.5 dus dat is niet heel gek.

Ik ga morgen nog even testen op de buik met pop. En dan gaat hij daarna verder.
Moeder van grote zus Y en kleine zus R


hadas

Berichten: 935
Lid geworden op: 05 jul 2013 14:20
Hobbies: Internetten, lezen en sporten
Locatie: zuid-oost friesland

Re: Boba 4G op reis binnen NL: bij Maos

Ongelezen bericht door hadas » 15 mei 2014 16:04

Mag ik nog mee doen??
dl 08-2012 en zl 05-2014


Maos

Berichten: 1721
Lid geworden op: 21 sep 2011 14:37
Hobbies: waterscouting. knutselen
Locatie: Maastricht

Re: Boba 4G op reis binnen NL: bij Maos

Ongelezen bericht door Maos » 15 mei 2014 16:21

Hij is intussen door naar de volgende. Ik heb dinsdag nog even kunnen testen met Dl op de rug naar de bakker en terug en ook nog wat draagfoto's gemaakt. Zal ik binnenkort posten. Ik heb ook nog even op de buik getest met pop. Het was even luzzelen hoe het newborn zitje te gebruiken, want daar zijn twee manieren voor. De manier voor een wat ouder kindje was snel duidelijk, maar voor een echte newborn vond ik het wat lastiger. Maar ook dat is na even puzzelen gelukt. Ik zou er zelf niet snel voor kiezen om deze voor een newborn te gebruiken. Ik vind de ondersteuning van een doek of een drager zoals de marsupi toch mooier. Ik heb het slaapkapje niet gebruikt, maar ik denk dat dat wel echt nodig is om genoeg steun in de nek voor elkaar te krijgen. Die zwabberde nu nog los in de drager (maar dat is bij een pop toch minder erg).

Ik ben benieuwd naar ervaeingen met echte newborn kindjes, want dat is toch niet 100% vergelijkbaar met een pop.
Moeder van grote zus Y en kleine zus R


Borgje

Berichten: 3150
Lid geworden op: 31 jul 2009 11:01
Hobbies: Mijn kindjes en ML

Re: Boba 4G op reis binnen NL: bij Maos

Ongelezen bericht door Borgje » 15 mei 2014 17:24

Maos schreef:Ik ben benieuwd naar ervaeingen met echte newborn kindjes, want dat is toch niet 100% vergelijkbaar met een pop.
Zie mijn review [wink] , was een echt newborn [smile] .
dl 04-2008 zl 12-2009 zl 09-2011 zl 04-2014 zl 04-2017

Gebruikersavatar

Noekie

Berichten: 529
Lid geworden op: 04 apr 2011 21:12
Hobbies: Lars & Finn!
Locatie: Noordoostpolder

Re: Boba 4G op reis binnen NL: bij Maos

Ongelezen bericht door Noekie » 02 jun 2014 12:03

Is het nog mogelijk om mee te doen? Zou hem graag met zl willen testen!

Gebruikersavatar

Topic starter
Marith

Berichten: 4466
Lid geworden op: 17 aug 2009 11:18
Hobbies: .
Locatie: Weert ************* Draagdoekconsulente regio Limburg (V) Draagdoekenverkoper
Contacteer:

Re: Boba 4G op reis binnen NL: bij Maos

Ongelezen bericht door Marith » 09 jun 2014 15:00

Noekie schreef:Is het nog mogelijk om mee te doen? Zou hem graag met zl willen testen!
Reis is afgelopen, ik zal het draadje aanpassen.
Wie weet sturen we er nog wel 1 op reis binnenkort!
http://www.dragenenzo.nl Voor de mooiste draagdoeken & babydragers!
Nieuw in de webshop; Em's 4 Bubs Baby Earmuffs!

Plaats reactie