Emeibaby op reis: Ten einde

Voor alle reizende artikelen. Hier kan je dus feedback over diverse artikelen vinden.
Alleen betalende verkopers mogen hier topics starten. Info via sales@dragen-en-voeden.nl.

Moderator: Mod_Forum_Marktplaats

Gebruikersavatar

LinV

Berichten: 68
Lid geworden op: 21 feb 2013 08:45
Hobbies: Tango

Re: Emeibaby op reis @LinV

Ongelezen bericht door LinV » 09 apr 2014 21:22

Oké, ik ga kijken wat ik kan regelen. Misschien verstuur ik hem morgen al wel, dat is ws.makkelijker.
Trotse mama van een zoon! en in het gelukkige bezit van een aantal hele mooie draagdoeken ;-)

Gebruikersavatar

LinV

Berichten: 68
Lid geworden op: 21 feb 2013 08:45
Hobbies: Tango

Re: Emeibaby op reis @LinV

Ongelezen bericht door LinV » 11 apr 2014 09:55

Gisteren gepost, dus als t goed is komt hij vandaag aan bij Vanes. Ervaringen zal ik later met jullie delen, want vandaag aan het werk.
Trotse mama van een zoon! en in het gelukkige bezit van een aantal hele mooie draagdoeken ;-)


Vanes

Berichten: 586
Lid geworden op: 12 mar 2012 20:52
Hobbies: Niks

Re: Emeibaby op reis @LinV

Ongelezen bericht door Vanes » 12 apr 2014 04:19

Hij is gisteren aangekomen! [blij]
Ik ga eens flink testen!
Gister ff gepast. Zowel zl als dl passen er netjes in! Ik hoop dat ik op het einde van de week een stuk kan wandelen want met de ergo krijg ik dan rugpijn. Maar heb mijn enkel flink geblesseerd..
[cheesygrin]


Vanes

Berichten: 586
Lid geworden op: 12 mar 2012 20:52
Hobbies: Niks

Re: Emeibaby op reis @LinV

Ongelezen bericht door Vanes » 12 apr 2014 04:20

*Dubbel
[cheesygrin]

Gebruikersavatar

Topic starter
DaisySanches

Berichten: 12375
Lid geworden op: 17 feb 2009 21:30
Hobbies: BuJo, Apple, vulpen
Contacteer:

Re: Emeibaby op reis @LinV

Ongelezen bericht door DaisySanches » 12 apr 2014 08:30

Beterschap met je enkel.
Trotse mama van S (2008), J (2010), *(2014) en *(2016)

http://www.samanthas.nl
Natibaby- Bloomyloom - Hoppediz- LennyLamb- Fidella- Buzzidil- Emeibaby -Babylonia - Daiesu en meer!


MamaMaart

Berichten: 259
Lid geworden op: 08 aug 2013 11:27
Hobbies: .
Locatie: ..

Re: Emeibaby op reis @Vanes

Ongelezen bericht door MamaMaart » 18 apr 2014 14:43

Hij is hier! [blij]

Even de eerste foto's
Afbeelding

Afbeelding

Tot nu toe wel prettig om ermee te dragen, wel mis ik wat extra steun op, of net onder mijn schouders maar dat is denk ik een kwestie van afstellen. ML vond het handig om "aan te doen" maar vond hem dan wel erg los bij het hoofdje. Dit laatste is denk ik ook een afstel probleempje. We gaan hem in ieder geval uitgebreid testen!

Gebruikersavatar

mniekje

Berichten: 3877
Lid geworden op: 26 jan 2011 12:32
Hobbies: Geocaching
Locatie: N ijkerk

Re: Emeibaby op reis @Mamamaart

Ongelezen bericht door mniekje » 18 apr 2014 18:56

Dat is idd een kwestie van afstellen denk ik! Heeft hij dat losse flapje goed tussen zijn buik en de heupband gedaan? Volgens mij kan jullie kleintje nog een stuk dieper zakken met zijn kontje! En dat valt of staat echt met dat flapje tussen buik en heupband...
"Als je blijft staren naar de plek waar de zon onderging zal je hem nooit meer op zien gaan..."


Erwina

Berichten: 939
Lid geworden op: 18 nov 2013 18:02
Hobbies: Huisdieren, lezen, wandelen
Locatie: Gelderland

Re: Emeibaby op reis @Mamamaart

Ongelezen bericht door Erwina » 28 apr 2014 20:55

Ik ben eigenlijk best benieuwd naar ervaringen :-)
~ Groetjes Erwina ~
Afbeelding

Stash: Amazonas Mocca, Didymos Indio Glut, Didymos Lisa, Bykay Denim, Liliputi Mei-Tai.


MamaMaart

Berichten: 259
Lid geworden op: 08 aug 2013 11:27
Hobbies: .
Locatie: ..

Re: Emeibaby op reis @Mamamaart

Ongelezen bericht door MamaMaart » 29 apr 2014 08:32

Zo inmiddels is hij weer naar de volgende. Ik zal eens vertellen wat ik en ML ervan vonden. Overigens zat ZL er prima in, slapen lukte er ook goed in. De emeibaby is met ons meegegaan naar Berlijn, dus één dag is echt vanaf een uur of 10 tot een uur of 17, tussendoor natuurlijk wel eruit geweest en gevoed en gelegen op kleedjes in parkjes.

De emeibaby kan zeker een fijne drager zijn, je moet de tijd nemen hem goed af te stellen en niet veel flexibiliteit willen tussen dragers en kinderen. Ook is het niet handig om relatief korte stukken te dragen want wij hebben dan vooral het gevoel dat het, mits je goed kan knopen, net zoveel werk is als een doek, vindt ik.

Ik zelf heb één dag met de emeibaby gedragen en miste vooral bij mijn schouderbladen steun. Van alles geprobeerd om dit te verbeteren maar ik was er telkens niet tevreden over. Ik heb duidelijk meer voorkeur voor een doek.

ML heeft de emeibaby anderhalve dag gebruikt, de eerste dag goed gesteld en heerlijk mee gedragen, ZL is toen ook relatief weinig uit de doek geweest. De andere halve dag was de drager nog op deze instellingen gesteld maar zat het ML niet fijn. ZL is toen vaker in en uit de doek geweest.

Ook is de emeibaby nog getest door een bevriend stel. Hun dochter is bijna 16 maanden oud en hun vonden hem not lekker bij de knieën van dochter zitten, ze miste ook wat steun bij de schouders.

Conclusie; Een drager die als hij eenmaal zit erg handig en snel in gebruik is. Het eerste afstellen vraagt geduld, tijd en rust. Ook moet je kijken afstellen ervaren bijstellen en weer ervaren. De drager is niet flexibel tussen meerdere personen omdat je hem dan weer opnieuw moet afstellen op diegene die draagt. Het doek stuk in de drager is erg prettig omdat dit goed afgesteld kan worden op je kindje. Wel hebben we ervaren dat iedere keer dat je je kindje in de emei wil dragen je het doek stuk opnieuw moet afstellen als je hem of haar eruit en later er weer in doet.
Het was goed om de emei te testen we twijfelde echt ontzettend of we hem zouden aanschaffen. We zijn er nu achter dat we dit niet doen. Vooral omdat ik de meeste tijd draag en een doek prefereer. ML kan ook aardig overweg met een doek dus speciaal voor hem hoeven we het ook niet te doen.


Vanes

Berichten: 586
Lid geworden op: 12 mar 2012 20:52
Hobbies: Niks

Re: Emeibaby op reis @Mamamaart

Ongelezen bericht door Vanes » 29 apr 2014 14:11

Ik zou ook nog mijn ervaring delen:

Voor beide kinderen (10mnd en 2jaar4mnd) paste de Emei prima. Drager is goed af te stellen, zit netjes van knie tot knie. Al krijg ik het niet voor elkaar om de stof tussen mij en de heupband te houden, ik draai via de heup de kindjes op de rug en de stof is er tussen uit. Dit heeft echter niet voor problemen gezorgd.
Ook voor verschillende 'dragers' is de Emei goed geschikt. Als ik het vergelijk met mijn Ergo of met de Tula, je kan alle banden beter verstellen, Hierdoor kunnen veel meer mensen er comfortabel mee dragen, ook als je niet maat Medium hebt.
Ik hoefde de drager niet telkens opnieuw af te stellen (bij het zelfde kindje) als ik hem opnieuw aandeed.
Wel vind ik dat de Emei hetzelfde 'probleem' heeft als een doek, tegen ernstige butpoppraktijken is die niet opgewassen en dat is een ergo wel.
Verder vind ik de kindjes er heel netjes in zitten (knie tot knie, drager zit strak waardoor kindje beter is ondersteund, slaapkapje past, kindjes zitten hoger op de rug)
Als ik nog geen drager had, zou ik zeker deze kopen.
Ik had hem nog willen testen bij een lange wandeling, maar helaas kan ik nu pas weer een beetje lopen, dus dat is niet meer gelukt.

Ik plak er straks nog foto's in, picasa doet moeilijk!
[cheesygrin]

Gebruikersavatar

Waternimf

Berichten: 304
Lid geworden op: 05 dec 2012 17:11
Hobbies: Lezen, koken, natuur, sport
Locatie: Oosterzee (Zuid-West-Friesland)

Re: Emeibaby op reis @Mamamaart

Ongelezen bericht door Waternimf » 02 mei 2014 22:08

Ik dacht dat ik ook aan dit reisje mee zou doen?! Zou hem dolgraag willen testen...heb ik iets gemist of is er iets misgegaan? Ik sta ineens niet meer in het schema terwijl ik hem begin juni zou krijgen toch?
There are two gifts we should give our childrens; one is roots, and the other is wings...
Afbeelding
Stash: Indio AH 6, Indio Orient 4, Solnce Cobra 5, OCB Pfau 5, Fispi Moonlit Birch 3, Nepomuk 6, RS: Oscha SN Raven, Tula Prepster Toddler, Wompat Preschool,


Erwina

Berichten: 939
Lid geworden op: 18 nov 2013 18:02
Hobbies: Huisdieren, lezen, wandelen
Locatie: Gelderland

Re: Emeibaby op reis @Mamamaart

Ongelezen bericht door Erwina » 02 mei 2014 23:32

Ik zie je bij 11 juni staan? ;-)
~ Groetjes Erwina ~
Afbeelding

Stash: Amazonas Mocca, Didymos Indio Glut, Didymos Lisa, Bykay Denim, Liliputi Mei-Tai.

Gebruikersavatar

Waternimf

Berichten: 304
Lid geworden op: 05 dec 2012 17:11
Hobbies: Lezen, koken, natuur, sport
Locatie: Oosterzee (Zuid-West-Friesland)

Re: Emeibaby op reis @Mamamaart

Ongelezen bericht door Waternimf » 03 mei 2014 07:57

Ooooh duh.....jippie!!!
There are two gifts we should give our childrens; one is roots, and the other is wings...
Afbeelding
Stash: Indio AH 6, Indio Orient 4, Solnce Cobra 5, OCB Pfau 5, Fispi Moonlit Birch 3, Nepomuk 6, RS: Oscha SN Raven, Tula Prepster Toddler, Wompat Preschool,

Gebruikersavatar

poezewoefke

Berichten: 1172
Lid geworden op: 15 sep 2010 08:56
Hobbies: Bezig zijn met men zoontje :-)
Locatie: Sint niklaas

Re: Emeibaby op reis @Erwina

Ongelezen bericht door poezewoefke » 17 mei 2014 23:06

Oh is het bijna aan mij :-)
Wow!!

Verstuurd van mijn C1905 met Tapatalk
ZL 15/01/2010 en DL 28/9/2012

Stashje: sand 6, jade yonder 5 dyed, girasol amitola azarfan 7, girasol gothic rainbow, boba kangooroo, zara trisugar 6 , zara silk nostalgia 6 , jade ooak 6, Rose and rebellion retro style kleuter versie


Fjaril84

Berichten: 2912
Lid geworden op: 09 mar 2012 22:51
Hobbies: Naaien, draagdoeken
Locatie: Randstad

Re: Emeibaby op reis @Erwina

Ongelezen bericht door Fjaril84 » 20 mei 2014 22:44

Ik zie dat ik ook bijna mag!! Volgens mij heb ik nog geen adres doorgegeven, kan dat kloppen?


Tapatalk
Moeder van J. (2010), E. (2013) en T. (2017)

Plaats reactie