Freshbox of andere maaltijd box

Vanaf 6 maanden tot 80 jaar. Voor recepten, inspiratie en foto's.

Moderator: Mod_Forum_Voeden


Topic starter
Ilse

Berichten: 16115
Lid geworden op: 28 jun 2008 09:24
Hobbies: .
Locatie: ..

Freshbox of andere maaltijd box

Ongelezen bericht door Ilse » 31 mar 2013 10:40

Wie heeft hier een freshbox? Woensdag komt bij ons de eerste levering en ik ben zo benieuwd. Ik dacht dat er ook een lijstje bij zou komen met wat ik al in huis moet hebben, maar dat heb ik nog niet gezien [think] Ik ben voor de vegabox gegaan, en hoop op drie dagen lekker avondeten [cheesygrin]
Laatst gewijzigd door Ilse op 03 nov 2015 20:36, 1 keer totaal gewijzigd.


Mama Schaap

Berichten: 659
Lid geworden op: 14 jul 2008 22:24

Re: Freshbox

Ongelezen bericht door Mama Schaap » 31 mar 2013 13:21

Ik kwam hem net ook tegen. Ben benieuwd naar je ervaringen!
K r i s t e l,
E v e l i e n (24 april 2008), T o s c a (30 oktober 2009) en A b e l (29 augustus 2011)

Gebruikersavatar

kim1982

Berichten: 1475
Lid geworden op: 29 okt 2010 15:14
Hobbies: ,

Re: Freshbox

Ongelezen bericht door kim1982 » 31 mar 2013 13:30

Wat is het?

-edit- gevonden ondertussen :) leuk concept.

Gebruikersavatar

Eendje

Berichten: 1339
Lid geworden op: 03 jan 2012 04:36
Hobbies: boekje, filmpje
Locatie: West-Vlaanderen, België

Re: Freshbox

Ongelezen bericht door Eendje » 31 mar 2013 13:34

Het gaat over dit (of een variant daar op?). Lijkt me héél handig en lekker! [smile]
Breng je uitgebreid verslag uit? [wink]
Stash: Indio Hemp Nature 6 Dyed Aubergine - MT uiltjes - Nati Butterflies Grey/Pink - Nati Batavia - Nati Alma Mater - Indio Burgund - Nati Palla Usherri met zijde - Mea Fuchsia met wol


Topic starter
Ilse

Berichten: 16115
Lid geworden op: 28 jun 2008 09:24
Hobbies: .
Locatie: ..

Re: Freshbox

Ongelezen bericht door Ilse » 31 mar 2013 17:52

Eendje schreef:Het gaat over dit (of een variant daar op?). Lijkt me héél handig en lekker! [smile]
Breng je uitgebreid verslag uit? [wink]
Ja dat is 'm! Ik zal verslag uit brengen [biggrin]


Linnea

Berichten: 137
Lid geworden op: 28 aug 2012 21:57
Hobbies: Helaas te veel om op te noemen
Locatie: Midden-Drenthe

Re: Freshbox

Ongelezen bericht door Linnea » 31 mar 2013 21:30

Dat ziet er goed uit, was laatst al iets dergelijks tegen gekomen, maar dat werd alleen in het Westen bezorgd... Ben in ieder geval ook erg benieuwd naar je bevindingen!
Mama van L (04), F (08) en P (11)


Topic starter
Ilse

Berichten: 16115
Lid geworden op: 28 jun 2008 09:24
Hobbies: .
Locatie: ..

Re: Freshbox

Ongelezen bericht door Ilse » 01 apr 2013 08:19

Ik ben lid geworden via een vriendin (krijg je beide flinke korting) ze vertelde al dat het eten in een stukje wollen deken gewikkeld was en dat als ze genoeg stukken had ze een deken zou maken. Kijk dat is voor ons d&v wol liefhebbers een mooie bonus [cheesygrin]

Ik heb al wel gehoord dat het makkelijk koken was, maar nog niet of het lekker was. Mare [hello] was het ook lekker?


Mare

Berichten: 1325
Lid geworden op: 10 jan 2009 18:51
Hobbies: Breien, wandelen, tuin, lezen
Locatie: Een dorpje bij Groningen

Re: Freshbox

Ongelezen bericht door Mare » 01 apr 2013 08:52

Ja, heerlijk! [kwijl] Ik las over de Hello Fresh box en het leek me een beetje decadent, maar met de kortingscode wilde ik het wel proberen. Ik heb de Original nu 2x gehad en in onze regio wordt alleen de variant van 3 dagen bezorgd, maar het is zo makkelijk en lekker, ik ben heel enthousiast. Ik vind een gevarieerd weekmenu maken en de weekboodschappen doen niet heel leuk. Ik ga nog liever strijken geloof ik, dus dat zegt wel iets. [wink] En nieuwe producten gebruik ik ook niet snel, meestal eens in de week een recept dat ik nog niet ken, maar dan wel met producten die ik al eerder gehad heb. Om eerlijk te zijn is mijn weekmenu al snel 3 x GVA of GVR (rijst dus), een keer pasta, een keer stamppot, soep met een broodje en een keer patat.
Onze box wordt op dinsdag even na zes uur bezorgd door pakketdienst. Het is een grote kartonnen doos met daarin de producten in een coolwool deken verpakt die nog lekker naar lanoline ruikt [thumbright] en daarbij een standaard koeltas met daarin 4 koelelementen die je vaker kunt gebruiken. De producten zijn afgewogen/afgemeten en dat maakt het koken supersimpel en snel. Er zit een receptenboekje bij en daarin staat stap voor stap beschreven wat je moet doen. Er zit in de 3 dagen doos 1 x vis, 1 x vlees en 1 x vega. Dat is voor ons een reden om na 2x keer over te gaan naar de Veggie box, want wij zijn echt geen vis liefhebbers. De garnalen die in de eerste doos zaten, heb ik aan de hond gegeven en de bijbehorende verse loempia (lekker!) heb ik met kip gemaakt. [shhh]
Woensdag aten we thaise viskoekjes van heekfilet met noedels, dinsdag pasta met champignons en spinazie en een zoete pittenmix en donderdag kon ik indruk maken op een vriendin die aan kwam waaien tijdens het koken. Ze vroeg wat ik aan het maken was en zei nonchalant "O, een stamppotje van savooiekool met pastinaak en een kalfsworstje" [cheesygrin]
En het is tot nu toe allemaal zo lekker dat ik de boekjes bewaar, zodat ik de recepten nog een keer kan maken. Ik vind het een verademing om op zaterdag weekboodschappen te doen en bij het maken van de lijst te bedenken dat ik het alleen maar iets voor de zaterdag t/m dinsdag hoef te bedenken, lekker makkelijk. Wij hebben trouwens de box voor 2 personen en eten daarvan met z'n vieren, waarvan één peuter en een kleuter.
DS juli 2008 en DD mei 2011


Mare

Berichten: 1325
Lid geworden op: 10 jan 2009 18:51
Hobbies: Breien, wandelen, tuin, lezen
Locatie: Een dorpje bij Groningen

Re: Freshbox

Ongelezen bericht door Mare » 01 apr 2013 08:54

Trouwens Ilse, als jij nu even je code hier plaatst, kan iemand anders de box met 20 euro korting proberen en krijg jij 12 euro korting op je volgende box. Dan kan diegene daarna haar code plaatsen.
DS juli 2008 en DD mei 2011

Gebruikersavatar

barbamama

Berichten: 16851
Lid geworden op: 20 jun 2010 19:01
Hobbies: Veel

Re: Freshbox

Ongelezen bericht door barbamama » 01 apr 2013 10:35

Ik zou dus voor 6 personen (grote eters!!) dus 138 euro kwijt zijn voor 5 dagen eten. Vind het wel heel veel geld want dit is alleen je avondeten nog maar. Mijn weekbudget is 120 euro voor alle dagelijkse boodschappen dus 7 dagen 3 maaltijden per dag incl fruit.

Maar het ziet er wel allemaal heel goed uit en mocht het niet zo duur zijn, zou ik best een keer een proefpakket willen proberen [biggrin]

Gebruikersavatar

Annet

Berichten: 5727
Lid geworden op: 30 sep 2010 12:42
Hobbies: Te veel
Locatie: Groningen

Re: Freshbox

Ongelezen bericht door Annet » 01 apr 2013 11:26

Het is inderdaad wel duurder dan wanneer je alles zelf koopt, maar dat kan natuurlijk ook niet anders.
Op een foto zag ik wel ergens het woord bio voorbij komen, maar ik kan nergens info vinden over de herkomst van de producten. Vlees en zuivel eten wij alleen bio, dus dan vraag ik me wel af of dit geschikt is voor ons. Anders lijkt het me wel leuk om een keer te proberen.
ZL 13-09-2009
You are my dearest one, I have no other / Sleep warm and soft in the arms of your mother / Sleep soft, my darling, my trouble and treasure / Dream of pretty things, dream of your pleasure

Gebruikersavatar

Geekess
Forum Eigenaar
Forum Eigenaar
Berichten: 15925
Lid geworden op: 30 mei 2009 14:20
Hobbies: Dragen en Voeden
tag: Bzzzz... Opperbij
Locatie: Heerhugowaard ******** Eigenaar forum en blog voor Natuurlijk Ouderschap
Contacteer:

Re: Freshbox

Ongelezen bericht door Geekess » 01 apr 2013 11:30

Hmmm, ik zie nergens staan of het biologisch is (waarschijnlijk dus niet). Jammer.
DL1 2009 - DL2 2014
Dragen en Voeden *** Forum en Blog voor het bevorderen van Natuurlijk Ouderschap ***

Gebruikersavatar

Otje82

Berichten: 759
Lid geworden op: 04 okt 2011 08:42
Hobbies: ...
Locatie: Dordrecht

Re: Freshbox

Ongelezen bericht door Otje82 » 01 apr 2013 11:59

Ziet er lekker en leuk uit! Best interessant om een keertje te proberen. Ik vind het alleen wel behoorlijk prijzig, maar ik heb dan ook totaal geen hekel aan koken. Vind het best leuk om zelf een weekmenu te bedenken en boodschappen te doen, dus waarschijnlijk behoor ik gewoon niet echt tot de doelgroep. [wink] En ook mijn voorkeur gaat trouwens wel uit naar biologisch...
Moeder van een heel lief ventje (06-02-2012) en een schattig meisje (02-05-2015)

Gebruikersavatar

NiNaNijn

Berichten: 10270
Lid geworden op: 01 mar 2009 12:49
Hobbies: haken
Locatie: Amsterdam

Freshbox

Ongelezen bericht door NiNaNijn » 01 apr 2013 12:01

Het is zo veel mogelijk biologisch, maar niet alles. Ik heb een presentatie voor diëtisten bijgewoond. Het is een heel leuk product als je het kunt betalen.
DL juli 2008 & ZL mei 2010


Topic starter
Ilse

Berichten: 16115
Lid geworden op: 28 jun 2008 09:24
Hobbies: .
Locatie: ..

Re: Freshbox

Ongelezen bericht door Ilse » 03 apr 2013 18:34

Kortings code is CQFZNY [biggrin]

Ik heb vanmiddag voor het eerst gekregen en ik ben helemaal blij want in de fruitdoos zaten ramboetans [dance] Dat is echt mijn top 1 lievelingsfruit ooit, alleen eet ik het zelden want waar kan je die nu kopen [dontknow] (ze liggen achterin de koelkast zodat niemand anders ze op snoept [shhh] )

Vanavond hebben we griekse feta/aardappel salade gegeten. Zl was flink enthousiast en in de chaos moest ik aardappels neezetten om af te koelen en dacht ik, ach gooi de groente maar vast in de slabak (waar al een kwark knoflook mengel in zat). Pak ik het recept erbij, staat er op de volgende regel "Serveer de salade met de knoflookkwark." [doh] Dat had dus niet al door elkaar gemoeten. Ach ja, het smaakte er niet minder om [wink] Voor ml nog een paar knakworsten erbij want hij vindt salades geen avondmaaltijd.

Morgen kunnen we kiezen uit mie met verse koriander of een stoofschotel met bloemkool, pruimen en linzen. Ik ben benieuwd. Ik vind het met foto's en recepten boekje wel makkelijk koken met mijn (vaak te enthousiaste) kleuter. De meeste dingen gaan wel goed stap voor stap [wink]

Edit: en ik vind het ook prijzig, maar als tbm met bijna geen hobbies vind ik dit zodanig sleur doorbrekend dat ik het wel wil proberen [cheesygrin] Ml vindt het maar een gek idee, wie laat er nou eten bezorgen wat je zelf nog moet koken? [crazy]

Plaats reactie