Tula peuter op reis - Naar RainbowR1

Voor alle reizende artikelen. Hier kan je dus feedback over diverse artikelen vinden.
Alleen betalende verkopers mogen hier topics starten. Info via sales@dragen-en-voeden.nl.

Moderator: Mod_Forum_Marktplaats

Gebruikersavatar

Nietje1974

Berichten: 916
Lid geworden op: 09 dec 2011 10:56
Hobbies: sporten, lezen
Locatie: Provincie Groningen/Westerkwartier

Re: Tula peuter op reis - Naar RainbowR1

Ongelezen bericht door Nietje1974 » 09 jan 2014 16:52

yesyes Tula retro bikes besteld!! Het wachten kan beginnen.
Ik ga die link van de hipscoot ook nog even bestuderen. ML heeft me tot nu toe geholpen en dat moet natuurlijk niet zo blijven.
Mama van een dochter (31-1-11) en een zoon (20-12-12)
Draagt met Tula toddler retro bikes

Gebruikersavatar

Appelboom

Berichten: 4947
Lid geworden op: 06 jan 2012 19:21
Hobbies: klimmen, lezen

Re: Tula peuter op reis - Naar RainbowR1

Ongelezen bericht door Appelboom » 11 jan 2014 15:02

Vandaag eindelijk de Tula uitgeprobeerd. Nog niet op een grote wandeling, want het was geen lekker weer, daarom zijn we gewoon in de stad een boodschappenrondje gaan doen, met DL heen op haar loopfietsje en daarna op de rug. Ze is 2j2m oud en niet zo groot: 83 cm lang. Ik heb de indruk dat het nét paste met haar knieholtes, maar ze had een dik waterdicht pak aan dus het zat niet optimaal. Haar commentaar toen ze er net in zat: 'Sit nie lekker.' Beetje wat versteld bij haar schouders, toen leek het beter te zitten. Ze hing wel steeds met haar hoofd achterover, maar kennelijk vond ze het ook leuk om naar de lucht te kijken. Toen we thuiskwamen: 'Nietuit.' Dus dat is alvast positief! [cheesygrin]
Zelf vond ik 'm lekker zitten. Wordt vervolgd.
DL november 2011, ZL mei 2013. Wat een rijkdom!

Gebruikersavatar

Appelboom

Berichten: 4947
Lid geworden op: 06 jan 2012 19:21
Hobbies: klimmen, lezen

Re: Tula peuter op reis - Naar RainbowR1

Ongelezen bericht door Appelboom » 12 jan 2014 20:48

Gelukkig was het vandaag beter weer, zodat we een eind hebben gewandeld in de duinen. De Tula beviel goed! DL heeft er een tijd tevreden in gezeten, toen een tijdje zelf rondgestapt en er toen weer in gezeten. De Tula heeft geen riempje om 'm opgerold te houden als je hem zonder kind om je heupen draagt, maar hij bleef toch vrij netjes opgerold zitten. Vlak voor aankomst bij de auto viel DL in slaap -- jammer genoeg hadden we het slaapkapje niet mee, anders hadden we dat ook kunnen uitproberen. Maar ze is nog klein genoeg dat haar hoofd ook wel een beetje ondersteund werd door de bovenrand van het rugpand. Ze had ook vandaag de neiging om achterover te hangen; dat is op een van de foto's goed te zien. Geen idee of dat aan deze drager ligt en of er met verstellen nog iets aan te doen is!

De Tula past ML en mij beiden goed. Ik heb maat 38, heb thuis nog even geprobeerd of het zonder jas ook goed zat. Dat was zo, bij de heupband had ik nog meer dan genoeg band over. De schouderbanden konden niet veel strakker meer, maar het kon wel, en natuurlijk wordt DL groter en dan vult zij de boel ook nog wat meer op. ML is steviger en vond ’m ook lekker zitten, wel vooral met de heupband op zijn heupen en niet hoger op zijn buik.
Ik vind de polstering van de heupband prettig. Die in de schouderbanden had nog wel een fractie steviger en gevormder gemogen van mij, maar dat heb ik tot nu toe bij alle SSC’s. Als je buitensportrugzakken gewend bent, zijn die schouderbanden gewoon wat zacht. Het voordeel daarvan is wel weer dat de drager vrij klein in te pakken is.

Kortom: ook hier gaat een Tula worden aangeschaft. Heel erg bedankt alvast voor het mogen proberen, Natasja!
Laatst gewijzigd door Appelboom op 12 jan 2014 20:58, 1 keer totaal gewijzigd.
DL november 2011, ZL mei 2013. Wat een rijkdom!

Gebruikersavatar

Appelboom

Berichten: 4947
Lid geworden op: 06 jan 2012 19:21
Hobbies: klimmen, lezen

Re: Tula peuter op reis - Naar RainbowR1

Ongelezen bericht door Appelboom » 12 jan 2014 20:51

Gisteren in de motregen:
Afbeelding

Beter na het verstellen van de riempjes boven aan het rugpand:
Afbeelding
DL november 2011, ZL mei 2013. Wat een rijkdom!

Gebruikersavatar

Appelboom

Berichten: 4947
Lid geworden op: 06 jan 2012 19:21
Hobbies: klimmen, lezen

Re: Tula peuter op reis - Naar RainbowR1

Ongelezen bericht door Appelboom » 12 jan 2014 20:57

En vandaag in de duinen. Het ziet eruit alsof haar kontje erg laag zit, is dat zo en kan het anders?
Afbeelding

Hangen - maar ze zat wel lekker:
Afbeelding

Opgerold:
Afbeelding
DL november 2011, ZL mei 2013. Wat een rijkdom!

Gebruikersavatar

Topic starter
mv j en t

Berichten: 688
Lid geworden op: 10 jul 2011 18:05
Hobbies: Mijn kindjes!
Locatie: Draagdoekconsulent, en webshop eigenaar regio Westervoort
Contacteer:

Re: Tula peuter op reis - Naar RainbowR1

Ongelezen bericht door mv j en t » 12 jan 2014 21:18

Appelboom schreef:Gelukkig was het vandaag beter weer, zodat we een eind hebben gewandeld in de duinen. De Tula beviel goed! DL heeft er een tijd tevreden in gezeten, toen een tijdje zelf rondgestapt en er toen weer in gezeten. De Tula heeft geen riempje om 'm opgerold te houden als je hem zonder kind om je heupen draagt, maar hij bleef toch vrij netjes opgerold zitten. Vlak voor aankomst bij de auto viel DL in slaap -- jammer genoeg hadden we het slaapkapje niet mee, anders hadden we dat ook kunnen uitproberen. Maar ze is nog klein genoeg dat haar hoofd ook wel een beetje ondersteund werd door de bovenrand van het rugpand. Ze had ook vandaag de neiging om achterover te hangen; dat is op een van de foto's goed te zien. Geen idee of dat aan deze drager ligt en of er met verstellen nog iets aan te doen is!

De Tula past ML en mij beiden goed. Ik heb maat 38, heb thuis nog even geprobeerd of het zonder jas ook goed zat. Dat was zo, bij de heupband had ik nog meer dan genoeg band over. De schouderbanden konden niet veel strakker meer, maar het kon wel, en natuurlijk wordt DL groter en dan vult zij de boel ook nog wat meer op. ML is steviger en vond ’m ook lekker zitten, wel vooral met de heupband op zijn heupen en niet hoger op zijn buik.
Ik vind de polstering van de heupband prettig. Die in de schouderbanden had nog wel een fractie steviger en gevormder gemogen van mij, maar dat heb ik tot nu toe bij alle SSC’s. Als je buitensportrugzakken gewend bent, zijn die schouderbanden gewoon wat zacht. Het voordeel daarvan is wel weer dat de drager vrij klein in te pakken is.

Kortom: ook hier gaat een Tula worden aangeschaft. Heel erg bedankt alvast voor het mogen proberen, Natasja!
Bedankt voor je uitgebreide verslag!
Fijn dat hij zo goed bevalt. Ik zie zie inderdaad dat ze heel diep zit. Je zou kunnen proberen of je het rugpand iets hoger krijgt. Ik denk dat hij dan wat prettiger zal zitten ook.

Ennu de pre-order loopt nog tot morgen ;-)


Groetjes Natasja
Groetjes Natasja

http://www.jebabydichtbij.nl
Draagconsulent, verkoper van o.a. Girasol, Little Frog, Pellicanobaby, Didymos, Wompats, Tula, Storchenwiege, Grimm's, Monkey Doodlez zwemluiers! Ook uitleen van babydragers en doeken!

Gebruikersavatar

Appelboom

Berichten: 4947
Lid geworden op: 06 jan 2012 19:21
Hobbies: klimmen, lezen

Re: Tula peuter op reis - Naar RainbowR1

Ongelezen bericht door Appelboom » 13 jan 2014 09:37

Natasja, ik mail je even over de pre-order!
[chat]
DL november 2011, ZL mei 2013. Wat een rijkdom!

Plaats reactie